ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

خانه ی خدائی بنام الله یا بتی بنام کعبه.

        برای بیان اهمیت کعبه همین بس که محمد ابن عبدالله بیان می‌نماید: همانا نگاه کردن به کعبه عبادت است.
کعبه در اسلام به نامهای گوناگونی خوانده می‌گردد:
بیت المعمور:
       وَالْبَيْتِ الْمَعْمُورِ (طور / 4) سوگند به بیت المعمور
بیت العتیق:
      لَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ مَحِلُّهَا إِلَى الْبَيْتِ الْعَتِيقِ (حج/33) در حيوانات قرباني منافعي براي شما تا زمان معين (روز ذبح آنها) است، سپس محل ذبح آن بیت العتیق خواهد بود.
بیت الحرام:
     يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُحِلُّواْ شَعَآئِرَ اللّهِ وَلاَ الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلاَ الْهَدْيَ وَلاَ الْقَلآئِدَ وَلا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَانًا وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُواْ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُواْ وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (مائده/2) اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد حرمت ‏شعاير خدا و ماه حرام و قربانى بى‏نشان و قربانيهاى گردن‏بنددار و راهيان بيت الحرام را كه فضل و خشنودى پروردگار خود را مى‏طلبند نگه داريد و چون از احرام بيرون آمديد [مى‏توانيد] شكار كنيد و البته نبايد كينه‏توزى گروهى كه شما را از مسجد الحرام باز داشتند شما را به تعدى وادارد و در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد و در گناه و تعدى دستيار هم نشويد و از خدا پروا كنيد كه خدا سخت ‏كيفر است.
این خانه چندین بار تجدید بنا شده است:
1       - 5 سال پیش از اینکه محمد ابن عبدالله خود را فرستاده‌ی خدائی بنام الله بداند.
تا پیش از این، این خانه دارای سقف نبود و همین امر باعث دزدیده شدن جواهرات و سایر هدایائی که مردم برای خدایان خویش (بتها) نذر می‌کردند.
2- سال 65 هجری توسط عبدالله ابن زبیر.
محمد ابن عبدالله دوست داشت شکل این خانه را تغییر دهد، اما از واکنش قریش(قبیله‌ی خود او که مسئولیت نگهداری از این خانه را بر عهده داشتند) می‌ترسید؛ عبدالله ابن زبیر این خانه را آنگونه که محمد دوست داشت بنا نمود.
3- حجاج این یوسف هم این خانه را دوباره تخریب نمود و مانند زمان قریش تجدید بنا کرد.
4- سلطان مراد عثمانی در سال 1040 هجری(قمری) و این زمانی بود که سیل به این خانه آسیب جدی را وارد کرده بود.
5- ملک فهد بن عبدالعزیز سال 1417 هجری (قمری).
ارتفاع این خانه در حدود 14 متر است که به ضلع‌های آن به شرح زیر می‌باشد:
ضلع شرقی 14/80 متر.
ضلع غربی آن 12/11 متر.
ضلع شمالی آن (سمت حجر اسماعیل) 11/28 متر.
ضلع جنوبی آن(سمت حجرالاسود و رکن یمانی) 12/11 متر.
مقدار طلای بکار گرفته شده جهت ساخت دو دروازه‌ی آن در حدود 280 کیلو گرم با خلوص 99/99 می‌باشد.(1)
کعبه دارای لباسی است که تقریبا 670 کیلوگرم ابریشم خالص و در حدود 150 کیلو گرم سیمهای طلای و نقره (بعنوان نخ) در آن بکار گرفته شده است و مساحت این پارچه در حدود 658 متر مربع می‌باشد.
این پارچه هر سال عوض می‌گردد، آنرا (پارچه‌ی قبلی) به تکه‌های کوچکی تقسیم می‌نمایند و هر کدام از این تکه‌ها را به شخصیتی اسلامی هدیه می‌نمایند.
در وسط این خانه سه ستون از بهترین چوبها با تزئیهائی بسیاز زیبا از طلا قرار دارند.
همانگونه که مشاهده می‌گردد، مسلمانان این خانه را با بهترین تزئینات ممکن آراسته‌اند و آن را خانه‌ی خدا می‌دانند؛ خانه‌ای که تمام عبادتهایشان را بسوی آن انجام می‌دهند.
چه تفاوتی است بین این خانه و بتی که معتقدان به آن، آن را سمبل خدایان خویش قلمداد می‎نمایند؟
==============================================

۳ نظر:

سید گفت...

خودتان نظر بدهید؛ كدام دین صفات آفریدگار هستی را این قدر خوب توضیح داده است. اینكه گفته برایش صورت نتراشید (مادی نیست)، نزاده و زاده نشده، هیچ كس همتای او نیست، نیازمند نیست و كارهای بندگان به او سودی نمی رساند. اینها چندین درجه بالاتر از تصویری است كه پیروان ادیان دیگر در ذهن خود از آفریدگار دارند.

پیشنهاد می كنم برای خودتان صفات آفریدگار خود را جستجو كنید.

ولی الله گفت...

کعبه نمادوحدت اسلام است که همیشه ازطرف مخالفان به آن طعنه واردمیشود مسلمانان برای کعبه سجده نمیکنن بلکه برکعبه سجده میکنن ودرحقیقت همان الله مقتدری که قادربه همه کارهاست راعبادت میکنند و خداوند برای اینکه شعارآنان رایکی بکند آن هارادستوربه سجده براین مکان داد درغیراین صورت کعبه فقط یک سنگ است که هیچ نفع وضرری به مانمیرساند.

ناشناس گفت...

عبادت یعنی پرستش وپرستش دو وجهه دارد اول اجرای اوامر معبود بدون چون و چرا ووجهه دوم درخواست هر نیازی از او درخواست سلامتی در خواست روزی ودر خواست هدایت ودر خواست هر کاری که فقط از او ساخته است وهیچکس را نباید در اینکار با او شریک کرد این است معنای عبادت وپرستش هیچ مسلمانی از کعبه رزق وروزی وهدایت خود را طلب نمیکند وهمچنین انتظار ندارد که کعبه او را هدایت کند و یا دعای او را مستجاب کند بلکه کعبه یکی از ارکان مناسک حج است که طواف ان بفرموده همان افریننده که همه چیز را از او طلب میکنیم بر ما واجب گردیده وچون این خانه سمبلی از جایگاه خداوند بر روی زمین است طواف ان یعنی ابراز ارادت به صاحب ان خانه که همانا پروردگار جهانیان است لدا اینکار بر ما لازم وواجب گردیده اگر نگاهی سطحی به قران بیندازید متوجه خواهید شد که خداوند جهانیان در همه جا حضور دارد وهیچ چیزی از او مخفی نیست بنابر این چنین خدایی خود را در یک خانه محقر وکوچک محبوس نمیکند این نگاه بسیار جاهلانه ایست وهدف از طواف کعبه چیز دیگری است که شرح ان بطور مختصر رفت

Translate

بايگانی وبلاگ