ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

اگر الله بخواهد، تکه‌ای از آسمان را بر سر شما فرو می‌اندازد.

    یکی از خرافاتی که بصورت عجیب در اسلام وجود دارد و کمتر آخوندی به آن پرداخته، داستان آسمان اس؛. تصور اسلام از آسمان به صورت عجیبی با خرافات عجین است بگونه‌ای که امروز کاملا خنده‌دار به نظر می‌آید.
    از دید قرآن، الله نخست آسمان را بر روی زمین ساخت و سپس آن را بالا برد، این کار جمعا دو روز از وقت الله را گرفت (البته با خلقت ستارگان و منظم و محکم نمودن طبقات آسمان).
    محمد هم آسمان را جسمی جامد و سخت می‌دید که بالای سر آنان قرار دارد؛ او از قول الله مرتبا به کسانیکه به اسلام ایمان نمی‌آوردند، بیان می‌نمو  "ای مردم! چرا به الله ایمان نمی‌آورید؟ نگاهی به بالا و پائین خودتان بیندازید؛ اگر ما بخواهیم یا آنان را در زمین فرو می‌بریم یا تکه‌ای از آسمان را بر سرشان رها می‌سازیم":
    أَفَلَمْ يَرَوْا إِلَى مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ إِن نَّشَأْ نَخْسِفْ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ نُسْقِطْ عَلَيْهِمْ كِسَفًا مِّنَ السَّمَاءِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِّكُلِّ عَبْدٍ مُّنِيبٍ (سباء/9) آيا آسمان و زمينى را كه پيش روى و پشت ايشان است ننگريسته‏اند؟، اگر خواهيم به زمين فرو بريمشان، يا بر آنان پاره‏اى از آسمان را فرو اندازيم، در اين امر براى هر بنده توبه كار، مايه عبرتى است‏.(ترجمه خرمشاهی)
     غیر مسلمانان محمد را دروغگو می‌پنداشتند که خود را فرستاده‌ی الله می‌نامید، زیرا آنان به وجود الله ایمان(باور) داشتند و به او می‌گفتند:" ای محمد! اگر راست می‌گوئی، همانگونه که گمان داری، الله تکه‌ای از آسمان را بر سر ما فرو می‌اندازد:
    فَأَسْقِطْ عَلَيْنَا كِسَفًا مِّنَ السَّمَاءِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (شعراء/187) پس اگر از راستگويانى پاره‌‏اى از آسمان را بر [سر] ما بينداز.(ترجمه خرمشاهی)
این تکه پاره سنگ و یا چیزی مانند این نیست بلکه بخشی است از خود آسمان:
    أَوْ تُسْقِطَ السَّمَاء كَمَا زَعَمْتَ عَلَيْنَا كِسَفًا أَوْ تَأْتِيَ بِاللّهِ وَالْمَلآئِكَةِ قَبِيلًا (اسراء/92) يا پاره‏‌هايى از آسمان را چنانكه گمان دارى بر [سر] ما بيندازى يا خدا و فرشتگان را روياروى ما بياورى‏.(ترجمه خرمشاهی)
   و محمد هم عاجزانه در پاسخ می‌گوید:
     وَإِن يَرَوْا كِسْفًا مِّنَ السَّمَاءِ سَاقِطًا يَقُولُوا سَحَابٌ مَّرْكُومٌ (طور/52) و چون پاره‌‏اى از آسمان را افتاده بينند، گويند ابرى متراكم [و نعمت‏] است‏. (ترجمه خرمشاهی).

