ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

آیا خانه ی کعبه را ایرانیان بنا نمودند.

    پرسشی اساسی در ذهن هر پژوهنده‌ای مطرح می‌گردد که چه کسی خانه‌ی کعبه را در این نقطه، ساخته است؟
      با نگاهی به موقعیت شهر مکه، متوجه می‌گردیم این شهر در 21 درجه و 25 دقیقه عرض شمالی در فاصله‌ی حدود 2 درجه در جنوب مدار رأس السرطان(شمالی‌ترین نقطه‌ای که خورشید بر ان عمود می‌تابد) قرار دارد؛ غیر از مکه، شهر مهم تاریخی در این نواحی وجود ندارد.
      همچنین باید در مورد این گفته‌ی ابن رسته‌ی اصفهانی تحقیق شود که از قول ابن عباس می‌گوید؛ کعبه دقیقا در زیر بیت‌المعور قرار دارد به گونه‌ای که اگر چیزی از آن بیفتد، درست در درون کعبه سقوط می‌نماید.
      داستان آدم نیز مؤید همین امر است؛ در روایات مختلفی از محمد ابن عبدالله بیان شده است، هنگامیکه آدم از بهشت(واقع در آسمان) رانده شد، در مکان کعبه فرو افتاد.
      در ساخت این خانه نیز ملاحظاتی خورشیدی، در نظر گرفته شده است:
     در اواخر آذر و اوایل دی(انقلاب زمستانی) طلوع خورشید، تقریبا روبروی حجرالاسود است و غروب آن بین رکن یمانی و شامی است.
     از سوی دیگر، در ادیان مهرپرستی، خورشید از قداست خاصی برخوردار است.
     لذا نمی‌توان ساخته شدن چنین بنائی را در این منطقه، با توجه به بیابانی بودن آن و اینکه این خانه در ابتدا بدون سقف بوده است، اتفاقی دانست؛ اما این اتفاق باید با دلایل محکمی نیز همراه باشد، لذا به دنبال یافتن دلایل دیگری در قرابت فرهنگی مردم ساکن این منطقه، با فرهنگ مهرپرستان می‌گردیم:
یکی از این تشابهات نماز است.
      همانگونه که پیشتر بیان شد، نماز مسلمانان شباهت زیادی به نمار زرتشتیان (این دین از مشتقات ادیان مهرپرستی است) دارد.
     دومین ایده‌ای که قرابت فرهنگی این منطقه را با فرهنگ ادیان مهرپرستی نشان می‌دهد، وجود سلمان فارسی(روزبه) در این منطقه همزمان با آمدن اسلام است.
      او کسی است که با روحانیون زرتشتی سر ناسازگاری گذاشت و بدنبال یافتن دین واقعی که نشانه‌هایش را در کتابها خوانده بود، می‌گشت؛ سلمان ظاهرا در ابتدا به دین مسیحیت می‌گرود، این دین تلفیقی است از ادیان میترائی با باورهای یهودیت؛ سپس بعنوان برده به سرزمین عربستان آورده می‌شود، در آنجا با اسلام آشنا و مسلمان می‌گردد.
      شخصیت سلمان به گونه‎ای نبود که با تهدید و یا تطمیع به این دین بگرود، لذا او احتمالا چیزی که به دنبالش می‌گشت را در این دین می‌دید.
      در باب اینکه آیا محمد نماز را از سلمان آموخت یا اینکه نمازی مانند نماز زرتشتیان در این منطقه وجود داشت منابع قابل اعتمادی وجود ندارد (لازم است که محققان در این باره تحقیق نمایند).
       اما پذیرش این نماز از سوی محمد بدون در نظر گرفتن علل آن، نمی‌تواند اتفاقی ساده باشد.
      ضمنا یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند مؤید ساخته شدن این خانه، به دست ایرانیان باشد این امر است که یمن یکی از مستعمرات ایران بود و ایرانیان در این منطقه رفت و آمد داشتند.
موضوع دیگری که فرض دخالت ایرانیان را در ساخت این خانه تقویت می‌نماید، شخصیت ابراهیم می‌باشد، با توجه به مشخصاتی که قرآن از ابراهیم داده است، او به احتمال فراوان از شخصیتهای روحانی ایرانی است.
      در ضمن اختر شناسان ایرانی (شاید هم برخی دیگر از ملل) معتقد بودند که آسمان دارای هفت فلک است:
      نخستین فلک متعلق به ماه می‌باشد.
      دومین فلک به تیر(عطارد) تعلق داشت.
      سومین فلک نیز در اختیار ناهید(زهره) بود.
      در چهارمین فلک، خورشید قرار داشت.
      بهرام(مریخ) در پنجمین طبقه‎ی این فلکها قرار داشت.
      درششمین فلم متعلق به برجیس(مشتری بود).
      کیوان(زحل) در هفتمین فلک قرار داشت.
   در ادیان زروانی، سیاره‌ی کیوان را همان زروان و یا پیر فلک می‌دانستند.
      اسلام نیز با جایگزینی الله که در ابتدا همراه عرشش(تخت پادشاهی) بر آب قرار داشت، بجای زروان، اقتباسی آشکار از این ادیان نموده است.
      قرآن نیز همین موضوع را بعنوان حقیقتی مسلم، می‌پذیرد.
      ضمنا پیش‌بینی‌های جاماسب که از فرهیختگان دوران هخامنشیان بوده است بسیار جالب می‌باشد؛ او احتمالا با اگاهی که از موقعیت شهر مکه و بنای چنین خانه‌ای در آنجا داشته چنین می‌گوید که:
      پيغمبر عرب آخر پيغمبران باشد، كه در ميان كوههاي مكه پيدا شود، و بر شتر سوار شود، قوم او شتر سواران خواهند بود، و با بندگان خود چيز خورد، و به روش بندگان نشيند، و او را سايه نباشد و از پشت سر مثل پيش رو ببيند....

