ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

زن در قرآن (فهرست وار)

      متاسفانه تفکری که حاکم بر جامعه‌ی ماست علیرغم ادعای روشنفکری، زن را به عنوان کالائی ناب در نظر می‌گیرد که آفریده شده تا در اختیار مردی قرار گیرد که قیم اوست؛ این موضوع ریشه در باورهائی دارد که اصلاح آنها به یکباره اگر نشدنی نباشد، کاری است بسیار مشکل؛ در این تفکر است که زن کم عقلتر خوانده می‌شود. 
     با وجود بالا بودن سطح تحصیلی زنها، کمتر زنی را مشاهده می‌کنیم که به مدارج بالای کشوری رسیده باشد، حتی در حد مدیرکل شدن؛ تا باورهایمان را اصلاح نکنیم، به این برابری نخواهیم رسید؛ برابری که نه تنها رقیب مردان نیست، بلکه گامی‌است در راه شایسته سالاری؛ با شایسته سالاری است که کشور پیشرفت و در نتیجه، همه از منافعش بهره می‌برند؛ تا باورهایمان را به درستی نشناسیم و آنها را ریشه‌یابی نکنیم، هیچ گامی در راه درست بر نخواهیم داشت. 
    من در اینجا سعی کردم که به دور از یکجانبه گرائی و صرفا با ادله، به برخی از این باورها که ریشه در بسیاری از ناهنجاری‌های قانونی ما دارد، بپردازم. 
     ازآنجائیکه طبق گفتار پیامبر اسلام، قرآن برای هدایت کل بشریت بیان شده, پس قابل فهم برای همه است؛ در تمام آیات قرآن که درباره‌ی بانوان بیان شده، آنها در درجه‌ای پائینتر از مردان به شمار می‌آیند.
      در اینجا به چند نمونه از این اعتقادات اسلامی می پردازم:حذف آیاتی که پیامبر اسلام آنها را شیطانی نامید و اهانت به زنان در آنها.
      پیش از آمدن اسلام, (دگراندیشان)مشرکان زمان پیامبر اسلام معتقد بودند که فرشتگان دختران الله هستند؛ این در حالی بود که آنها از فرزند دختر بدشان می‌آمد؛ اما معتقد بودند که بتهای آنان دختران الله هستند. 
     الله به این دلیل از چنین اسامی بدش می‌آید که آنها دخترند، و به دگراندیشان(مشرکان) می‌گوید که خود طالب چیز خوب هستی(فرزند پسر) و به الله چیز بد (ضیزی) می‌دهید.در آیه‌ی 4 سوره‌ی زمر اینطور بیان شده که:
    "لَوْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يَتَّخِذَ وَلَدًا لَّاصْطَفَى مِمَّا يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ سُبْحَانَهُ هُوَ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ"(زمر/4) اگر الله مى‏خواست براى خود فرزندى بگيرد قطعا از آنچه خلق مى‏كند آنچه را مى‏خواست(پسر) برمى‏گزيد منزه است او اوست‏ الله يگانه قهار.
     در آیه‌ی 62 سوره‌ی نحل:در آیه‌ی 62 سوره‌ی نحل:
 "وَيَجْعَلُونَ لِلّهِ مَا يَكْرَهُونَ وَتَصِفُ أَلْسِنَتُهُمُ الْكَذِبَ أَنَّ لَهُمُ الْحُسْنَى لاَ جَرَمَ أَنَّ لَهُمُ الْنَّارَ وَأَنَّهُم مُّفْرَطُونَ"( نحل/62) و برای الله آن چیزی را که خود از آن بیزارند قرار میدهند زبانشان مبین دروغ است همانا برای خودشان چیز بهتر ,ناگزیر برای آنها آتش است و آنها افراط کنندگانند.
     همچنین زن در اسلام برده ی جنسی مرد است:
    
