ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

اسلام زن را کالای جنسی در خدمت مرد می داند.

امروز جمله‌ای را از مترسکی (نمایندگان مجلس شورای اسلامی) در مترسکخانه(مجلس شورای اسلامی) دیدم که درد جامعه‌ی عقب مانده‌ی فرهنگی ما را بیان می‌نمود، او برای توجیه روسبیگری قانونی از سر دلسوزی نسبت به دختران مجرد وارد شده و از این دختران بعنوان پیردختر یاد نمود، راستی چرا؟

چرا در جامعه‌ی ما اگر پسری مجرد به سن 40 سالگی و بیشتر هم برسد پسر است، اما اگر دختر از سن 30 سالگی عبور کرد پیردختر است؟

چرا نگاه فرهنگی که در جامعه‌ی ما به ازدواج شکل گرفته تمتع(بهره بردن) است؟

چرا این دینی که بر فرهنگ ما احاطه دارد، زن را به دیده‌ی کالای جنسی نگاه می‌نماید، و هدف از ازدواج را ارامش مرد بیان می‎نماید؟

منظور از این آرامش چیست؟ چرا کتابی که گفته می‌شود نویسنده‌اش خدائی به نام الله است حتی یک بار هم در جملاتی که به وی منصوب است، برای زن در ازدواج آرامش را در نظر نگرفته است؟

چرا محمد ابن عبدالله تنها چیزی که از زن می‌فهمد لذت جنسی بردن از وی می‌باشد؟ آیا تحقیر آمیزتر از این روایات(روایات پائین) وجود دارد؟ آیا در این روایات زن چیزی جز کالای جنسی مرد است؟:

قال رسول اللَّه صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم: ذَا دعَا الرَّجُلُ امْرأَتَهُ إِلَى فِرَاشِهِ فلَمْ تَأْتِهِ فَبَات غَضْبانَ عَلَيْهَا لَعَنتهَا الملائكَةُ حَتَّى تُصْبحَ . متفقٌ علي(بخاری و مسلم) رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمود: هرگاه شخصی زنش را به بستر خود بطلبد، و او با وی همبستر نشود، و شوهرش با حالتی خشمناک بخوابد، فرشتگان تا صبح او را لعنت می کنند.

در این سخن زن تنها ابزار جنسی بیش نیست، او مجبور است که در همه حال از شوهر خویش پیروی نماید حتی اگر خسته و کوفته باشد و یا بیمار!!

به یکی دیگر از این روایات رسول الله توجه فرمائید:

إِذَا بَاتَتْ المَرْأَةُ هَاجِرَةً فِرَاشَ زَوْجهَا لَعنتْهَا المَلائِكَةُ حَتَّى تُصْبِحَ (متفق علیه) هرگاه زن در حالی بخوابد که بستر شوهر خود را ترک نموده فرشتگان تا صبح او را لعنت می کنند.

آیا در این روایات، زن چیزی جز برده‌ی جنسی است؟

زن اگر مشغول انجام سخت ترین کارها هم باشد و شوهرش او را برای لذت جنسی بخواند، باید کار را نیمه تمام رها سازد و برای راضی کردن شوهر شتاب نماید:

رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمود: هرگاه مردی همسرش را برای بر آورده شدن حاجتش بخواند، بايد شتابزده بيايد، هر چند بر سر تنور هم باشد.( ترمذی و نسائی)

پيامبر صلی الله عليه وسلم فرمود: اگر کسی را دستور می دادم تا به ديگری سجده کند، زن را دستور می دادم تا به شوهرش سجده نماید.(ترمذی)

البته از این روایات در منابع شیعه نیز زیاد وجود دارد.

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

بهتر بود به جای یه صفحه مزخرف نوشتن یه کم عربی یاد میگرفین و این وقت و انرژی رو برای مزخرف دیگه ای مصرف میکردین. آیه یه چیزیه شبیه به اینکه و جعلکم ازواجا لتسکنو علیها. جعلکم به همه آدمها شامل مرد و زن بر میگرده و ضمیر مونت در علیها هم به ازواج که جمع مکثر ه و از ضمیر مفرد مونت براش استفاده میشه. پس داره میگه کلا همه (مرد و زن) با ازواجشون آرامش میگیرن. مسلما که کل ملت نمیتونن با یه زن (علیها) آرامش بگیرن!!!!

arsh irani گفت...

