ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

قرآن: الله به کافران مهلت گناه کردن می‌دهد تا در آخرت عذابشان را زیاد کند ( بررسی سنت املا و استدراج )

   از دید اسلام تمام آنچه که در جهان رخ داده و یا خواهد داد نتیجه‌ی تصمیم قبلی الله خدای مسلمانان است، او این تصمیم را هنگام پیدایش جهان گرفت و در لوحی با عنوان " لوح محفوظ " ثبت نمود؛ بنابراین در مکتب اسلام انسان موجودی است که از خودش اراده‌ای ندارد و تنها مجری اراده‌ی الله است: 
     وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (انسان/30) شما چیزی را نخواهی خواست مگر اینکه الله آنرا (برای شما ) خواسته باشد قطعا الله داناى حكيم است"
برای دیدن شرح مفصل این موضوع و آیات متعدد مرتبط با آن، اینجا را کلیک کنید.
   موضوعی که در اینجا بدان پرداخته می‌شود یکی از روشهای الله برای مجازات کسانی است که منکر او می‌گردند، محمد در این شیوه از مجازات و در پاسخ به مسلمانانی که خواهان نابودی کفار از سوی الله یودند، می‌گوید که الله به آنان مهلت می‌دهد تا در دنیا به ستم خویش ادامه دهند کاری که نتیجه‌اش ازدیاد گناهان آنان و در نتیجه سنگینی عذاب آنان خواهد بود، از دید اسلام این شیوه را سنت املا و استدراج می‌نامند و قرآن از قول الله می‌گوید که این نیرنگ من برای کفار است:
     وَالَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَيْثُ لاَ يَعْلَمُونَ (اعراف/182) و کسانی كه آيات ما را دروغ انگاشتند کم کم  به شیوه‌ای که نمی‌دانند گرفتار خواهيم كرد.
وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (اعراف/183) و به آنان مهلت (گناه کردن) می‌دهیم که نیرنگ ما بزرگ است.
   قرآن در مورد مسیحیان می‌گوید:
وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ (آل عمران/54) و حیله گری نمودند و الله نیز حیله گری نمود و الله بهترین حیله گران است.
همچنین محمد که خود را در عذاب دادن آنها ناتوان می‌دید از قول الله می‌گوید:
    فَذَرْنِي وَمَن يُكَذِّبُ بِهَذَا الْحَدِيثِ سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ (قلم/44)  پس كسى كه اين سخن را تكذيب مى‏كند به من بسپار که بزودی آهسته آهسته آنان در گناه فرو خواهم بود به گونه‌ای که  متوجه نشوند.
و برای توجیه این کار باز می‌گوید که نیرنگ من بزرگ است:
وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (قلم/45) و به آنان مهلت (گناه کردن) می‌دهیم که نیرنگ ما بزرگ است.

     این هم از معجزات ادعائی قرآن است که آیات را تکرار می‌کند (برای دیدن آیات تکراری قرآن اینجا را کلیک کنید)


     همانگونه که مشاهده می‌گردد الله به انسانهای کافر نه تنها اجازه نمی‌دهد که ایمان بیاورند بلکه آنان را زنده نگه می‌دارد و با فراهم کردن اسباب گناه، گناهشان را یواش یواش زیاد می‌نماید تا در آخرت بهانه‌ای برای شکنجه دادن آنها داشته باشد:  

     وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُواْ إِثْمًا وَلَهْمُ عَذَابٌ مُّهِينٌ (آل عمران/178) و کسانی که کفر می‌ورزند گمان نکنند كه اگر به آنان مهلت مى‏دهيم به سودشان است، همانا ما به آنان مهلت مى‏دهيم كه تا  بر گناهان خويش بيفزايند و برای آنان عذاب خوارکننده‌ای خواهد بود.
    او برای اینکه عدم توانائی خود و خدایش را جهت عذاب دادن مشرکان صدر اسلام توجیه نماید به داستانهای گذشته و شکنجه شدن سایر اقوامی که پیامبران را انکار می‌کردند متوسل می‌شود، موضوعی که به افسانه می‌ماند تا حقیقت:
     وَأَصْحَابُ مَدْيَنَ وَكُذِّبَ مُوسَى فَأَمْلَيْتُ لِلْكَافِرِينَ ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ فَكَيْفَ كَانَ نَكِيرِ (حج/44) و قوم مدین و موسى (مرا) تکذیب کردند، پس به كافران مهلت دادم، سپس گرفتارشان کردم، دیدی كه عذاب من چگونه بوده است‏!
    وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِّن قَبْلِكَ فَأَمْلَيْتُ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ فَكَيْفَ كَانَ عِقَابِ (رعد/32)  و همانا پيامبرانى كه پيش از تو بودند مسخره شدند، پس به كافران مهلت دادم، سپس آنان را فرو گرفتم (عذاب دادم)، دیدی مجازات من چگونه بوده است‏!
   وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ أَمْلَيْتُ لَهَا وَهِيَ ظَالِمَةٌ ثُمَّ أَخَذْتُهَا وَإِلَيَّ الْمَصِيرُ (حج/48) و چه بسيار  روستاهائی كه به آنان مهلت و  دادم در حالى كه ستمگر بودند، سپس گرفتارشان کردم و سرانجام کارها به سوى من است‏.
     این موضوع یکی از شیوه‌های توجیه اینکه چرا کفار در ناز و نعمت هستند نیز می‌باشد، زیرا توجیه کنندگان عالم اسلامی چنین استدلال می‌کنند که الله در این جهان به کفار نعمت می‌دهد تا در آخرت آنان را به عذاب شدید گرفتار سازد.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

