ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

بی‌ نظمی شدید قرآن و تکرار آیات.

        آنچه که در زیر مشاده می‌نمائید خود بهترین دلیل بر این امر است که بیان کننده‌ی قرآن هرگاه از جمله‌ای خوشش می‌آمد آن را تکرار می‌کرد آن هم نه یک بار که در بیش از 20 بار؛ جالب‌تر اینجاست که همین سخنان را نه سخن یک انسان که کلام خدا می‌دانند، در نظر بگیرید که شاعری مانند حافظ در بسیاری در غزلیاتش بیت‌های آن را تکرار می‌کرد، تکرار عینی جملات نشان دهنده‌ی یا فراموشکاری است و یا به جفنگ آئی شاعر.
    این موضوع را با نسخ بسیاری از سوره‌های قرآن در هم بیامیزید چه ترکیبی به دست می‌آید! اکنون این موارد را با بی‌نظمی زیادی که در این کتاب وجود دارد در هم آمیزید؛ قرآن کتابی است که گوینده‌ی آن با توجه به شرایط زمان سخنانی را بیان کرده، گاهی می‌گوید در دین اجباری نیست و زمان دیگری می‌گوید که بکشید کافرانی که مجاور شما هستند، این کتاب فاقد سرفصل و کتابی کاملا به هم ریخته است، بزرگترین سوره‌اش ماده گاو نام دارد که تنها ارتباط آن با این موضوع تنها در یک آیه بیان شده آن هم در مورد گاو بنی‌اسرائیل و بقیه‌ی جملاتش ارتباطی با گاو ماده ندارد، اگر دنبال موضوعی در این کتاب هستی باید به کل آن مسلط باشی؛ بنابراین قرآن نه یک کتاب که جملات جمع آوری شده‌ی محمد در مدت 23 سالی است که او ادعای واسطه‌ی بین مردم و خدا را داشت، خدائی که راهی جز گزینش او برای رسانیدن پیامش به انسانها نداشت:
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (حشر/1) آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است براي الله تسبيح مي‏گويد، و او عزيز و حكيم است.
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (صف/1) آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است براي الله تسبيح مي‏گويد، و او عزيز و حكيم است.با اندکی تغییر:
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (حدید/1) آنچه در آسمانها و زمين است براي الله تسبيح مي‏گويند، و او عزيز و حكيم است.
--------------------------
همان مفهوم را با اندکی تغییر دوباره آورده است:
هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (حشر/24)
يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (جمعه/1)
ُیسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(تغابن/1)
=====================================
داستان موسی
قَالُواْ أَرْجِهْ وَأَخَاهُ وَأَرْسِلْ فِي الْمَدَآئِنِ حَاشِرِينَ (اعراف/111) گفتند او و برادرش را به بند بکش و گردآورندگانى را به شهرها بفرست.
قَالُوا أَرْجِهِ وَأَخَاهُ وَابْعَثْ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ (شعراء/36) گفتند او و برادرش را به بند بکش و گردآورندگان را به شهرها برانگیز.

با اندکی تغییر:

فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُمُ الرِّجْزَ إِلَى أَجَلٍ هُم بَالِغُوهُ إِذَا هُمْ يَنكُثُونَ (اعراف/135) و چون عذاب را تا سرنوشت مشخصی (که الله تعیین نموده بود) كه آنان بدان رسيدند از آنها برداشتيم باز هم پيمان‏شكنى كردند.
فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِذَا هُمْ يَنكُثُونَ (زخرف/50) و چون عذاب را از آنان بر طرف ساختيم، آنگاه بود كه پيمان شكنى كردند.
---------------------------
يَأْتُوكَ بِكُلِّ سَحَّارٍ عَلِيمٍ (شعراء/37) (تا) تمام جادوکنندگان دانايى را نزد تو آوردند.
يَأْتُوكَ بِكُلِّ سَاحِرٍ عَلِيمٍ (اعراف/112) (تا) تمام جادوگران دانايى را نزد تو آوردند.

