اسلام شناسی

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، سکس و خرافه؛ آنچه که مغلطه‌کاران معجزه‌ی قرآن می‌دانند خرافاتی بیش نیستند؛ در این دین زن کالائی است جنسی در اختیار شوهر، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش همچنان طبق سنت او آدم‌کشی می‌کنند؛ در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با شمع روشنگری، سایه سنگین و تاریک مذهب که همان اندیشه‌ی ضحاکی مغز خور باشد را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

در حال بارکردن…

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

ه‍.ش. ۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

قرآن: کسانیکه توانائی فدیه طعام دادن را دارند، می‌توانند روزه نگیرند!

    قرآن بیان می‌نماید اگر کسی فدیه طعام (مقداری مشخص از غذا) بدهد می‌تواند روزه نگیرد، البته در ادامه بیان می‌نماید که اگر روزه بگیرد بهتر است:
   أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ (بقره/184) چند روز انگشت‌شماری را (روزه باشید) و كسانی  از شما که بيمار يا مسافر باشند، روزهای ديگری را (روزه بگیرند)، و خوراک به مسکین دادن برای کسانی که توانائی‌اش را دارند،  و (ولی) كسی كه از روی میل پذیرای کار نیک باشد برای او بهتر است؛ پس اگر روزه بگیرید برایش  بهتر است اگر بدانيد.
    مگر نه این است که قرآن بیان نموده شما باید تابع من باشید؟ آیا این حکم خدائی به نام الله نیست؟

    طول روز چیزی نخوردن بر همه سخت است، پس این آیه شامل همه می‌گردد، یعنی همه می‌توانند بجای روزه گرفتن، کفاره‌اش را بدهند. اگر هم گفته شود که این استثناء برای افراد بیمار است؛ مگر برای بیمار روزه گرفتن بهتر از روزه نگرفتن می باشد؟ زیرا خود آیه بلافاصله می گوید که اگر روزه بگیرید برای شما بهتر است. پس خطاب به کسانی است که توانائی روزه گرفتن را دارند. ضمنا حکم مریض مانند مسافر است، یعنی باید بجاش روزه بگیرد:
     شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (بقره/185) ماه رمضان است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است كه مردم را راهنما و دلايل آشكار هدايت و تشخيص حق از باطل است پس هر كس از شما اين ماه را درك كند بايد آن را روزه بدارد و كسى كه بيمار يا در سفر است تعدادى از روزهاى ديگر (را روزه دارد) الله براى شما آسانى می‌خواهد و براى شما دشوارى نمی‌خواهد تا شماره را تكميل كنيد و الله را به پاس آنكه راهنمائیتان كرده است به بزرگى بستاييد و باشد كه شكرگزارى كنيد.

1- آیا روزه مخصوص فقیران است؟
2- اگر در جامعه‌ای فقیر نیازمند غذا پیدا نشد، آیا روزه از همه ساقط است؟
این دستور قرآن در نوع خود می‌تواند جالب و مفید باشد، اما محمد ابن عبدالله این آیه را زمانی بیان نمود که اطلاع چندانی از کیفیت روزه در یهودیت نداشت و پس از آشنائی بیشتر از این دین، این دستور خود را فراموش نمود؛ جالب است ظاهرا ایشان یادشان رفته است که این آیه را منسوخ نمایند. آیه‌ای که متنش وجود داره ولی حکمش نسخ گردیده است.

۱ نظر:

سید گفت...

"قرآن بیان می‌نماید اگر کسی فدیه طعام (مقداری مشخص از غذا) بدهد می‌تواند روزه نگیرد، البته در ادامه بیان می‌نماید که اگر روزه بگیرد بهتر است"

آیا واقعا قرآن این را گفته است؟ یا گفته اگر نمی تواند و برایش سخت است؟ حداقل آزاده باشید آقای وبلاگ نویس.

Translate

دریافت از طریق ایمیل

بايگانی وبلاگ