ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

اگر الله آسمان را نگه ندارد، کل آسمان بر زمین فرو می‌افتد!

یکی نیست به این الله بگه: جناب باریتعالی! گمان شما از آسمان چیست؟ ظاهرا شما آنرا بصورت نیم‌کره‌ای تصور می‌نمائید که بالای زمین قرار دارد، شاید هم تصور دیگری دارید.

البته بر شما اشکالی نیست که چنین تصوری داشته باشید؛ زیرا در قدیم تصور غالب چنین بوده است، شما از لفظ الم ترا استفاده نموده‌اید که به معنی آیا ندیده‌اید می‌باشد و مفهوم آیا نمی‌دانید است، یعنی شما به آنان چنین خبر معجزه‌آسائی را یاد می‌دهید.

البته برای شما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا پیروان دین تو استاد مغلطه و تفسیر عجیب و غریبی از این آیه خواهند بود! راستش الان نمی‌دا.نم چه خواهند گفت! ولی ممکن است به بیگ بنگ و سیاه جاله ربط بدهند، پیشاپیش به آنها می‌گویم که شما ابتدا و پیش از هر خلقتی از جمله ستارگان و در نتیجه کهکشانها، زمین را آفریده‌ای.

پیش از آن الله آنرا بالا برده و بالانس کرده بود، اگر این بالانس کردن نبود آسمان تعادلش را از دست می داد و بر روز زمین سقوط می‌کرد، الله اینکار را با با ستارگان انجاو داده است، همانگونه که می دانیم تعدادی از ستارگان به شکل تراوز در آسمان قرار دارند، این شکل در ماه مهر که اعراب آنرا برج میزان(ترازو) می دانند، کاملا مشخص است:

وَالسَّمَاء رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ (رحمن/7) و آسمان را بالا برد و (در آن) ترازو گذاشت.

لذا چون خود الله این بالانس را انجام داده است، پس اگر اراده نماید که بالانس آسمان را به هم بزند، آسمان تعادلش را از دست خواهد داد و بر روی زمین سقوط خواهد نمود

أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُم مَّا فِي الْأَرْضِ وَالْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَيُمْسِكُ السَّمَاء أَن تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ (حج/65) آيا نديده‏اى كه الله آنچه را در زمين است به نفع شما رام گردانيده است و كشتي‌ها در دريا به فرمان او در حرکتند و آسمان را نگاه مى‏دارد تا [مبادا] بر زمين بیفتد مگر به اذن خودش، همانا الله نسبت به مردم سخت رئوف و مهربان است.

==================================

البته برخی اتهام تکراری بودن را وارد می کنند.

لینک مورد ادعا و قضاوت با دوستان؛ ضمنا این را بگویم که اینقدر این خرافات را به نقد خواهم کشید تا دوستانی که بجای مبارزه ی منطقی، روش مبارزه ی کثیف(تهمت و افترا) را در پیش گرفته اند، وادار به تفکر و تعقل نمایم.

به امید پیروزی!

۷ نظر:

arsh irani گفت...

فقط در رابطه با تکراری بودنش یک مطلب باید عرض کنم که به نظرم اصلا هم تکراری نیست.
من الان می خواهم لینکی با عنوان "زن در قرآن" قرار بدهم، آیا چون قبلا فرستادم، پس تکراریه؟
در اینجا چون خرافاتی آشکار و مسلم را از چند زاویه به نقد کشیدم اتهام تکرای بودن را وارد می نمایند.
ضمنا من یک اتئیست هستم و مانند شما مسلمانان دروغی مقدس(تقیه) ندارم؛ گفتم که این لینک را در حالت خستگی نوشتم و اصلان حواسم به اون تیتر نبود. البته باز می گویم که شباهت تیتر، دلیل بر تکرار محتوا نیست.
امیدوارم که همه در راه یافتن حقیقت و تمسک به کرامت انسانی پیروز باشند!

ناشناس گفت...

