ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

تمام پدیده های گیتی الله را تسبیح می‌کنند!

      تسبیح به معنای ستایش کردن کسی است، اما در اسلام به حالتی خاص که ویژه ی الله است و همان بیان سبحان الله می‌باشد اطلاق می‌گردد، همانگونه که تکبیر یعنی بیان کردن الله اکبر.
      قرآن بیان می‌نماید که تمام پدیده های موجود در گیتی، الله را ستایش می‌کنند و شما قادر به فهم تسبیح آنها نیستید:
      تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا (اسرا/44) آسمانهاي هفتگانه و زمين و كساني كه در آنها هستند همه تسبيح او مي‏گويند، و هر موجودي تسبيح و حمد او مي‏گويد، ولي شما تسبيح آنها را نمي‏فهميد او حليم و آمرزنده است.
     حتی پدیده‌هائی کاملا طبیعی، مانند آذرخش، نیز الله را ستایش می‌نمایند.
      صاعقه از عذابهای الهی است و الله آنرا به منظور مورد اصابت قرار دادن هر کسی از بندگانش که از فرمانبرداری او سرپیچی می‌نمایند، می‌فرستد (تسبیح گویان دشمنان الله را هدف قرار می‌دهد):
       وَيُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وَيُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَيُصِيبُ بِهَا مَن يَشَاءُ وَهُمْ يُجَادِلُونَ فِي اللّهِ وَهُوَ شَدِيدُ الْمِحَالِ (رعد/13) آذرخش به (دلیل) سپاس از او و فرشتگان از بيمش (ترس از الله) تسبيح مى‏گويند و صاعقه‏ها را فرو مى‏فرستند و با آنها هر كه را بخواهد مورد اصابت قرار مى‏دهد در حالى كه آنان در باره خدا مجادله مى‏كنند و او سخت‏كيفر است.
       پس تمام پدیده های گیتی اعم از آسمانی و یا زمینی، پرنده و یا چرنده و درنده، جاندار و بی جان، مشغول تسبیح الله هستند:
       سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (حدید/1) آنچه در آسمانها و زمين است براي الله تسبيح مي‏گويند، و او عزيز و حكيم است।
       سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (حشر/1) آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است براي الله تسبيح مي‏گويد، و او عزيز و حكيم است।
      سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (صف/1) آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است براي الله تسبيح مي‏گويد، و او عزيز و حكيم است।     (البته این هم از فراموشکاری الله است که یک آیه را در 3 جای قرآن تکرار نموده است)
هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (حشر/24)
يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (جمعه/1)
ُیسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(تغابن/1)
اما کیفیت تسبیح از نظر قرآن
می‌دانیم که تسبیح کردن الله عبادت است و این عبادت برای بعضیها از روی غریزه و برای برخی دیگر از روی اختیار است.
آنهائی که از روی غریزه تسبیح الله را می‌گویند برایشان پاداشی در میان نیست.
همانگونه که ملاحظه میگردد تمام موجوداتی که الله، اختیار را از آنها سلب کرده، دائما او را تسبیح میکنند، تنها موجودی که الله او را مختار به این کار نموده انسان است، اگر این موجود الله را تسبیح نماید، او رستگار خواهد شد حتی پیامبرانش:
     فَلَوْلَا أَنَّهُ كَانَ مِنْ الْمُسَبِّحِين / لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (صافات/144) و اگر او(یونس) از تسبيح كنندگان نبود/ تا روز برانگیخته شدن در شكم ماهي مي‏ماند.
     تسبیح نیزقابل شنیدن است
      قرآن تسبیح کردن الله از سوی تمام موجودات گیتی را امری واقعی میداند و از مردم میپرسد که آیا شما می‌توانید تسبیحی که آنها میکنند را بشنوید؟:
      أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ (نور/41) آيا نديدي تمام آنان كه در آسمانها و زمين هستند براي الله تسبيح مي‏كنند و همچنين پرندگان به هنگامي كه بر فراز آسمان بال گسترده‏اند، هر يك از آنها نماز و تسبيح خود را مي‏داند، و الله به آنچه انجام مي‏دهند।
      در این آیه از لفظ "الم تر" (آیا ندیدی)استفاده مینماید که به معنای "آیا نشنیدی" است و این لفظ از لحاظ ساختار زبان شناسی برای حالت شنیدنی که قطعی است، استفاده می‌شود؛ در زبان فارسی نیز چنین است؛ مثلا اگر خواسته شود که به کسی تاکید گردد که قطعا فلا شخص حرفی را زد، از لفظ "دیدی چی گفت" استفاده می‌گردد؛ پس منظور الله از آیا تسبیح آنها را نشنیدید، تسبیح موجوداتی است که تسبیحشان قابل شنیدن است مانند پرندگان، که در این آیه از آنها یاد شده است و یا آذرخش که در آیات قبلی از آنها یاد شده بود.
     عینا همین ماجرا در داستان یاران فیل بیان شده است.
     می‌دانیم که بیشتر یاران پیامبر اسلام از او کوچکتر بودند و او نیز از نظر روایات اسلامی در عام الفیل بدنیا آمد، پس او و بیشتر یارانش چنین واقعه ای را ندیده بودند، اما قرآن از این واقعه به عنوان اتفاقی که قطعا به وقوع پیوسته یاد می‌کند که محمد و یارانش قطعا آنرا را شنیده اند:
      أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ। آيا نديدي که پروردگارت با اصحاب فیل چه كرد؟
     اما پرسشی در مطرح می‌گردد این است که اگر تمام موجودات مشغول تسبیح کردن الله هستند:
     آیا میکروبها نیز او را تسبیح می‌کنند؟!
 برای دیدن یکی دیگر از خرافات اسلامی در زمینه‌ی تسبیح رعد اینجا را کلیک کنید

۲ نظر:

mahdi amini گفت...

