ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

سردرگمی قرآن در ماده‌ی اولیه‌ی تشکیل دهنده‌ی انسان! لجن یا گل؟


    قرآن در اغلب موارد بیان می‌نماید که ما انسان را از گل خلق نمودیم، صفاتی هم که از این گل بیان مینماید(دارای خاصیت چسبندگی) صفت گل رُس است؛ بر طبق سخنان بزرگان این دین، الله انسان را با دو دست خویش از همین گلی که از زمین برداشته بود، آفرید؛ اما همین الله مانند بسیاری از جاها که دچار فراموشی گریده است، بیان می‌نماید که من انسان را از لجن خلق کردم.
     در اینجا به بررسی این موضوع در قرآن می‌پردازیم و این نکته هم باید پاسخ داده شود که آیا این نظر الله- خدای مسلمانان- علمی است یا نه؟ 
     آیا انسان از لجن خلق شده؟
 البته در بیان معنای خلقت باید به این نکته هم اشاره گردد که خلقت یعنی به ناگاه پدید آمدن که با نظریه‌ی تکامل کاملا در تضاد است؛ در نظریه‌ی خلقت، جانداران همیشه همین جاندار بوده‌اند و خواهند بود؛ مرغ همواره مرغ بوده، الاغ و گاو و سایر جانداران هم همینگونه بوده‌اند؛ در نظریه‌ی تکامل، فرگشت هر جاندار تابعی است از زمان و شرایط آن.
    اما بخوانید نظر اسلام را درباره‌ی چگونگی پیدایش انسان.
       الله بیان می‌نماید که ما انسان را از گل آفریدیم( در اینجا شرح اضافه لازم نیست و مطلب به اندازه‌ی کافی گویاست):
        هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ ثُمَّ قَضَى أَجَلًا وَأَجَلٌ مُّسمًّى عِندَهُ ثُمَّ أَنتُمْ تَمْتَرُونَ (انعام/2) اوست كسى كه شما را از گل آفريد آنگاه مدتى را [براى شما عمر] مقرر داشت و اجل حتمى نزد اوست با اين همه [بعضى از] شما [در قدرت او] ترديد مى‏كنيد.
    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ (مؤمنون/12) و به يقين انسان را از عصاره‏اى از گل آفريديم.
    الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِينٍ (سجده/7) همان كسى كه هر چيزى را كه آفريده است نيكو آفريده و آفرينش انسان را از گل آغاز كرد.
     فَاسْتَفْتِهِمْ أَهُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِينٍ لَّازِبٍ (صافات/11) پس [از كافران] بپرس آيا ايشان [از نظر] آفرينش سخت‏ترند يا كسانى كه [در آسمانها] خلق كرديم ما آنان را از گلى چسبنده پديد آورديم.
    اما ظاهرا الله دچار فراموشی شده و بیان می‌نماید که ما انسان را از لجن خلق نمودیم:
    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ (حجر/26) و همانا ما انسان را از خاک رس از لجن بدبو آفریدیم.
الله این خبر را به فرشتگانش هم رسانید:
    وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ (حجر/28) و هنگامى را كه پروردگار تو به فرشتگان گفت: من بشرى را از خاک رس از لجن بدبو خلق خواهم کرد.
     ابلیس هم اعتراض کرد که من به چیزی که از لجن درست کردی سجده نخواهم کرد:
    الَمْ أَكُن لِّأَسْجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقْتَهُ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ (حجر/33) (ابلیس) گفت: من آن (کسی) نيستم كه براى بشرى كه او را از خاک رس از لجنی بدبو آفريده‏اى، سجده نمایم.
    نقل از قاموس عربی:
      الحَمْأَةُ: الطِّينُ الأسْوَدُ المُنْتِنُ، كالحَمَإِ مُحَرَّكَةً. دقیقا معادل لجن می‌باشد.
      وحَمِئَ الماءُ، كَفَرِحَ، حَمْئاً وحَمَأً: خالَطَتْهُ فَكَدِرَ. به معنی مخلوط شدن با لجن
         معنی صلصال:


