قبلا بیان شد که از نظر الله، کل پدیدههای گیتی او را تسبیح میکنند.
در این بحث به موضوعی مشابه میپردازم؛ موضوع سجده کردن تمام کسانیکه در زمین و یا آسمان هستند، به الله.
قرآن موجوداتی را که برای الله سجده مینماییند، را مشخص نموده است؛
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يَسْجُدُ لَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ وَالْجِبَالُ وَالشَّجَرُ وَالدَّوَابُّ وَكَثِيرٌ مِّنَ النَّاسِ وَكَثِيرٌ حَقَّ عَلَيْهِ الْعَذَابُ وَمَن يُهِنِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّكْرِمٍ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ (حج/18) آيا ندیدی كه الله است كه برای او هر كس در آسمانها و هر كس در زمين است و خورشيد و ماه و ستارگان و كوهها و درختان و جنبندگان و بسيارى از مردم ، سجده مىكنند و بسيارىاند كه عذاب بر آنان واجب شده است و هر كه را الله خوار كند او را گرامىدارندهاى نيست چرا كه الله هر چه بخواهد انجام مىدهد.
همانگونه که در این آیه مشاهده شده، الله بیان مینماید که تمام پدیدههای گیتی،او را سجده مینماید و در این بین از برخی از این سجده کنندگان با نام یاد مینماید: خورشید، ماه، کوهها، درختان، جنبندگان و بسیاری از مردم।
در این آیه سجده کردن پدیدههائی که نام برده را امری بدیهی میداند؛ زیرا در ابتدای جمله از کلمهی الم تر (آیا ندیدید) استفاده نموده است؛ هرگاه قرآن این ابتدای آیهای الم تر بیان نموده است، منظورش بیان حقیقتی مسلم است که انسانها نیز از آن آگاهی دارند.
از نظر قرآن، خورشید در هنگام گردش به دور زمین در پائین ترین نقطهی گیتی، الله را سجده مینماید و سپس بازمیگردد، قرآن از این نقطه، بعنوان ثری یاد مینماید؛
لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَى (طه/6) آنچه در آسمانها و آنچه در زمين و آنچه ميان آن دو و آنچه زير ثری است از آن اوست.
سجده کردن ماه و ستارگان نیز بر اساس پنداری مشابه بیان شده است.
محمد ابن عبدالله در جوانی مرتبا به کوهها می رفت و در غاری مشهور به حرا، به تفکر در مورد دنیا و چگونگی پیدایش و بررسی وضعیت حال آنها میپرداخت؛ او در این بررسیها، کوهها را موجوداتی استوار می دید که محکم بر زمین چسبیدهاند، لذا در ذهن خویش آنها را مشغول سجده کردن الله می یافت.
اما کیفیت سجده کردن درختان؛
در منطقهی گرمی مانند عربستان، یکی از بهترین نعمتها، نعمت سایه است، سایهای که در بهشت نیز از بهترین نعمتها بشمار میآید.
رهبر اسلام، سایهی درختان را در حالی ملاحظه میکرد که با جابجائی خورشید؛ سایهی آنها نیز جابجا میشد، این جابجائی با کشیده شدن این سایهها بر زمین صورت میگرفت؛ بنابراین از نظر او، درختان نیز با کشیدن سایهی خویش بر زمین، مشغول سجده کردن الله هستند؛
أَوَ لَمْ يَرَوْاْ إِلَى مَا خَلَقَ اللّهُ مِن شَيْءٍ يَتَفَيَّأُ ظِلاَلُهُ عَنِ الْيَمِينِ وَالْشَّمَآئِلِ سُجَّدًا لِلّهِ وَهُمْ دَاخِرُونَ (نحل/48) آيا به چيزهايى كه الله آفريده است ننگريستهاند كه سايههايشان از راست و چپ مىگردد و براى الله در حال سجدهمیکنند در حالیکه آنها سر بر خاك مىسايند.
دواب جمع دابه و به معنای جنبدگان است، منظور از جنبندگان تمام موجودات زنده، از کوچکترین تا بزرگترین آنها میباشد، زیرا؛
إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَالْفُلْكِ الَّتِي تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِمَا يَنفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنزَلَ اللّهُ مِنَ السَّمَاءِ مِن مَّاء فَأَحْيَا بِهِ الأرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِيهَا مِن كُلِّ دَآبَّةٍ وَتَصْرِيفِ الرِّيَاحِ وَالسَّحَابِ الْمُسَخِّرِ بَيْنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ لآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ (بقره/164) همانا در آفرينش آسمانها و زمين و در پى يكديگر آمدن شب و روز و كشتيهايى كه در دريا روانند با آنچه به مردم سود مىرساند و آبى كه الله از آسمان فرو فرستاده و با آن زمين را پس از مردنش زنده گردانيده و در آن هر گونه جنبندهاى پراكنده كرده و گردانيدن بادها و ابرى كه ميان آسمان و زمين آرميده است براى گروهى كه مىانديشند واقعا نشانههايى وجود دارد.
همانگونه که بیان مینماید، الله پس از بارانیدن باران است که زمین مرده را با پراکنده کردن جنبدگان، زنده میکند.
پس منظور از جنبندگان، تمام موجودات زنده هستند.
وَلِلّهِ يَسْجُدُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مِن دَآبَّةٍ وَالْمَلآئِكَةُ وَهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ (نحل/49) و آنچه در آسمانها و آنچه در زمين از جنبندگان و فرشتگان است براى خدا سجده مىكنند و تكبر نمىورزند.
