ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

اهل بیت محمد ابن عبدالله کیست؟ تناقض بین قرآن و سنت!

در قرآن سه بار از کلمه‌ی اهل بیت استفاده شده، که هر سه بار منظور زنان و یا مادران پیامبران است:
       وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (احزاب/33) و در خانه‏هايتان بمانید و آرایش ننمائید مانند آرایش کردن روزگار جاهليت گذشته، و نماز برپا داريد و زكات بدهيد و از الله و فرستاده‏اش پیروی نمائید، الله فقط مى‏خواهد پلیدی را از شما اهل بیت بردارد و شما را پاك و پاكيزه گرداند. (از اهل بیت درخواست می‌شود که آرایش ننمایند)
اما آیات پیش از این آیه:
       يَا نِسَاء النَّبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا (احزاب/30) اى همسران پيامبر! هر کسی ازشما فحشاء را انجام داد عذابش دوبرابر خواهد بود و (انجام) این برای الله خیلی آسان است.
      وَمَن يَقْنُتْ مِنكُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا كَرِيمًا (احزاب/31) و هر کسی از شما(زنان محمد) که فرمانبردار الله و فرستاده‌اش باشد و كار شايسته انجام دهد، پاداشش را برابر مى‏دهيم و برای او روزى نيكوی را فراهم می نمائیم.
      يَا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (احزاب/32) اى همسران پيامبر! شما مانند هیچکدام از دیگر زنان نيستيد اگر تقوا پیشه نمائید؛ پس به ناز گپ نزنید تا کسیکه در دلش بيمارى است طمع ورزد، و سخنانی شايسته بگوييد.
و آیه‌ی پس از آیه‌ی 33 سوره‌ی احزاب:
     وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَى فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا (احزاب/34) و آنچه از آيات الله و حكمت را در خانه‏هاى شما خوانده مى‏شود ياد كنيد؛ همانا‏ الله همواره تیزبین و آگاه است.
     همانگونه که مشاهده می‌گردد، تمام فعل‌های بکار گرفته شده صیغه‌ی مؤنث است (اگر مذکر و مؤنث با هم مد نظر باشد، از صیغه‌ی مذکر استفاده خواهد شد).  در اینجا آشکارا خطاب به زنان محمد است.
شاید گفته شود که اگر خطاب به زنان است، پس چرا قبل از این کلمه از ضمیر مذکر "کُم" استفاده شده است؟
     در پاسخ باید گفت که خود این کلمه (اهل البیت)، کلمه‌ای است مذکر، خوب یه این آیه توجه نمائید، در این آیه منظور از اهل بیت، ساره زن ابراهیم است که باز از ضمیر کم استفاده شده است:
      قَالُواْ أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ رَحْمَتُ اللّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ (هود/73) (فرشتگان) گفتند: آيا از كار الله متعجبی؟ رحمت‏ الله و بركتهای او بر شما اهل بیت باد؛ همانا او ستوده‏ شده‌ی گرامی است. (این داستان از دید تورات)
و باز در اینجا منظور از اهل بیت؛ مادر موسی است:
      وَحَرَّمْنَا عَلَيْهِ الْمَرَاضِعَ مِن قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ (قصص/12) و از پيش شيردهنگان را بر او حرام گردانيده بوديم ، پس (خواهر موسی) گفت آيا شما را به اهل بیتی راهنمايى كنم كه براى شما از وى سرپرستى كنند و خيرخواه او باشند؟
خطاب به او(مادر موسی) از اهل بیت استفاده شده است. (شرح این داستان از نظر قرآن و نژادپرستی دینی)
اما احادیث و روایاتی وجود دارند که گفته می‌شود موثق می‌یاشد و محمد علی و حسن و حسین را هم اهل بیت خودش نامیده است.
    پس با توجه به آیات بالا به نظر می‌رسد که منظور از اهل بیت در قرآن زنان باشد اما بر طبق حدیثی محمد که در منابع معتبر اسلامی مانند صحیح مسلم نیشایوری وجود دارد هنگامیکه ایه 33 سوره احزاب از سوی محمد بیان شد او علی و حسن و حسین و فاطمه را زیر عبای سیاهی که از مو بافته بود را برد الله می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور کند: 
    قَالَتْ عَائِشَةُ خَرَجَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم غَدَاةً وَعَلَيْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْرٍ أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَيْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَةُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِيٌّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ "إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا". (صحيح مسلم كتاب فضائل الصحابه باب فضائل أهل بيت النبی عایشه گفت: رسول الله صبح  بيرون رفت و بر دوشش  عبايی نقشدار از مو سياه بود؛ پس حسن پسر علی آمد و او را در زير عبا برد، حسين آمد و او را نیز وارد کرد، علی آمد او را نيز وارد کرد؛ سپس گفت: الله می‌خواهد از شما اهل بيت پليدیها را دور کند و شما را پاک نمايد.
       