      در تمام آیات قرآن این‌گونه بیان شده است که زن تنها و تنها برای آرامش جنسی مرد آفریده شده است؛ این در حالی است که حتی یک آیه هم وجود ندارد که بیان نماید مرد برای آرامش زن آفریده شده است! در قرآن اساس مرد می باشد و مخاطب آن نیز مردان هستند: 
     وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا عَرَّضْتُم بِهِ مِنْ خِطْبَةِ النِّسَاء أَوْ أَكْنَنتُمْ فِي أَنفُسِكُمْ عَلِمَ اللّهُ أَنَّكُمْ سَتَذْكُرُونَهُنَّ وَلَكِن لاَّ تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلاَّ أَن تَقُولُواْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا وَلاَ تَعْزِمُواْ عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىَ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ) بقره/ 235 ) و نيز در خواستگارى از زنان آنچه به كنايه بر زبان آوريد يا در دل نگه داريد، گناهى بر شما نيست، الله مى‏داند كه به زودى از آنان ياد خواهيد كرد، ولى در نهان به آنان وعده ندهيد، مگر آنكه سخنى سنجيده بگوييد، و آهنگ عقد ازدواج نكنيد تا عده به سر رسد، و بدانيد كه الله از آنچه در دل داريد آگاه است، از او بر حذر باشيد و بدانيد كه الله آمرزگار بردبار است‏ .
    اینگونه آیات در قرآن بسیار است؛ آیاتی که مخاطبش مردان هستند و زن وسیله‌ای استد در اختیار مردان. 
     بیشتر آیات قرآن مخاطبش مردان است حتی در برخی از آیات مانند آیه ی بیان شده‌ی بالا، بجای کلمه‌ی مردان، از عبارت انسانها استفاده شده است. اما آیه‌ای در قرآن وجود ندارد که کلمه‌ی انسان بکار برده شده باشد، اما منظورش زن باشد و زن را در ردیف دیگر کالاها به حساب می‌آورد. 
    قرآن زن را شیطان می‌نامد.   
   خطاب به غیر مسلمانان زمان پیامبر بیان شده: 
    إِن يَدْعُونَ مِن دُونِهِ إِلاَّ إِنَاثًا وَإِن يَدْعُونَ إِلاَّ شَيْطَانًا مَّرِيدًا)نساء/117) آنها غیر از الله تنها مادگانی بیش نمیخوانند و اینها که میخوانند(بتها) جز شیطانی سرکش (چیزی) نیستند.
     زن برای راحتی وآرامش مرد آفریده شده است؛ این آرامش جنسی است:
     وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ(روم/21) و از نشانه‏هاى او اينكه از خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مى‏انديشند قطعا نشانه‏هايى است.
     در این آیه، از ضمیر مذکر كُمْ استفاده شده؛ پس بیان می‌کند که ما زن را برای آرامش شما مردان خلق نمودیم:  
    نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ (بقره/ 223 ) زنان شما كشتزار شما هستند پس از هر جا كه خواهيد به كشتزار خود [در]آييد و آنها را براى خودتان مقدم داريد و از الله بترسید و بدانيد كه او را ديدار خواهيد كرد و مؤمنان را مژده ده.
     حتی مجوز تجاوز را به برخی از زنان نیز می‌دهد.   
  مرد قیم زن است و می‌تواند او را بزند: 
     " الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا (نساء/34 ) مردان قیم زنانند به دليل آنكه الله برخى از ايشان را بر برخى برترى داده و [نيز] به دليل آنكه از اموالشان خرج مى‏كنند پس زنان درستكار فرمانبردارند [و] به پاس آنچه الله [براى آنان] حفظ كرده اسرار [شوهران خود] را حفظ مى‏كنند و زنانى را كه از نافرمانى آنان بيم داريد [نخست] پندشان دهيد و [بعد] در خوابگاه‏ها از ايشان دورى كنيد و [اگر تاثير نكرد] و آنها را بزنید پس اگر شما را اطاعت كردند بر آنها هيچ مجوييد كه الله والاى بزرگ است.
     گواهی زن، نصف مرد است:
   يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا تَدَايَنتُم بِدَيْنٍ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى فَاكْتُبُوهُ وَلْيَكْتُب بَّيْنَكُمْ كَاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَلاَ يَأْبَ كَاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَمَا عَلَّمَهُ اللّهُ فَلْيَكْتُبْ وَلْيُمْلِلِ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَلْيَتَّقِ اللّهَ رَبَّهُ وَلاَ يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئًا فَإن كَانَ الَّذِي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفِيهًا أَوْ ضَعِيفًا أَوْ لاَ يَسْتَطِيعُ أَن يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ وَاسْتَشْهِدُواْ شَهِيدَيْنِ من رِّجَالِكُمْ فَإِن لَّمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّن تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاء أَن تَضِلَّ إْحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الأُخْرَى وَلاَ يَأْبَ الشُّهَدَاء إِذَا مَا دُعُواْ وَلاَ تَسْأَمُوْاْ أَن تَكْتُبُوْهُ صَغِيرًا أَو كَبِيرًا إِلَى أَجَلِهِ ذَلِكُمْ أَقْسَطُ عِندَ اللّهِ وَأَقْومُ لِلشَّهَادَةِ وَأَدْنَى أَلاَّ تَرْتَابُواْ إِلاَّ أَن تَكُونَ تِجَارَةً حَاضِرَةً تُدِيرُونَهَا بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَلاَّ تَكْتُبُوهَا وَأَشْهِدُوْاْ إِذَا تَبَايَعْتُمْ وَلاَ يُضَآرَّ كَاتِبٌ وَلاَ شَهِيدٌ وَإِن تَفْعَلُواْ فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَيُعَلِّمُكُمُ اللّهُ وَاللّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ (بقره/282) اي كساني كه ايمان آورده‏ايد! هنگامي كه بدهي مدت داري (به خاطر وام يا داد و ستد) به يكديگر پيدا كنيد، آن را بنويسيد! و بايد نويسنده‏اي از روي عدالت، (سند را) در ميان شما بنويسد! و كسي كه قدرت بر نويسندگي دارد، نبايد از نوشتن - همان طور كه خدا به او تعليم داده - خودداري كند! پس بايد بنويسد، و آن كس كه حق بر عهده اوست، بايد املا كند، و از خدا كه پروردگار اوست به پرهيزد، و چيزي را فروگذار ننمايد! و اگر كسي كه حق بر ذمه اوست، سفيه يا (از نظر عقل) ضعيف (و مجنون) است، يا (به خاطر لال بودن،) توانايي بر املا كردن ندارد، بايد ولي او (به جاي او،) با رعايت عدالت، املا كند! و دو نفر از مردان (عادل) خود را (بر اين حق) شاهد بگيريد! و اگر دو مرد نبودند، يك مرد و دو زن، از كساني كه مورد رضايت و اطمينان شما هستند، انتخاب كنيد! (و اين دو زن، بايد با هم شاهد قرار گيرند،) تا اگر يكي انحرافي يافت، ديگري به او ياد آوري كند. و شهود نبايد به هنگامي كه آنها را (براي شهادت) دعوت مي‏كنند، خودداري نمايند! و از نوشتن (بدهي خود،) چه كوچك باشد يا بزرگ، ملول نشويد (هر چه باشد بنويسيد)! اين، در نزد خدا به عدالت نزديك تر، و براي شهادت مستقيم تر، و براي جلوگيري از ترديد و شك (و نزاع و گفتگو) بهتر مي‏باشد، مگر اينكه داد و ستد نقدي باشد كه بين خود، دست به دست مي‏كنيد. در اين صورت، گناهي بر شما نيست كه آن را ننويسيد. ولي هنگامي كه خريد و فروش (نقدي) مي‏كنيد، شاهد بگيريد! و نبايد به نويسنده و شاهد، (به خاطر حقگويي،) زياني برسد (و تحت فشار قرار گيرند)! و اگر چنين كنيد، از فرمان پروردگار خارج شده‏ايد. از خدا به پرهيزيد و خداوند به شما تعليم مي‏دهد، خداوند به همه چيز داناست. 
    آن هم در صورتیکه دو مرد پیدا نشد؛ لازم است که لااقل یکی از شاهدان مرد باشد؛ یعنی اگر هیچ مردی پیدا نشد، گواهی هزاران زن نیز غیر قابل قبول می‌باشد .
      همچنین در مورد ارث؛ پسر دو برابر دختر ارث می‌برد نساء/ 11و نساء/17قرآن می‌گوید:
     وَلاَ تَتَمَنَّوْاْ مَا فَضَّلَ اللّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُواْ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُواْ اللّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا (نساء/32) برتريهايي را كه الله نسبت به بعضي از شما بر بعضي ديگر قرار داده آرزو نكنيد، مردان سهمی از آنچه به دست مي‏آورند دارند و زنان سهمی؛ و از بخشش الله بخواهيد و الله به هر چيز دانا است.  شرح مفصل در اینجا  
      ارزش خون زن نیز نصف مرد است، البته در کل دیه نیز چنین است: 
     يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ (بقره/178) اي اکسانیکه كه ايمان آورده‏ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده و زن در برابر زن، پس اگر كسي از ناحيه برادر (ديني) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروي كند (و در طرز پرداخت ديه، حال پرداخت كننده را در نظر بگيرد) و قاتل نيز به نيكي ديه را به ولي مقتول بپردازد اين تخفيف و رحمتي است از ناحيه پروردگار شما و كسي كه بعد از آن تجاوز كند عذاب دردناكي خواهد داشت.
     مرد می‌تواند 4 زن و دهها کنیز داشته باشد؛ در قرآن از کنیز به عنوان ملک یمین یاد شده، آیا می‌دانید اینان چه کسانی هستند که ایمان مسلمانان باعث تملکت این زنان می‌شود؟
      در اسلام هرگاه مسلمانان با غیر مسلمانان در جنگ باشند؛ در صورت پیروزی، مالک زنان و دختران مغلوب شدگان هستند که می‌توانند از آنها استفاده ی جنسی داشته باشند، البته بدون عقد و نکاح؛ البته این کار را با زنان غیر عرب انجام می‌دادند. 
     داستان غدیر(مرداب) خم نیز بر سر تقسیم غنائم جنگی بود:
      هنگامیکه پیامبر اسلام، علی ابن ابیطالب را برای جنگ و تقسیم غنائم به یمن فرستاد، مسلمانان هنگام تقسیم غنائم، بر سر یک زن بسیار خوشگل با هم اختلاف کردند. علی آن زن را برای خودش برداشت و با او همبستر شد؛ سایر مسلمانان از این مسئله ناراحت شدند و به پیامبر شکایت کردند, پیامبر که در این هنگام در حجه الوداع بود به آنها چیزی نگفت تا اینکه در راه بازگشت به مدینه، در محلی به نام مرداب خم(غدیرخم) آنها را جمع کرد و آن داستان معروف که عده‌ای به دروغ تفسیر دیگری از آن ارائه می‌دهند، پیش آمد.البته او جانب علی را گرفت و به آنها گفت که او نماینده‌ی من و سفارش شده از طرف من است.
     برای بررسی چگونگی ازدواج در اسلام اینجا را کلیک کنید.
     خود پیامبر اسلام می‌توانست تا بی‌نهایت زن داشته باشد، و این استثنا فقط برای او بود، به نظر می رسد که او در سکس تنوع طلب بود و گاه که امری را در این زمینه مسلاعد این خواسته ی خویش می دانست، بلافاصله قران را به خدمت می گرفت و ایه نازل می شد. (شرح مفصل در اینجا)  ================================== 
    الله زنی که دارای همسر است را در آسمان‌ها به نکاح پیامبرش در می‌آورد.  
    توهین دیگری که به زنان می‌شود این است که الله شرمش آمد ، زن را با دست خویش درست کند و فقط مرد را این‌گونه آفرید، او به همه‌ی فرشتگان دستور داد تا به او سجده کنند؛ آنها به موجودی سجده کردند که الله او را خلیفه ی خویش در زمین نامید:
      توهین دیگری که به زنان می‌شود این است که الله شرمش آمد ، زن را با دست خویش درست کند و فقط مرد را این‌گونه آفرید، او به همه‌ی فرشتگان دستور داد تا به او سجده کنند؛ آنها به موجودی سجده کردند که الله او را خلیفه ی خویش در زمین نامید:
      توهین دیگری که به زنان می‌شود این است که الله شرمش آمد ، زن را با دست خویش درست کند و فقط مرد را این‌گونه آفرید، او به همه‌ی فرشتگان دستور داد تا به او سجده کنند؛ آنها به موجودی سجده کردند که الله او را خلیفه ی خویش در زمین نامید: 
     وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ (بقره/30 ) هنگامي كه پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در روي زمين جانشين و حاكمي قرار خواهم داد. گفتند پروردگاراآيا كسي را در زمين قرار ميدهي كه فساد و خونريزي كند؟ ما تسبيح و ستایش تو را به جا مي‏آوريم، پروردگار گفت: من چیزی را مي‏دانم كه شما نمي‏دانيد.
     وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ (بقره/34) و هنگامي كه به فرشتگان گفتيم براي آدم سجده كنيد، همگي سجده كردند غیر از ابلیس كه سر باز زد و تكبر ورزيد از كافران شد! 
     إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِن طِينٍ (ص/71) به خاطر بياور هنگامي را كه پروردگارت به ملائكه گفت: من بشري را از گل مي‏آفرينم. 
    فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ(ص/72) هنگامي كه آن را نظام بخشيدم و از روح خودم در آن دميدم براي او سجده كنيد. 
     قالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِينَ (ص/75) گفت: اي ابليس چه چيز مانع تو از سجده كردن بر مخلوقي كه با قدرت خود او را آفريدم گرديد؟ آيا تكبر كردي، يا از برترين بودي ؟ 
    همانطورکه مشاهده می‌کنیم، الله به فرشتگان می‌گوید که من بشری را از گل آفریدم که اینجا منظور الله فقط آدم می‌باشد.    و در ص/75 ، خطاب به ابلیس می‌گوید؛ چه چیزی باعث گردید تا از سجده بر چیزی که با دو دستم آفریدم، امتناع ورزی؟  منظور از چیزی که با دو دستم آفریدم، در اینجا آدم می‌باشد. 
    اما الله چون دید که آدم تنهاست، حوا (زنش) را از پهلوی چپش آفرید: 
    يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاء وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِي تَسَاءلُونَ بِهِ وَالأَرْحَامَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا ( نساء/1)" اي مردم! از پروردگارتان بپرهيزيد! كه همه شما را از يك انسان آفريد و از او همسرش را آفرید و از آن دو مردان و زنان فراواني منتشر ساخت و از آن الله بپرهيزيد هنگامي كه چيزي از يكديگر مي‏خواهيد نام او را ميبريد، از خويشاوندان خود پرهيز كنيد، زيرا الله مراقب شما است.  
     هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ(اعراف/189 )   او کسی است كه شما را از یک تن آفريد و همسرش را نيز از او آفرید تا در كنار او آرامش گیرد سپس هنگامي كه با او نزديكي كرد (او) حملي سبك (منی) برداشت كه با وجود آن به كارهاي خود ادامه مي‏داد، و چون سنگين شد، هر دو از الله , پروردگار خويش خواستند اگر فرزند صالحي به ما دهي از شاكران خواهيم بود.
      آدم و حوا دوران کودکی نوزادی و کودکی را سپری نکردند، بلکه پس از آفرینش، انسان بالغی بودند که الله حرف زدن را به آدم اموخت: 
     وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(بقره/31) و (الله)همه ی نامها را به آدم یاد داد ‏سپس آنها را بر فرشتگان عرضه کرد پس گفت اگر راست مى‏گوييد از نامهای اينها به من خبر دهيد. 
    برای بررسی داستان خقلت آدم، اینجا را کلیک نمائید.در آیه‌ی 50 سوره ی احزاب، پیامبر اسلام باز خود را مستثنی قرار داده است. 
   /// زنان مسلمان در بهشت هم باید عذاب بکشند 
============================ 
   مسئله‌ی بعدی، گول خوردن حوا بوسیله‌ی شیطان است, البته هیچگاه نگفتند که:
   این شیطان در بهشت چکار می کرد که در غیاب آدم، حوا را گول زد؟   از لحاظ ساختار ژنتیکی و روند تکامل دی ان ای, همه‌ی موجودات روی کره‌ی زمین از آن بوجود آمده اند, تقدم و تاخر نر بر ماده و یا بالعکس, محلی از اعراب در روند پیدایش انسان ندارد؛ مخصوصا اگر ادعا گردد که نر از ماده زاده شده (بوجود آمده). 
    متاسفانه تا پیش از پیدایش علم جدید و پیشرفت علمی بشر؛ این تصور در بین همه و حتی اندیشمندان زمان , غالب بود که کل نطفه‌ی انسان از مرد می‌باشد, و زن فقط نقش پرورش کننده‌ی این نفطه را دارد, آنها اینگونه تصور می‌کردند که رحم زن جائیست برای رشد جنین, دانشمندی که بانی علمی این تصور بود, ارسطو است . همین ایده را در قرآن مشاهده می نمائیم
:     هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ (اعراف/ 189 ) او كسی است كه شما را از یک تن آفريد و جفت وى را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد پس چون با او (حوا) نزدیکی نمود باردار شد بارى سبك (منی) و [چندى] با آن گذرانيد و چون سنگين‏بار شد(آبستن) الله پروردگار خود را خواندند كه اگر به ما [فرزندى] شايسته عطا كنى قطعا از سپاسگزاران خواهيم بود . 
    الم یک نطفه من منی یمنی"(قیامه/37) آيا او نطفه‏اى از منى كه در رحم ريخته مى‏شود نبود.در سوره‌ی طارق از آیه‌ی 5 تا 7 نیز اشاره شده که انسان فقط از مرد است
     فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ (طارق/5) انسان بايد نگاه كند كه از چه چيز آفريده شده؟! 
    خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ (طارق/6) از آب جهنده‏اى خلق شده. 
    يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ (طارق) كه از ميانه پشت(کمر) و سينه‏ها بيرون آيد.
 /// توهینی بزرگ به مردان مسلمان










۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

دستتون درد نکنه مطالبتون کاملا تازگی داره.

ناشناس گفت...

مطالبتون جالب بود ولي كمي مغرضانه
يعني كاملا يكجانبه فقط آيات خاصي را بدون ذكر پس و پيش آنها روايت كرده بوديد
البته اين را هم در نظر داشته باشيد متاسفانه اسلام از عربستان ظهور كرده و از زبان اعراب به ما رسيده
چه بسا اگر از اروپا يا شرق آسيا ظهور مي كرد اين همه مسئله جنسي در آن به چشم نمي خورد . و نكته ديگر فرهنگ آن زمان اعراب را هم در نظر داشته باشيد كه برده داري جنسي بود و در همان زمان پيامبر از دخترش چه تعاريفي نمود
البته بعضي چيز ها هم بنظرم غير قابل دفاع هستند

mona گفت...

مطالب جالبی بود ولی ای کاش از مطالبی هم استفاده میکردین که خدا زن رو تحسین کرده،ولی باز ممنون

ناشناس گفت...

سلام با تشکر از شما که مرا اجازه دادید که نظر خود را شامل سازیم دوست عزیز معنا زن در قرآن درک کردید زن در اسلام جایگاه خاص هود را دارد شما جنبه های منفی را در نظر گرفته اید اسلام دین مقدس است کوشش کنید درست بیان کنید.

arsh irani گفت...

کسانیکه با عنوان ناشناس نظر خویش را میفرستند، انتظار نداشته باشند که حتما نظرشان منعکس شود.
لطفا اگر میخواهید نظرتان منعکس شود؛ از گزینه ی ناشناس استفاده ننمائید.
ضمنا کسانیکه نظری دارند لطف کنند و آنرا به صورت شعار گونه بیان ننمایند.
خواهش دارم مستدل بیان کنید.

ُSetare koochooloo گفت...