    جناب مکارم و فولادوند معنی کسفا را تکه سنگ نوشته اند؛ خوب به این ترجمه از این آقایان توجه نمائید تا دوگانگی در ترجمه‌ی آنان را بهتر بشناسید؛ فولادوند کسفا را به معنی انبوه ترجمه کرده است :
    اللَّهُ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَيَبْسُطُهُ فِي السَّمَاء كَيْفَ يَشَاءُ وَيَجْعَلُهُ كِسَفًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ فَإِذَا أَصَابَ بِهِ مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ (روم/48) خدا همان كسى است كه بادها را مى‏فرستد و ابرى برمى‏انگيزد و آن را در آسمان هر گونه بخواهد مى‏گستراند و انبوهش مى‏گرداند پس مى‏بينى باران از لابلاى آن بيرون مى‏آيد و چون آن را به هر كس از بندگانش كه بخواهد رسانيد بناگاه آنان شادمانى مى‏كنند.(ترجمه ی فولادوند)
مکارم هم به معنی متراکم ترجمه نموده است:
    خداوند همان كسي است كه بادها را مي‌‏فرستد تا ابرهائي را به حركت درآورند، سپس آنها را در پهنه آسمان آن گونه كه بخواهد مي‏گستراند، و متراكم ميسازد در اين هنگام دانه‏هاي باران را مي‏بيني كه از لابلاهاي آن خارج مي‏شوند، هنگامي كه اين (باران حياتبخش) را به هر كس از بندگانش كه بخواهد ميرساند خوشحال مي‏شوند. (ترجمه ی مکارم)
ولی:
   أَفَلَمْ يَرَوْا إِلَى مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ إِن نَّشَأْ نَخْسِفْ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ نُسْقِطْ عَلَيْهِمْ كِسَفًا مِّنَ السَّمَاءِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِّكُلِّ عَبْدٍ مُّنِيبٍ (سباء/9)
فولادوند: آيا به آنچه از آسمان و زمين در دسترس شان و پشت‏سرشان است ننگريسته‌‏اند اگر بخواهيم آنان را در زمين فرو مى‏بريم يا پاره‌‏سنگهايى از آسمان بر سرشان مى‏افكنيم قطعا در اين [تهديد] براى هر بنده توبه‏كارى عبرت است
مکارم: آيا به آنچه پيش رو و پشت سر آنان از آسمان و زمين قرار دارد نگاه نكردند (تا به قدرت خدا بر همه چيز واقف شوند) اگر ما بخواهيم آنها را (با يك زمين لرزه) در زمين فرو مي‏بريم، يا قطعات سنگهائي از آسمان را بر آنها فرو مي‏ريزيم، در اين نشانه روشني (بر قدرت خدا است) براي هر بنده توبه كار.
    هر دوی این ترجمه ها اشکال دار؛. اگر پاره سنگ است، پس در روم/48 هم باید به همان معنا بیای؛. ترجمه‌ی درست را خرمشاهی نموده است:
    خداوند كسى است كه بادها را مى‏فرستد كه ابرها را بر مى‏انگيزد، و آن را در آسمان هرگونه كه بخواهد مى‏گستراند، و آن را پاره‏ پاره مى‏كند، و باران درشت قطره را بينى كه از لابلاى آن مى‏تراود، و چون آن را به هر يك از بندگانش كه بخواهد برساند، آنگاه است كه شادى مى‏كنند (ترجمه ی خرمشاهی)

۱۰ نظر:

gol گفت...

كاش حداقل ايه اي را كه در ان امده كه خداوند اسمان را برروي زمين بنا نهاد وبعد بالا برد راهم مي اوردي اما دوست محترم معني روز چه در در اين ايه وچه در ايات مشابه به معني 24 ساعت نيست بلكه به معني دوران است يعني مدر انتها خانم محترم خود گويي وخود خندي اگر حقيقتا طالب حقي خوب چرا به تفاسير معتبري همانند تفسير نمونه يا الميزان مراجعه نمي كني وپاسخ سوالهايت را درانجا نمي جويي يا اينكه به سايت افرادي همانند ايت الله جوادي املي يا ايت الله مكارم مراجعه نمي كني وسوالت را انجا مطرح نمي كني ادم عاقل سوالش را پيش اهلش مي برد تا به نتيجه رسد ولي تو با اين هدف سوال مطرح نمي كني كه پاسخي بيابي بلكه مطرح مي كني كه ديگران برايت كف بزنند وبه به وچه چه بگويند درانتها يك سوال خودت به چه اعتقاد داري ايا اعتقاد به خالقي براي جهان داري يا نه معتقدي جهان محصول يك سري اتفاق است اگر اولي كه هيچ واگر دومي خوب بگو توكه معتقدي جهان به اين عظمت وبا چنين نظم خيره كننده اي محصول اتفاقات كور است ايا كتابي هم كه مي خواني يا كامپيوتري كه با ان وارد جهان اينترنت مي شوي نيز محصول اتفاقات كور است يا هوش خلاقي پشت ان نهفته كه ان را اماده كرده اگر اولي است كه هيچ ولي اگر دومي است چگونه خودت با اين پيچيدگي محصول اتفاقات كوري ولي مداد بدان سادگي مخترعي باهوش دارد؟

arsh irani گفت...

علی عزیز! روی رفرنسی که گذاشتم کلیک کن.

TOM گفت...

سلام..به نظر من شما دنبال پیدا کردن جواب نیستی..داری تخریب می کنی،با دلایلی که فکر می کنی خیلی محکمه..به همین دلیل قصد بحث با شما رو ندارم..چون اصلا دنبال حقیقت نیستی..
ازت می خوام در این مورد مطالعه کنی..

ناشناس گفت...

