ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

جناب دُر دونه‌ی رهبر! اگه روستای زادگاهت رو ترک نمی‌کردی؛ الان چه کاره بودی؟

می‌گویند هزینه در تهران از دیگر شهرهای ایران سنگین تر است. اگر چنین است؛ پس چرا تهرانیها حاضر به ترک این شهر نیستند؟

بهترین بیمارستانها در تهران.

بهترین امکانات تفریحی شهری در تهران.

بهترین امکانات آموزشی در تهران.

.........

اگر هر شهرستانی کارش در اداره‌ای گیر کرد، به ناچار باید به تهران بیاید.

جالب تر از همه، سخنان سخیفانه‌ی احمدی‌نژاد است، کسی که مردم را به ترک تهران تشویق و برای آنها جایزه تعیین می‌کند.

جناب احمدی‌نژاد!

اگر شما روستای خودت را که اطراف گرمسار می‌باشد، رها نمی‌کردید و به تهران مهاجرت نمی‌نمودی؛ آیا می‌توانستی شهردار شوی، پستی که با اختلاس ملیاردی در آن توجه رهبرت را بسوی خویش جلب نمودی و تو را بهترین فرد برای ریاست جمهوری تشخیص داد؟

آیا بهتر نیست که از خودت شروع کنی؟

چرا خانه‌ی تو و چندین فامیل این ور و اونورت در روستای زادگاهتان، متروکه شده است؟

البته یقینا اینها دلشان برای تهرانی‌ها نسوخته؛ می‌خواهند در تهران تنها خودشان بمانند؛ اگر هم امکاناتی را از تهران برداشتند، باید اهدافشان را در این راستا جستجو کرد؛ احتمالا دانشگاه اولین هدفشان خواهد بود.

۳ نظر:

kazemita گفت...

اینكه توانستید انتقال دانشگاهها را از تهران پیش بینی كنید جای تحسین دارد. ولی همانطور كه خودتان اشاره كردید امكانات به طور نابرابر در تهران و باقی شهرستانها پخش شده است. همچنین تهران به شكل بیش از اندازه ای بزرگ شده است. بالاخره باید كسی پیدا می شد كه مهاجرت "از" تهران را راه بیندازد. همانطور كه بالاخره باید كسی پیدا می شد كه یارانه ها را كمتر كند (حجم بالای قاچاق سوخت را به خاطر آورید).

روزبه گفت...

راه بالا بردن امکانات در شهرستانها "حذف" آنها از تهران نیست. راه جلوگیری از گسترش کلان‌شهری مثل تهران از بالا بردن امکانات و سطح زندگی مردم در شهرستانها می‌گذرد. مهاجرت پدیده‌ای چندوجهی است که به این راحتی نمی‌توان آن را کنترل کرد. شاهد نگاه علمی مسولین امروز جامعه به پدیده مهاجرت قشر تحصیل‌کرده از کشور هستیم که خود شاهدی از درک این دولت از این پدیده است. حذف یارانه‌ها در یک اقتصاد سالم و آزاد معنی ‌پیدا می‌کند نه در اقتصادی که هنوز مصرف‌کننده برای زنده ماندن چند کارخانه عقب اقتاده که توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را ندارند، باید چند برابر قیمت محصول آنها را بپردازد. اگر اقتصاد ایران امروز به تجارت آزاد بین‌المللی بپیوندد فکر نکنم صنعتی بجز فولاد ما توان حیات داشته باشد. در این فضا حذف سوپسیدها فقط فشار مضاعف و تورم مهار‌نشدنی به همراه خواهد داشت و بس!

سید گفت...

"راه بالا بردن امکانات در شهرستانها "حذف" آنها از تهران نیست."
امكانات محدود است. چاره ای جز از یك جا كندن و جای دیگر بردن نیست.

" شاهد نگاه علمی مسولین امروز جامعه به پدیده مهاجرت قشر تحصیل‌کرده از کشور هستیم"
این مساله اختصاص به كشور ما ندارد. از چین و هند هم كه اقتصاد در حال پیشرفتی دارند -و در مورد آنها گفته می شود جای آمریكا را به زودی می گیرند- كلی دانشجو به آمریكا مهاجرت می كنند كه هیچ وقت به وطنشان بر نمی گردند. مسوولین هر كاری كنند ایران آمریكا نمی شود (همچنان كه چین و هند آمریكا نمی شوند) و برای همین مهاجرت نخبگان امری غیر قابل اجتناب است. از طرفی همه نخبگان هم از كشور خارج نمی شوند و بعضی از رفتگان هم بر می گردند.

Translate

بايگانی وبلاگ