ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

استناد به قوانینی چند پهلو در محارب خواندن اشخاص در قانون مجازات اسلامی

در قوانین جمهوری اسلامی صراحتی در تعریف محارب به چشم نمی‌خورد.

تعریف محارب در قانون مجازات اسلامی

ماده‌ی 183؛ هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم، دست به اسلحه ببرد، محارب و مفسد فی الارض است.

در ماده‌ی 186 این قانون بیان شده که هر گروه و با جمعیت متشکل که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند مادامیکه مرکزیت آن باقی است، تمام اعضاء و هواداران آن که در موضع آن گروه یا جمعیت و یا سازمان را می‌دانند و به نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش مؤثر دارند محاربند؛ اگرچه در شاخه‌ی نظامی شرکت نداشته باشند.

اما تبصره‌ی این قانون دست قاضی را کاملا باز می‌نماید:

جبهه‌ی متحدی که از گروهها و اشخاص مختلف تشکیل شود، در حکم واحد است.

این تبصره و ماده‌ی 186 دارای تفسیرهای مختلفی است.

اما ماده‌ی 188 این قانون(قانون مجازات اسلامی):

هر کس در طرح براندازی حکومت اسلامی خود را نامزد یکی از پست‌های حساس حکومت کودتا نماید و نامزدی او در تحقق کودتا به نحوی مؤثر باشد، محارب و مفسد فی الارض است.

به احتمال فراوان ماده‌ای که جناب سخنگوی قوه‌ی قضائیه به آن استناد دارد همین ماده است.

قاضی می‌تواند موسوی و کروبی را مصداق نامزدی برای کودتا بداند.

حد محارب در قانون مجازات اسلامی

ماده‌ی 190) حد محاربه و افساد فی‌الارض یکی از چهار چیز است:

1- قتل.
2- آویختن به دار.
3- اول قطع دست راست و سپس پای چپ .
4- نفی بلد.
این مجازات برگرفته از این آیه ی قرآن است:
(مائده/33) سزاى كسانى كه با الله و پيامبرش محاربه می‌کنند و در زمين به فساد مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.


ماده ی 191) انتخاب حد محاربه با قاضی است.... .

۱ نظر:

MAZDAQnews گفت...

پاسخی به الهام در مورد محارب خواندن اقای موسوی
اقای الهام شما لیاقت و حقوق قضاوت در مورد اقای میر حسین موسوی را ندارید شما طبق قوانین جمهوری اسلامی محکوم به مجازات زندان و شلاق هستید و طبق شرع اسلام ناحق بوده اید:
1) شما مثلا درس حقوق خوانده اید و اگر مدرکتان را مانند احمدی نژاد بدون رفتن به دانشگاه برای شما درست نکرده باشند حداقل بایستی قوانین دولتی را که در ان به عنوان یکی از اعضای قوه مقننه هستید یکبار خوانده باشید؟
شما در مصلای تهران در زمانی که عضو شورای نگهبان بودید به نفع یک نامزد انتخاباتی(احمدی نژاد) سخنرانی کردید. طبق قوانین ج.ا شما مجرم هستید و بایستی از کا بر کنار شده، تعدادی ضربه شلاق نیز مانند دیگران به شما بزنند و چند سالی در زندان بسر برید.
2) شما بر خلاف مواد قوانین جمهوری اسلامی (که انرا نخوانده اید). در یک زمان غیر قانونی با اگاهی کامل دارای 4 شغل گوناگون بوده اید :در شورای نگهبان،سخنگوی دولت،وزیر دادگستری و رییس ستاد مبارزه با قاچاق. شما طبق قوانین ج.ا مجرم بوده وبایستی از تمام مشاغل اخراج تعدادی ضربه شلاق بر شما بزنند و زندان شوید. در این مورد شرعا بر اساس عدل اسلام علی(ع) در زمانی که هزاران هزار فارغ التحصیل بیکار هستند کاری غیر شرع و عرف نیز انجام داده و به حقوق مسلمانان دیگر تجاوز کره اید و حکم شرعی نیز بایستی بر شما اجرا گردد.
3) شما مرجع تقلید نیستید و از نظر شرعی در مقامی نیستید که کسی را (در این نمونه اقای میرحسین موسوی را) محارب با خدا بدانید.
4) به عنوان یک مرد مسلمان شما مسیول شرعی رفتار همسرتان(خانم فاطمه رجبی) در اجماع مردان بوده و پرخاشی های غیر مرسوم و رواج در جامعه مسلمانان منجمله بلند کردن صدایش در جمع مردان بزرگسالتر، روحانیون و مسلمانان در حکم بی حیایی مرسوم بوده که مسایل سیاسی نمی تواند بر ان علویت داشته باشد و به عنوان مرد مسلمان شما مسیول ایشان هستید
و امثاله
ممزدک

Translate

بايگانی وبلاگ