قَالَ نَعَمْ وَإِنَّكُمْ إِذًا لَّمِنَ الْمُقَرَّبِينَ (شعراء/42) گفت آرى و مسلما حتما شما از مقربان خواهيد شد.

قَالَ نَعَمْ وَإَنَّكُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ (اعراف/114) گفت آرى و شما حتما ازمقربان خواهيد شد.
---------------------------------

فَلَمَّا جَاء السَّحَرَةُ قَالَ لَهُم مُّوسَى أَلْقُواْ مَا أَنتُم مُّلْقُونَ (یونس/80) و چون جادوگران آمدند موسى به آنان گفت آنچه را مى‏اندازيد بيندازيد.

با اندکی تغییر
قَالَ لَهُم مُّوسَى أَلْقُوا مَا أَنتُم مُّلْقُونَ (شعراء/43) موسى به آنان گفت آنچه را شما مى‏اندازيد بيندازيد.

قَالُوا يَا مُوسَى إِمَّا أَن تُلْقِيَ وَإِمَّا أَن نَّكُونَ أَوَّلَ مَنْ أَلْقَى (طه/65) گفتند اى موسى يا تو مى‏افكنى يا [ما] نخستين كس باشيم كه افکنده(باشد).

قَالُواْ يَا مُوسَى إِمَّا أَن تُلْقِيَ وَإِمَّا أَن نَّكُونَ نَحْنُ الْمُلْقِينَ (اعراف/115) گفتند اى موسى آيا تو مى‏افكنى و يا اينكه ما افکندگان(باشیم)
-------------------------------------
قَالُواْ آمَنَّا بِرِبِّ الْعَالَمِينَ (اعراف/121) گفتند به پروردگار جهانيان ايمان آورديم.(داستان موسی)
قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِينَ (اعراف/47) گفتند به پروردگار جهانيان ايمان آورديم.(داستان موسی)
----------------------------
رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ (اعراف/48) پروردگار موسى و هارون.
رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ (اعراف/122) پروردگار موسى و هارون.
---------------------------
فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ (اعراف/107) پس عصايش را افكند و بناگاه اژدهايى نمایان شد
فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ (شعراء/31) پس عصایش را افكند و بناگاه اژدهایى نمايان شد.
-------------------------------

وَنَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِيَ بَيْضَاء لِلنَّاظِرِينَ (اعراف/108) و دستش را بيرون كشيد و ناگهان براى تماشاگران سپيد می‌نمود.
وَنَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِيَ بَيْضَاء لِلنَّاظِرِينَ (شعراء/32) و دستش را بيرون كشيد و ناگهان براى تماشاگران سپيد مى‏نمود.
---------------------------
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُّبِينٍ ﴿غافر/۲۳﴾ ما موسي را با آيات خود و دليل آشکار فرستاديم.
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُّبِينٍ ﴿هود/۹۶﴾ ما موسي را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم.
در داستان صالح:
قَالُوا إِنَّمَا أَنتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (شعراء/153) گفتند که یقینا تو از جادو شدگان هستی.
قَالُوا إِنَّمَا أَنتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (شعراء/185) گفتند که یقینا تو از جادو شدگان هستی.
===========================================
به یکی دیگر از این به اصطلاح اعجاز قرآن توجه فرمائید:
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ (بقره/47) اى فرزندان اسرائيل از نعمتهايم كه بر شما ارزانى داشتم و اينكه من شما را بر جهانيان برترى دادم ياد كنيد.
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ (بقره/122) اى فرزندان اسرائيل از نعمتهايم كه بر شما ارزانى داشتم و اينكه من شما را بر جهانيان برترى دادم ياد كنيد.
--------------------------------------------
وَاتَّقُواْ يَوْمًا لاَّ تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شَيْئًا وَلاَ يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلاَ يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلاَ هُمْ يُنصَرُونَ (بقره/48) و بترسيد از روزى كه هيچ كس چيزى را از كسى دفع نمى‏كند و نه از او شفاعتى پذيرفته و نه به جاى وى بدلى گرفته مى‏شود و نه يارى خواهند شد.
وَاتَّقُواْ يَوْمًا لاَّ تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شَيْئًا وَلاَ يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلاَ يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلاَ هُمْ يُنصَرُونَ (بقره/123) و بترسيد از روزى كه هيچ كس چيزى را از كسى دفع نمى‏كند و نه از او شفاعتى پذيرفته و نه به جاى وى بدلى گرفته مى‏شود و نه يارى خواهند شد.
============================
در مورد بیان خصلت مؤمنانو مجوز تجاور جنسی به کنیزان:
وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (مومنون/5)  و کسانی که نگهدارنده‌ی آلت خویش(از زنا) هستند).
وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (معرج/29)  و کسانی که نگهدارنده‌ی آلت خویش(از زنا) هستند).
------------------------------------------
إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ (معارج/30) مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست.
إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ (مومنون/6) مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست.
--------------------------------------------
فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ (معارج/31) و هر كس ماوراء اين را طلب كند متجاوز است.
فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ (مومنون/7) و هر كس ماوراء اين را طلب كند متجاوز است.
----------------------------------------------
وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (معرج/32) و آنها كه امانتها و عهد خود را رعايت مي‏كنند.
وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (مومنون/8) و آنها كه امانتها و عهد خود را رعايت مي‏كنند.

وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ (مومنون/9) و آنان كه بر نمازهايشان مواظبت مى‏نمايند.

وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ (معارج/34)) و آنان كه بر نمازهايشان مواظبت مى‏نمايند
======================================
و در قضا و قدر
و املی لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (اعراف/183) و به آنان مهلت (گناه کردن) می‌دهیم که نیرنگ ما بزرگ است.

و املی لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (قلم/45) و به آنان مهلت (گناه کردن) می‌دهیم که نیرنگ ما بزرگ است.
======================================

در داستان آدم
وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلاَ مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ(اعراف/19) و اى آدم تو و همسرت در بهشت آرام گیرید و از هر جا كه خواستيد بخوريد، ولى به اين درخت نزديك نشويد وگرنه از ستمكاران خواهيد بود.
و همان مفهوم را با اندکی تغییر:
وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلاَ مِنْهَا رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الْظَّالِمِينَ (بقره /35) و گفتيم اى آدم تو و همسرت در بهشت آرامش گیرید و از آن از هر جا كه خواستيد به خوشى و فراوانى بخوريد، ولى به اين درخت نزديك نشويد كه از ستمكاران خواهيد بود.
---------------------------
در مورد دریافت مزد بابت پیامبری:
 أَمْ تَسْأَلُهُمْ أَجْرًا فَهُم مِّن مَّغْرَمٍ مُّثْقَلُونَ (قلم/46) آيا از آنها درخواست مزدی می‌کنی و آنان خود را زیر بار تاوان سنگین آن می‌یابند؟
أَمْ تَسْأَلُهُمْ أَجْرًا فَهُم مِّن مَّغْرَمٍ مُّثْقَلُونَ (طور/40) آيا از آنها درخواست مزدی می‌کنی و آنان خود را زیر بار تاوان سنگین آن می‌یابند؟
 ------------------------------------
در داستان عیسی و مریم و از قول الله:
وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا (مریم/15)  و درود بر او ، روزى كه زاده شد و روزى كه مى‏ميرد و روزى كه زنده برانگيخته می‌شود.
و همان جمله را این بار از قول خود عیسی هنگامی که تازه زاده شده بیان می‌نماید:
وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدتُّ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا (مریم/33) و درود بر من روزى كه زاده شدم و روزى كه مى‏ميرم و روزى كه زنده برانگيخته می‌شوم.
-----------------------------------
البته برخی از آیات بسیار تکرار شده‌اند مانند:
فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (31 با در سوره‌ی رحمن تکرار شده است)
----------------------------------------------
وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِینَ (10 بار در مرسلات)---------------------------------------
وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ (3 بار در سوره‌ی کافرون)----------------------------------------
كَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ (دو بار در تکاثر)----------------------------------------------
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً (دو بار در سوره‌ی شرح)
-------------------------------------------------------------
كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ (عنکبوت/57)
كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ (انبیاء/35)
-----------------------------------------
فَسَجَدَ الْمَلائِكَهُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ (ص/73)
فَسَجَدَ الْمَلائِكَهُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ (حجر/30)
-----------------------------------------------
الم (بقره/1 و آل عمران/1 و سجده/1 و لقمان/1 و روم/1 و عنکبوت/1).