اینقدر دروغ و مزخرفات تو این کتاب هست که اگه کسی واقعا بدون تعصب بخوندش همه رو میبینه.
مشکل اینه که اونایی که قبولش دارن از قماش خودشن. پس بحث کردن بیفایدست.
اصولا وقتی ایمان وارد میشه عقل و خرد خارج میشن...
مومنین افرادی اند که عقلشون رو فرستادن مرخصی...
قصد توهین ندارم فقط ترجیح میدم رک حرف بزنم...
کشتی نوح، عام الفیل، شق القمر، موسی... قصه هایین که حتی برای خواب کردن بچه های امروزم بکار نمیان ...

بجای این 4 تا کتاب حسابی بخونید.

حسین گفت...

ببین دوست عزیز! من موافقش نیستم! تو نظر قبلیمم گفتم با این کتاب مشکلات منطقی زیادی دارم! بعضی جاهاش اصلا به نظر نمیرسه یه خدا داره حرف میزنه و کلا یه دوگانگی تو ادبیاتش هست! و بعضی جاهاش به نظر نمیرسه یه انسان تو 1400 سال پیش تونسته باشه چنین حرفایی رو بزنه!
اما در کل این مطلب اخیر اصلا با منطق جور در نمیاد! یعنی شما انگار یه اصراری داری که بگی کل اینا مهملاته!
من مطمئن نیستم که مهمل نیست! اما استدلالی که آوردی اصلا درست نیست لااقل تو این مورد اخیر!

gol گفت...

به نوشته خودت دقت كن
"جناب مکارم و فولادوند معنی کسفا را تکه سنگ نوشته اند؛ خوب به این ترجمه از این آقایان توجه نمائید تا شیادی آنان را بهتر بشناسید" اما در ترجمه اي كه اورده اي اصلا چنين كلمه اي ديده نمي شود ودر ضمن مگر عيب دارد يك كلمه چند معني مختلف داشته باشد انها اين معني را برداشت كرده اند واقاي خرمشاهي اين معني را واين كجايش عجيب است كه اينگونه براشفته اي وبه انها انگ شيادي مي زني اگر به ديگشنري يا فرهنگ لغات مراجعه كني مي بين كه حتي تا چند ده معني نيز براي يك كلمه اورده اندمثلا كلمه شير هم به شير خوراكي هم به شير اب وهم به سلطان حيوانات اطلاق مي شود وتنها در جمله است كه معلوم مي شود هدف ما از كاربرد ان چه است مثلا اگر كسي بگويد صبحانه شير خوردم همه متوجه مي شوند كه منظورش شير خوراكي است وكسي گمان نمي كند كه هدف شير اب است اما بگويد شير اهور را شكار كرد بازهم مي فهمي كه هدف كدام شير است والي اخر ودر انتها خواهشمندم در زمينه اي كه اصلا تخصص نداري وارد نشو

arsh irani گفت...

علی گرامی!
بطفا با دقت بخوانید!
اگر معنی کسفا، تکه سنگ است؛ پی در مورد ابرها هم باید معنی تکه سنگی بدهد.
مکارم و فولادوند در مورد ابر معنی تراکم و ... را نوشتند و در مورد آسمان پاره سنگ!
این یعنی دوگانگی.
پیروز باشید.

ناشناس گفت...

در جواب دوستمان آقای ali10:
1- شما اعتقاد دارید که دنیا به علت عظمت و پیچیدگی اش نیاز به خالق دارد.
2- اگر بگویم خالق دنیا من هستم قبول میکنید؟ یا اگر بگویم یک مورچه تمام دنیا رو درست کرده؟ حتماً جواب شما منفی است. چون خالق باید عظمت و پیچیدگی بیشتری نسبت به مخلوقش داشته باشد.
3- حال چگونه است که این خالق که از دنیا هم بزرگتر است، خودبخود بوجود آمده؟
4- اگر خدا (با اینهمه عظمت و کمال) میتواند خودبخود بوجود آید، پس دنیا هم میتواند. و اگر دنیا نیاز به علت دارد، خدا هم علتی دیگر میخواهد و به یک دور باطل میرسیم.
5- پاسخ سوال شما در مورد نحوه بوجود امدن دنیا را باید در کتابهای فیزیک پیدا کنید نه در قران که حتی در زمان خودش هم کتاب عقلانی به حساب نیامده است.

ناشناس گفت...

ای الله اگر وجود داری، همین امشب یک تکه از آسمان را روی سرم خراب کن! مرا سنگ کن! سوسک کن!
خسته‌ام از جهل این پبروانت!
یه کاری کن اگه کاری بلدی!
چیه؟ ضد گلوله به نظر میام الله؟
د یالا!

ناشناس گفت...

www.youtube.com/shiekhahmeddeedat

Translate

بايگانی وبلاگ