ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

قرآن: کسانیکه توانائی فدیه طعام دادن را دارند، می‌توانند روزه نگیرند!

    قرآن بیان می‌نماید اگر کسی فدیه طعام (مقداری مشخص از غذا) بدهد می‌تواند روزه نگیرد، البته در ادامه بیان می‌نماید که اگر روزه بگیرد بهتر است:
   أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ (بقره/184) چند روز انگشت‌شماری را (روزه باشید) و كسانی  از شما که بيمار يا مسافر باشند، روزهای ديگری را (روزه بگیرند)، و خوراک به مسکین دادن برای کسانی که توانائی‌اش را دارند،  و (ولی) كسی كه از روی میل پذیرای کار نیک باشد برای او بهتر است؛ پس اگر روزه بگیرید برایش  بهتر است اگر بدانيد.
    مگر نه این است که قرآن بیان نموده شما باید تابع من باشید؟ آیا این حکم خدائی به نام الله نیست؟

    طول روز چیزی نخوردن بر همه سخت است، پس این آیه شامل همه می‌گردد، یعنی همه می‌توانند بجای روزه گرفتن، کفاره‌اش را بدهند. اگر هم گفته شود که این استثناء برای افراد بیمار است؛ مگر برای بیمار روزه گرفتن بهتر از روزه نگرفتن می باشد؟ زیرا خود آیه بلافاصله می گوید که اگر روزه بگیرید برای شما بهتر است. پس خطاب به کسانی است که توانائی روزه گرفتن را دارند. ضمنا حکم مریض مانند مسافر است، یعنی باید بجاش روزه بگیرد:
     شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (بقره/185) ماه رمضان است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است كه مردم را راهنما و دلايل آشكار هدايت و تشخيص حق از باطل است پس هر كس از شما اين ماه را درك كند بايد آن را روزه بدارد و كسى كه بيمار يا در سفر است تعدادى از روزهاى ديگر (را روزه دارد) الله براى شما آسانى می‌خواهد و براى شما دشوارى نمی‌خواهد تا شماره را تكميل كنيد و الله را به پاس آنكه راهنمائیتان كرده است به بزرگى بستاييد و باشد كه شكرگزارى كنيد.

1- آیا روزه مخصوص فقیران است؟
2- اگر در جامعه‌ای فقیر نیازمند غذا پیدا نشد، آیا روزه از همه ساقط است؟
این دستور قرآن در نوع خود می‌تواند جالب و مفید باشد، اما محمد ابن عبدالله این آیه را زمانی بیان نمود که اطلاع چندانی از کیفیت روزه در یهودیت نداشت و پس از آشنائی بیشتر از این دین، این دستور خود را فراموش نمود؛ جالب است ظاهرا ایشان یادشان رفته است که این آیه را منسوخ نمایند. آیه‌ای که متنش وجود داره ولی حکمش نسخ گردیده است.

۲ نظر:

سید گفت...

"قرآن بیان می‌نماید اگر کسی فدیه طعام (مقداری مشخص از غذا) بدهد می‌تواند روزه نگیرد، البته در ادامه بیان می‌نماید که اگر روزه بگیرد بهتر است"

آیا واقعا قرآن این را گفته است؟ یا گفته اگر نمی تواند و برایش سخت است؟ حداقل آزاده باشید آقای وبلاگ نویس.

ناشناس گفت...

روزه گرفتن دستوری است از جانب خدای بزرگ که انسان را افریده اگر بپذیرم که خداوند ما را افریده بنابر این ان افریننده خود کاملا به مکانیزم انچه افریده بسیار اگاه تر ودقیقتر میداند چه افریده ونیازهای بدن او چیست از نظر من که فردی هستم به مانند سایر انسانها وما انسانها از حقایق هستی بسیار اندک اطلاعی داریم میتوانم 5 فایده از روزه را برشمارم 1 هر دستگاهی که مدام وپیوسته در حال فعالیت است هراز چندگاهی برای استراحت وباز سازی خود وتسویه موارد زاید نیازمنداستراحت است انسان که طی 11 ماه ذر سال بطور مداوم انواع واقسام خوراکیها را تناول مینماید لازم است یکماه به بدن خود استراحت دهد تا بدنش بالانس شده ومواد اضافی موجود در خون وبافتهایش مصرف شده وپاکسازی گردد2 انسانی که انواع خوراکیها ونوشیدنیها مدام در اختیار اوست وهرروزه ان را مصرف مینماید لازم است طی یکماه با خودداری از مصرف ان به ارزش فوق العاده ان پی ببرد وبداند اگر اینهمه نعمت در دسترس کاهش یافته ویا قطع گردد چه مصیبت بزرگی برای او فراهم میگردد بلکه یادی از خالق نعمتها نموده وتشکر بنمایدلازم به ذکر است که اکثر مردم تحمل یک روز نخوردن را ندارند حساب کنید اگر یک هفته نخورند به چه موجودات وحشتناکی تبدیل میشوند3 انسانهای سیر غالبا از گرسنگان خبر ندارند وانسان تا خود گرسنگی نکشد درد گرسنه را نمیداند بدین سبب است که قران توسیه میکند اگر طاقت روزه گرفتن ندارید فدیه دهید به گرسنگان اگر انسان در مدت محدودی گرسنگی بکشد شاید متوجه شود که رنج گرسنگان چگونه است ویادی از انان بنماید4یکی دیگر از فواید روزه کم کردن وزن بدن وتا حدودی برگرداندن بدن به حالت طبیعی وخوش فرم اولیه است وبواقع انسان را که در اثر پرخوردی هیکل از فرم اصلی خارج شده به حال اول باز میگرداند5 واز همه مهتر اطاعت امر افریننده است انکه این همه نعمت را به رایگان در اختیار ما قراداده میگوید11 ماه بخورید وبیاشامید ویکماه به احترام من از خوردن انهم در زمانی محدودخودداری کنید تا ببینم ایا مرا که اینهمه منت بر شما دارم شما حاضرید برای رضایت من کمی سختی بکشید یا خیر این مواردی است که به ذهن رسیده شاید فواید دیگری هم باشد که من از ان بیخبرم ضمنا افرادی که روزه میگیرند بمراتب از افرادی که روزه نمیگیرند سالمتر وبمراتب عمر طولانی تری دارند

Translate

بايگانی وبلاگ