الجوهري: الصلصال الطين الحُرُّ خُلِط بالرمل فصار يَتَصَلْصَل إِذا جَفَّ.
تقربیا معادل گل آزادی که بصورت طبیعی خشک شده و تکه تکه گردد.
    اما ظاهرا یادش می‌افتد که قبلا گفته است انسان را از گل آفریده است:
      قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَاْ خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ (اعراف/12) فرمود چون تو را به سجده امر كردم چه چيز تو را باز داشت از اينكه سجده كنى گفت من از او بهترم مرا از آتشى آفريدى و او را از گل آفريدى.


      إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِن طِينٍ (ص/71) نگاه كه پروردگارت به فرشتگان گفت من بشرى را از گل خواهم آفريد.)
       قَقالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ (ص/76) گفت من از او بهترم مرا از آتش آفريده‏اى و او را از گل آفريده‏اى.
       یک نکته‌ی جالبی که در اینجا وجود دارد این است که به نظر می‌رسد ابلیس حق داشته باشد به چیزی که از لجن بدبوخلق شده است، سجده نکند!

۳۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا استدلال مسخره ای کردی.اگه به آیه 26 همین سوره توجه کنی گفته شده که "آدمی را از گلی خشک برآمده از لجنی بویناک آفریدیم"
دوست عزیز معجزات قرآن اینقدر گسترده است که حرفهای امثال تو هیچ خللی در آن ایجاد نمی کند.تا دیر نشده برگرد به خدا برگرد به قرآن...وقتی مرگ برسه دیگه هیچ راهی نداریم.اگه در جسم انسان توجه کنی نشونه های قدرت خدا آشکاره.به اثر انگشت میلیاردها انسان دقت کن که هیچ دو نفری اثرانگشت یکسان ندارند.به قطره آبی دقت کن که بر اثر قدرت خدا به انسانی جاندار تبدیل میشه و...
به طبیعتی که پر از نشانه های خداست..
تا دیر نشده برگرد...

arsh irani گفت...

بله در اونجا اینو گفته اما:
فَاسْتَفْتِهِمْ أَهُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِينٍ لَّازِبٍ (صافات/11) پس [از كافران] بپرس آيا ايشان [از نظر] آفرينش سخت‏ترند يا كسانى كه [در آسمانها] خلق كرديم ما آنان را از گلى چسبنده پديد آورديم.
آیا لجن همان گلی چسبنده است؟
گل چسبنده یعنی گل رس.

ناشناس گفت...

لحظه اي تصور كنيم كه اخوندها عالم هستند, كسي ميتواند بكويد علم و محتوا و نتيجه علم اين گروه چيست؟ خشونت و تهديد به انتقام به قلم محمد و خواست قلبي ش در قران موج ميزند. با خواندن ش احساس تلخي و ياس ميكني. براحتي ميشود با مراجعه به كتابهاي اسلامي و يهودي كه سرچشمه همه اين خرافات است, به نااخلاقيات شان, به سيرت زشتشان, به محبت وانسان كشي شان بي برد, در جاييكه ادعاي اول مذهبيون ترويج اخلاق است. در علوم واقعي هم كه نشاني از اين جماعت حقه باز و شياد ديده نميشود. به 1.5 ميليارد مسلمان نگاه كنيد, ايا يك جامعه ازاد و اسوده ,با اطمينان به دولت و اينده مي بينيد؟ چرا؟ ايا غير از اين است كه افكار مذهبي و البته استبداد كوچكترين امكاني به رشد ا زادي و توسعه فكري نمي دهد؟

ناشناس گفت...

راز بی اخلاقی مسلمانان

اما عيب اخلاق مسلماني چيست ؟

در اخلاق مسلماني هر گاه به تو فرماني مي‌دهند , آن فرمان ' اما' و ' اگر' دارد .

