اسلام بیان مینماید که اگر مردی محصن(مسلمان و دارای همسر) با زن و یا دختر مسلمان و با رضایت او در خفا ارتباط جنسی مستقیم برقرار کرد و سپس خود با این موضوع اعتراف نمود و یا چهار نفر عادل او را در حین عمل مشاهده کردند (علم قاضی هم میتواند یکی دیگر از شروط اثبات باشد)، باید کشته شود؛ احکام این دستور مفصل است؛ در این حکم فرض بر رضایت طرفین است، حالت دیگر نیز در اینجا وجود دارد و آن اینکه اگر مردی با زنان روسبی هم ارتباط برقرار کرد باید کشته شود، منظور از روسبی در اینجا زنی است که برای مدت معین و با مبلغی مقرر و توافق شده خود را در اختیار مردی قرار میدهد.
اما آیا خود اسلام با روسبیگری مخالف است؟
آیا این دین در این زمینه دستوراتی را صادر کرده است؟
نظر قرآن در این مورد چیست؟
خوب به این آیه توجه نمائید:
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (نساء/24) زنان شوهردار (بر شما حرام است) مگر آنهائی كه مالك (آنها در جنگ) شدهايد، اينها احكامي است كه الله بر شما مقرر داشته و زنان ديگر غير از اينها (زنانی که در جنگ به غنیمت گرفته اید) در صورتی برای شما حلال است كه با اموال خود آنها را اختيار كنيد در حالي كه پاكدامن باشيد و از زنا خودداري نماييد, پس هنگامیکه از آنها بهره بردید واجب است که مزد آنها را بپردازيد و گناهي بر شما نيست نسبت به آنچه با يكديگر توافق كردهايد بعد از تعيين قرار، الله دانا و حكيم است.
در این آیه قرآن خطاب به مسلمانان بیان مینماید که هرگاه از زنی بهره(ی جنسی) بردید باید مزد او را بپردازید.
در اینجا تنها دو احتمال وجود دارد:
این کسی که باید بابت بهرمندی جنسی از او مزدش پرداخت شود همسر رسمی اوست؟
این زن، زنی غیر از همسران رسمی او هستند؟
در حالت نخست اگر همسران او باشند، آیا مردان مسلمان باید بابت هر بار نزدیکی جنسی با زن خود به او مبلغی پرداخت کنند؟ قرآن در اینجا بیان مینماید که اگر از آنان بهره بردید مزدشان را پرداخت نمائید و این بدین معناست که اگر از آنان بهرهای جنسی نبردید لازم نیست که چیزی پرداخت نمائید.
حال اگر گفته شود که این اجور(مزدها) همان مهریه است پس آیا مهریه عندالمطالبه نیست؟ آیا در صورت طلاق بدون ارتباط جنسی بر مرد پرداخت نیمی از مهریهی زن واجب نیست؟ پس این آیه چیز دیگری را بیان مینماید. بنابراین منظور از این آیه هرگز نمیتواند مهریه باشد.
از سوی دیگر اگر ادعا شود که این مزد همان مهریه است پس آیا مردان مسلمان بابت هر بار نزدیکی جنسی با همسر خویش مزدی را باید به آنان پرداخت نمایند؟
پس مردان مسلمان میتوانند با زنان مسلمانان ارتباط جنسی برقرار نمایند به شرطی که مبلغی بابت استمطاع (در اینجا و طبق قرآن بهرهی جنسی)پرداخت.
احتمالا اسلام در ابتدا روسبیگری را بعنوان یک شغل به رسمیت شناخته بود و کسانی از مردان مسلمانان به زنان روسبی مسلمان پس از نزدیکی جنسی مبلغی بعنوان مزد پرداخت نمیکردند.
آخوندها با استفاده از همین دستور صریح قرآن، بیان مینمایند که مردان میتوانند با هر زنی سکس داشته باشد به شرطی که علاوه بر مبلغی که خود قرآن از آن بعنوان مزد زن در نظر گرفته است مبلغی هم به آخوند صیغه خوان پرداخت شود!!!!!!
آیا این چیزی جر از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده و نگاه جنسی به زن نیست؟
پس اگر مسلمان هستید هرگز از مجور متعه ناراحت نشوید.
چرا از قانون جمهوری اسلامی در رابطه با مجوز ازدواج موقت مردان با زنان مسلمان بدون رضایت و اطلاع همسرشان گله مندید؟
این موضوع از زاویه ای دیگر.
۵ نظر:
کتابی را سالها پیش میخواندم از روایاتی از امامی (نام کتاب و امام را فراموش کردهام چون سالها پیش بود). تعدادی از آنها در مورد همین صیغه بود. یکی در مورد دوست آن امام بود که میخواست به مسافرت برود و اصرار پشت اصرار از سوی آن امام که در مسافرت سکس را فراموش نکنی. صریحا به او گفته بود که پول و جواهر و غیره در جیبت بگذار به زنان بده و با آنان سکس کن تا به گناه آلوده نشوی (صیغه). اصرار امام آنقدر زیاد بود که در میانه داستان به خنده افتادم چون مضحک شده بود!
صیغه و متعه میتواند شکلی از روسپیگری باشد با این تفاوت که عده نگه داشته میشود، اگر فرزندی حاصل شد وضعیت وی معلوم است و رابطه روسپی با مردان محدود است مثلا نمیتواند هر روز با مردان مختلف باشد. امروزه در واقع در مورد فرزند (اگر بی احتیاطی صورت نگیرد) مشکل حل شده است. یعنی با ابزار ضد بارداری هم اکنون هیچ روسپی مشکلی در رابطه فرزندآوری ندارد. احتمالا فقه پویا! میتواند عده را هم بردارد!
