ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

میزان حجاب در اسلام، آیا پوشش کامل سر(مو و صورت) برای زنان واجب است؟


       پوششی که اسلام برای زنان در نظر گرفته، بسیار بیشتر از مردان است با این استدلال که مردان نباید تحریک شوند؛ به نظر می‌رسد، از دید این دین، اساس مردان هستند و زنان باید برای اصلاح و جلوگیری از فاسد شدن مردان، خود را بپوشانند.
     اولا این فرض کاملا باطل و یک‌جانبه نگری به شخصیت انسانهاست، شخصیتی که بر محور مرد می‌چرخد؛ اما اگر باز این فرض غلط را بپذیریم، آیا از دید جامعه‌شناسی، اسلام به این هدف خود خواهد رسید؟ در این جا آن چیزی که کمتر به آن توجه شده، حس کنجکاوی جنسی انسان است، ممکن است در غرب کنجکاوی و تحریک جنسی مردان منوط به دیدن نقاط خاصی از بدن زن باشد؛ اما آیا در بین مسلمانانی که همیشه زنان غریبه را با حجاب دیده‌اند چنین است؟ اگر در جامعه‌ای اسلامی صورت تمام زنان پوشیده شود، شما کاری را نکرده‌اید جز اینکه این کنجکاوی جنسی را به نقطه‌ای که اکنون عادی به نظر می‌رسد (صورت) منتقل کرده‌اید، همین موضوع عینا برای موی سر خانم‌های ایرانی اتفاق افتاده است.
      قرآن برای زنان پوشش کاملی را در نظر می‌گیرد، این پوشش شامل پوشانیدن صورت نیز می‌گردد:
     وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (نور/31) و به زنان با ايمان بگو! چشم‌های خود را از نگاه باز دارند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نکنند، مگر آنچه كه (از زینت خود لباس) ظاهر خواهد شد و بايد پوششی (جداگانه) بر سر خویش تا سينه بیندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه بى‏نيازند(مردی که میل به زنان نداشته باشد) يا كودكانى كه بر عورت‌هاى زنان میلی ندارند و پاهاى خود را نكوبند تا آنچه از زينتشان پنهان می‌نمایند آشکار بگردد؛ اى مؤمنان! همه‌ی شما به سوی الله توبه كنيد تا شما رستگار شوید.
        در این آیه سطح پوشش را کاملا بالا برده به گونه‌ای که تمام سر باید پوشیده شود، قران از لفظ خُمُر استفاده نموده است، این واژه، واژه‌ای است عربی و به پارچه‌ای اطلاق می‌شد که کاملا بر سر انداخته می‌شد و دارای سوراخ‌های ریزی در قسمتهای خاصی بود که با آن زنان قادر به دیدن باشند (البته برخی‌ها معتقدند که این تنها نوعی از خمار بود و برخی از آنها نیز دارای شکافی در قسمت چشم بودند)؛ همچنین شاید عده‌ای بگویند که معنی ماظهر منها صورت است، در پاسخ باید گفت که در اینجا منظور از زیبائی و زینت خود پوشش است نه اعضای بدن.
      اگر گفته شود که کل سر باید پوشیده شود، سر تنها شامل موی سر نیست.
      نوع دیگری از پوشش که اسلام به زنان امر می‌نماید، استفاده از جلباب است:
      یا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا (احزاب/59) اى پيامبر! به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش هاى خویش را بر خود پائینتر بیاورند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند نزديكتر است و الله آمرزنده مهربان است.
      این آیه به استفاده از جلباب امر شده است، به خماری که بلند باشد جلباب گفته می‌شود، تفاوت جلباب با خمار در این است که در جلباب، اعراب می‌توانستند لباسی زیر آنرا نپوشند، اما در صورت استفاده از خمار باید لباسی زیر آن پوشیده می‌شد و بلندی خمار باید تا پائین دگمه‌های بالائی که با باز کردن آنها لباس از تن بیرون آورده می‌شود، باشد؛ زیرا قرآن از جیوبهن استفاده کرده است.
      اما ببینید که توصیه‌ی اسلام به مردان چگونه است:
      قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ (نور/30) به مردان مؤمن بگو چشم‌های خویش را نگه دارند و فرج‌های(آلت‌های تناسلی) خویش را مواظبت نمایند، اين براى آنان پاكيزه‏تر است همانا الله به کارکرد آنان آگاه است.
      آیه‌ی بالا را با آیه‌ای که نخست نوشته شد مقایسه نمائید؛ الله نه تنها برای مردان پوششی را تعیین نمی‌کند، بلکه به آنان بیان می‌نماید که اگر شهوت خویش را کنترل نمایند، این کار برای آنان پاکیزه تر است و عملا برای کنترل نکردن این شهوت منعی در نظر نمی‌گیرد، گرچه در جاهای دیگر سخنانی منتاقض با این آیه بین می‌نماید.
    جالب است که بدانید این حجاب مخصوص زنان مسلمان (محصنه) بود و کنیزان نباید مانند زنان مسلمان لباس می پوشیدند.
      برای بررسی بیشتر این موضوع و مراحل واجب شدن آن در اسلام اینجا را کلیک کنید.
==============================
(1) عکس خمار بلند:
کمترین حجابی که مد نظر قرآن است:
و اگر همین خمار تا مچ پا ادامه پیدا کند جُلباب نامیده می‌شود.