باخواندن اراجیف آرش ایرانی وبیخدا به این نتیجه می رسیم که هیچ حساب وکتابی وجود ندارد هرکه هرغلطی می خواهد بکند (فساد همجنسبازی روسپیگری خود فروشی و....)نظم وعلیت ومکافات عمل و...با هواست .بنابراین اگرکسی بتواند ازدست قانون دنیایی مخفی بماند می تواند هرجنایتی بکند .ای خاک توسر مدعیان بی بندوبار خردگرایی .این روایات واحادیث هم هرکدام داستان ودلایلی دارند که خردگرایان بی خردنادان فقط ظاهررا می بینند ودلشان را به این هرزنامه ها خوشکرده اند.

ناشناس گفت...

الاغ اراجیف توی قرانه که آخوندا گوزو به شقیقه ربط میدن تابشه بخورد احمفهای امروز دنیاهم بدنش الاغ
باوجود علوم جدید ودانش روانشناسی و جامعه شناسی وغیره میتوان اثبات کرد که برای کیفیت بهتر همین زندگی دنیایی باید قوانین اخلاقی وانسانی رارعایت کنی همون کاری که ژاپنیهای بی دین میکنن وبهشت براخودشون درست کردن.توگوساله فکرکردی که فقط ممدچاخان گفته که دزدی نکن و...نه گوسفند این ها فطرت انسان است وقوانین زندگی اجتماعی برای بهتر زیستنه ولی کسی که این چیزارو درک نمیکنه مجبوره به خایه ممدچاخانی عیسایی موسایی یایه کس کش شیاد دیگه ای که باگنجاندن منافع شخصی یا قوم وقبیله ای خود چوپانیتان را برعهده بگیردآویزان شوند.شما برو بچسب به خایشون زر نزن

ناشناس گفت...

در پاسخ اون دوستی که فرموده بودند که اگر انسان بتونه از دید قوانین دنیا مخفی بمونه میتونه هر کاری بکنه(به گفته اون جناب هر غلطی)
باید عرض کنم که اصلا اینطور نیست. یک بیخدا خدا رو قبول نمی کنه ولی انسانیت رو که رد نمیکنه . اخلاق ربطی به خدا نداره . برای مثال می تونید و وضعیت کشور سوئد نگاه کنید . بیش از نصف مردم سوئد آتئیست هستند . ببینید میزان جرم و جنایت و تجاوز در بین اون بی خدایان چگونه ست و در کشورهای مسلمان چگونه است

ناشناس گفت...

اقا یا خانمی که 12شهریور اظهار فضل نمودید تمام موارد متن بالا ایات قرانی هستند نه احادیث و روایات. هر چند مسلمانان خودشان را بالاتر از کتاب مقدسشان هم میدانند. قران می گوید که به عربی ساده نازل شده تافهمش برای مردماسان باشد بعد محمدحسین طباطبایی دهها جلد تفسیر برای قران می نویسد که فقط یک معنی دارد:قران ببیجا کرده گفته به زبان ساده نازل شده این منم که می گم کلمات وجملات قران چه معنی میدن. یک نکته در باره توهین به خدا:با توهین به به هر چیزی اول وجود اان را تایید می کنید,چیزی که که وجود نداره "مرگ بر" "زنده باد" بهش تعلق نمی گیره.

ناشناس گفت...