اولا برات متأسفم که اخلاق اسلامی داری.
ثانیا لتسکوا خطاب به مردان است و علیها بر آن(ان) که با توجه به مؤنث بودن ضمیر "ها" منظور تنها بر زنان است.
حتی یک آیه هم در قرآن وجود ندارد که علیه بکار رفته باشه.
حالا شما بیا شروع به سفسطه کن.
شرح در رفرنسهای داده(کلمات آبی) شده وجود دارد.

ناشناس گفت...

بیشتر پرستندگان الله نمی‌دانند که الله یکی از اصنام (صنم، بت یا اسطوره) شبه جزیره عربی بوده‌است و قبیله و خاندان محمد از پرده داران آن بوده‌اند آنها توانستند با تکیه بر فریب، زور و خشونت فراوان بر سایر قبایل چیره گشته و آنها را مسلمان (تسلیم) کنند اصولا اسلام سلسله آدابیست که بر تسلیم شدگان جاری می‌شود. ایمان آورندگان کسانی هستند که از شر الله در امانند.

ناشناس گفت...

خیر خواه می گوید:
باید بگویم متن کاملا غیر علمی و مغرضانه ای نوشته اید.
چرا اخلاق حسنه حضرت رسول(ص) را در مواجهه با زنان نادیده می گیری و با تقطیع متون سعی داری زنان را برده و اسلام را دشمن زن معرفی کنی؟
اولا زن در خانه شوهر نه وظیفه شست و شو نه رفت و روب و نه پخت و پز و نه حتی کوچکترین کار منزل را ندارد مگر آنکه خودش بخواهد یا بدرخواست شوهرش و با توافق او و پرداخت هزینه اینکار را بکند و حتی اگر مایل نباشد شوهر نمی تواند او را برای شیر دادن بچه مجبور نماید. (اینها احکام شرعی است و آنچه اتفاق می افتد ربطی به حکم خداوند ندارد)
حال زنی که خوراک و پوشاک و مسکن و مخارج متعارف او بر عهده شوهر است و {شرعا} موظف به انجام هیچ کاری نیست انصاف بدهید اگر در همبستری هم مطیع شوهر نباشد به چه کاری می آید و آیا بعد از اینهمه رسیدگی اگر زن نافرمانی کند مرد باید برود و مرتکب زنا شود؟
ثانیا برای آنکه بدانید اسلام درباره زنان چه دستوری داده است این احادیث را هم بخوانید:
حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:
«فدارها علی کل حال واحسن الصحبة لها فیصفو عیشک ; همیشه با همسرت مدارا کن، و با او به نیکی همنشینی کن تا زندگیت باصفا شود .»
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«خیر الرجال من امتی الذین لایتطاولون علی اهلیهم و یحنون علیهم ولا یظلمونهم ; بهترین مردان امت من، آن کسانی هستند که نسبت به خانواده خود خشن و متکبر نباشند و بر آنان ترحم و نوازش کنند و به آنان آزار نرسانند .»
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«فای رجل لطم امراته لطمة، امرالله عزوجل مالک خازن النیران فیلطمه علی حر وجهه سبعین لطمة فی نار جهنم ; هر کس به صورت زنش سیلی بزند، خداوند به آتشبان جهنم دستور می دهد تا در آتش جهنم هفتاد سیلی بر صورت او بزند .»
امام رضا علیه السلام می فرمایند:
«الکآد علی عیاله من حل کالمجاهد فی سبیل الله ; کسی که از راه حلال برای تامین رفاه خانواده اش تلاش می کند، همچون مجاهدی است که در راه خدا جهاد می کند .»
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«من دخل السوق فاشتری تحفة فحملها الی عیاله کان کحامل صدقة الی قوم محاویج ولیبدا بالاناث قبل الذکور فان من فرح ابنته فکانما اعتق رقبة من ولد اسماعیل ومن اقر بعین ابن فکانما بکی من خشیة الله ومن بکی من خشیة الله ادخله الله جنات النعیم ; هر کس به بازار رود و هدیه ای برای خانواده اش بخرد و ببرد، [پاداش او ] مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می برد [ . و هنگامی که هدیه را به خانه می برد]، باید، قبل از پسران، به دختران بدهد، زیرا کسی که دخترش را شادمان کند، مانند کسی است که یک بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده است . و هر کس [با دادن هدیه ای ] چشم پسری را روشن کند، گویا از ترس خدا گریسته است .....
امام باقر علیه السلام می فرمایند:
«النسآء یحببن ان یرین الرجل فی مثل ما یحب الرجل ان یری فیه النسآء من الزینة ; همان گونه که مردان دوست دارند زینت و آرایش را در زنانشان ببینند، زنان نیز دوست دارند زینت و آرایش را در مردانشان ببینند .»
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«هلک بذی المروة ان یبیت الرجل عن منزله بالمصر الذی فیه اهله ; از جوانمردی دور است که [مردی] در شهری که خانواده اش هستند باشد، ولی در غیر خانه خود بخوابد .»
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«ایما امراة اعانت زوجها علی الحج والجهاد او طلب العلم اعطاها الله من الثواب ما یعطی امراة ایوب علیه السلام ; هر زنی که در حج و جهاد و دانش اندوزی به شوهرش کمک کند، خداوند آن پاداشی را که به زن حضرت ایوب علیه السلام داده است، به او می دهد .»