۹ نظر:

مسلم گفت...

فلسفه حجاب
در دوره های مختلف تاریخی در مورد فلسفه حجاب دلایل مختلفی ذکر شده که بر هریک اشکالاتی وارد است .شهید مطهری این دلایل غیر صحیح را به چند دسته تقسیم کرده است که دارای ریشه های اقتصادی ،اجتماعی،اخلاقی،فلسفی و روانی است. شهید مطهری در فلسفه حجاب از دید اسلام چند دلیل را مطرح میکند که به اختصار بیان میکنیم:
۱.آرامش روانی: به علت اثری که دیدن یک زن زیبارو در یک مرد میتواند داشته باشد به خصوص پسرهای نوجوان(حتی پیش از بلوغ) که دچار طوفان های شخصیتی و شهوانی میشوند و از آنجا که امکان ارضای این میل برایشان وجود ندارد ممکن است دچار صدمات روحی و یا خودارضایی شوند. در اینجا وجود حجاب باعث میشود که چنین طوفانهایی با تأخیر صورت گیرند و موکول به زمانی میشوند که پسرها به بلوغ فکری و جنسی رسیده اند.
۲_استحکام پیوند خانوادگی: وجود عارضۀ خیانت به همسر(رابطۀ شوهر با زنانی غیر از هسرش) ، در همه جای دنیا از عوامل از هم پاشیدگی خانواده است. جالب است که در این موارد فقط مرد محکوم میشود در حالی که در هر خیانتی زنی دیگر هم بوده که از این مرد متأهل دلبری کرده است. از آنجا که بخش عظیمی از میل جنسی مرد با چشمانش پاسخ داده میشود حکم حجاب برای زن در برابر مرد غریبه و حفظ چشم برای مرد در برابر زن غریبه خود یکی از بهترین عوامل ممانعت از اینگونه خیانتهاست.
۳-استواری اجتماع: اگر نوجوانان و جوانان ما دچار طوفانهای شهوانی شوند(چنانکه در بالا ذکر شد.) بیشتر وقت آزاد خود را به فکر کردن به این موضوع یا متلک پرانی به دخترها یا دوستیابی و خلاصه در یک کلام با جنس مخالف سپری میکنند. از آنجایی هم که تمکن مالی و فکری لازم برای ازدواج ؛ معمولا" در سنین پایین ایجاد نمیشود این فکر از مخیلۀ جوانان خارج ناشدنیست. حتی در ممالک غیر اسلامی که این روابط جنسی آزاد هستند هم میبینیم که نوجوانان و جوانان با هر بار رابطه فقط برای مدت کوتاهی قانع میشوند و دوباره خیلی زود به این موضوع باز میگردند . در یک کلام وقتشان را با این میل میگذرانند. خب شاید بگویید ایرادش چیست؟ ایرادش اینست که جوانان و نوجوانان آینده سازان ما هستند. اگر ما جوانان به فکر ساختن جامعه نباشیم پس چه کسی میخواهد جامعه را بسازد؟ اگر این مدت زمانی را که برخی پسرها به ...چرخ زدن(با عرض معذرت!) میگذارنند و به دخترها متلک میپرانند تا شاید برگردند و در جوابشان چیزی بگویند تا فقط صدایشان را بشنوند!!! زمانی را که برای دلربایی کردن از دوست دخترشان میگذرانند و مدتی را که به دیدن فیلمهای شهوانی(یادش به خیر یه زمانی فقط عکس بود!!) میگذرانند را صرف کسب علم و آموختن صنعت کنند میدانید چه پیشرفتی پیش میاید؟ ولی در صورتی میتوانند چنین کاری کنند که دچار طوفانهای شهوانی نباشند.
از سوی دیگر با وجود حجاب، زنان بهتر و در آرامش بیشتری میتوانند در جامعه حاضر شوند و در ساخت جامعه یاری کنند. زیرا دچار عشق و عاشقیهای بیدلیل مردها آنهم در محل کار نمیشوند.
باز هم گقتنیست اکثر از موارد تجاوز به عنف و مزاحمتهای خیابانی حاصل همان طوفان فوق الذکر است.
۴-ارزش واحترام زن: عجیب است که برخی میگویند حجاب توهین به زن است. حجاب حامل احترام به زن است. بی احترامی به زن اینستکه به برای جذب مشتری برای یک شرکت در بروشور تبلیغاتیش یک عکس آنچنانی از یک زن قرار میدهند. زن میشود وسیلۀ تبلیغ آنهم نه به اسم یک انسان به اسم یک موجود جذاب! این توهین به زن است که او را به جای یک انسان به عنوان یه موجود لطیف و ... بشناسند.
اینکه به جای اینکه به فکر و عقل و هنر زن فکر کنند به اعضا و جوارحش فکر کنند اهانت است و عجب دارم از زنانی که توهین را نادیده گرفته، حجاب را که حامل احترام است را توهین مینامند.