مگر جز این اینه که هر کس گفته های خداوند را از منظر خودش تفسیر کند ملعون به شمار می آید شما در تفاسیرتان حتی از تعلق داشتن خداوند به دست ابا نکردید آیا تصویر مادی به خداوند نسبت دادن درست است در قرآن آمده یا آدم انت و زوجک جطاب کردن یا آدم به هر دوی آنهاست و اینکه حوا از دنده آدم آفریده شد از تحریفات ادیانی است که طمع سود جویی از سخنان خداوند را به کام خودشان دارند مفسران نامی قرآن در تفسیر این آیه گفتهاند که خداوند حوا را از باقی مانده گله آدم خلق کرد در ضمن بیانیات شما در حکم ظالم به شمار رفتن خداوند است که پروردگار ما از این صفت کاملا مبراست.

kazem گفت...

با تشکر که مرا وادار کردی قسمتهای دیگر وبلاگت را بخوانم. من قرآن پژوه نیستم که بخواهم در مقام دفاع بایستم، اما آنچه که به روشنی در نوشته های شما یافت میشود یکجانبه نگری و گاهی تحریف معانی است. مثلا خلقت زن از دنده چپ در قرآن ذکر نشده بلکه ( توسط شما یا مترجم محترم) در پرانتز نوشته شده است. در بعضی از جاها شما فقط به ترجمه تحت الفطی قناعت کردی(مثل خلقت آسمان و زمین) و در بعضی از کنار هم گذاشتن آیات یک معنی را استنباط کردی( مثل استفاده جنسی از غلمان ها). چون طرف مقابل شما هم می تواند به همین روش استدلال کند پس درستی یا نادرستی قرآن برای من اثبات نمی شود. البته آنانکه در تایید قرآن می نویسند روش مناسب تری دارند که مورد بحث من نیست.
در جایی ذکر کردی که زن از مرد آفریده شده. غیر از نگاه تحت الفظی، اگر از دید علم ژنتیک نگاه کنیم می بینیم که حرف نامربوطی نیست. چرا که قسمتی از دی ان ای که جنسیت را تعیین می کند در زنان از دو کروموزوم ایکس ساخته شده در حالی که مردان یک کرومزوم ایکس و یک کرومزوم ایگرگ دارند. پس ظاهرا دی ان ای مردان به تنهایی قابلیت تولید جنس ماده را دارد اما دی ان ای زنان قابلیت تولید جنس مخالف را ندارد. پس اشتباه نیست اگر بگوییم زن از مرد بوجود می آید، اما به طور حتم نمی توان گفت که مرد از زن پدید می آید، چون امکان آن وجود ندارد(اصراری بر این تفسیر ندارم چون شاید روزی علم ژنتیک بتواند چنین کاری بکند، اما فعلا که حرف درستی است). البته این به معنی برتری یکی بر دیگری نیست و اصلا به این معنی نیست که منظور قرآن این بوده( چون قرآن را من ننوشته ام و قرآن پژوه هم نیستم، همچنین هزار جای دیگر قرآن را هم باید نگاه کرد)
حال اگر به جای آنکه تفسیری افراطی از قرآن ارائه کنیم سعی کنیم آنرا به دیده کتابی پر رمز و راز بخوانیم چه اتفاقی می افتد؟ البته به نظر من قرآن کتابی علمی نیست که بخواهیم علم را از آن کشف کنیم، اما می تواند الهامی باشد برای علم روز( مثل آن دانشمند پاکستانی که اسمش را یادم نمی آید).
موفق باشید

arsh irani گفت...

کاظم گرامی؛ درود بر شما!
درسته در قرآن ذکر شده که زن از مرد پدد آمد اما از دنده ی چپ نه، ولی در احادیث پیامبر اسلام چرا؟ هست!
اما در رابطه با اینکه زن از مرد است، یادت باشه که حوا پس از آفرینش از آدم انسان کاملی بود نه نوزاد.
زن ابزار جنسی مرد است و این درحالی است که قرآن حتی در یک مورد هم اشاره ای ندارد که مرد برای آرامش زن خلق شده.
حتی در یک ایه بیان شده که بین شما مودت باشد؛ همین و بس اما چندین ایه هست که زن برای ارامش مرد آفریده شده.
پیروز باشید!
 

amir گفت...

سلام،ضمن عرض خسته نباشید در رابطه با این همه تحقیقات و این نتیجه گیری های عالمانه!! عرض مختصری دارم:
اول اینکه یکی از بدترین(به نظر بنده)روشهای تحقیق در مورد اسلام روش شما است،زیرا مبتنی بر ترجمه تخت اللفظی از بعضی از آیات و روایات است ،در خالی که بنده و جنابعالی خوب می دانیم که آیات قرآن شان نزول و ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه دارد و البته برداشت از همان ترجمه هم با تفکر و اندیشه و البته اندکی وقوف به علوم دینی مثمر ثمر خواهد بود.ثانیاً در روایات وتاریخ اسلام هنر نیست دنبال سوژه ها گشتن و داستان ها و روایات غیر عقلانی و غیر منطقی و حتی بعضاً خنده دار را پیدا کردن، چرا که بعد از 1400 سال باید چنین انتظاری را داشت . تخریب در طول تاریخ بوده و خواهد بود.بسیاری از مطالبی که در روایات وجود دارد از سوی اشخاص مغرض و دشمن اسلام بوده و هست. در زمان ما بعضی افراد چنان در مورد کورش و داریوش هخامنشی و اعتقادات ووضعیت مردم در زمان آنها چنان محکم و استوار صحبت می کنند که گویا یک دوره هم در زمان آنها می زیسته اند و هیچ کسی -از جمله شما- هم به آنها ایراد نمی گیرد.چرا ؟
اینکه امروز عملکرد گروهی به چهره اسلام آسیب وارد کرده نباید باعث شود که ما آیات و روایات را شخم بزنیم تا عیب و ایراد پیدا کنیم و بگوییم:عجب دین مزخرفی!!چقدر بد ! چقدر به زنها ظلم شده!!وغیره.گویی بودایی و زرتشتی و مسیحیت و یهودیت سراسر مطابق با استاندارد های بین المللی هستند و اسلام یک دین شترگاوپلنگی است که اصلا معلوم نیست چطور اینقدر دوام آورده؟و چطور این همه اندیشمند و نخبه مسلمان مثل بوعلی سینا و فارابی وخواجه نصیر و شیخ بهایی و سایر افراد خام این دین قلابی شدند؟
خلاصه کنم : اگر دنبال عیب و ایراد باشید،وجود دارد ،البته نه در اسلام در قرائت های از آن.چرا؟چون تفسیر گر و تحلیلگر حقیقی آن در دسترس نیست.با تمام این اوصاف واشکالات اساسی از نظر شما و نه همه ،به نظر کمتر کسی اگر دنبال حقیقت مبتنی بر فطرتش باشد ودر رابطه با ادیان و تفکرات مختلف مطالعات کافی داشته باشد به جز اسلام را انتخاب کند.زیرا هر چه را که زیبایی مکاتب دیگر است در اسلام خواهد یافت، حتی در بین فرق و مکاتب که تفکرات فرفه ای خود را اسلام ناب معرفی می کنند.
در پایان:
اسلام به ذات خود ندارد عیبی،هر عیب که هست از مسلمانی ماست.
با تشکر

روزبه گفت...

