ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

توهین قرآن به کر و لالها

الله در قرآن، کسانیکه اندیشه نمی‌کنند را مانند کر و لالها می‌داند:

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ (انفال/22) همانا بدترين جنبندگان نزد الله كران و لالان هستند آنهائی كه نمى‏انديشند.

همانگونه که مشاهده می‌گردد، در این آیه، الله به کر و لالها توهینی آشکار را روا می‌دارد.

از یک سو، هنگامیکه می‌خواهد مثال افرادی که نمی‌اندیشند را بزند؛ بهترین مثالی که به ذهنش می‌رسد‌، همین کر و لالها هستند؛ کر و لالها هستند و از سوی دیگر بر طبق قضا و قدر الهی، همین الله آنها را اینگونه آفریده است.

همچنین، هنگامیکه الله قصد دارد بدترین جنبندگان را معرفی نماید، از کسانی نام می‌برد که مانند افراد کر و لال اندیشه نمی‌کنند.

شاید گفته شود که الله در اینجا قصد توهین به کر و لالها را ندارد و منظورش افرادی است که درست از فکرشان استفاده نمی‌کنند؛ در پاسخ باید گفت چه لزومی دارد که قرآن مثال افراد کر و لال را بیاورد؟!

توهین الله به ناشنویان:

وَضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا رَّجُلَيْنِ أَحَدُهُمَا أَبْكَمُ لاَ يَقْدِرُ عَلَىَ شَيْءٍ وَهُوَ كَلٌّ عَلَى مَوْلاهُ أَيْنَمَا يُوَجِّههُّ لاَ يَأْتِ بِخَيْرٍ هَلْ يَسْتَوِي هُوَ وَمَن يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَهُوَ عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ (نحل/76) ) و الله مثالي زده است: دو نفر را كه يكي از آن دو گنگ مادر زاد است و قادر بر هيچ كاري نيست و سر بار صاحبش می‌باشد، او را به سراغ هر كاري بفرستد عمل خوبي انجام نمي‏دهد، آيا چنين انساني با كسي كه امر به عدل و داد مي‏كند و بر راه راست قرار دارد مساوي است؟

همانگونه که در این آیه مشاهده می‌شود، قرآن با حالتی توأم با تحقیر، برای بیان کسی که وابسته به کسی دیگری است و از خودش قدرتی ندارد، مثال فرد ناشنوائی را می‌زند.

الله افراد جهنمی را به کرها(ناشنوایان) و کورها(نابینایان) تشبیه می‌کند:

مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالأَعْمَى وَالأَصَمِّ وَالْبَصِيرِ وَالسَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلًا أَفَلاَ تَذَكَّرُونَ (هود/24) حال اين دو گروه (مؤ منان و منكران) حال نابينا و كر و بينا و شنوا است آيا اين دو همانند يكديگرند؟ آيا فكر نمي‏كنيد؟

توهین الله به نابینایان:

قُل لاَّ أَقُولُ لَكُمْ عِندِي خَزَآئِنُ اللّهِ وَلا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا يُوحَى إِلَيَّ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الأَعْمَى وَالْبَصِيرُ أَفَلاَ تَتَفَكَّرُونَ (انعام/50) بگو من نميگويم خزائن الله نزد من است و من آگاه از غيب نيستم و به شما نمي‏گويم من فرشته‏ام، من تنها از آنچه به من وحي مي‏شود پيروي مي‏كنم، بگو آيا نابينا و بينا مساويند؟ چرا فكر نميكنيد؟!