در اسلام تو را مي‌گويند :

دروغ نگو ... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکي نيست

غيبت مکن ... اما غيبت انسان بدکار را باکي نيست

قتل مکن ... اما قتل نامسلمان را باکي نيست .

تجاوز مکن ... اما تجاوز به نامسلمان را باکي نيست .

و اين ' اماها ' مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلماني به گمان خود ديگري را نابکار و نامسلمان مي‌داند و اجازه هر پستي را به خود مي‌دهد و خدا را نيز از خود راضي و شادمان مي‌بيند ..

ناشناس گفت...

درود به تو انسان آزاد

نمی دانم علاقه ی خودم رو چطور بیان کنم, فقط میتونم بهت بگم دمت گرم

راهی که داری میری رو ادامه بده و بدون که داری کاره بزرگی میکنی

مثل نقطه ای نورانی در تاریکی شب هستی

Unknown گفت...

سلام
خسته نباشی بابت اینکه هر حدیث و یا روایت و یا آیه قرانی رو که میبینی بدون توجه به شان نزول و تفسیر اون ، هر چی که به ذهنت میاد در موردش میگی !
من اینجا نیومدم که برات تفسیر ایات در این مورد رو شرح بدم ، ماشالله توی اینترنت همه اونها موجوده و بدون هیچ دشمنی میتونی به حقیق برسی فقط اینو بگم که الان که داشتم منابع گفته هات رو چک می کردم ، خیلی برام جالب بود که حدودا 80-90 درصد منابعتون از منابع اهل سنت هستن ! مثل بخاری،مسلم،ترمذی،مسند احمد،بیهقی،ابن هشام و...
خوب بود که به تفاسیر شیعه هم مراجعه می کردی و آیه 33 سوره حجر رو هم خوب می خوندی که بهش استناد کردی!
صلصال در واقع به صدایی که از چیز خشکی میاد،میگن صلصال. و وقتی میگه صلصال من حما مسنون یعنی گل خشکیده ای از لایه ای بدبو و متعفن .(یا گل متعفن)مرحوم طباطبایی اینو اینطور معنی کرده : گلى خشكيده از لايه اى سياه .
شما زود قضاوت کردید و رفتید پستی زدید و کلمه لجن و گل رو کردید بحث اصلی پست خودتون که اصلا تفاوتی در این قضیه نیست که خیال کنی تناقضی هست.اگر خواستید در این مورد بیشتر روشنتون می کنم و از کتب تفسیری دیگه هم براتون شرح میدم(البته،البته،اگر طالب حقیقت هستید و نه تابع تعصب!)

ناشناس گفت...

