اسلام ادعا دارد که به زنان کرامت داده است، کرامتی که سایر فرهنگها از آن بیبهرهاند؛ کرامتی که اسلام به زنان داده است، چیست؟
در این بحث، وارد جزئیات تمام این ادعاها نمیشویم و تنها یکی از این کرامتهای ادعائی را مورد بررسی قرار میدهیم.بارها شنیده شده که زن در جوامع غربی کالاست، کالائی جنسی در خدمت مردان؛ اینکه آیا این ادعا درست است یا نه؛ باز مورد بحث ما نیست؛ آنچه که در اینجا بطور مختصر بررسی خواهد، این امر است که، آیا در اسلام زن کالاست؟ آیا در اسلام زن بردهی جنسی است؟
مهمترین مسئلهای که در اسلام، زنان رکن اساسی آن را دارا هستند، به یقین ازدواج است، در این دین مردان میتوانند تا چهار زن را همزمان در تملک خویش داشته باشند؛ آیا در ازدواج چندگانه، چیزی جز لذت جنسی نهفته است؟
اسلام به پیروانش اجازه داده است که علاوه بر امکان در اختیار داشتن چهاز زن بطور همزمان، این امکان را نیز داده است که زنان و یا دختران به اسارت گرفته شده نیز به تعداد نامحدودی در اختیار داشته باشند، آیا این همان کرامت زن در اسلام است؟ آیا در این تملک چیزی جز لذت جنسی مردان مد نظر است؟
اما زن از دید قرآن:
نگاه اسلام (در اینجا بطور خاص قرآن) به زن، نگاه به موجودی است که در خدمت مردان است و اصولا برای همین منظور آفریده شده است.
هنگامیکه الله اولین انسان (آدم) که مرد بود را از گل آفرید، او تنها بود و آرامش نداشت، این بود که الله برای آرامش او، زنش را از وی خلق نمود:
هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ (اعراف/189) او کسی است كه شما را از یک تن(آدم) آفريد و همسرش را نيز از او آفرید تا در كنار او آرامش گیرد سپس هنگامي كه با او نزديكي كرد (او) حملي سبك (منی) برداشت كه با وجود آن به كارهاي خود ادامه ميداد، و چون سنگين شد(آثار بارداری آشکار گردید)، هر دو از الله، پروردگار خويش، خواستند اگر فرزند صالحي به ما دهي از شاكران خواهيم بود.
از دید قرآن، این قاعده در مورد همهی انسانها هم صادق است، یعنی الله زنها را برای آرامش مردان پدید آورد:
وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (روم/21) و از نشانههای او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه میاندیشند قطعا نشانههائی است.
پس زن از مرد خلق شده و برای آرامش مردان افریده شده است؛ در این آیه رحمت و مودتی که الله بین زن و مرد قرار داده است، بخاطر سکینه(آرامش) مرد است و اگر این دوستی نباشد، برای مرد هم آرامشی نخواهد بود؛ پس دوستی در خدمت آرامش مرد میباشد.
اما هدف و منظور از این آرامش چیست؟ چه چیزی در مرد وجود دارد که تنها با زن آرامش میگیرد؟
قرآن به این پرسش نیز پاسخ میدهد:
زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ( آل عمران /14 ) برای مردم(انسانها) لذت شهوت از زنان و داشتن پسران و سرمایهی زیاد از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و دامها و کشاورزی، جلوه داده شده است، اينها کالاهای زندگي دنیا هستند، و سرانجام نيك، نزد الله است. بنابراین:
حجاب نتیجهی کالای جنسی قلمداد کردن زن است ، دلیل اصلی واجب شدن حجاب در اسلام طلاق گرفتن زن فرزندخواندهی محمد از سوی او با مشاهدهی بدن زیبایش بود
در این آیه الله از دید خود، امیال مختلف انسان را بیان نموده و برای هرکدام راهحلی را ارائه داده است؛ او برای آرامش جنسی انسان(در اینجا مرد)، زن را آفریده و در ادامه بیان نموده است که داشتن پسر هم میلی است که الله در انسانها قرار داده است و دختر را این این قاعده مستثنی نموده است، در ادامهی آیه، الله سایر امیال انسانها را بر شمرده، از میل به داشتن سرمایهی طلا و نقره که در آن زمان سکههای رایج بوده تا اسب (برای سوارکاری)، برخی از انسانها هم میل دارند که دامدار باشند و برخی دیگر هم کشاورزی؛ در واقع در اینجا "الشهوات من النساء و البنین و القناطیر المقنطره و خیل المسومه و الانعام و الحرث"، عطف به "حُب" میباشد؛ یعنی "حُب شهوت" از زن و همچنین "حُب" داشتن پسر و ... از سوی الله برای انسانها(در اینجا مرد) زینت داده شده است.