مسلم گفت...

ویژگی ذاتی زن و مرد
زن به طور طبیعی گرایش دارد که خود را زیبا و آراسته جلوه دهد ،هرچند قصد اغوا کردن مرد را نداشته باشد."آنچه مرد را تهییج میکند سه چیز است :زیبایی ،زیور و حرکات اغوا کننده که در قران مجید از آنها به تبرج یاد شده است "(قران و مقام زن).که زنان معمولا از این موضوع غافلند و به چیزی جز زیبایی خود نمی اندیشند.گرایش به زیبا جلوه دادن از طرف زن از یک سو موجب دلپذیر شدن محیط خانواده می شود و از سوی دیگر در صورتیکه مهار نشود بسان سیلی بنیان کن تمامیت حیات معنوی انسان را دست خوش زوال و نابودی قرار میدهد و آنها را در چارچوب دنیای مادی رها میکند .
مسئله پوشش در دنیای امروز
در دنیای امروز غرب پوشش مانعی برای آزادی فردی و اجتماعی تلقی میشود و با این سیاست از زن سوء استفاده های مختلف میشود.حتی در جریان جنبش های فمینیسم در خارج از کشور یکی از مسائلی که به شدت مورد انتقاد قرارمیگیرد موضوع حجاب زنان در کشورهای اسلامی است .این موضوع گریبانگیر جامعه ما نیز شده است .میل به خودنمایی به گونه ی نامطلوب بروز کرده که فقط محدود به خانمها نمیشود .یکی از این معضلات تقلید از انواع گروههای متالیست بدون اطلاع از دلایل ایجاد ان (که عموما اعتراض به جامعه زمان خود بوده است)است. این امر نشان از عدم اگاهی جوان از شخصیت خویش و کمبود معنویات در زندگی است

مسلم گفت...

شبهه:چرا حجاب فقط بر زن واجب است؟

پاسخ:
۱.حجاب مخصوص زن نیست. مرد هم به غیر از ستر عورت (در برابر همگان جز زنش) آنجا که احساس کند که ظاهرش در جنس مخالف(غیر همسرش) اثری شهوانی میگذارد باید خود را به حدی بپوشاند که این اثر از بین برود. فرمان حفظ چشم هم مخصوص مرد نیست و زن هم هر جا احساس کند نگاه به مردی(غیر از شوهرش) در او اثر شهوانی میگذارد باید از این نگاه خود را حفظ کند.