دوست عزیز نویسنده...تو اون آیه ای که گفتم(26 حجرات)گفته شده که:"آدمی را از گلی خشک برآمده از لجنی بویناک آفریدیم"
اینطور استنباط میشه که انسان از گل خشکی که خود آن گل از لجن بدبویی پدید آمده آفریده شده.
در آیه 11 صافات دقیقا همین گفته شده یعنی آفریده شدن انسان از گل.یعنی اون لجنی که شما میگی تبدیل به گل شده و بعد انسان از آن آفریده شده.این به نظر شما تناقضی داره؟؟!
نمیدونم کی هستی که این مطالب رو مینویسی.من چند بار تا بحال مطالبت رو خوندم.خداییش بعضی وقتا از مطالبی که نوشتی سوالاتی تو ذهنم بوجود اومد که با مشاوره مذهبی که در تبیان انجام دادم جوابشو گرفتم.دوست عزیز یه پیشنهاد خوب برات دارم:دیگه سعی نکن از قرآن تناقض دربیاری که تلاشت کاملا بیهوده است.اگه قرآن تناقض داشت الان میلیاردها مسلمان نداشتیم.یعنی تو این میلیاردها نفر یه نفر نبوده که متوجه این مطالبی که شما طرح میکنی بشه؟؟
به نظر من انسانهایی که حتی بعضا در لباس روحانیت میان هر کاری میخوان میکنن و چون دیواری کوتاهتر از اسلام و قرآن پیدا نمیکنن هر جا که رسوا میشن میرن پشت قرآن و اسلام قایم میشن بزرگترین ظلم رو به قرآن و دین خدا میکنند و باعث میشن تا بعضی از جوونا که ایمانشون سسته راحت بگن که اگه اسلام اینه که این آقا میگه ما نمیخوایم.در حالیکه اصلا اینطور نیست.اگه ما دین نداشته باشیم هیچگاه نمیتونیم با ظلم مبارزه کنیم.اگه میگیم دروغ بده اگه میگیم ظلم بده اگه میگیم ریختن خون بیگناه بده اگه میگیم با زندانی بدرفتاری کردن بده و ....همه اینها بخاطر اینه که دینمون اینطور میگه.
اصلا اگه دین خدا نبود اگه پیغمبران نبودند تو از کجا میدونستی که نباید دروغ بگی؟از کجا میدونستی وقتی جیبت خالی شد نباید دزدی کنی؟اصلا اگه آدم دین نداشته باشه میتونه هر کاری که منافعش حکم میکنه انجام بده.نه؟؟!!اگه آدم فرض کنه خدا نباشه میتونه برای احتیاج مادیش دزدی کنه و.....اگه خدا نباشه هیچ دلیلی برای خوبی کردن نیست.البته من نمیدونم شما به خدا اعتقاد داری یا نه.ولی یه نصیحت بهت میکنم همیشه داشته باش:اگه آدمهایی دور و برت میبینی که مدام شعار اسلام میدن ولی تو زندگیشون هر کاری که بخوان میکنن و بعدشم با قرآن ماست مالیش میکنن هیچوقت به اسلام و قرآن و خدا شک نکن.بلکه به خودشون شک کن

ناشناس گفت...

دوست عزیز نویسنده...تو اون آیه ای که گفتم(26 حجرات)گفته شده که:"آدمی را از گلی خشک برآمده از لجنی بویناک آفریدیم"
اینطور استنباط میشه که انسان از گل خشکی که خود آن گل از لجن بدبویی پدید آمده آفریده شده.
در آیه 11 صافات دقیقا همین گفته شده یعنی آفریده شدن انسان از گل.یعنی اون لجنی که شما میگی تبدیل به گل شده و بعد انسان از آن آفریده شده.این به نظر شما تناقضی داره؟

ناشناس گفت...

ادامه نظر قبلی...
نمیدونم کی هست یکه مطلب مینویسی.چندبار تا حالا بهت سر زدم و هر بار از وری کنجکاوی مطالبی رو خوندم که خداییش بعضی وقتا واقعا سوالاتی تو ذهنم ایجاد کرد که بعد از مشاوره مذهبی که در تبیان داشتم جواب همه سوالاتم رو گرفتم.یه پیشنهادی برات دارم و اینکه سعی نکن از قرآن تناقض در بیاری که کاملا ناموفقی.میدونی که میلیاردها مسلمون رو زمین هست یعنی بین اونا یه نفر مثل شما نبوده که به اصطلاح شما تناقضات قرآن رو بفهمه؟؟!!!اگه قرآن تناقض داشت جمعیت مسلمانان روی زمین اینقدر نبود.

ناشناس گفت...

«.اگه قرآن تناقض داشت الان میلیاردها مسلمان نداشتیم.یعنی تو این میلیاردها نفر یه نفر نبوده که متوجه این مطالبی که شما طرح میکنی بشه؟؟»

اگه انجیل تناقض داشت الان میلیاردها مسیحی نداشتیم.یعنی تو این میلیاردها نفر یه نفر نبوده که متوجه این مطالبی که شما طرح میکنی بشه؟؟

برادر تعداد مسیحیان از مسلمانان بیشتر است در عین تناقضات انجیل. آنها هم آن تناقضات انجیل را توجیه میکنند یا میگویند خدا منظوری دارد که ما نمیدانیم. یعنی همین حرفهای شما. در انجیل گفته که یعقوب با خدا کشتی گرفت. از این مسخره تر وجود دارد؟ من میتوانم براحتی همین را توجیه کنم و از آن برای شما حکمت بیرون بکشم.