در آیهی پس از این آیه بیان مینماید که آیا به شما از نعمتی بهتر خبر ندهم؟ این نعمت چیزی جز باغی با تمام امکانات و زنانی پاک نیست:
"مطهره" صفتی است زنانه که برای بیان ازواج در بهشت از آن استفاده شده و قطعا این ازواج زنان هستند و برای زنان خبری از ازواج مطهر نیست.
آیا این همان کرامتی است که الله برای زن قائل است؛ کرامتی که او را در ردیف دامها قرار میدهد؟
پس حب شهوت را الله در انسانها قرار داده است و زن را هم برای رفع این نیاز آفریده است.
اگر تمام قرآن بررسی شود حتی یک آیه هم در مورد اینکه مرد هم برای آرامش جنسی زن آفریده شده است وجود ندارد، انگار الله میل جنسی زن را به رسمیت نمیشناسد!
شخص پیامبر اسلام هم انسانی زنباز بوده، او از قول الله آیهای را بیان می فرماید که اگر زنی مایل باشد خود را به او ببخشد، در صورت تمایل پیامبر، پیامبر می تواند با او همبستر گردد:
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا (احزاب/50) اى فرستاده ی ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را دادهاى حلال كرديم و (زنان و دختران دگر اندیشان(کفار)) را كه الله از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمههايت و دختران دايى تو و دختران خالههايت كه با تو مهاجرت كردهاند و زن مؤمنى كه خود را به پيامبر ببخشد در صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد ويژه توست نه ديگر مؤمنان ما نيك مىدانيم كه در مورد زنان و كنيزانشان چه بر آنان مقرر كردهايم (سهم آنان را نیز معین نموده ایم) تا براى تو مشكلى پيش نيايد و الله همواره آمرزنده مهربان است.
در آن زمان با آمدن این آیه، برخی از زنان خود را وقف نبی میکردند که پیامبر بعضیها را میپذیرفت و برخی دیگر را رد میکرد.
شدت علاقه محمد به سکس و تنوع در آن تا جائی است که ایشان برای سکس با عروسش، سنت فرزندخواندگی را از قول الله لغو نمودند. (شرح این ماجرا)
ضمنا قرآن زن را کشتزار مردان میداند و به آنان اجازه داده هر جوری که مایلند به کشتزارشان نزدیک شوند.
در آن زمان با آمدن این آیه، برخی از زنان خود را وقف نبی میکردند که پیامبر بعضیها را میپذیرفت و برخی دیگر را رد میکرد.
شدت علاقه محمد به سکس و تنوع در آن تا جائی است که ایشان برای سکس با عروسش، سنت فرزندخواندگی را از قول الله لغو نمودند. (شرح این ماجرا)
ضمنا قرآن زن را کشتزار مردان میداند و به آنان اجازه داده هر جوری که مایلند به کشتزارشان نزدیک شوند.
۴ نظر:
زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ( آل عمران /14 ) برای مردم(انسانها) لذت شهوت از زنان و پسران و سرمایهی زیاد داشتن از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و دامها و کشاورزی، جلوه داده شده است، اينها کالاهای زندگي دنیا هستند، و سرانجام نيك، نزد الله است.
از تفسیر المیزان:
http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j3/fehrest3.html
پیشنهاد می كنم همه مطالب مربوط به این آیه را بخوانید. ولی جهت راحتی كار شما قسمتی كه بیشتر نظر خودم را جلب كرد می آورم:
"آيه شريفه بنايش بر شمردن حب شهوات و افاده اين معنا كه حب شهوات طبق امور مورد علاقه انسان ، تكثير پيدا مى كند نيست ، و نمى خواهد بفرمايد: انسان به حسب طبع ، متمايل به همسر، و دوستدار اولاد، و اموال است ، تا مفسرين اشكال كنند كه چرا از انسان به كلمه ((ناس ))، و از اولاد به كلمه ((بنين )) واز مال به عبارت قناطير مقنطرة تعبير كرد؟ آنگاه در توجيه اين تعبيرها خود را به زحمت اندازند همچنانكه انداخته اند.