2.اینکه تأکید بر حجاب زن است علتش اینستکه جلوه کردن و خود را زیبا و جذاب نشان دادن در زن بیشتر است و نگاههای شهوانی در مرد زیادتر است(به نظر من در بیپایان است!) پس با فرمان حجاب و حفظ چشم شهوت را کنترل میکند. یادمان باشد اسلام نه طرفدار منع شهوت است نه طرفدار آزادی آن؛ اسلام شهوت را قانونمند میکند.

شبهه: اسلام با فرمان حجاب زن را محدود و زندانی میکند!

پاسخ:
این ادعا یک سخن کودکانه است. خب شما اگر اینقدر طرفداری نجات از حصارید نباید در خانه زندگی کنید! باید روز و شبتان را در فضای باز بگذرانید تا آزاد باشید!! همانطور که شما به خانه میروید تا از باد و باران و نور خورشید تابستان و تهاجم موجودات وحشی و موذی در امان باشید؛ زن هم با حجاب خود را از عشقهایی که فقط به خاطر زیباییش است و ربطی به شخصیتش ندارد نجات میدهد.

از این گذشته شما چگونه ادعا میکنید که حجاب حصار زندان است؟ مگر حجاب برای زنان بزرگواری چون مریم و زهرا و زینب(سلام الله علیهن) مشکلی ایجاد کرد؟ دیدیم که هر سه در عصر خود تاریخ ساز بودند. همیچنین است حال بانو گوهرشاد که صدها مرد نامحرم را بر ساخت مسجدی برای امام رضا(ع) گماشت و برای اینکه به درستی بر ایشان ریاست کند نیازی به بیحجابی ندید!

حتی زنان مؤمنه ای که در صدر اسلام در کنار مردان برای دفاع در برابر تهاجمات کفّار شمشیر میزدند حجاب را مانع و حصاری برای جهاد ندیدند.

مسلم گفت...

ازنویسنده می خواهم اگردیگرشبهه ایی داردمطرح کند!!!!

ناشناس گفت...

سلام
آقای مسلم: میشه بگید زمان آدم و حوا چه اتفاقی برای حجاب آدم افتاده است.
بعد هم فکر کنم باید گفت حجاب توهین به مردها هم هست یعنی مردها نمی توانند خودشونو کنترل کنند.
و دیگراینکه نمی دانم چرا فکر می کنید جواب هاتون قانع کننده هست

مسلم گفت...

مغالط عزیز!شبهه ایی نمونده که وارد کنین؛بلکه این عناد شماس که نمیخواین حقیقتو قبول کنین
شکست تلخه
تاکی عناد؟؟
به نظر من امثال شما و مشیریها فقط با سرکشیاتون می خواین مردم رو گمراه کنین
اما حسینی طباطبایی براتون بسه

ناشناس گفت...

در کمون اولیه هیچ حجابی وجود نداشت و تنها بخاطر حفظ سلامتی بدن و اذیت نشدن از طرف طبیعت وحشی هم مردان و هم زنان پوشش های خاص و کاملا برابری داشتند
در جوامع مترقی امروزی شهوت هرز و غیر عاشقانه تنها فقط برای نقاطی رخ میدهد که آن قسمت پوشیده است دیگر در غرب برای پاهای عریان زیر زانو و گردن لخت و موی سر، مردی آلتش بلند نمیشود اما همین که زنان کمی دامنشان را بالاتر بکشند مردان آلتشان کم کم تحریک میشود و این دقیقا ثابت میکند که حجاب امر موفقی است در تولید فحشا، در کشورمان ایران بخاطر اینکه زنان تا مچ پا دامن میپوشند حتی عریانی پای زن تا زیر زانو هم مردان را تحریک میکند این امر در اروپا اما خنده دار است و فقط در بیماران جنسی ممکن است اتفاق بیفتد.


فلسفه حجاب همان ترویج فحشاست و یک انسان با حجاب هم یک فاحشه ی واقعی است.
مادر و خواهر و همسر آقای مسلم هم با این وصف اولترا فاحشه هایی هستند که به تولید فحشا میپردازند اما به نوه نتیجه های مقیم خارجشان که میرسد حجاب را فراموش مینمایند.