در این آیه، الله نابینایان را مانند ظلمات(تاریکی) می‌داند:

قُلْ مَن رَّبُّ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ قُلِ اللّهُ قُلْ أَفَاتَّخَذْتُم مِّن دُونِهِ أَوْلِيَاء لاَ يَمْلِكُونَ لِأَنفُسِهِمْ نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الأَعْمَى وَالْبَصِيرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِي الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ أَمْ جَعَلُواْ لِلّهِ شُرَكَاء خَلَقُواْ كَخَلْقِهِ فَتَشَابَهَ الْخَلْقُ عَلَيْهِمْ قُلِ اللّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (رعد/16) بگو چه كسي پروردگار آسمانها و زمين است ؟ بگو الله! بگو آيا اوليا غير از او براي خود برگزيده‌ايد كه مالك سود و زيان خود نيستند بگو آيا نابينا و بينا يكسان است ؟ يا ظلمت‌ها و نور برابرند؟ آيا آنها شريكاني براي الله قرار دادند بخاطر اينكه آنان همانند الله آفرينشي داشتند و اين آفرينشها بر آنها مشتبه شد؟! بگو الله خالق همه چيز است و او است يكتا و پيروز!

وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ (فاطر/19) نابينا و بينا هرگز مساوي نيستند. وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ (فاطر/20) و نه ظلمتها و روشنائي!

به این آیه خوب توجه نمائید که چگونه چگونه نابینایان را مسخره می‌نماید:

أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ (رعد/19) آيا كسي كه مي‌داند آنچه از طرف پروردگارت بر تو (ای محمد)نازل شده حق است همانند كسي است كه نابيناست؟! تنها صاحبان انديشه متذكر مي‏شوند!

در آیه‌ی پائین، الله کافران را به کورها تشبیه می‌کند، کسانیکه آنها را روز قیامت هم کور قرار می‌دهد:

وَمَن كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا (اسراء/72) اما آنها كه در اين جهان نابينا بودند در آنجا نيز نابينا هستند و گمراه تر!

البته جالب است که الله از همه حتی همین کافران می‌خواهد که نامه‌ی اعمالشان را بخوانند:

اقْرَأْ كَتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا (اسراء/14) كتابت را بخوان! كافي است كه امروز خود حسابگر خود باشي!

اگر کوری عذابی است جهنمی؛ چرا الله برخی از بندگانش را بی‌دلیل کور می‌آفریند؟!

همچنین برخی از جهنمیان(البته فرشتگان الله فردگان کافر را هم شلاق می زنندبهشتیان را از روی چهره‌ی‌شان می‌شناسند:

وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْاْ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ (اعراف/46) و در ميان آندو (بهشتيان و دوزخيان) حجابي قرار دارد و بر «اعراف» مرداني هستند كه هر يك از آندو را از سيمايشان مي‏شناسند و به بهشتيان صدا مي‏زنند كه درود بر شما باد، اما داخل بهشت نمي‏شوند در حالي كه اميد آن را دارند.

اگر آنها را کور خلق نموده است پس چگونه است که برخی از بهشتیان را از روی چهره می‌شناسند!

الله در این آیه بیان می‌نماید که من آنها (کافران) را لعنت کرده و آنها را کور می‌نمایم:

أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ (محمد/23) آنها كساني هستند كه الله از رحمت خويش دورشان ساخته، گوشهايشان را كر و چشمهايشان را كور نموده است.


در این آیه، الله بینایان را برتر از نابینایان معرفی می‌نماید:

وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَلَا الْمُسِيءُ قَلِيلًا مَّا تَتَذَكَّرُونَ (غافر/58) هرگز نابينا و بينا مساوي نيستند، همچنين كساني كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده‏اند با بدكاران يكسان نخواهند بود، اما كمتر متذكر مي‏شويد.

۲۴ نظر:

arash گفت...

به خاطر سایتت ازت متشکرم. این خیلی بهتره تا کسایی که چشم و گوش بسته حرفهای دیگران رو قبول میکنن. اما به نظر من در این آیه منظور از الصم البکم کسایه که چشمها و گوش های خودشون رو به روی حقایق بسته اند و نمی اندیشند چون در ادامه ی آیه اومده که"انهایی که نمی اندیشند" اگر منظور قران انسانهای کر ولال بود پس "آنهایی که نمی اندیشند"رو برای چی آورده مگه انسانهای کر و لال نمی تونن تفکر کنن!؟ (در قران تفسیر هر آیه با توجه به آیات دیگه باید انجام بشه)

arsh irani گفت...