     نکته:
      محققان باید به دنبال این موضوع باشند که آیا شباهت کلمه‌ی قریش به کوروش اتفاقی یا نه، باشند(چه بسا این قبیله، از اجداد ایرانیان قدیمی بوده‌اند)
      البته این کلمه در حال حاضر در زبان عربی به معنی کوسهماهی کوچک معنا می‌گردد.

۱۳ نظر:

jJahani گفت...

بسیار اطلاعات جالبی است. از آنجایی که پیروان میترایی در تمام جهان فعال بوده اند امکان حقیقی بودن این اطلاعات بسیار زیاد است.
آیین میترایی در ژاپن نیز نفوذ بسیار داشته است. بودیسم ژاپن یا ماهاینه به بودیسم میترایی معروف است و میترای ژاپنی از طریق جاده ابریشم با عبور از آسیای مرکزی و نهایتن از چین به ژاپن آورده می شود و به می روکوـMiroku معروف است. در قرن ششم وهفتم میلادی که این آیین رواج چشمگیری دارد معبد های بودایی و شینتویی و قبور امپراتورها و سردارهای بزرگ را در جهت رویت آسان ستاره میترا یا تیشتر می ساختند. زاویه رویت ستاره میترا ۲۰ درجه جنوب شرقی بوده است که در آسمان شب یلدا درخشانتر به چشم می آمده است. این زاویه مقدس درست زاویه ایست که خورشید در پایین ترین نقطه تابشش به زمین قرار میگیرد. محققین ژاپنی معتقدند که حتا کاخ آپادانا در جوار کوه مهر نیز در چنین زاویه ای ساخته شده است.

ناشناس گفت...

عزیز جان ما دوستت داریم و انتظار داریم همچنان به این وب برسی, لطفا هیچ وقت اینجا رو فراموش نکن.

arsh irani گفت...

