ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

این همه ملل گرسنه و خدائی که برای برخی‌ها گز انگبین و بلدرچین برشته را از آسمان فرو می‌فرستاد!

    گرسنگی منحصر به امروز و دیروز نیست و همواره وجود داشته است؛  اسلام بیان می‌نماید که جهان دارای خدائی است عادل به نام الله؛ آیا این عدالت است که همین خدا برای برخی‌ها، گز انگبین و بلدرچین برشته را از آسمان فرو بفرستد در حالی که خیلی‌ها در گرسنگی بسر می‌بردند؟!
    خدا برای یهودیان همه کارها را انجام می‌داد، زیرا آنها را ملتی برگزیده‌ای می‌دانست که بر تمام ملل برتری دارند، این خدا(الله) برای اینکه این ملت در تابستان دچار گرمازدگی نشوند، کوه طور را از جا می‌کند و بالای سر آنها بعنوان سایه قرار می‌داد؛ این قوم حال و حوصله‌ی کار کردن در زمین را نداشتند، این بود که از الله تقاضای خوراکی را نمودند و الله هم برای آنها گز انگبین و بلدرچین برشته شده را می‌فرستاد!:
    وَظَلَّلْنَا عَلَيْكُمُ الْغَمَامَ وَأَنزَلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى كُلُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَمَا ظَلَمُونَا وَلَكِن كَانُواْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ(بقره/57) و بر شما ابر را سايه‏گستر كرديم و بر شما گزانگبين و بلدرچين فرو فرستاديم از خوراكيهاى پاكيزه‏اى كه به شما روزى داده‏ايم بخوريد و بر ما ستم نكردند بلكه بر خويشتن ستم روا مى‏داشتند.
   وَإِذ نَتَقْنَا الْجَبَلَ فَوْقَهُمْ كَأَنَّهُ ظُلَّةٌ وَظَنُّواْ أَنَّهُ وَاقِعٌ بِهِمْ خُذُواْ مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُواْ مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (اعراف/171  ) هنگامى را كه كوه [طور] را بر فرازشان سايبان‏آسا برافراشتيم و چنان پنداشتند كه بر سرشان فرو خواهد افتاد آنچه را كه به شما داده‏ايم به جد و جهد بگيريد و آنچه را در آن است به ياد داشته باشيد شايد كه پرهيزگار شويد.
    اما پرسشی که به ذهن هر خواننده‌ای می‌رسد این است که الله این بلدرچین‌ها را کجا می‌برشت؟
در آسمان؟
آیا خودش مستقیما زحمت این کار را برای ملت برگزیده‌اش بر عهده داشت یا فرشتگان در بارگاه الهی کار پخت بر عهده داشتند؟
     اگر گفته شود که الله با اراده‌ی تکوینی خودش این کار را انجام می‌داد؛ پس چرا با همین اراده آنها را سیر نمی‌گردانید تا احساس گرسنگی به آنها دست ندهد و الله را به زحمت نیندازند!
     این همه مردم جهان از گرسنگی مرده‌اند، می‌میرند و خواهند مرد؛ چرا برای آنها بلدرچین برشته که رویائی بیش نیست، ذرت برشته هم نازل نمی‌کرد؟
    مگر الله خدای قوم خاصی است؟
     البته خدای یهودیان یهوه نام داشت که قرآن معتقد است نام او الله بوده، فرقی نمی‌کند الله یا یهوه و یا رام و ..... .
     چرا برای قومی بقول قرآن گز انگبین و بلدرچین برشته فرو می‌فرستاد و برای دیگران پشیزی ارزش قائل نبود؟
     وجدان بشریت از این داستانهای عجیبی که با نام خدا بیان می‌کنند، به درد می‌آید. نمی‌دانم که آیا این موضوع را بعنوان جوک، شوخی و سرگرمی تلقی نمایم و یا بحثی است جدی.
    بهر حال خرافه عاملی مهم در بدبختی بشریت است؛ زیرا این خرافه است که عقل را کور می‌نماید.

۳ نظر:

سید گفت...

"اسلام بیان می‌نماید که جهان دارای خدائی است عادل"
خدایی كه شما در ذهن دارید چگونه است؟ عادل یا ظالم؟ اینكه این همه گرسنه وجود دارد و در عین حال این همه سیر شما را به تعجب نمی اندازد؟

احتمالا جوابی كه به این سوال خواهید داد همان جوابی خواهد بود كه از من در جواب شبهه تان می شنوید.

در ضمن از آنجا كه در قرآن تامل می كنید عرض می كنم كه وقتی در قرآن خدا از ضمیر متكلم جمع (ما، نحن) استفاده می فرماید به این معناست كه عوامل (طبیعی-غیرطبیعی) دیگری هم در كار است.

ناشناس گفت...

شما منطقی فکر نمی کنید و چون از عمق وجودتان دشمنی دارید مانع تعثل شما شده است.حتی موضوع ارسال من و سلوی را هم بررسی دقیق نکرده اید. چون فوم بنی اسراییل به خاطر نافرمانی خداوند در جنگ با مشرکین در بیابان گرفتار شدند و از آنجا که موسی در میان آنها بود خداوند رحمت خود را دریغ نکرد و همواره برای آنها ابر و سایبان بود و پرندگان و سایر غذاهای لذیذ در دسترس آنها بودند و صحبت برشته کردن خوراک آنها در قرآن نیست و آنچه در قرآن هست موضوع نزول (فرآهم کردن) آسان غذا در بیابان هست و حالا شماهر روز از نعمتهای خداکه هر روز برای شما از آسمان نازل می شود بخورید و بعد کفر او را بگویید تا بلاخره روزی خواهد رسید که پشیمانی سودی نخواهد داشت. این چند روزه را هم خوش باشید!

ناشناس گفت...

چرا ما انسانها با این بضاعت بسیار اندک وتوانمندی بسیار ناچیز توقع داریم که همه چیزرا بفهمیم ودرک کنیم در حالیکه مکانیزم جهان بسیار پیچیده تر وفراتر از درک وفهم ماست چرا واقعیات مسلم را نمیبینیم وباور نداریم اما به نکات بی اهمیت وخارج از فهم خود چسبیده ودنبال جواب هستیم یکی سوال میکند اگر خداوند ما را افریده پس کی خداوند را افریده در حالیکه بعلت کم دانشی وتفکر نکردن متوجه نمیشود که اساسا طرح این سوال از اساس اشتباه است جهان به دودلیل تنها یک خالق دارد وبقیه مخلوقند دلیل اول وجود ما وجهان هستی نشانه وجود افریننده وخالق است چون ما هستیم پس خالقی وجود دارد ودلیل دوم نظم وهماهنگی موجود در جهان وپایداری این جهان در طول میلیونها سال وعدم فروپاشی ونظم ان دلیل بر این است که خدا را کسی نیافریده وکسی بالادست او نیست والا این جهان با این نظم حیرت انگیز وپیوسته میلیاردها سال پابرجا نبود به همین سادگی واگر کسی معتقد باشد که اصلا خدایی وجود ندارد وجهان بر اساس تصادف خلق گردیده این نشان از بی خردی محض است چون امکان ندارد این همه اتفاق هماهنگ وحساب شده بدون دانش وقدرت بوجود بیاید

Translate

بايگانی وبلاگ