ناشناس گفت...

گفته‌های خیرخواه کاملا از اسناد قرآنی خالیست وی بیشتر به خوبی‌ها و بدی‌ها که در طی قرن‌ها تکامل یافته‌اند، و در اخلاق، فرهنگ و ادبیات بیشتر جوامع یافته می‌شود پرداخته است وی مانند بیشتر مسلمانان از اصل و منشا (قرآن) دور شده و به حواشی پرداخته است

ناشناس گفت...

خیرخواه:
اولا لطف کنید و کامنت را بهمراه نام بگذارید.
ثانیا احادیث فوق از کتب معتبر حدیث است که اسناد آن به بیش از هزار سال پیش باز می گردد و نه سالهای اخیر و اصولا هیچکس ادعای جعل حدیث در مورد مسایل اخلاقی نکرده است فلذا احادیث اخلاقی عموما از نظر سند معتبر و صحیحند.
ثالثا واقعا می خواهید از قرآن برایتان بگویم که زن برده مرد نیست بلکه تحت تکفل و مدیریت مرد است؟ اینهم شاهد:
۱- {ولهن مثل الذي عليهن بالمعروف} [البقرة: 228] .
برای زنان به همان اندازه که وظیفه هست حقوق متقابل نیز وجود دارد.
۲- ولا تضاروهن لتضيقوا عليهن} [الطلاق: 6]
به زنانتان آزار نرسانید تا آنان را تحت فشار قرار دهید.
۳- {وعاشروهن بالمعروف فإن كرهتموهن فعسى أن تكرهوا شيئًا ويجعل الله فيه خيرًا كثيرًا} [النساء: 19]
با زنان به نیکی معاشرت کنید و حتی اگر آنان را دوست نمی دارید شاید خداوند در آنان خیر زیادی قرار داده باشد.
البته در قانون اسلامی مدیریت خانواده با مردان است و زنان موظف به حفظ احترام شوهر و رعایت حق و حرمت مدیریت آنان هستند مگر آنکه بصورت دیگری توافق نمایند { مثلا نفقه زن بر عهده مرد نباشد}

parsa گفت...