بلكه بنايش بر اين است كه بفرمايد: مردم در شيفتگى به مشتهيات دنيا يك جور نيستند، بلكه چند گروهند، بعضى از شهوت پرستان هيچ هم و هدفى ندارند مگر عشق ورزيدن به زنان ، و دل دادن به آنان ، و تقرب و انس و همنشينى با آنان ، و همين دلدادگى وجوهى از فساد و نافرمانى خداى سبحان را به دنبال دارد،...
بعضى ديگر دوستدار فرزند پسرند، چون تكاثر را دوست مى دارند، و مى خواهند با داشتن پسران زياد نيرومندتر از ديگران باشند، و غالبا اينگونه افراد در ميان باديه نشينان زياد يافت مى شوند، و نيز اينگونه علاقه ها نوعا مختص به پسران است ، نه دختران .
بعضى ديگر از مردم دلباخته مالند، و بيشتر همتشان اين است كه كيسه ها را از پول پر كنند، و انبارها را از كالا انباشته نمايند.
ظهور و پيدايش اين قسم جنون هم بيشتر در جمع نقدينه يعنى طلا و نقره است ، و يا چيزى كه بعدها به صورت نقدينه در آيد، مانند اثاث و كالاهاى تجارتى و غيره ، و نيز اينگونه علاقه ها غالبا در بين اهل شهر زياد است ، نه در صحرانشينان .
و در نظر بعضى ديگر، خيل مسومه و اسبان تيزتك محبوب تر از ساير امور مادى است ، نظير سواركاران كه با اسب عشق مى ورزند، بعضى هم علاقه شديدى به گاو و گوسفند، و بعضى به كشت و زرع دارند، البته ممكن است كه بعضى از افراد به دو تا و يا بيشتر از آنچه كه شمرده شد علاقمند باشند."
این دیدگاه برابری زن ومرد وواجب بودن برابری زن و مرد از کجا وبر اساس چه منطقی شکل گرفته این اقایانی که مدام از برابری زن ومرد فریاد میزنند در عمل هرگز به این سخن دروغین خود باور ندارند اگر زن در حد واندازه مرد خلق میشد و با او برابربودکدام زنی در مقابل مردی تسلیم میشد وکارهای را که اکنون انجام میدهد انجام میداد بسیار سربسته گفتم امیدوارم شنونده مطلب را گرفته باشد قطعا باید در خلق موجودات تفاوتهای باشد والا هیچ امری به سرانجام نمیرسید قصد اهانت به زنان را ندارم ولی خداوند به هر موجودی توان وامکانتی محدود عطا کرده وان موجود توقعاتش در همان حد داده هایش باید باشد مگر سایر موجودات نیز میتوانند اعتراض کنند که ما چرا باید در خدمت انسان باشیم مثلا اسب با ان جثه وبنیه خود ایا معترض است که انسان از او بار میکشد یا سواری میگیرد دوستی مرتب از برابری زن ومرد داد سخن میداد گفتم تو واقعا به گفته خود معتقدی ویا سخنات شعاری بیش نیست با قاطعیت گفت من به انچه میگویم معتقدم گفتم اگر تو برحسب اتفاق دیروقت مثلا نیمه شب به خانه باز گردی زن تو میتواند تو رامواخذه ویا اقدام خشنی انجام دهد گفت خیر گفتم اگر عکس این مطلب اتفاق بیافتد چگونه خواهد بود ایا براحتی میپذیری که پاسخ محکمی از او نگرفتم احترام وکرامت هر موجودی در حد واندازه های ان چیزی است که خداوند به او داده احترامو تکریم وجایگاه مردان در مقایسه با یکدیگر نیز متفاوت است بی تردید یک شخص تحصیلکرده با مقام وموقیت اجتمایی احترام برانگیزتر از یک انسان بیسواد وبیکار است
مرگ بر الله
مرگ بر محمد
مرگ بر اسلام
مرگ بر آخوندها (بلند)
«مسلمانان سابق»
این جادو را از مغز مان جراحی کنیم
اگر از آخوند ها متنفریم
این شعار را تکثیر کنیم
با همه توان و با هم تمام قرانها را اتش بزنیم یا در توالت بریزیم تا این فتنه پایان یابد لعنت بر محمد و ال محمد
ارسال یک نظر