سلام آرش جان
خداوند هدایتت کند پسر
اگر از عرب ها خوشت نمیاد لا اقل یه چیزی بگو که به دین مردم برنخوره مگه ایرانی ها کم به سایر کشور ها حمله کردند و چپاول کردند.
اول مسلمان شو 4 رکعت نماز بخوان به همین خدایی که اینقدر توهین می کنی ایمان بیاور اگه از نزدیک لمسش نکردی و تو زندگیت احساسش نکردی بعد این حرفا رو بزن
به قول حضرت علی که می فرماید من خدایی را که نبینم عبادت نمی کنم. یعنی اینقدر حضور خدا را لمس می کرده که به این درجه رسیده حالا من و تو نمی خواد اونجوری بشیم ولی اگه بخوای می تونی حضور خدا رو تو زندگیت حس کنی
منم اگه حضور خدا را تو زندگیم ندیده بودم هیچ وقت این حرف رو نمی زدم. فقط نماز و درستکاری به خصوص نماز صبح و شب
این دکان دستگاهی که شما باز کردی اعتقاد آدم های منطقی و آگاه رو زیاد می کنه چون می بینند دشمنان قران و خدا و محمد چقدر ضعیف هستند که برای رد این دین به پست ترین چیزها چنگ می زنند و نمی تونند مستدل این دین را رد کنند.
بدرود پسر خوب

ناشناس گفت...

این که استناد میکنید که اعمال ما از قبل پیش بینی شده وبر اساس جبر ما اعمالی را مرتکب میشویم کلا در تضاد با بساری از ایات قران است در این صورت مجازات وپاداش کاملا بی معنی است پس اینگونه ایات را چگونه توجیه میکنید ایا مفسدان را با مصلحان برابر میدانیم ایا کسانی که ایمان میاورند واعمال نیک انجام میدهند را با فجار وفاسدان در یک ردیف قرار میدهیم واینهمه دعوت به خداپرستی وانجام عمل صالح همه بیهوده است اینکه ما هیچ عملی را انجام نمیدهیم مگر اینکه خدا بخواهد بدین معنی نیست که ما هیچ اختیاری در اعمال خود نداریم بلکه بدین معنی است که در جهان هستی تا خدا نخواهد ما قادر به انجام هیچ کاری نیستیم کسی که میخواهد ساختمانی ایمن را بسازد که کاری خیر است تا خداوند امکان ان کار را برایش فراهم نکند نمیتواند یک اجر را بر اجر بگذارذ وهمچنین کسی که بمب میسازد تا با ان کشتار وجنایت کند تا خدا نخواهد نمیتواند بمب بسازد این به این معنی نیست که خداوند راضی به اینکار است بلکه برای هر کسی که هر تصمیمی دارد شرایط اجرای تصمیمش را فراهم میکند تا خدا نخواهد هیچ انسانی نمیتواند حتی نفس بکشد وقادر به هیچ کاری نیست واما اینکه خداوند به کفار وفاسقان مهلت میدهد که بر گناهانشان بیفزایند وعذاب انها شدیدتر گردد اشاره به این است که برای انجام کار شر یا خیر خداوند امکان کافی در اختیار هردو قرار میدهد تا ماهیت خود را بطور کامل نمایان سازد ودر هنگام عذاب معترض نشوذ که چرا مرا بجرم کار نکرده مجازات میکنی وهر کسی ماهیت خوذ را بطور کامل بروز خواهد داد مگر نه این است که خذاونذ بارها اعلام کرده خداوند به هیچکس ظلم نمیکند بلکه این خود انسان است که با انتخاب راه غلط زمینه ظلم به خود را فراهم میکند ومستوجب مجازات میشود امتیاز برجسته انسان نیز در همین امر نهفته است که ازاد است که راه درست وغلط را اتخاب کند بهمین دلیل است که انسان در صورت انتخاب راه درست به بالاترین درجات نزد خداوند نایل میشود واز همه نعمتها برخوردار میگردد

ناشناس گفت...

خودت متوجه شدی چی گفتی؟ یا فقط خواستی ماسمالی کنی؛ یه سوال(الله شما با اینکه قدرت داره انسان های شر رو هدایت کنه نه تنها هدایت نمیکنه بلکه چشمانشان را کور و گوشهایشان را کر تا هدایت نشوند و به شرارت خود ادامه دهند تا در آن دنیا عذابی شدید برایشان مهیا شود، درسته؟)یعنی الله شما از شکنجه ی مخلوق خودش لذت میبره

نظر رازی در باره قرآن خیلی جالبه بخون؛
تو ادعا می کنی که معجزه ای که [نبوت محمد را اثبات می کند] حاضر و در دسترس است، یعنی قرآن. تو می گویی که هر کس انکارش می کند یکی مشابه اش را بیاورد. در واقع ما می توانیم هزاران مشابه اش را بیاوریم از آثار لفاظان، فصیح گویان و شاعران که بسیار بهتر از قرآن جمله بندی شدند و مفاهیم را موجزتر می رسانند. آنها معانی را بهتر می رسانند و وزن شعری بهتری دارند. به خدا که آنچه تو می گویی ما را شگفت زده می کند. تو درباره ی کتابی سخن می گویی که [مشتی] افسانه ی باستانی را بازگویی می کند و در عین حال سراسر تناقض است و هیچ اطلاعات یا توضیح مفید و بدردبخوری ندارد و آنگاه تو می گویی چیزی شبیه آن بیاور؟

Translate

بايگانی وبلاگ