ناشناس گفت...

پاسخ جناب مسلم:
اول: دوست گرامی همه زنها زیبا رو نیستند و اصولا نگاه کردن به یک زن نمیتواند به خودی خود موجب تحریک جنسی شود مگر اینکه ذهنیت سکس از قبل نهادینه شده باشد که با مراجعه با آیات قران و اینکه زنان را ملزم به تبعیت از مردان میکند و اینکه مردان میتوانند هر تعداد که خواستند زوجه داشته باشند بهترین نوع آموزش ذهنیت سکسی در ذهن مردان جوان مسلمان را کاشته اید. درضمن کدام پیوند خانوادگی با داشتن زنهای متعدد استحکام میابد؟ فقط فرقش با جاهای دیگر دنیا اینست که آنها غیر رسمی رابطه دارند شما متعه و صیغه دارید. یعنی آنها مجانی است شما پولی.پس بیخود جانماز آب نکشید.
ثانیا:35 سال است که این رسم وحشیانه جاهلی را باب کرده اید. کدام طوفان شهوانی کنترل شد؟ غیر از اینست که همه خیابانها را مبدل به فاحشه خانه های غیر رسمی کرده و در کنار تمام بقاع متبرکه بساط فحشای اسلامی-متعه- را به راه انداخته اید؟اگر این قوانین ذره ای به درد بخور بود تا الان باید میزان بیماریهای جنسی در ایران صفر باشد که برعکس آمار خودتان از ده برابر شدن ابتلا به ویروس ایدز در اثر بی بند و باری جنسی خبر میدهد. خودتان را خر فرض کرده اید یا مردم را؟
ثالثا: 35سال است ادعای پیشرفت میکنید. کدام پیشرفت علمی درجه یک-نه کپی کاری از روی چین و روسیه و تکنولوژی عقب افتاده پاکستان و کره شمالی-را داشته اید؟ جند جایزه بین المللی را درو کرده اید؟ دنیا برای کدام برنامه مفید و جهانی اتان به شما رجوع کرده است؟غیر از اینست که همه جا از شما به عنوان تروریست وقانون شکن و پرخاشگر یاد میکنند؟
رابعا:در کشورهای اروپائی و آمریکائی روابط آزاد است.هر کس با هر پوشش که دلش میخواهد به محل کار میرود.پیشرفت علمی آنها 200 برابر ما بوده است.جریان چیست؟ چرا این کافرهای از خدا بی خبر که همه اش به فکر سکس هستند سقوط نمیکنند که هر روز قدرتشان بیشتر هم میشود؟وقتی چشمها به دیدن زن بی حجاب عادت کرد موضوعی میشود مثل همه موضوعات دیگر. در اروپا و آمریکا دیدن زن تمام عریان هم دیگر توجه کسی را جلب نمیکند. چون میدانند که زن هم مثل مرد است و دارای خقوق برابر. اگر مردی جرات دست درازی و یا تعدی بکند پدرش را درمی آورند.پس بهتر است تلاش کند تا نظر زن را جلب کند.یعنی باید آن زن راشی باشد تا مرد بتواند کاری انجام بدهد و این یعنی توجه به شخصیت آن زن و نه بدنش. در اسلام شما همه چیز در بدن زن خلاصه شده و چون اصولا شخصیتی برای زن قائل نیستید باید بدنش را بپوشانید مبادا که دیگران ببینند و بخواهند با او سکس داشته باشند.
خامسا:شما که اینهمه احترام برای زن قائلید بفرمائید ببینیم دیه کامل یک زن جقدر است؟؟بیضه چپ یک مرد ارزشش بیشتر از دیه یک زن یا یک مادر است. دست مریزاد.دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟اگر احترام است که زن هم یک انسان است و ارزشش برابر مرد باید باشد. اگر نیست بیخود شعار ندهید.حجاب فقط وسیله کنترل زن است برای امثال حضرتعالی که زن را جزو اموال خود میدانیدو نه همسر که ارباب او هستید.در ضمن زیر چادر و روسری هم خیلی کارها میتوان کرد که هیچ کس هم خبر دار نشود. بخصوص روبنده دارها که کلا هرکاری بکنند کسی خبر نمیشود.درضمن دوست گرامی اگر زنی زیر این چادرها بمب حمل کرد و با استفاده از پوشش اسلامی باعث مرگ چندین انسان بیگناه شد تکلیف چیست؟البته که آنها کفار بوده اند...استدلال شما همین است. چیز دیگری در دست ندارید
سادسا:اینهمه معنویات در زندگی مردم ایران تزریق کردید نتیجه اش چه شد؟شما بفرمائید...نسل بعد از انقلاب در تمام زمینه ها بخصوص مصرف مواد مخدر پیشتاز است. راستی یادم نبود آیه ای در قران بر ضد مواد مخدر نداریم.آخر آن زمانها هروئین و کراک و شیشه کشف نشده بود.میزان مصرف الکل را میدانید؟ نکران نباشید کمی بیشتر از روسیه کمونیست بی خدا مصرف میکنیم.میزان فحشا و دیگر مسائل که بماند...در ضمن این زنانی که نام بردید هیچگدام الگوی زن امروز نیستند. زن امروز نمیخواهد در خانه بنشیند و بچه بزرگ کند. افتخار فاطمه فقط دختر پیامبر بودن بوده است و نه بیشتر.کار مهمی انجام نداده است. درضمن شما شیعیان فقط احترام این چنان برایش قائلید. در دنیای اهل سنت که سواد اعظم مسلمین هستند عایشه احترامی بیش از فاطمه دارد.
دوست گرامی: از ابتدای اقلاب منحوس اسلامی تاکنون این لاطائلات و خزعبلات را به حلق مردم فرو کردید و به جز منفعت طلبی شخص خودتان هیچ منظور دیگری نداشتید و ندارید.اسلام از اولش هم همین بود.اما بدانید مردم دیگر زیر بار این چرندیات نمیروند.خودتان راخسته نکنید. ایران هم بالاخره آزاد خواهد شد