آرش گرامی!
درود بر شما!
منظور مهم نیست مهم اینه که الله کسانیکه نمی اندیشند را کر و لال میدونه؛ و این توهین به اوناست.

اهورا گفت...

آرش عزیز سلام به نظرم در مورد 1 میلیارد مسلمان تفکر شما اشتباه است ! مگراین 1 میلیارد با عقل و تدبیر خود به اسلام روی آورده اند مگر من و شما چاره ای جز پذیرش دینی که میگوید " لا اکراه فی الدین " ولی مرتجعین را به اعدام محکوم میکند داریم چرا شما این گونه نمی نگرید که در جهان 8 میلیاردی 1 میلیارد مسلمان و فقط 100 میلیون شیعه داریم یعنی در حداقل .... پس میشود نتیجه گرفت که آن 7 میلیارد احمق هستند ؟؟ !! کمی دقت نظر در گفتار همه ما را به واقعیت زندگی نزدیک خواهد کرد

Unknown گفت...

در کنار این ها من شما را به دیدن معجزات علمی قرآن و اسلام در سایت دعوت می کنم. خیلی خوب است که من می توانم حرف های شما و حرف های این سایت را ببینم و درست را انتخاب کنم. من یک مسلمانم که همه چیز اسلام را بدون کم و کاستی قبول دارم. خواندن این مطالب در این سایت هم به ایمانم می افزاید. زیرا به قول مطهری، اسلام دینی است که از هر زاویه ای که بیشتر مورد حمله قرار می گیرد، بیشتر حقانیتش آشکار می شود.

mohsen گفت...

جناب ehsan

لطفا شعار نده ! به نظر من لال و كر و كور واقعي امثال شما هستيد كه با ديدن واقعيت متعصبانه بر عقايد خود تاكيد ميكنيد !
در مطلب فوق چه چيزي حقانيت دين اسلام را بيشتر ميكند بگو ما هم بدانيم ؟!!

Unknown گفت...

سفسطه در کلام رو خوب بلدی !
آقای فهمیده ،
یعنی واقعا انقلابی کردی با این استدلالهات !من که فردا از مسلمونی خودم دست می کشم!!!!بابا حداقل معنی آیه رو خوب می خوندی و این همه متن رو نمی نوشتی!!!!!

ایه اول گفته کسانی که خودشون رو به کری و لالی زدن و نمی اندیشن ، برای من بدترین جنبندگان هستن !وقتی گفته الذین ، یعنی کسانی که این صفتها دارن ، نه کسانی که خودشون کر و لال هستن .این چه ربطی به کر و لالها داره ؟!!!!!!!!
بعدش با چه ذوقی میگه قران به کر و لالها توهین کرده !!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

سلام به همه خواننده گان این سایت
اصلا بانوشتن این حرف ها چی را میخواهید ثابت کنید در حفیفت به خواندن این سایت من خود راگناه گار میشمارم شمامیخواهید بگویید که تمام نظام هستی بدون دست داشتن هیج قوه خلق شده است خوب یکسوال اگر با ازشادات که اسلام نموده عمل نماییم چی مشکلی پیش خواهد امد ایا نماز خواندن روزه گرفتن ذکات دادن کار های بی معنی است ایا با اجرای این فرایض چی مشکلی بوجود خواهد امد گیرم همه همچون یک گیاه امده و بعد از مردن همه چیز تمام خواهد شد در این صورت هم مومنین کدام زیان نخواهد کرد ولی اگر بعد از مردن باز هم به حضور خداوند نایل شویم که من ایمان دارم که خواهد شد پس در انصورت کسانی که چنین مینویسند چی خواهند کرد احکام قران را پیروی کنید ولو به نظر شما گفته یک انسان هم باشد مطمنم که اگر فایده نکردید ضرر احتمالی هم نخواهید کرد
والسلام

ناشناس گفت...