در هر حال اگر عده را هم در نظر بگیریم، صیغه در رابطه با زنان کاملا همان روسپیگری نیست ولی در مورد مردان کاملا روسپیگری میباشد. به این صورت که مرد هیچ محدودیتی ندارد و میتواند پول در جیب خود بگذارد و در خیابانها بگردد و دنبال زنان بیفتد برای صیغه. به قول قرآن کافی است مزد زن را بدهد.
بخشی از حکومتیان جمهوری اسلامی که به مشکل سکس در ایران واقفند (که در واقع یک معضل واقعی است و وجود دارد)، راه حل اسلامی (شیعه البته) صیغه را به میان میآورند. غرب این مشکل را به دو صورت حل کرده است. در برخی از کشورهای غربی و برخی از ایالتهای آمریکا روسپیگری آزاد است (نه همه و در آنها هم که آزاد است محدودیتهایی دارد). راه حل دیگر غربیان و دیگر ملل دنیا عرفی کردن دوست پسری- دوست دختری بوده است. به نظر میآید صیغه معادل راه حل دوم (دوست پسری-دختری) نیست بلکه معادل راه حل اول یعنی روسپیگری است. چونکه دوست پسرها و دخترها تنها برای رابطهی مساوی طرفینی و بدست آوردن محبت و البته سکس با هم رابطه برقرار میکنند. هیچ قانون و عرفی مبنی بر اینکه پسر باید به دختر پول بدهد وجود ندارد ولی صیغه با پول دادن انجام میشود. با این ترتیب شاید بتوان گفت که صیغه بیشتر شکل کنترل شدهی روسپیگری است و ربط خیلی کمتری به رابطه محبت آمیز و سکس دوست پسری-دختری غربی دارد.
کتابی را سالها پیش میخواندم از روایاتی از امامی (نام کتاب و امام را فراموش کردهام چون سالها پیش بود). تعدادی از آنها در مورد همین صیغه بود. یکی در مورد دوست آن امام بود که میخواست به مسافرت برود و اصرار پشت اصرار از سوی آن امام که در مسافرت سکس را فراموش نکنی. صریحا به او گفته بود که پول و جواهر و غیره در جیبت بگذار به زنان بده و با آنان سکس کن تا به گناه آلوده نشوی (صیغه). اصرار امام آنقدر زیاد بود که در میانه داستان به خنده افتادم چون مضحک شده بود!
صیغه و متعه میتواند شکلی از روسپیگری باشد با این تفاوت که عده نگه داشته میشود، اگر فرزندی حاصل شد وضعیت وی معلوم است و رابطه روسپی با مردان محدود است مثلا نمیتواند هر روز با مردان مختلف باشد. امروزه در واقع در مورد فرزند (اگر بی احتیاطی صورت نگیرد) مشکل حل شده است. یعنی با ابزار ضد بارداری هم اکنون هیچ روسپی مشکلی در رابطه فرزندآوری ندارد. احتمالا فقه پویا! میتواند عده را هم بردارد!
در هر حال اگر عده را هم در نظر بگیریم، صیغه در رابطه با زنان کاملا همان روسپیگری نیست ولی در مورد مردان کاملا روسپیگری میباشد. به این صورت که مرد هیچ محدودیتی ندارد و میتواند پول در جیب خود بگذارد و در خیابانها بگردد و دنبال زنان بیفتد برای صیغه. به قول قرآن کافی است مزد زن را بدهد.
بخشی از حکومتیان جمهوری اسلامی که به مشکل سکس در ایران واقفند (که در واقع یک معضل واقعی است و وجود دارد)، راه حل اسلامی (شیعه البته) صیغه را به میان میآورند. غرب این مشکل را به دو صورت حل کرده است. در برخی از کشورهای غربی و برخی از ایالتهای آمریکا روسپیگری آزاد است (نه همه و در آنها هم که آزاد است محدودیتهایی دارد). راه حل دیگر غربیان و دیگر ملل دنیا عرفی کردن دوست پسری- دوست دختری بوده است. به نظر میآید صیغه معادل راه حل دوم (دوست پسری-دختری) نیست بلکه معادل راه حل اول یعنی روسپیگری است. چونکه دوست پسرها و دخترها تنها برای رابطهی مساوی طرفینی و بدست آوردن محبت و البته سکس با هم رابطه برقرار میکنند. هیچ قانون و عرفی مبنی بر اینکه پسر باید به دختر پول بدهد وجود ندارد ولی صیغه با پول دادن انجام میشود. با این ترتیب شاید بتوان گفت که صیغه بیشتر شکل کنترل شدهی روسپیگری است و ربط خیلی کمتری به رابطه محبت آمیز و سکس دوست پسری-دختری غربی دارد.
اسلام هیچ وقت صیغه راحلال قرارنداده واین آخوندهای صفوی شیعه بودندکه به اسم اسلام ودرلباس میش این راقراردادند.درحالیکه صیغه دوباردراسلام حرام شده است روزفتح خیبروروزفتح مکه واین کمال بی توجهی شمابه منابع معتبراسلامی رانشان میدهد.اسلام همیشه بااین کارمخالف بوده وهست.به اسم اسلام این راثبت نکن
آرش گرامی درود به شما ! با سپاس بیکران از کارهای ارزشمند شما در زمینۀ روشنگری و دانش گستری و بیدار سازی خفته گان جهان خواستم درمورد پذیرابودن تجارت سکس در اسلام و مجوز دادن قرآن به تاجران سکس در مدینه که به گواهی اغلب مفسران یکی از آنان همان عبدالله بن ابی بود توجه شما و سائر خواننده گان گرامی را به آیت سی وسوم سورۀ النور که به صراحت همچو مجوزی را داده است جلب نمایم. پیروز و کامگار باشید
ارادتمند شما
عزیز یاسین
ارسال یک نظر