جای بسی تعجب است که بعد این همه سال هنوز مسلمانان هستند که عیب دارند نه ریشه این دین؟؟؟!!!
چشم ها رو باز کنید لطفا اگر این دین ادعای هدایت انسان در همه دورانها رو داره نباید نیازی به عبارتهایی مثل آن زمان چه بوده حالا چه هست باشه! اگر هم نداره خوب علم بشر امروز مثل همه ضمینه ها در علوم انسانی هم پیشرفت کرده و آخرین محصول آن یعنی دموکراسی به خوبی جواب خود را پس داده است و اساسا به چیزی به اسم اسلام به عنوان برنامه کاملی که حتی به انسان اجازه فکر کردن نمی دهد و ادعای برنامه کامل برای بشر دارد نیست.

روزبه گفت...

شاید با خودتان فکر کنید چه مقرضانه ولی با انصاف نگاه کنید. من به دینی اعتقاد ندارم. هرگز عقیده ام را تبلیغ نکرده ام چون نه در ایران و نه در هیچ جامعه مسلمان دیگری شانسی برای ابراز عقیده مخالف نیست که اگر نیک بیندیشیم یکی از علل اصلی بسط اسلام همین است. بیشتر ما مسلمان به دنیا می آییم. ترجیح می دهیم هم به این موضوع فکر نکنیم چون اسلام هزینه دگراندیشی را مرگ قرار داده است. اسلام دین مصالحه و سازش نیست که اگر بود اجداد ما چاره ای اندیشیده بودند. بر خلاف سایر ادیان حتی حاضر نیست کوچکترین انتقادی را بپذیرد. انتقاد یعنی مبارزه با الله!!! باید پذیرفت که نام اسلام با خون و شمشیر گره خورده است...

ناشناس گفت...

"مسئله‌ی بعدی، گول خوردن حوا بوسیله‌ی شیطان است"

قرآن هیچ گاه حوا را (تنها) مقصر معرفی نكرده است. در قرآن در حین روایت داستان از ضمیر مثنی استفاده شده است. یعنی مثلا گفته شده "شیطان آن دو را فریفت".

ناشناس گفت...

اگر این رژیم برود هم شما باز باید با قلم ناشناس بنویسد و این عذاب آور است که این دین مزخرف تا استخوان این ملت پیش رفته !!!:( پاینده باشید

سید روح الله گفت...

پایِ استدلالیان چوبین بود...
دنبالِ چی داری میگردی بچه جون؟!
فکر میکنی چرا این حرکتِ عظیم و خودجوش و گرایش به اسلام بوجود اومده و ادامه داره؟؟، حتی تو این زمونه ای که غرب خودش رو داره میکشه برای جلوگیری از رواج اسلام ؟؟؟
تو با عقلِ زنونه و ناقصِ خودت به قضیه نگاه میکنی
متاثر از جو و فضای به اصطلاح مدرنِ این زمونه ای هستی که آمیزاد، خیال برش داشته که عقلِ ناقصش، عقلِ کله و دیگه احتیاجی به خدا و پیغمبر نداره
نه جونم!
نه عزیزم!
این دوره، مثلِ دوری ای از زندگیه آدمه که تازه میخواد به بلوغ برسه و باد تو کلشه و تو نوجوونی خیال برش میداره که از همه ی دنیا بیشتر میفهمه و همه احمقن و هیچکس هیچی نمیفهمه!
حالا شما ها هم تو همین توهمین.
دنبالِ این میگردی که اسلام گفته زن نصفِ مرده؟؟
دنبال گشتن نداره!
گفته و بارها هم گفته و به وضوح هم گفته!
هم خودِ خدا تو قرانش گفته هم حضرتِ محمد گفته هم امیر المومنین علی (ع) بارها تو نهج البلاغه اش گفته.
وقتی دیه اش نصفه
حق الارثش نصفه، شهادتش نصفه، دنبالِ چی داری میگردی؟؟!!
ولی جوابت که حالا هم نخواهی فهمیدش، باید به سن و سالی برسی، بچه دار بشی، بچه هات بزرگ بشن، هم دختر داشته باشی هم پسر، ببینی احساست درباره شون چیه.. میخوای چقدر بهشون بعد از اینکه تشریفتو بردی ارث بدی. به هر کدومشون چه سهمی میخوای بدی...
مشورتِ دختر و پسرت، کدوم رو قبول میکنی و از هر کدوم چقدر.. اونوقته که دو زاریت میافته که ای دلِ غافل!!! این احساساتِ درونی و فطری من که همون چیزیه که اسلام میگه که!!!
میزنی تو سرت اونموقع!
آره آقا جون.
آره پسرم.
زن، خوشت بیاد یا نیاد، حقوقِ بشرِ فرانسوی خوشش بیاد یا نیاد، نصفه مرده!
خودِ زن جماعت اینو در عمل قبول داره و از این خوشش میاد! تو داری ذنبالِ چی میگردی بچه جووون؟؟؟
حالا دلتو صاف کن.
پاشو برو اگه یادت مونده وضو بگیر، دو رکعت، بیشترم نه تماز بخون. توبه کن ارز این حرفا. بگو خدایا من با هوشم شک کردم. به دلِ من نورِ ایمانت رو بده. اگر جوابشو همین امروز ندیدی. اگر دلت روشن نشد، بیا بگو سید تف تو روت. از این کارم نترس! ضرری که نمیکنی! خیلی کمتر از این وقتی که اینجا میزاری و پدرِ صاحابِ چشمتو در میاری هم وقت میگیره! فقط فرقش اینه که جایِ اینکه چشمت کور بشه، چشمِ دلت روشن میشه.
در پناهِ حق باشی الهی...