ناشناس گفت...

«اصلا اگه دین خدا نبود اگه پیغمبران نبودند تو از کجا میدونستی که نباید دروغ بگی؟»

برای شما مثالی میزنم. روش معاملات انسانهای اولیه داد و ستد بوده است. فرض کنید که یک انسان اولیه در مورد جنسی که به دیگری میدهد دروغ بگوید. دومی به آلونک خود میرود و میفهمد که آن فرد دروغ گفته و جنسی که به او داده، آن که ادعا کرده نبوده. ناراحت میشود و به طور ساده میفهمد که دروغ بد است. به هم قبیله‌‌ای های خود میگوید. قبیله احساس میکند که به آنها خیانت شده. برای دعوا یا جنگ به قبیله‌ی آن فرد دروغگو حمله میکنند. دعوا یا جنگ میکنند. دو طرف صدمه میبینند. ..... به این ترتیب جامعه به این نتیجه میرسد که دروغ بد است و به همه صدمه میزند. چون اگر این نکنی سیستم اجتماعی بهم میخورد و نسل بشر در اثر دروغگویی و امثال آن از بین میرود و اصلا نمیتواند زندگی کند. انسان با مغز تکامل یافته‌ی خود این را فهمیده است. نیازی به محمد نیست که آنرا به بشر بگوید. بشر پیش از پیامبران هم به این نیکوییها رسیده بوده است یعنی آنچه که بر خود نمیپسندی بر دیگران نیز مپسند. پیامبران و بزرگان (مثل بودا) همان نیکوییها را گردآورده و به صورت پخته‌تر و بسته (پکیج) به خود بشر که گاهی از آنها تخطی میکرده و فراموش مینموده تحویل داده‌‌اند.

ناشناس گفت...

شما اینها را نمیدانید چون کسانی که اسلامتان را از آنها گرفته‌اید (همین آخوندها و علما که بدشان را میگویید) اینها را از شما پنهان داشته و نمیگذارند که کتابها و اطلاعات فراوانی که در این موارد وجود دارد به شما برسد (کتب ضاله) صدها کتاب از سابق مسلمان و غیر مسلمان در نقد اسلام نوشته شده است. بروید آنها را بخوانید. اینکه شما از آنها خبر ندارید، علتش این است که اسلام تحت عنوان کتب ضاله شما را از آنان محروم کرده است.

kazemita گفت...

در جواب به دوست ناشناس آخری. خلاصه مدعای شما اینه كه می گی اخلاق رو مردم به شكل طبیعی و عملی مثلا در معاملات یاد می گیرفتن حتی اگه پیامبران آنها رو از عذاب الهی نمی ترسوندن. در این نتیجه گیری احتمالا فراموش كردی كه نفس انسان چه قدر حریصه.

واینكه به اون دوستمون اشكال گرفتی كه چون كتب به اصطلاح ضاله رو نخونده از این مسایل غافل مونده. همین قدر بهت بگم كه در آمریكا اگه از مردم بپرسی اخلاق و اصول از كجا اومده بهت می گن انجیل (عهد عتیق و عهد جدید). یعنی شكی در این ندارند كه اخلاق رو پیامبرا به مردم یاد دادن. همچنان كه می دونی اینجا آزادی بیان وجود داره و هم از جمله شیطان پرستا هم می تونن كتاباشو چاپ كنن.

یه فیلمی هست به نام "فیلادلفیا" كه "تام هنكس" به خاطرش اسكار گرفت. یه جایی توی دادگاه وكیل از یارو می پرسه: Who makes the rules?(نقل به مضمون)

یارو در جواب می گه

Read your bible; new and old testament."

و وكیله هیچی نمیتونه در جواب بگه

ناشناس گفت...

«احتمالا فراموش كردی كه نفس انسان چه قدر حریصه.»