شیعه معتقد است، این حدیث شرح ایه 33 سوره احزاب است، در حالی که اهل سنت چنین استدلال می‌کنند که محمد در این حدیث دعا کرد که الله علی، فاطمه، حسن و حسین را نیز در زمره اهل بیتش قرار دهد و اگر زنان او نبودند به این دلیل بود که قرآن آنان را اهل بیت قرار داده است.
   شیعه با گفتن نقل قولی از محمد که گفته "سلمان از اهل بیت ماست" (سلمان منا اهل البیت)، استدلال اهل سنت را تقویت می‌کند.
    به هر حال و با توجه به آیات و احادیث، آنچه که مسلم است این موضوع می‌باشد که میان سخنانی که محمد از قول خدایش، الله به زبان آورده و برخی از رفتارهایش تناقض وجود دارد.

۴ نظر:

simin گفت...

پيامبر اكرم براى اين كه اختصاص اهل بيت را به پنج نفر ثابت كند، مدّت شش ماه به هنگام نماز صبح از كنار خانه‏ى فاطمه (سلام الله عليها) مى‏گذشت و مى‏فرمود: «الصّلوه يا اهل البيت انّما يريد الله ليذهب عنكم الرّجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا» در كتاب احقاق الحق بيش از هفتاد حديث از منابع معروف اهل سنّت درباره اختصاص آيه شريفه به پنج نفر ذكر شده و در كتاب شواهد التنزيل كه از كتب معروف اهل سنّت است بيش از يكصد و سى روايت در همين زمينه آمده است.

In aye shamele zanane payambar nemishawad zeera anha gahi mortakebe gonah mishodan. eg. Dar surah Tahrim mikhanim payambar razi be baazi az hamsarash goft vali ou amanatdari nakard va be digari goft.khoda in amal ra gonah namide. Ommol moumenin Ayeshe ke hamsare payambar bood jange jamal rah andakht baad pashiman ham shod ba inke dar in jang eddeye ziyadi az mosalmona koshte shodan.
Chera in aye dar miyane ayehaye marboot be zanane payambar?1- jomeleye “innama yoridolla..” be surate jodagane nazel shode vali hengame jaamavaru quran dar inja gharar gerefte. 2-rasme fasihan wa adiban in boode ke dar labelaye matalebe maamuli harfe jaded va mohemmi matrah mikonan ta taasiresh bishtar bashe.eg. dar seda o sima newsreader goes”be khabari ke ham aknun be dastan resid tavajjoh konin”in goone sokhan goftan ye shooke ravani wa tablighati ijad mikone.

ناشناس گفت...

اخوندهای شیعی یک قسمت از یک ایه را به شکل ناقص برداشته اند و از آن نتیجه گرفته اند که منظور از اهل بیت فاطمه و علی و فرزندانشان است . « البته علی فرزندانی از کنیزهایش هم داشته است ولی مشخصا منظور فرزندان مشترکش با فاطمه است »
جالب است که عثمان دیگر داماد پیامبر ، با دو دختر پیامبر نکاح کرده است . و در زمانی که ثروتمند بوده و صاحب قدرت به اسلام می گرود . و سومین خلیفه مسلمانان است . اما شیعیان به خاطر علی پرستی ، این موضوعات را در نظر نمیگیرند . آیه مربوط به غدیر خم نیز مثل همین آیه تطیهر است . یعنی روحانیان شیعی ، یک آیه را ناقص کرده اند و قسمتی از آن را حذف کرده اند و با استفاده ابزاری از قسمتی دیگر و تفاسیر عجیب و غریب ، ثابت میکنند که فلان آیه مربوط به عید غدیر خم است . و موضوع جالب این است که در کل نهج البلاغه ، علی امام اول شیعیان ، به موضوع انتخاب شدنش توسط الله به عنوان جانشین اشاره نکرده است . البته خارج از نهج البلاغه سخنانی را در مورد غدیر به ایشان نسبت میدهند ولی در خود نهج البلاغه هرگز سخنی در باب انتصاب علی به عنوان جانشین توسط الله یافت نمیشود .

ناشناس گفت...

در مورد آیه 73 هود؛ ضمیر کم به ضمیر اتعجبین برمیگردد نه اهل بیت. و در مورد آیه 12 قصص؛ ضمیر کم ربطی به اهل بیت ندارد و به معنی اینکه : ... شما! را به اهل بیتی(مادر )رهنمون کنم...

arsh irani گفت...

گرامی، ضمیر همیشه به اسم بر می گردد نه فعل، هر دو واژگان "اتعجبین" و "کم" به "اهل البیت" بر می گردند.
پیروز باشید!

Translate

بايگانی وبلاگ