و در داستان لوط:
فَأَنْجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ (اعراف/83) پس او و خانواده‏ اش را نجات داديم جز زنش را كه تصمیم گرفتیم از بازماندگان باشد. 
فَأَنْجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ قَدَّرْنَاهَا مِنَ الْغَابِرِينَ (نمل/57)  پس او و خانواده‏ اش را نجات داديم جز زنش را كه تصمیم گرفتیم از بازماندگان باشد.
---------------------------------------------------


هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (صف/9)  او كسى است كه پيامبرش را با هدايت و دين درست فرستاد تا آن را بر هر چه دين است پيروز گرداند هر چند مشركان بیزار باشند.
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (توبه/33) او كسى است كه پيامبرش را با هدايت و دين درست فرستاد تا آن را بر هر چه دين است پيروز گرداند هر چند مشركان بیزار باشند.

جالب اینجاست که بسیاری از مفسرین قرآن از دل همین سخنان درهم، معجزه‌ی ریاضی و عددی قرآن را استخراج کرده‌اند، برای دیدن شرح کامل این معجزات ادعائی اینجا را کلیک کنید

۱۹ نظر:

ناشناس گفت...

یک نکته در مورد تکرار آیات:
مگه شما در طول زندگیت نشده یک موضوع یا جمله رو بیش از یه بار بگی زبان بریده؟!!

ناشناس گفت...

if u have written an eight pages paper you should know that people repeating one sen tense in abstract, body of the text and also in conclusion. it is completely Okay at least in Mechanical Eng. field.

بیداد گفت...

با سلام نظر شما راجع به حروف (الم و غیره)چیست؟با تشکر

arsh irani گفت...

درود بر شما!
نظر خاصی ندارم، شاید برای جلب توجه گفته باشه.
البته نگی که رابطه ی ریاضی بین این علامات و بسم الله وجود داره. 

مرتضي گفت...

سلام
نظر شما در مورد اسم پدرحضرت محمد كه عبدالله مي باشد چيست آيا الله نام يكي از بت هاي كعبه نمي باشد

arsh irani گفت...

درود بر شما!
در مورد اینکه الله نام بتی بودت یا نه به نظرم چنین نیست؛ زیرا اعراب، الله را خدای اصلی میدانستند به نمی توان با او دست داشت و باید با واسطه از دیگر خدایان(اله) درخواست نمود تا آنها درخواست آنان را به الله برسانند.
شما می توانید در موضوعات بررسی شده:
خدا، الله، آفریدگار(آفرینند) و خانه ی خدا-فرق بت ، امامزاده و خانه ی کعبهمراجعه فرمائید.
پیروز باشید!

بابک گفت...

بمهخدسقریک آب زرشک فروش بهتر از محمد میتوانست قرآن بنویسد

ناشناس گفت...

