ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

رعایت نیم‌فاصله(نیم فاصله) در نگارش فارسی.

یکی از مواردی که در نوشته‌های فارسی کمتر رعایت می‌گردد، رعایت نیم‌فاصله(نیم فاصله) است.
این مشکل در کلمات ترکیبی است و زمانی پیش می‌آید که بخش غیر آخر کلمه‌ی ترکیبی، باید مانند حالت ساده‌ی آن حفظ شود؛ مانند:
می‌شود(می شود) ، گزینه‌ی(گزینه ی)، مدل‌ها(مدل ها)، ایرانی‌ها(ایرانی ها)و.......

در ویندوز 98 برای نوشتن نیم‌فاصله از ترکیب Shift+Space استفاده می‌گردد.

برای کسانی که از کیبورد فارسی ویندوز XP استفاده می‌کنند، می‌توانند از ترکیب CTRL+Shift+2 نمایند.

راه دیگری نیز برای کاربرد نیم‌فاصله وجود دارد و آن استفاده از گزینه‌ی ترکیبی Space+Ctrl می‌باشد، که مانند زیر عمل می‌گردد:
به منوی insert رفته و گزینه Symbol را انتخاب نمایید. در پنچره باز شده به قسمت Character Code: رفته و کد 200 c را وارد کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Shortcut Key کلیک کنید. در پنجره‌ی دیگری که باز می‌شود، در قسمت Press new shortcut key کلیدهای Ctrl و بعد Space را همزمان بزنید. برای اتمام کار و تایید، دکمه‌ی Assign را بزنید. از این پس برای نگارش نیم‌فاصله، کافیست کلیدهای ctrl+Space را همزمان بزنید.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

ساده ترین را استفاده از ترکیب 0157 + Alt است. اعداد باید حتما از صفحه کلید عددی وارد شوند. اگر از لپتاپ/نوت بوک استفاده می کنید باید Fn را به همراه Alt بگیرید و از اعداد کنار حروف استفاده کنید و نه کلیدهای عددی.
Alt0158 را هم امتحان کنید به ویژه برای هکاربرد دارد.
در بعضی لپتاپها مانند توشیبا که در روی دکمه ها برای Fn دو ردیف (یکی عدد یکی عملیات صفحه) نوشته شده باید تنظیم Fn را به عدد تغییر دهید. به صورت Fn F11 1ا چراغ زیر F11 روشن شود البته دقت کنید که در حالت NumLock نمانید و دیک بار دیگر Fn F11 را بزنید تا چراغ خاموش شود و تنها با فشردن Fn روشن شود.

ناشناس گفت...

سلام ... خوب بود كه به فكر نگارش كامپيوتري زبان فارسي هستي و يك پيشنهاد و آن اينكه بهترين و ساده‌ترين راه براي اين كار نرم‌افزاري است به نام Trylayout . امتحانش كنيد ، مطمئنم كه لذت مي‌بريد.
موفق باشيد و پيروز!

ناشناس گفت...

من می‌خواهم بگویم عالی!  خیلی باحال و گذشته و آینده! شده بودم. دنبالش می‌گشتم و پیدا نمی‌‌کردم!

Translate

بايگانی وبلاگ