در این مورد هم مرد اختیار دار و صاحب پول و مال است و مدیریت دست اوست (اسلام این را به او داده است). ککش هم نمیگزد، از سر لج یک دایه‌ی خوشکل میآورد، هم حالش را میبرد و هم کودکش را شیر میدهد. و معلوم نیست که شیر موجود در پستان آن دایه به سلامت و پری شیر مادر اصلی که همین الان از لحاظ فیزیولوژیک آماده است برسد! مادر بیچاره مجبور است (و هم همانطور که گفتم نیاز جسمی وی است) که بسوزد و بساز و خود به بچه‌اش شیر بدهد.

«اینها احکام شرعی است و آنچه اتفاق می افتد ربطی به حکم خداوند ندارد»

منظورتان چیست؟ آیا منظورتان این است که مسلمانان ممکن است قوانین خدایی را اجرا نکنند. یا اینکه احکام خدا در هر حال درست است و آچه پیش میآید مهم نیست؟ اگر منظورتان دومی باشد باید بگویم قوانین نادرست باعث بدبختی مردم میشود و موضوع ربط دارد.

parsa گفت...

«حال زنی که خوراک و پوشاک و مسکن و مخارج متعارف او بر عهده شوهر است و {شرعا} موظف به انجام هیچ کاری نیست انصاف بدهید اگر در همبستری هم مطیع شوهر نباشد به چه کاری می آید»

لطف کردید! تمام پول و اقتصاد را در اختیار مرد گذاشتید تا هر جور که دلش میخواهد خرج کند و بعد از زن توقع تبعیت دارید که حتا وقتی آماده نیست هم زیر بار سکس برود! مگر مادر میتواند به فرزندش نرسد؟ این چه لطفی است که اسلام کرده که زن میتواند هیچ کاری نکند. همانطور که گفتم این نیاز طبیعی اکثرت زنان است (استثنا هم وجود دارد و کم است). خانه را که باید تمیز کند؟ کنیز سکسی مرد؟!

«و آیا بعد از اینهمه رسیدگی اگر زن نافرمانی کند مرد باید برود و مرتکب زنا شود؟»

خیر لازم نیست! اسلام موضوع را حل کرده است! مرد میتواند ۳ زن دیگر بگیرد با هزاران صیغه. یعنی میتواند در هر ساعت زنی را صیغه کند و عطش خود را رفع نماید. کافی است پول در جیبش داشته باشد، گاهی هم پول لازم نیست و در هر حال میتواند زنی را در خیابان پیدا کند و صیغه نماید.

parsa گفت...

«ثانیا برای آنکه بدانید اسلام درباره زنان چه دستوری داده است این احادیث را هم بخوانید:»

میگویند فکر نان کن که خربزه آب است. اسلام تمام اقتصاد و پول را در اختیار مرد قرار داده (توجه کنید که کار کردن و حتی بیرون رفتن زن در اسلام ایده‌آل نیست و زن کامل مسلمان آن است که در خانه بماند و به شوهرش برسد، یعنی از لحاظ اخلاقی دست زن را برای درآمدزایی بیشتر بسته است) و حالا فقط به مردان توصیه‌ی اخلاقی میکند!؟ امتیازاتی که به مرد داده شده در قانون است یعنی عدم اجرای آنها تبعات کیفری دارد. این اخلاقیاتی که گفتید بیشتر توصیه است تا مسلمان خوبی باشد و هیچ پشتوانه‌ای ندارد. سالیانی نیست که تازه پس از سالها بدبختی برخی زنان، فقها به فکر افتادند و شرایط پیش از عقد را به زنان داده‌اند (تازه این هم معلوم نیست واقعا اسلامی است یا از سر مصلحت و ترس مثل اجرا نکردن کامل قانون سنگسار در ایران. خدا را شکر که جمهوری اسلامی قوانین اسلام را به طور کامل اجرا نمیکند.)

parsa گفت...

«و نه سالهای اخیر و اصولا هیچکس ادعای جعل حدیث در مورد مسایل اخلاقی نکرده است فلذا احادیث اخلاقی عموما از نظر سند معتبر و صحیحند.»