با سلام دوست عزیز تمام اجزا جهان از اتم ساخته شده اند خواه یک انسان باشد و خواه به قول شما یک میکروب
لطفا متن زیر را بخوانید
معجزه خداوند در قرآن کریم باعث شد که یک دانشمند مشهور آمریکایی به دین اسلام بگرود .

به گزارش پایگاه خبری تقریب به نقل از مجله "المجتمع"، تیمی ازدانشمندان آمریکایی دریافتند که برخی ازگیاهان استوایی فرکانس هایی ما فوق صوت از خود صادرمی کنند که به وسیله دستگاه های پیشرفته علمی ثبت شده است .
دانشمندانی که حدود سه سال به تحقیق و مطالعه این وضعیت حیرت آور پرداختند، دریافتند که این پالس های ما فوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل شده و بیش از صد مرتبه در ثانیه تکرار می شوند .

یک تیم آمریکایی این آزمایش را در برابر یک گروه علمی در انگلیس انجام دادند که در بین این گروه، یک دانشمند مسلمان هندی الاصل نیز قرار داشت.

بعد از 5 روز آزمایش، گروه انگلیسی ازاین مسئله بسیار شگفت زده شدند ولی دانشمند مسلمان انگلیسی گفت : ما مسلمانان این مسئله را در 1400سال پیش تفسیر کرده ایم. دانشمندان از این سخن وی بسیار حیرت زده شدند و اصرار کردند که آن را برایشان شرح دهد. دانشمند مسلمان این آیه قران را قرائت کرد:"وهیچ موجودی نیست جز آنکه او را به پاکی می ستاید ولی شما ذکر تسبیحشان را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است ".
زمانی که اسم جلاله "الله " بلند شد ، پالس های مافوق صوت به الکتریسیته نوری تبدیل و بر روی مانیتورها ظاهر گشت.

پروفسور" ولیام براون"، مسئول این تیم تحقیقاتی با این دانشمند مسلمان برای شناخت دین اسلام به گفت و گو پرداخت و دانشمند مسلمان برای وی دین اسلام را تشریح کرده ویک جلد قرآن مجید به همراه تفسیر آن به زبان انگلیسی را به وی اعطاء کرد .

براون شهادتین را گفت و مسلمان شد...

ناشناس گفت...

در قران که چهارده قرن پیش نازل شده بسیاری از مفاهیم وبسیاری از مسایل برای افراد بیسواد ونااگاه انزمان پوشیده ودرک ان بسیار مشکل مینموده لذا کتاب خدا برای درک بعضی از مفاهیم از کلماتی بسیار دقیق استفاده نموده که مفهوم مورد نطر را بخوبی به شنونده القا نماید کلمه تسبیح نیز یکی از این موارد است مفهوم کلمه تسبیح به معنای شناوری است وتسبیح یعنی شناور شدن اتفاقا این کلمه ومعنای ان دو چیز را به ذهن انسان متبادر میسازدیکی اینکه اگر موجود شناور بی جان باشد بی اختیار در اب حرکت میکند وشناور بر روی اب میماند واگر موجود زنده باشد میتواند با کوشش وسعی خود مسیر نجات را انتخاب وبا حرکت خود به سمت ان خود را از نابودی برهاند با این توصیف اکنون برمیگردیم به تسبیح موجودات خداوند همه چیز را افریده وبرای اینکه هر چیزی در مسیر درست خود حرکت کند برای ان چیز قانون مشخصی قرار داده که در ان مسیر حرکت کند وتسبیح کردن موجودات بی جان به این معنی است که انان در ان مسیر تعیین شده در حرکتند ودراین مسیر وقانون تخطی نمیکنند ونمیتوانند که تخطی کنند چون مقهور قدرت خداوند هستند اما انچه انسان را به مجودی ممتاز از سایر موجودات تبدیل نموده این است که خداوند در انتخاب راه درست از نادرست انسان را برای تسبیح کردن مخیر نموده او میتواند با اختیار تسبیح کند یعنی خود را در مسیر درست قرارداده وبه سمت ساحل نجات شنا نماید ویا نه خود را به هوا وهوس ووسوسه های شیطانی بسپارد واز رسیدن به ساحل نجات محروم بماند پس در کل تسبیح یعنی شناور شدن سرگرم شدن مشغول شدن به انچه که خداوند در خلقت تو در نظر داشته اگر به این ایه دقت کنید این مفهوم را بهتر متوجه میشوید فسبح بحمد ربک یعنی مشغول شو سرگرم شو از همه چیز منقطع شو وبه ستایش پروردکارت مشغول شو

Translate

بايگانی وبلاگ