قران از تکرار هدف دارد مثلا داستان شیعب را تکرار میکند تا مچ شیعه که بقیه الله را ترجمه میکند به امام زمان بگیرد
قران یکجا در داستان شعیب میگوید (بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین )

در جایی دیگر قران باز داستان شعیب را تکرار میکند و میگوید{ ذلکم خیرلکم ان کنتم مومنین }
ذلکم = بقیه الله و شیعه رسوا میشود
پس تکرار از طرف کسی که به غیب تسلط دارد برای هدفی است
ولکن ملحد کی اینها را میفهمد؟

ناشناس گفت...

دشتی معتقد بود که الم در واقع اسم و یامخفف اسم کاتب ان آیات بوده است. که بعد ها دلیل گذاشتنش از یاد رفته و چنین متن بی معنیی را ارائه داده است.

ناشناس گفت...

اسم اینو میذاری بی نظمی شدید؟
تکرار آیات مگه چیز عجیبیه؟
من نه منکر قرآنم نه تاییدش میکنم.
فقط به نظرم این نظرات خیلی بچه گانست درباره این کتاب.

ناشناس گفت...

واسه نفهمهائی مثل شما میباشد که نمیفهمید شماها مثل بچه های بازیگوش وزبان نفهمید که آنقدرباید جملات تکرار شود تا بلکه یه چیزی یادتون بمونه تکرار کلمات وجملات برای تاکیده ابله

ناشناس گفت...

اگر تکرار نشانه بینظمی شدیداست پس بسیاری از کارهای روزمره زندگی و حتی وقایع مکررجهان هستی مانند گردش وضعی زمین یا گردش سیارات منظومه شمسی که میلونها سال ادامه دارند چگونه امکانپذیر شده؟
آیا تکرار نشان از اهمیت موضوع مورد نظر از طرف گوینده به مخاطب نیست؟
آیا تکرار لازمه ذهن فراموشکار بشر نمیباشد؟

ناشناس گفت...

بقیةالله به فرد زنده ولو غایبی اطلاق میشود که از طرف خداوند معین گردیده در زمان هر قومی ، پیامبر آن قوم و در نبود پیامبر جانشین معین شده از طرف خود آن پیامبر (نه قوم)

ناشناس گفت...

متون مقدس که قاعدتا تا مدتها برای معاصران و اینده گان بدون پیوست میماند وخصوصا در در مورد قران که الابد اخرین نامیده شده وبایستی بتمامی سوالات ومبهمات راه گشا باشد ومحدودیت حافظه ها درحفظ این متون در نبود توان وسواد همگانی وکمبود ملزومات کتابت مانند پوست وکاغذو...ایجاز رادر متون مقدس لازم وواجب میکرد.در چنین شرایطی تکرار جملات، بچند نوع بیان کردن ، ناسخ ومنسوخ رابا هم داشتن ، ایات مرفوع،.... منطقی تر است یا توضیح دادن پاره ای از ابهامات که بجهت رعایت ایجاز شیر بی یال دم شده؟

ناشناس گفت...

کلا ریدی به اسلام شما.

Unknown گفت...

بله چیز عجیبیه٬ کتابی که منسوب به خداست نباید اینقدر تکراری و بی نظم باشد، تکراری بودن قران ارزش آن را تا حد دستمال توالت پایین آورده است!

Unknown گفت...

بچه گانه عقاید خرافی و احمقانه شما مسلمونها هست، تو حتی روت نمیشه که بگی مسلمون هستی و خجالت می‌کشی.

Unknown گفت...

اینقدر گوسفند نباش!
از برگه های قرآن بجای دستمال توالت استفاده کن تا ماتحتت نورانی بشه!!

Unknown گفت...

چه ربطی داشت؟!
بعضی آیات بی معنی دهها بار فقط در یک سوره تکرار شده اند! (مثل آیه فبای آلا ربکما تکذبان در سوره الرحمن) و جالب تر اینه که این کتاب کثیف که زباله ای بیش نیست را کلام خدا می دانند!!

Translate

بايگانی وبلاگ