سلام دوست گرامی!
متوجه منظورت نشدم؛ لطفا منظورت رو واضح بنویس.
ضمنا اگه برات ممکنه از گزینه ی ناشناس استفاده نکن، زیرا نظرات ناشناس منتشر نشده زیاد است.

Laleh گفت...

با دورد
به نظر من بهتر است در مورد نفوذ میترائیسم در ژاپن تحقیق کنید در سفری که به ژاپن یا به قول خودشان سرزمیان آفتاب تابان( میترا) داشتم در بیشتر معبدهای شینتو علایمی چون صلیب شکسته را می توان مشاهده کرد. همانطور که می دانید این علامت میتارئیسم است پیش از آنکه از سوی نازیها مورد سو استفاده قرار گیرد.
به هر حال به نظم می رسد میتارئیسم از دینهایی بوده که از سوی اجداد ما در همه جای جهان توسعه پیدا کرده و ما امروز بر پشتکار آنان باید رشک ببریم.

ناشناس گفت...

خربا سلام لطف كنيد براي مطالبي كه شايد چالش برانگيز است به رسم پژوهش نامه ها منابع قابل قبول و موثق اعلام كنيد ... و گر نه اين مطالب چيزي جز نظرات شخصي و پيشداوري نمي شود ..

ناشناس گفت...

با سلام لطف كنيد براي مطالبي كه شايد چالش برانگيز است به رسم پژوهش نامه ها منابع قابل قبول و موثق اعلام كنيد ... و گر نه اين مطالب چيزي جز نظرات شخصي و پيشداوري نمي شود ..

ناشناس گفت...

اگر اهل پژوهش در تبارشناسی الله باشید خواهید دید که الله یکی از اصنام شبه جزیره عربی بوده است که محمد (ص!) و اجدادش متولی معبدش بوده‌اند.

doost گفت...

سلام دوست عزیز ، خوشحالم که به دنبال حقیقتی و می خواهی جلوی جهل و دروغ رو بگیری ولی چند پیشنهاد برات دارم:
1- اگر قرآن رو قبول نداری چرا بهش استناد می کنی؟
2- اگر اسلام دروغین است چرا بهش از دوران هخامنشی اعتبار می بخشی؟
3- محض اطلاعت می گم که غیر از گفتهء قرآن هیچ مدرکی وجود نداره که ابراهیم کعبه رو ساخته ، طبق اطلاعات تاریخیه تورات ، ابراهیم اهل بین النهرین (عراق کنونی ) بود که به سمت کنعان ( اسراییل و فلسطین کنونی) کوچ میکنه و هیچ گاه به عربستان نمی ره ولی پسر اول او اسماعیل که از کنیزش بدنیا آمده بود به سمت عربستان رفت و در واقع جد تمامیه عرب هاست که در تورات هم آمده او و نسل او وحشی خواهند بود و همچون گوره خر زندگی خواهند کرد ولی خدا آنها را بلند خواهد کرد...
به هر روی اطلاعاتی که دادید جالب بود ولی بی منبع و محدود و با گمانه زنی های احساسی و غیر مستند
البته این ایراد شما نیست ، بلکه 1400 سال اسلام اجازه نداده که تحقیق بی طرفانه و موشکافانه و علمی بر روی تاریخ آن صورت بگیره ، چون تحقیق برای مسلمان مساوی با مرگه و برای غیر مسلمان غیر ممکن چون از چند ده کیلومتریه مکه هیچ غیر مسلمانی نمی توتند وارد آن شهر شود چه برسد که تحقیق تاریخی کند
موفق باشی
یک دوست

سید گفت...

من در رساله آقای سیستانی خواندم كه زرتشتیان اهل كتاب محسوب می شوند. بنابراین اینكه مطلقا اعلام می كنید "اسلام زرتشت را به رسمیت نمی شناسد" نادرست است. علاوه بر این حدیث معروفی از امیرالمومنین هست كه در باره پیامبر مجوسیان صحبت می كند.