اگر اینقدر از دین الله بیذار هستید چرا عمل نمیکنید و حکومت اسلامی به اصطلاح شما مستبد را سرنگون نمیکنید که با نوشتن توهین ها به حضرت محمد ص و الله ج عقده خود را بالای اسلام خالی میکنید از حلقوم حکومت استبدادی خودرا بگیرید و بالای اسلام عقده های خود را خالی نکنید
والسلام

irani گفت...

be jaye inke inghadr az eslam tarafdari konid ye negah bendazin bebinin dar keshvar haye eslami be joz faghr o tavahhosh okhunrizi chize digei ham hast ?? beshinin ke 6 miliard beran jahannam oye mosht motoasseb ojahel o vahshi beran behesht ba hoori o ghelmaan bekhaban,inam nahayat e marefat va andishe dar in dine vohooshe!!!

ناشناس گفت...

روی سخنم به ان عزیزی می‌باشد که نظر یک مرتجع واپسگرا را قبول دارد،همینطور بطور کامل اسلام را پذیرفتند

آیا شما حاضرید خواهر و یادخترتون را بدونه راضی‌ بودن و آقل بودن در اختیار یک پیر سگی‌ چون محمد تازی قرار دهید؟؟

آیا حاضرید به هر دلیلی‌ که در جنگ کشته شده اید شب اول مردنتان یک پیر سگی‌ با زن جوان و با ابروری شما هم خوابی داشته باشد بعدش اسم آن را ترهم و کمک بگذراند؟؟؟

خرد نگهدارتان

ناشناس گفت...

سلام به همه شما
من دین اسلام رو قبول دارم. ولی نه این اسلامی که آخوندا میگن. هر کجاش با عقلم جور در نمیاد میذارم کنار. هر وقت حال کنم نماز میخونم و هر وقت بخام ویسکی میخورم جای شما رو هم تو هردو خالی میکنم. باید آزادی تا حدی باشه که جلوی آزادی و امنیت دیگران گرفته نشه. حالا میخای مسلمون باش یا مسیحی یا هر چیز دیگه.

ناشناس گفت...

این مسلمانها واقعا جالبن! یارو با خوندن اینا ایمانش بیشتر میشه:))
پدران من، کسی نگفته منظور قران کر و لال ها بوده.. اما تشبیه کردن یه آدم نادان به کر و لال توهین به کر و لال هاست. درکش انقدر سخته؟؟؟ یا دارین دست و پا میزنین که قبول نکنین؟
مثل اینه یکی بگه جماعتی که نمی اندیشن مثل بابای شما هستن... اینجا کسی به بابای شما مستقیم توهین نکرده ولی باید بفهمین که بابای شما رو یه نادان حساب کرده که این حرفو میزنه:)

ولی الله گفت...

این مثالیست وهیچگونه توهینی بشمارنمیاد.بلکه آن هاهمانندکرولال ها نمیشنوند.خوب به نظرتوچه مثالی باید میزد.
درضمن آقای پژوهش درزمینه ی اسلام شماازتوهین حرف نزنین خودتون به 2میلیاردمسلمان جهان تواین فقط توهین میکنین یکی نیست که به خودت بگه.

عبدالله گفت...

با وارونه جلوه دادن ترجمه آیات نمیتونید به اسلام ضربه بزنید...بزرگتر از شماها نتونستن شما که دیگه عددی نیستید...اگر کلمه نمی اندیشیدند در آیه نیامده بود حق با شما بود و میشد گفت که قران به کر و لالها توهین کرده اما الان نه.

یا الله گفت...

مدیر عزیزم، باز شیطونی!
خوب من از شما می پرسم، آیا همانطور که بینا می بینه، نابینا می تواند ببیند؟! خیر
الله متعال طوری مثال می زند که منکران معاد و لقاء، بدانند که هرگز جهل و علم و خرد برابر نیستند!
در ضمن این هرگز بی احترامی به افراد کر و لال نیست، بلکه اوج احترا به آنها هم هست. شما از قرآن هیچی نمی دانید، فقط از ظن و گمان پیروی می کنید و به تحقیق و تفاسیر مراجعه نمی کنید و باز من پیشنهادم به شما استفاده از ترجمه ی دکتر خرمدل و تفسیر علام شیخ عبدالرحمن سعدی را بخوانید ...