Unknown گفت...

در نظر داشته باشید که از میان +6000 آیه قرآن،تنها همین دو آیه،و آنهم به صورت خیلی مبهم و قابل تفسیر به حجاب میپردازد.و در جاهای دیگر،مثل برخورد یوسف با زن اربابش و برخورد موسی با دختران پیرمرد( که میگویند شعیب بوده) حجاب رفتاری مردان را مهمتر از نوع پوشش زن میداند.همچنین در همان ماجرای موسی و دختران،بحث عفت رفتاری دختران را مطرح میکند که از نظر آماری،تعداد آیه های بیشتری دارد تا نوع پوشش.همچنین اخیراً یک خانم امام و محقق اهل سنت در اروپا،با اشاره به آیات متعددی بیان کرده اند که پوشش تمام صورت،هربار که در قرآن ،آمده است،به کنایه منفی آمده.و نه ستایش آمیز.مثل رجم،که مجازاتیست که همواره علیه خوبان استفاده شده و نه توسط آنها.ایشان همچنین راجع به همین دو آیه نیز بحث متفاوتی مطرح کرده اند که ؛ اساساً طبق این آیه چهره زنان مسلمان باید شناخته شود.و نه اینکه چهره کاملاً مدفون باشد.همچنین زینت را،برخلاف شما،نه لباس،بلکه بدن دانسته اند.عقل نیز گواهی میدهد که صورتی که خدا خلق کرده، و قرص صورت و حتی دستها و پاها که تقریباً برای همه ابنا بشر یکسانست ،چیزی نیست که باعث تحریک انسانهای سالم و آزاد شود.حجاب معقول،یعنی اولاً عفت رفتاری و ثانیاً پوشاندن آن نقاطی که نپوشاندنشان،پیامهای صریح جنسی دارد.در نظر داشته باشید که همین خانم عرب زبان+ قشر قابل توجهی از اعراب که طبیعتاً میتوانید آنها را در کشورهائی همچون امارات و قطر و ... ببینید،خمر را تنها حریر یا پوشش مختصری بر موها میدانند.قطعاً تا بحال دیده اید.تنها وهابیون هستند که عبائه و روبند یا نقاب را واجب شرعی بر زن دانسته و جلباب و خمر را به همین برقع و روبند فعلی تفسیر میکنند.

Translate

بايگانی وبلاگ