همین حریص بودن را جامعه کنترل میکند. اگر کنترل نکند آن تمدن نابود میشود همچون بسیاری از تمدنها که نابود شدند. در عین حال عدم کارکرد مذهب هم واضح است. مثلا در این ۳۲ سال که بیشتر روی مذهب تکیه شده دروغ و حرص هم افزایش یافته. به عبارت بهتر چه الان چه در تاریخ نمیتوانید هیچ جامعه‌ی مذهبی ایده‌آلی را نشان دهید که حرص در آن نبوده باشد. پس اینکه مذهب بتواند از آن حرص جلوگیری کند، یا بهتر جلوگیری کند، قابل اثبات نیست، در اینجا و از این لحاظ که نمونه‌ای نداشته و ندارد.

اگر در آمریکا از همه آنرا بپرسید آن را نمیگویند. البته بخش بزرگی از آن جامعه مسیحی است. مقاله‌ای هم اخیرا چاپ شد که نشان میدهد لا مذهبان باهوشتر هستند و آدم کم هوش هم در هر جامعه‌ای وجود دارد که کتب ضاله را از ترس یا عدم درک نمیخواند. به هر حال به علت آزادی چاپ کتب ضاله (بقول مذهبیون) در کشورهای غربی، لا مذهبان آنجا بیشتر و مشخص هستند ولی در کشورهای اسلامی اینطور نیست. شما میخواهید بگویید آزادی آن کتابها تاثیری در مذهب مردم ندارد و مردم مذهب خود را حفظ میکنند. این نیاز به اثبات دارد و اینکه کلی بگویید آمریکا فلان است، درست نیست. من هم میگویم اروپا لامذهب تر است بویژه کشورهای اسکاندیناوی. در ضمن اگر اینطور است و مذهب چون سد سکندری جلو نابودیش می‌ایستد پس چرا اسلام (یا روحانیون اسلام) جلو نشر آن کتابها را میگیرد؟ تعارف دارد با خودش؟! آن کتابها را ازاد کنند و بقول شما هیچ کس هم از مذهب خارج نمیشود. ولی اینطور نیست، این قانون اسلامی و دیگر قوانین چون کشتن مردی که از اسلام خارج میشود، همه از ترس از دست رفتن اسلام است. یعنی واکنش اسلام نسبت به دگر اندیشی خود نشانگر رد چیزی است که شما میگویید. شما میخواهید از اسلام دفاع کنید ولی خود اسلام به چیزی که میگویید باوری ندارد و کتب ضاله را ممنوع میداند.

ناشناس گفت...

چناب کازمیتا، در مورد مثلا دروغ مثالی برای شما میزنم. همین الان فکر کنید که الله وجود ندارد و پیامبری نیامده و بهشت و جهنمی نیست. و از امروز تا یک ماه هر چه خواستید حرص بزنید و مثلا دروغ بگویید. شب بروید در رستورانی شام بخورید و پس از برگشت به همسر خود بگویید که برای دیدار با مادر خود رفته بودید. به رییس اداره‌ی خود بگویید فلان گزارش را پس فردا به او تحویل میدهید ولی این کار را پس از یک هفته انجام دهید ... یا هر چه به نظرتان به نفع شماست. به افراط حرص بزنید و دروغ بگویید. پس از آن یک ماه زندگی شما نابود خواهد شد و بدون اینکه خدایی باشد به این نتیجه خواهید رسید که دروغ بد است. بهرحال همانطور که میبینید چه خدایی باشد چه نباشد، دلایل منطقی دیگری نیز وجود دارد و صراحت و مطلق انگاری دوست بالایی که بدی دروغ را به آموزه‌های پیامبران نسبت میدهد (چیزی که از علما یاد گرفته) درست نیست. یعنی در حتا در شرایط یکسان چیزهای دیگری هم وجود دارد که میتوان به آنها فکر کرد. مشکل آن دوست این است که فکر میکند هیچ توجیه دیگری وجود ندارد و خداناباوران یا ندانمگرایان از سر بازی یا حماقت به آنچه که باور دارند، باور دارند.