ساناز گفت...

وااااای باورم نمیشه چه تفسیرهای کوته بینانه ای بچه داداش من 5 سالشه آیه رو براش بخونم میفهمه منظور قرآن چی بوده منظور افرادی هستند که خودشون رو به نشنیدن میزندد تا سخن خدا رو نشنونداونوقت نویسنده انقدر بوووق
نوبره والااااا
خخخخخ

ناشناس گفت...

دوست گرامی ورها گشته از خرافه درود
من تشکرمیکنم از زحمات شما وبشارت میدهم که من به کمک مطالب شما تاحالا 4نفراز متعصبین سنی مذهب و2شیعه را ازاین خرافات که درقالب دین مبین آمده است رارها کرده وفقط انهارا به وجدانشان رهنمون کرده ام
باز هم سپاس

ناشناس گفت...

به کاربری که میگویند "به نظرتوچه مثالی باید میزد.". مگر مجبور است مثال بزند؟! میتوانست بگوید "چیزی که ما میگوییم را نمیفهمند". تازه اگر میگفت "نفهم" باز توهین به دیگران بود. حالا اگر مثال میخواهید، میتوانست مثال حیوانات را بزند بجای افراد روشندل و ناشنوا. در واقع جاهای دیگر این کار را کرده است که باز اهانت به دیگران است. چون انسانها را با حیوانات مثال میزند. قرآن پر از فحش به دیگران است. اگر هنوز مجاب نمیشوید، همین آیه‌های قرآن را جلوی یک نابینا یا ناشنوا بگویید (البته بدون اینکه از قبل به قرآنی بودن آن اشاره کنید). ببینید چه واکنشی نشان میدهد. واکنشش این است: یا به شما اعتراض میکند، یا چهره‌اش دگرگون میشود. یا از خجالت و نیکی که دارد، دم بر نمیآورد.

ناشناس گفت...

یا میتوانست بجای نابینا و ناشنوا، سنگ را مثال بزند.
انسانهای محترم، پا‌به سن گذاشته و تجربه دیده (نه الله/محمد) در این موارد میگویند: "آنان متوجه این امر نیستند" و به ناشنوا و نابینا توهین نکند.

ناشناس گفت...