مازیار گفت...

جناب سید روح الله چرت و پرت نگو نمونه کامل یک انسان تربیت شده اسلامی هستی اگر قران گفته زن حقش نصف رده خب غلط کرده که اینو گفته این یک اشتباه که باعث تباهی میلیون ها زن شده که باید نابود بشه تو داری زنای اطراف خودت رو نگاه میکنی که این حرفهها رو میزنی زنایی هستند تو همین ایران که 10 تای تو به اصطلاح مرد رو حریفن دارن یه زندگی رو میچرخونن چرا باید حق و حقوقشون نصف باشه

در اخر باید بگم کثافت گرفتم به هیکل این الله شما که دنیا رو به گه کشیده

ناشناس گفت...

با سلام خدمت همه دوستان
من هم به نوبه خودم باید ابتدا از نحوه نقد این مطلب گله کنم چون رعایت امانت در ذکر مطلب و ترجمه درست آیات لحاظ نشده
در هر صورت استدلال جالبی که در این زمینه وجود داره رو خدمت همه دوستان بیان میکنم
1- همه میدونیم که هر جامعه نیاز به یک لیدر یا رهبر داره، هر چند این جامعه اینقدر کوچک باشه که فقط از دو نفر تشکیل شده باشه. از این دو نفر یکی باید لیدر و رهبر باشه. دوستانی که آخرین محصول بشر (دموکراسی )رو تبلیغ میکنن میدونن که مایه دوام و بقاء هر جامعه قانونه و تخلف از این قانون ( حتی در دموکراته ترین جوامع )مستوجب تنبیه و مجازاته. پس چرا در جامعه ای که از یک زن و یک مرد تشکیل شده ، در خصوص اینکه قانون جاری بشه همه داد و بیداد میکنن. بالاخره بین زن و مرد یکی باید لیدر میشد، حالا مرد شده لیدر. باور کنید اگه زن رو بعنوان لیدر انتخاب کرده بودن تمام این داستان ها برای مردا اجرا میشد و زنها همش دل میسوزوندن که حق مردها ضایع شده.
2- در مورد اینکه حقوق زن نصف مردهست هم استدلال جالبی وجود داره: تو قانون اسلام این حق برای زن در نظر گرفته شده که در حد شان اجتماعی خودش ، منزل ، پوشاک و خوراک داشته باشه. موظف به هیچ کاری در منزل نیست و حتی برای شیر دادن به بچه و کار در منزل هم میتونه از مرد حقوق دریافت کنه. پس بهتره اینجور عنوان کنیم که مرد علاوه بر مخارج خودش باید مخارج زن رو هم متقبل بشه پس منطقی به نظر میاد که حق و حقوق مرد دو برابر زن باشه.
مثال سیدروح الله رو یه جور دیگه بیان میکنم : شما یه دختر داری که میره خونه بخت و مخارج کسی رو نمیخواد بده که هیچ ، مخارج خودش رو هم کسی دیگه باید بده، اما پسرتون علاوه بر مخارج خودش باید مخارج زنش رو هم بده ( البته تو این محاسبات مخارج فرزندان رو لحاظ نکردیم که اگه اونا رو هم اضاف کنیم میبینیم که فشار رو مرد بیش از دو برابر زن هست ) حالا شما از اموالتون بصورت مساوی به هردوشون میدید؟

arsh irani گفت...

در پاسخ به دوست گرامی بالا:
1- چرا این لیدر بودن همیشه به مرد داده شده، آیا همیشه مردان بالیاقت تر هستند؟
2- اینکه زن در خانه وظیفه‌ای جز تمکین شوهر ندارد هم ناشی از نگاه خاصی است که اسلام به زن دارد، در اینجا مقام زن تا حد کُلفَت خانه پائین آورده شده، شما می‌گوئید که زن می تواند بابت حتی شیر دادن به نوزاد نیز درخواست پول نماید، آیا این موضوع چیزی جز این اعتقاد غلط است که فرزند متعلق به مرد و زن تنها مربی اوست؟
شما اعتقاد دارید در این موضوع که ارث زن نصف مرد است نیز به نفع زنان است با این استدلال که تمامی مال زن برای خودش است ولی مال شوهر به زن هم خواهد رسید، اگر زنی با مرد بسیار فقیر ازدواج نمود چه؟
اگر زنی ابتدا پدرش و پس از چند روز شوهرش و پس از مدتی نیز پدر شوهر فقیرش از دنیا رفتند، آیا چنین حالتی که شما می‌گوئید صدق خواهد کرد؟
در این حالت نه تنها زن از مال پدرش شوهرش ارثی نخواهد برد بلکه همان اندک دارائی شوهرش را نیز باید به سایر ورثه‌ها بدهد، این است عدالت اسلام!
پیروز باشید!

خرافات ممنوع گفت...

اونایی که میگن قران ایرادی نداره وعقل ناغص ادماس که درکش نمیکنن پس خداگوووه خورد قرانو فرستاد

بهروز رحمانی گفت...

روزبه جان!!!انسانها بعد از چند قرن فهمیدن که دموکراسی حواب میده؟
قرآن مسلمونا که 1400سال پیش گفته،اما شما ازش دوری کردی.حالا این تقصیر قرآنه؟

بهروز رحمانی گفت...