ساده لوح گفت...

اگر در آیه 129 سوره نساء بخوانید نوشته شده است که: ( ما شما را از خاک آفریدیم، سپس از نطفه، و بعد از خون بسته شده، سپس از «مضغه» ) که این نشان می دهد که اینها نمی تواند تناقض باشد بلکه مراتبی از خلقت او بوده اند. البته برای من قبول این الله راحت نیست ولی اینگونه ایراد گرفتنها که تمام جوانب را در نظر ندارد ممکن است بعضی ها را سرسختتر کند. بهرحال اگر برای این سوال توضیحی دارید خوشحال می شوم بدهید.

کوروش گفت...

قرآن هم مثل خیلی از کتابها ارزش یک بار خوندن رو داره ولی اینکه میگن معجزس راست گفتن چون باهاش تونستن 1.5 میلیارد نفرو دور خودش جمع کنه و یکی از بزرگترین نوندونیای تاریخ رو ایجاد کنه که حتی منبع عظیم نفت خاورمیانه هم نمیتونه جوابگوی نونخوراش باشه ومن فکر میکنم با خشک شدن چاههای نفت و خالی شدن سفره شون و به تبع اون روشن شدن چراغ دانش و بینش مردم این منطقه، بوی گند و تعفن اسلام هم از بین میره.وبجز این تقریباً محاله که کسی بتونه راحت توی این بوی تعفن زندگی کنه به امید اون روز، زنده بادانسان و مرده باد دین

خردگرا گفت...

ناشناس عزیزی که فرمودید: «.اگه قرآن تناقض داشت الان میلیاردها مسلمان نداشتیم.یعنی تو این میلیاردها نفر یه نفر نبوده که متوجه این مطالبی که شما طرح میکنی بشه؟؟»
این استدلال شما فقط برای عوامفریبی کاربرد داره.. قرنها مردم فکر میکردن زمین صافه.. احتمالا سرگذشت گالیله رو هم میدونید.. فکر نمیکنم نیازی به توضیح بیشتر وجود داشته باشه که "طرفداری یا اعتقاد درصد بزرگی از مردم به یک نظریه لزوما درست بودن اونو ثابت نمیکنه"

خردگرا گفت...

ضمنا تو تاریخ خیلیها بودن که متوجه تناقضات و محملات قران شدن.. منصور حلاج یکی از اونهاست .. این دین بربریت جلادانه اون افراد رو حذف کرده و باعث شده بقیه هم از ترس جانشون حرفی نزنن.. اگه امروز میبینی که حجم نقدها زیاده به مدد علم و تکنولوزی و ناشناس موندنه وگرنه جلوی چشمت میبینی چه ساده حکم مرگ شاهین نجفیو صادر کردن..

ناشناس گفت...

امیدوارم معنی تحدی رو بدونید. تحدی به معنی مبارزه طلبیست، و قرآن تمام مدعیانی که انکارش میکنن رو به مبارزه دعوت کرده، تا حالا از خودتون سوال کردید چرا بعد هزار و چهارصد سال کسی نتونسته حتی آیه ای مثل قرآن بیاره، قرآن میفرماید اگر تمام مردم با هم متحد بشوند نمیتوانند سوره ای مثل قرآن بیاورند، حالا اگر شک داری امتحان کن.

arsh irani گفت...

مانند قرآن آورده شده:
http://iran000.blogspot.com/2012/03/blog-post_30.html

ناشناس گفت...

درحاشیه این بحث نکته ای که براین جالب شده این است که مطلبی که بوضوح به حادث بودن ماده دلالت کند نیافتم واین یعنی ماده از نظر قرآن قدیم است؟
انسان از گل ویا نطفه، جن از آتش ، کهکشان از دخان، آب از ابر، زن از دنده مرد،حیات از آب و..... وبنظر نقش خدا در آفرینش موکول به شکل دهی به ماده اولیه است مثل گسترش( وسع ) زمین وتثبت آن با کوه ها به مثابه میخ، وقرار دادن ابرها بین زمین وآسمان( جعلنا ) ، وقرار دادن آسمان بر فراز زمین، وتنطیم آسمانها روی هم، وقرار دادن ستارگان در مواضع بخصوص و...... وهیچ جا صحبت از وجود از عدم نیست مگر در ایه وقال کن فیکون که در انهم خطاب مستتر است

ناشناس گفت...