از بیان مطالب شما که یک مغلطه بسیار اشکار است چنین استباط میشود که به اصل موضوع پی نبرده اید از سخنان شما چنین استنباط میشود که کور بودن ننگ ویا حتی جرم محسوب میشود وکور بودن مایه تحقیر است هر کسی بهر دلیل که کور شده جرمی مرتکب نشده وعقوبتی در انتظار او نیست اما نکته این است که کسی که کور است توانایی دیدن ندارد وهیچگاه نمیتوان او را با یک فرد بینا مقایسه کرد چون نابینا توانایی دیدن را نداردا ازاین قیاس واقعی که فاصله زیاد بین نابینا وبینا را مشخص میکند خداوند میخواهد همین فاصله را در اندیشیدن و نیندیشیدن مقایسه کند اما فرق این دو در دو چیز است که شما به ان توجه نکرده اید اول اینکه کور بودن چشم با خواست خود شخص نیست وهیچکس دوست ندارد که کور باشد ودر اینکار هم مقصر نیست یا خواست خدا بوده یا طی سانحه ای بوجود امده ودوم اینکه کسی بعلت کور بودن ملامت نمیشود وهمچنین مواخذه نمیشود اما نمیتوان پدیرفت که کور با بینا یکسانند وبا هم تفاوتی ندارند اما کسی که فکرش کور است با اختیار خود فکرش را کور کرده وچون این عمل او اختیاری است بنابراین هم مذمت شده است هم مجازات را در پی داردونمونه اشکار این سخن ایه 46 سوره حج است که میفرماید اایا در زمین گردش نمیکنند پس انها قلبهایی (مغزهایی محل اندیشه) داشته باشند که با ان بیندیشندویا گوشهایی داشته باشند که با ان بشنوند پس حقیقت این است که انها کور نیستند و(چشمشان میبیند)اما قلب انها کور است ان قلبی که در صدر بدنشان قرار دارد یعنی از فکرشان استفاده نمیکنند واین کور بودن عقل واندیشه که امری ارادی است موجب خسران وملامت است در اینکه گفته اید کسی که در دنیا کور است در قیامت هم او را کور برمیانگیزانیم هم قطعا منظور کور چشمی نیست چرا اگر چنین باشد این ایه با بسیاری از ایات قران در تناقض است بلکه منظور این است که اگر کسی در دنیا از اندیشه خود استفاده نکذد وفکرش روشن نشد وهدایت نگردید در اخرت فرصتی برای بینایی فکری وجود ندارد وانسان گمراه در اخرت هم در همان گمراهی خود الی الابدباقی خواهد ماند ومشمول رحمت الهی نخواهد نشد برای روشن شدن مطلب ایات124 و125 سوره طه میتوانند کمک کننده باشد ترجمه این ایات چنین است وهر که از یاد من دوری کند وبیتوجه باشد پس او در زندگی دنیا معیشت سختی خواهد داشت واو را زنده میکنیم در روز قیامت نابینا واو گوید خدایا چرا مرا نابینا برانگیختی حال انکه من بینا بودم اگر خوب دقت کنید در اینجا نیز بینایی چشم مد نظر نیست بلکه محرومیت از دیدن نعمتهای خداوند در اخرت مد نظر است پعنی من در دنیا نعمتهای گوناگون تو را میدیدم واستفاده میکردم اما اکنون چون کوران هیچیک از ان نعمتها را نمیبینم اگر به محتوا ومتن هر دو ایه دقت کنید موضوع مورد بحث معیشت وگذران زندگی است وانهم مربوط به نعمتهای مورد استفاده است پس بنابر این میتوان براحتی نتیجه گرفت که این کوری ونادیدن در ارتباط با نعمتهای دنیوی میباشد والا اگر فرض کنیم که هرکه خدا را در دنیا یاد نکرده در اخرت با چشمانی کور احیا خواهد شد پس کفار وناباوران چگونه اعمال خود را خواهند دید وچگونه میتوان صدها ایه قران را نادیده گرفت که در روز رستاخیز برای اگاهی از ان کفار نیازمند دیدن هستند

ناشناس گفت...

در ادامه مطلب فوق نکته ای را باید اضافه کنم وان اشاره به سوره عبث است که خداوند رسول خود را ملامت میکند که چرا به شخص کوری که به تو مراجعه کرده وطالب هدایت است را وامیگذاری وبه اشخاص متمول ومستکبری که طالب وخواهان هدایت نیستند میپردازی

Unknown گفت...

با پوزش فراوان عبس را اشتباها عبث نوشتم

ناشناس گفت...

با پوزش فراوان عبس را اشتباها عبث نوشتم

کوی خرابات گفت...

چنین مطالبی بدرد افرادی که چشم خردشان را بسته اند و نمیخواهند از خر چموش حماقتشون پیاده شوند نمیخورد ، برای کسانی مفیده که نور خرد در جایی از مغزشان باعث شک در باور احمقانه اشان میشود و خود بدنبال پژوهش و تحقیق میروند تا بیشتر دریابند ،، تو مسلمانی که به گوسفند بودن خودت مفتخری و باور داری پیغمبرت با الاغ به فضا رفته و با جهش کوانتومی به عرش رفته آخه اینجا گوه کیو میخوری ؟؟؟ تو برو سرتو بکن تو آغل و بشین پای منبر یکی مثل مطهری روانپریش ،،،، کسی برای تعویض باور یک گوسفنند مطلب نمینویسه ، بلکه برای کسی مینویسه که شعور تشخیص راست از دروغ را داشته باشد ،

Translate

بايگانی وبلاگ