هر کشوری برای خودش قوانینی داره،اسلام مسلمونا هم قوانینی واسه خودش داره.همونطور که کشورها اجازه نقض قوانینشون رو به مردمشون نمیدن اسلام هم اجازه نقض قوانینش رو به اونهایی که وارد دایره اسلام شدن نمیده.
همونطور که کشورهای جهان جرایمی رو برای کسانی که قوانینشون رو نقض میکنن در نظر گرفته اسلام هم جرایمی رو در نظر گرفته،حالا این کجاش غیر منطقی و غیر عقلانیه؟
یا وارد اسلام نشو یاهم اگر وارد میشی به قوانینش احترام بذار.
حالا اگر شما وارد اسلام شدی اما اون رو قبول نداری و میخای بیای بیرون،بسم الله،راه بازه و جاده دراز اما به دوشرط:اول اینکه اگر میخای در بین مسلمونا زندگی بکنی بیرون رفتنت از اسلام رو علنی نکنی چون اگر علنی کردی اسلام برای شما جرایمی در نظر گرفته همونطور که کشورها در نظر گرفتن.
دوم اینکه اگر نمیخای بین اونا زندگی کنی از بین مسلمونا هجرت کن...مثل اینکه قوانین یک کشوری برای من سنگین هست و من قادر به انجامشون نیستم راه چاره چیست؟اینکه اون کشور رو ترک کنم.
اسلام دین آسانی هست بشرط اینکه ما اون رو از ته قلب باور داشته باشیم

ناشناس گفت...

اسلام دینیه که زن رو به بردگی کشیده، و با اون مثل یک حیوان کمتر از بز برخورد شده، من یک زن مسلمان زاده هستم، دینی که حتا اجازه انتخاب آن را نداشتم مرا ناقص العقل، کالا و مزرعه مرد و کتک خورد مرد مینامد! لعنت به خدایی که چنین دینی را پایه گذاشته که کاری که با همجنس من کرده از دو مورد بیرون نیست! یا سادیسم دارد! چون میتوانست کاری کند که من از این ضیه زجر نکشم، فکر نکنم و راضی به گفته او باشم! و این را نکرده! به همسر من گفته حق خیانت دارد و من اگر یک بار چنین کنم سنگسار شوم، که چنین خدایی لیاقت خدایی ندارد
یا اینکه واقعا نمیدانسته من زن احساسات لطیفی دارم که حاضر نیستم با هیچ زن دیگری همسرم را شریک شوم! دوست ندارم کتک بخورم، دوست ندارم جنس دوم باشم و مورد آزار و اذیت قرار بگیرم پس چنین خدایی شایستگی خدایی ندارد!
در آخر! خدا ساخته دست آدمهای زیرک و نیرنگ بازی چون محمد زن باز است که حتا حبه کردن زنان دیگر را بر خود مجاز کرده و بر مسلمین حرام! این چه خدایی است که به پیامبر خود اجازه هوسبازی میدهد حتا با زن مردم!
اگر خدایی باشد، مطمئنا قوانین وحشیانه صادر نمیکند و به جنس زن ظلم نمیکند!
مردان خیال میکنند اسلام به نفع آنهاست! آنها عشق و محبت را از دست داده اند! وقتی که با زن عقدی خود معامله تن میکنند! در ازای نفقه و مهریه زن باید تمکین کند! یعنی کالای جنسی خودرا در ازای پول در اختیار یک مرد بگذارد!
کنیز یعنی توالت عمومی! یعنی هر کس وارد خانه شد حق دارد از آن استفاده کند و خدای اینان چنان پست است که با جنس زن چنین میکند و چنین احکامی میدهد!
دینتان ارزانی خودتان! بهشت روسپی خانه تان نیز ارزانی خودتان!
از دوستی که این مطالب را تهیه کرده سپاسگزارم کاش باشند کسانی که فکر کنند و ببینند و بفهمند! و بردگی را نپذیرند!
اکثر زنان مسلمان مثل آدم معتادی هستند که با دین مست و خمار میشوند و دردهایشان را فراموش میکنند! غافل از آنکه دردهایشان از همین افیون است!

بهروز گفت...

مازيار عزير چرا اینقدر داغ کردی؟!
نیاز به توهین نیست...فقط کافیه یکخورده فکر کنی و مسءله ارث زن رو بصورت کلی در اسلام بررسی کنی...
اگر اسلام ارث زن رو نصف مرد قرار داده در جایی دیگر مرد رو مکلف کرده که خرجی زن رو بده.و این به اون در...
حالا حقوقشون کاملا مساوی شد.

ناشناس گفت...

دوست عزیز وارجمند اگر لطف کنید فقط دلیل حذف مطلب مرا در خصوص برابری زن ومرد اعلام کنید بسیار ممنون خواهم شد مگر قرار نیست همه ازادانه مطالب خود را بگویند وخوانندگان خود قضاوت کنند ویا اینجا هم با شورای نگهبان طرفیم

ناشناس گفت...

گرچه موضوع مطلب شما رن وموقعیت زن ذر اسلام است اما در مطلب شما اشاره ای به خلیفه الله بودن انسان شما از کدام ایه قران برداشت نموده اید که انسان خلیفه الله است خداوند میفرمایذ میخواهم جانشینی در زمین خلق کنم واز سخنان وتعجب فرشتگان کاملا مشخص است که انسان قرار است جانشین موجوداتی در زمین گردد که قبلا در زمین بوده وکارشان سفاکی وفساد بوده از طرفی قران در صدها ایه اشاره نموده که خداوند در هر لحظه وکیل وشاهد همه چیز است وهیچ چیز از او واز قلمرو او بیرون ومخفی نیست وهمواره در همه جا حضوردارد واز هیچ چیزی غافل نیست و اوبر اسمانها وزمین مستولی است واساسا جایی را ترک نکرده تا برای خود جانشین تعیین کند واز سویی انسان بی مقدار وبسیار ناچیزوبی ظرفیت چگونه میتواند جانشین مناسبی برای خداوند خالق عالم باشد این سخن بسیار شبیه سخن مسیحیان است که عیسی را فرزنذ خدا وجانشین او در زمین میدانند چقدر انسانها از لحاظ ذهنی علاقه به خیالبافی ابلهانه وبی منطق دارند سراسر قران حکایت از یگانگی خداوند وتوانمندی او وعدم نیاز او به هیچ چیز وهیچ کس در اداره جهان هستی است انگاه انسانهای نااگاه چه سخنان سخیف وبی ارزشی را میسازند وعوام ساده اندیش چه راحت این سخنان بیهوده را باور خود قرار میدهند

Translate

بايگانی وبلاگ