این طبیعیه دلیل اینکه اثر انگشت شبیه به هم نیست اینه که دو ژن وقتی باهم برخورد کنن
مسلما یه چیز جدید بوجود میارن
در ضمن اون آب نیست
بلکه سلولهای بنیادی انسان هستند
اینا همه دلیل علمی دارن بحثی نیست

ناشناس گفت...

سلام
یعنی داری میگی که دین کلمه دزدی و دزدی کردن رو اولین بار اورده و ...
پس دین هم یعنی دزدی بکن هم یعنی دزدی نکن
هه
ترجیح میدم به خاطر انسان بودن حق کسی رو نخورم و به کسی دروغ نگم
تا اینکه بخاطر یه کسی دیگه بخاطر ترس از آتش وسوختن اینکارارو انجام ندم
تو داری از اخلاق درست و خوبی و بدی حرف میزنی
درسته؟
آیا سنگسار برای زنا
اعدام برای ارتداد
قطع دست برای دزدی
و جنگ و خون ریزی و به غارت بردن اموال و زن و بچه های مخالفت میشن اخلاق خوب
ها؟
توبه اینا میگی خوبی
آیااینادر دین تو نیومده؟
بهتره بری در مورد سکولار تحقیق کنی
برو تحقیق کن در کشور سوئد که تقریبا۷۰درصدش بی دین هستند آمار جرم جنایت به پایین ترین شکله
و دلیل خرابکاریای دیگه ناشی از مهاجرین با دینشه
یعنی محبت فقط توی دین پیدا میشه
امثال تو اگه بفهمن اگه قانع بن که خدایی نیست
دنیارو به غارت میبرن
بهتره توی حماقت و جهالت بمونی

ناشناس گفت...

اکثریت دلیل به درست بودن نیست

ناشناس گفت...

خوشم میاد که مسلمونا ذاتا مفسر به دنیا میان البته شاید بشه طبق تکامل داروین توجیهش کرد!!!! درضمن همچین میگه میلیاردها نفر مسلمونن انگار جمعیت کره زمین 100میلیارد نفری هست دوما اون میلیاردهاتم چهارتا شوتن مث تو تازه همین ک من با اسم ناشناس میام کامنت میدم ماهیت اسلامو روشنتر میکنه_%_

ناشناس گفت...

انسان از کربن تشکیل شده، خاک رس از مواد کانی مثل اکسید آلمینیوم و اکسید سیلیسیوم. چطوری از خاک رس یهو آدمی پدید میاد که این مواد را در بدن نداره و از کربن تشکیل شده؟؟؟ مسخرست

ناشناس گفت...

درود بر شما. میخواستم به اطلاعتون برسونم که من مطالب مفید وبلاگ شما رو برای استفاده دوستانم به زبانهای انگلیسی و آلمانی ترجمه میکنم و در اختیارشون قرار میدم تا برای سفسطه ها و مهملات مسلمین جوابهای دندان شکنی داشته باشیم. ادامه بدید لطفا...

arsh irani گفت...

درود بر شما و سپاس بسیار.
حتما ادامه خواهم داد؛ ولی از آنجائی که در درون ایرانم، باید همیشه نهایت احتیاط رو داشته باشم.

Unknown گفت...

این بیانات شماکاملا اشتباه است بیشترتحقیق کنید

Unknown گفت...

اگر تمام عالمان درهردین و مذهبی جم بشن که یک کلمه ازقران که تناقض داشته باشه نتوان وبس بیهوده وقت تلف کردنه

Translate

بايگانی وبلاگ