و در بطور خلاصه الله بیان مینماید که؛
وَلِلّهِ يَسْجُدُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَظِلالُهُم بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ (رعد/15) و هر كه در آسمانها و زمين استخواه و ناخواه با سايههايشان بامدادان و شامگاهان براى خدا سجده مىكنند.
برطبق دانش امروزی، دایرهی موجودات زنده خیلی بزرگ است و بستگی به استنباط ما از آن تغییر می نماید، هستهی اولیهی این موجودات و شاید نقطهی مشترک آنها مولکول پیچیدهای با نام دزوکسی ریبونوکلئیک اسید. (DNA) اما آنچه را که بر سر آن توافق وجود دارد این است که ویروسها کوچکترین موجودات زنده بر زمین میباشند.
از سوی دیگر الله بیان مینماید که بسیاری از انسانها نیز الله را سجده مینمایند.
این سجده کردن برای آنها عبادت است.
===========================================
===========================================
دینداران کشور ما دو گونه هستند؛
گونهی مهم آنها، دینداران حکومتی هستند؛ بسیاری از آنها بخاطر سجدهی زیاد، بر پیشانی شان پینه بسته است، این گروه از سجده کنندگان برطبق قرآن سجده ی آنها یا از روی ارادهی خویش است و یا مانند بسیاری از جنبدگانی از قبیل ویروسها، از روی اکراه میباشد و این اکراه آنها بخاطر ظاهر سازی است.
حکومت، جنبندگانی بنام بسیجی و سپاهی دارد که مانند دابه الارض ( سباء/14) به جان مردم میافتند.
اولا تفاوت این دو، در چیست؟
و ثانیا؛ آیا سجده ی آنها مانند ویروسها از روی اکراه است و یا مانند دینداران مومن، بر طبق خواست خویش میباشد؟
اسلام آمیزهای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده میشوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشهی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.
موضوعات بررسی شده:
- بررسی تناقضات و معجزات علمی و متنی قرآن، ادعای معجزه ریاضی و کشفیات آن.
- قضا و قدر، دامنهی اختیار در اسلام، دستور به کشتن کافران به همراه جنایتهای محمد ابن عبدالله.
- ستم اسلام به زنان و مجوز تجاوز جنسی به زنان دگراندیش.
- توهین های قرآن به مخالفان و ضعفا و ناسزاگوئی قرآن به صورت لعنت فرستادن.
- افسانههای قرآنی و بررسی ادیان سامی، اعتقاد به برتر بودن عرب در اسلام
- نقش و تاثیر ادیان ایران باستان در شکل گیری اسلام.
- جهانبینی دینی، خداشناسی و تفاوت خدا با الله و روانشناسی شخصیت محمد+فیلم داخل کعبه
- بررسی حوری،غلمان و سایر نعمتهای بهشتی و چگونگی شکنجه شدن در جهنم.
- نقش دین در مشکلات جامعه، بررسی ادعای پیشگوئی قرآن در نبرد روم و جنایات اسلام در حق نیاکان ما.
- موضوعات مربوط به شیعه و سنی.
جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)
100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن
بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
Translate
بايگانی وبلاگ
-
▼
2009
(91)
-
▼
نوامبر
(10)
- آسمان از دید قرآن چیست؟
- تناقضات قرآن در پیدایش زمین و آسمان.
- خواهر هم میهن مسلمان من؛ من از تو متعجبم!
- نژاد پرستی اسلام.
- فاصله ی زمین تا عرش الله، حداکثر 84960000 کیلومتر ...
- آیا الله خدای توست؟
- داستان موسی و فرعون ( قسمت ششم؛ بارش کنه و ... )
- تمام جنبندگان الله را سجده مینمایند.
- تناقضات قرآن در داستان موسی ( قسمت پنجم )
- آیا شوهران حوری برای زنان بهشتی وجود دارد؟
-
▼
نوامبر
(10)
۴ نظر:
درررررود بر شما
دوست عزیز
در تمامی مکاتب عرفانی ( نه دینی )
تمامی موجودات عالم
اعمم از جامدات، نباتات، حیوانات و انسان ها زنده هستند و در حال تکامل.
حالا ادیان اسم تکامل رو گذاشتن پرستش! مهم نیست... ولی حتی یک کوه هم در حال تکامل است. من با این جمله های قرآن موافق هستم.
درود بر شما که با گذاشتن وقت و صرف انرژی به آگاهی مردم و خرد گرایی و بر ملا کردن خرافات می پردازید!به نظر من اگر پنجاه درصد مردم جهان خرد گرا بودند و به خرافات اهمیت نمی دادند امروز جهان وضعیت بسیار بهتری داشت.با سپاس
سجده موجودات برای خدا یعنی قبول قدرت واراده او بر موجودات وقتی که خداوند به ابلیس میگوید برای بشر سجده کن سجده او بع مهنی عبادت واجرای دستورات ادم نیست همچنین سجده یعقوب وپسران او بر یوسف به معنی عبادت واجرای دستور نیست بلکه پذریش برتری او بر انهاست
سجده همه موجودات برای خداوند به این معنی است که انها بزرگی وعظمت او را بر خود پذیرفته اند چرا که همه انها در ان چهارچوب وقانونی که او تعیین کرده حرکت میکنند وکوچکترین تخلفی موجب هلاک انها خواهد شد قانون نفس کشیدن اگر کسی بخواهد خلاف این قانون عمل کند خواهد مرد ویازمین در مسیر تعیین شده حرکت میکند اگر کوچکترین تخلفی کند خود وتمام موجودات ساکن در او هلاک میشوندو الی اخر معنی سجده این است
ارسال یک نظر