خیر، در مورد حتا احادیث خوب هم ادعای جعل شده است. عجیب است که باورمندان، به هر حدیث به وضوح بدی مهر ناموثق میزنند و هر حدیث خوبی را موثق میدانند! احادیث در طی قرنها نسبتا بازیچه‌‌ی دست روحانیت (انسان نامعصوم) بوده است و هر جور میلشان کشیده با آنها رفتار کرده‌اند. احادیث دهن به دهن نقل شده و پس از چندی (ماهی، سالی و قرنی) مکتوب شده است. خیلی از این احادیث که واقعا هم خوب و اخلاقی است ممکن است از دیگر مذاهب (زرتشتی، بودایی، و غیره) باشد که چون خوب بوده، انسانهای خطاکار، نامعصوم و گردآوردنده‌‌ی احادیث بد ندیده‌اند که آنها را هم به امامان یا پیامبر منتسب کنند، چون چیز خوبی بوده و با اسلام هم در تضاد نبوده (در واقع انسان نامعصوم تشخیص داده که در تضاد نیست). این کارها از این جانور (بشر) بر میآید! به عبارت ساده «این گفته هم خوب است، حتما حضرت علی هم آنرا قبول داشته»!

parsa گفت...

کلا منظورم از نوشته‌های اخیر در مورد علم حدیث این بود که علم حدیث همچون سایر دانشها یک علم انسانی است و هیچ چیز خدایی و مطلقی در مورد آن وجود ندارد تا بخواهیم بدون تشکیک و زیر سوال بردن، احادیث حتا معتبر را (که بشر طبعا خطاکار ظاهرا آنها را درست میداند) فرا راه زندگی خود قرار دهیم و بدتر از آن قانون کنیم.

موضوع به نظر من ساده است:
روحانیت میگوید ای مسلمانان، این حدیث از پیامبر است و دستور خداست، اگر آنرا اجرا نکنید خاسر میشوید و هم به جهنم میروید. من میگویم چه کسی به این نتیجه رسیده که آن حدیث واقعا از حضرت محمد باشد؟ چه کسی تعیین میکند که منظور حضرت محمد اجرای آن گفته تا ابد و در هر جغرافیا و برای هر انسان و قومی باشد؟ شما!؟ شما که خطا کار و نامعصومی و خودت هم این موضوع را قبول داری! پس در مورد چیزی که خودت هم میپذیری که خطا داری، ادعای الهی بودن نکن و عدم اجرای آنرا با نامسلمانی یکسان ننما!

ناشناس گفت...

خیرخواه بخش ۱:
اینکه که می گویم اینها احکام شرعی است منظورم همینست که بدینوسیله حق و حقوق و وظایف طرفین مشخص شده حال اگر از آنها تبعیت نشود یک موضوع علیحده است.
مثلا بمن بگویید اگر مادری شیر نداشت تکلیف چیست و چه کسی باید شیرخشک یا بقول شما دایه بیاورد؟ اسلام بار مالی این موضوع را بر عهده مرد نهاده است. حال اگر مادر بخواهد بدون طلب اجرت خودش بفرزندش شیر دهد که فبها.
جالب است که بدانید زن «وظیفه کسب درآمد و تامین مخارج را ندارد» و مثلا اگر ارثی به او برسد حتی یک ریال آن را لازم نیست در خانه شوهر خرج کند.
ضمنا زن اگر در قبال تامین مخارج موظف به حفظ حرمت شوهر است متقابلا ببینید که مردان برای کسب روزی تن به چه خفتها و کرنشهایی شده و هر بار با چه اعصاب خرد و خمیری به خانه بر می گردند در حالی که زنان از این قضیه معافند.

parsa گفت...

سپاس از پاسختان در آن مورد.

«اینکه که می گویم اینها احکام شرعی است منظورم همینست که بدینوسیله حق و حقوق و وظایف طرفین مشخص شده»

توجه کنید که این احکام شرعی فقط یکی از انواع قوانین بشری است (تلقی انسان نامعصوم از چیزی که خودش آنها را فرمانهای خدا میداند)

«حال اگر مادر بخواهد بدون طلب اجرت خودش بفرزندش شیر دهد که فبها.»