می دانم كه حرفهای من باعث ناراحتی دوستان ممكن است بشود.این حرفها برای عزیزانی است كه علاقمندن همه چیز را بر اساس دلیل و منطق قبول كنند. به دوستانی كه از یك رژیم یا یك شخص خاص عصبانی هستند توصیه نمی كنم وقتشان را صرف خواندن كامنتهای من كنند.

ناشناس گفت...

سلام منهم یه چیزی بگم؟
ساختار حجمی کعبه که مکعب است ( نظیر کعبه زرتشتی)
بالاتر بودن درب ورودی از کف بنا باز شدن درب بسمت شرق و وجود چاهی در ان که جهت ریختن نذورات در ان بوده بدون سقف بودن ان و استفاده از سنگ بعنوان مصالح اصلی وبدون استفاده از ملات از عناصر قابل توجه این بناست
بعید است که یک معبد مهر پرستی باشد ، چون اینگونه معابد ( مهرابه ) اکثرا در غارهای طبیعی واگر دست ساز باشد مسقف با طاق گنبدی، دارای روزنی در بالاترین نقطه وتاریک دارای 3 اتاق تو در تو و..... است
شباهت به دخمه های زرتشتی دارد بعلت کف بالاتر از زمین وسنگی ونداشتن سقف و جود چاه وبکار نبردن خاک و ملات.
وشاید هم این مربع بودن سقف حفاظی بوده از چاه ذیقیمت اب شیرین، نایاب وطبعا مقدس در مکه که استفاده از ان را محدود به اشخاص خاص ویا پرداخت عوارض میکرده

ناشناس گفت...

در مطلب فوق در جمله ای اشاره کرده اید زمانیکه انسان از بهشت(واقع در اسمان)رانده شد در کعبه فرو افتاد عجبا شما حتی مستندات قران را نیز تحریف میکنید انگاه چگونه میتوان به احادیثی که شما به ان استناد میکنید اعتبار کرد در سوره بقره در ایات چگونگی خلقت انسان بروشنی وبدون هیچ ابهامی خداوند به فرشتگان میگوید که من میخواهم در زمین جانشینی بیافریندم وانهم از گل که بر سطح زمین است انگاه شما ادم را به بهشت اسمانی میبرید هر جنتی که در قران اشاره شده باغ بهشت نیست جنت یعنی باغ این باغ هم میتواند بر روی زمین باشد ادم وهمسرش که در جنت روی زمین زندگی میکردند در مکانی از زمین بودند که همه چیز از خوراک وپوشاک در اختیار انان بود واز این بابت مشکلی نداشتند تا اینکه از فرمان خداوند عصیان کردند انگاه دیگر برای دست یافتن به مایحتاج خود به خود واگذار شدند چون عصیان کردند خداوند نعمتهای رایگان را از انان سلب نمود وبدست ا وردن ان نعمتها را به خودشان واگذار کرد وبرای اینکه دوباره فرزندان او عصیان نکنند گفت من بعد برای فرزندان شما رسولانی میفرستم اگر اطاعت کردند از نمونه همان باغی که از ان اخراج شدید بهتر از ان را در جهان اخرت در اختیار شما قرار میدهم که در انجا دیگر مسولیتی در قبال خوراک وپوشاک ندارید وهمه چیز برای شما فراهم است واگر نافرمانی وعصیان کردید اینبار به محرومیت ابدی گرفتار خواهید شد

ناشناس گفت...

منها خلقناکم وفیها نعیدکم ومنها نخرجکم تاره اخری

ناشناس گفت...

سلام من از زمان مدرسه به این موضوعات فکر می‌کردم و علاقمند به دانستن حقیقت هستم نمی‌توان نقش سلمان را در دین اسلام نادیده گرفت سپاس

Translate

بايگانی وبلاگ