من هم حقوقدان نیستم تا بتوانم صد در صد قوانین شرعی را یکپارچه رد کنم. شما معتقدید که آنها یکپارچگی خوبی دارند.

من فقط اشکال میگیرم. همانطور که گفتم اکثر زنان شیر دارند (حال چند ماه تا دو سال) و پس از بارآوری، شیر دادن نیاز زن هم است. موضوع مثل این است که من گرسنه‌ باشم و شما به من بگویید که حق دارم خوراک بخورم یا نخورم! البته که میخورم، حتا اگر بتوانم تا شب صبر نمایم. شیر دادن نیاز بدنی و هم عاطفی زن است. این لطف نیست که حق دادن یا ندادن شیر را به او بدهید.

سید گفت...

ای كاش غرب را می دید بعد نظر می دادید. باور كنید اینجا در غرب زن صد برابر بیشتر كالای جنسی است. اصلا دختران این را پذیرفته اند و با علم به آن با پسران ارتباط دارند. یعنی یك دختر در آمریكا می داند كه چرا همكلاسی اش او را به سینما رفتن دعوت می كند. با او به سینما می رود. چند بار دیگر هم بااو به رستوران می آید. بعد اگر از پسر خوشش آمد با او همبستر می شود. اگر نه جدا می شوند. ولی اصل مسلم این است كه پسر باید خرج این ملاقاتها را (معمولا) بدهد.
در روابط بین كارمندان چه چیزها كه دیده نمی شود. همه در حال لاس زدن هستند.
من در ایران هم كار كرده ام. باور كنید فرق دارد. تازه ایران امروز كه می گویم بهتر از غرب است، صد مرتبه بدتر از ۱۵ سال پیش است.(به لطف ماهواره و محصولات فرهنگی غرب).

ای كاش كمی منصف باشید -حداقل در مورد مسایل جنسی. این قدر تجاوز به كودك زیاد است كه اگر شما كودكتان را در آمریكا در ماشین تنها بگذارید و در راقفل كرده بروید در مغازه تا خرید كنید پلیس به شما دستب بند می زند. باور كنید مسلمانان یك دهم این جماعت هوسران نیستند.

اینجا نمی توانید كودكتان را دست هر پرستاری بسپارید؛ حتی در خانه خودتان باید دوربین نصب كنید و شبها كه از سر كار برمی گردید فیلمها را تماشا كنید مبادا پرستار غلطی كرده باشد. در كودكستان پسر مان دوربین هایی نصب شده تا پدر و مادر بتوانند به صورت آنلاین كودكشان را ببینند.

ما در ایران این مشكلات را نداریم. حداقل این قدر نیست. نمی دانم چه جوری برایتان ثابت كنم.

نادیا گفت...

آقا بنده جایی در شمال اروپا زندگی می‌کنم. بی‌دین‌ترین کشورهای دنیا در این ناحیه واقع شده‌اند. بطور متوسط از هر 100 نفر تنها 2 نفر به وجود خدا اعتقاد دارند. آمار جرم و جنایت آنقدر پایین است که طبق معیارهای بین المللی هر سال یکی از این کشورها به عنوان شادترین مردم دنیا انتخاب می‌شود.
آمار تجاوز به کودکان بسیار پایین است. وقتی 4 سال پیش یک بیمار روانی به یک مهد کودک در سوئد حمله کرد با اینکه در نهایت کسی هم آسیب ندید، ولی آن اتفاق جزء فجایع بزرگ آن سال ثبت گردید.
بنده آمریکا هم زندگی کردم. بستگی داره کجاش زندگی کنید! مثلا در نیویورک میزان جرم در هارلم با بقیه شهر قابل مقایسه نیست. ولی اینکه بگویید امنیت کودکان در غرب بیشتر از ایران است کمی مضحک به نظر می‌آید من آمار دقیق امروز آمریکا را نمی‌دانم ولی این موضوع این جور که می‌گید نیست.

Translate

بايگانی وبلاگ