خیرخواه:
این کامنت شما کاملا نشانه بی اطلاعیتان از ادبیات عربی و سیاق و اصطلاحات قرآنی است.{ببخشید که کی برد من علامت همزه ندارد}
سما در کلام قرآن عموما اشاره به آسمان نزدیک دارد.
شاهد مقصود آیه ذیل است:
«و جعلنا السما سقفا محفوظا»
این آیه به وضوح اشاره به تمهیدات پروردگار جهت حفظ حیات بشری بر روی زمین دارد و بسادگی می توان به خاصیت اتمسفر در بلوک کردن و جذب اشعه ماورا بنفش و اشعه های کیهانی با طول موج کوتاه و همچنین پدیده حیرت انگیز کمربند ون آلن که ذرات باردار ساطع شده از خورشید را منحرف می کنداشاره کرد.

اشتباه دیگر شما آنست که اطلاع ندارید دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سرعت انبساط کیهانی اگر ذره ای بیشتر یا کمتر از این که هست می بود کل گیتی دچار زوال و نابودی می گشت و این {می تواند} تفسیر این آیه شریفه باشد که «... و وضع المیزان»

موضوع دیگر درباره وقوع سما بر ارض است. با توجه به اصطلاحات محدود نجومی آن زمان در زبان عربی {و البته تمامی زبانهای رایج دیگر آن روز} و اینکه قرآن کتاب دینی و تشریعی و خداشناسی است و نه کتاب علمی و اختر شناسی تفسیر آیه مزبور باید با دقت و موشکافی بیشتری صورت گیرد. و اما جانور شناسان و دانشمندان اکولوژی معتقدند هر ۲۷ میلیون سال بر اثر بارش شهابسنگها حیات بر روی زمین در معرض انقراض کلی قرار می گیرد و اگر این پدیده روزمره بود هرگز حیات در گونه پیشرفته آن بر روی زمین شکل نمی گرفت. و این می تواند تفسیر آیه شریفه باشد که :
« یمسک السما ان تقع علی الارض الا باذنه»
موفق باشید

arsh irani گفت...

از دید اسلام، کل ستارگان در پائینترین آسمان(سماء الدنیا) قرار دارند، یعنی در جو هستند؟

ناشناس گفت...

اشاره شما باید به آیه شریفه ۶ سوره صافات : «انا زینا السما الدنیا بزینه الکواکب» و آيه شریفه ۵ سوره ملک «وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ» باشد.
در هر دو آیه خداوند دو وجه از صفات خود را که یکی جمالیه و بروز آن در زیبایی منظر آسمان و دیگری جلالیه و ظهور آن در مجازات شیاطین است تبیین می فرماید. و اما منظور از تزیین , قرار گرفتن ستارگان در آسمان نزدیک زمین نیست بلکه مقصود,دور نما و چشم انداز زیبای آسمان از دید ناظر زمینی (یا همان بشر) می باشد.

و اما چون بحث به موضوعات نجومی رسید, یک نمونه دیگر از عجایب قرآن را خدمت شما یادآور می شوم.
طی یک دوره چند میلیون ساله ابر های گازی به وجود آمدند که هسته آغازین تشکیل ستارگان بودند. کهکشان راه شیری در یک ابر چرخنده کم سرعت از هیدروژن و هلیوم که در حدود 100 کیلو پارسک (326 سال نوری) پهنا دارد تشکیل شد.
قبل از یک دوره زمانی معین همه مواد موجود در عالم به شکل گاز بوده است.
«ادوارد لوتركپل» می‏نویسد:
«علم نه تنها حدوث عالم را ثابت می‏كند بلكه روشن می‏سازد كه دنیا از حالت گازی در یك (لحظه معینی) در نتیجه یك انفجار بزرگ بوجود آمده است و این لحظه تقریباً پنج بیلیون سال پیش بوده و هنوز هم در حال توسعه است.»
این می تواند تفسیر حیرت انگیز آیه شریفه ذیل باشد که:
« ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاءِ وَهِيَ دُخَانٌ»
(فصلت ۱۱)
و البته از امیرالمومنین نیز روایت است:
عن الإمام علي(ع)ان سائلا سأله:مم خلق الله السموات؟
فقال:من البخار

با آرزوی توفیق

arsh irani گفت...

خیرخواه گرامی!
این دودی که در فضا قرار داشت ناشی از خلقت زمین بود.
الله پس از اینکه همه چیز را در زمین برای انسانها خلق نمود به آسمان پرداخت و در حالیکه دود بود:
وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَكَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ (فصلت/10) و در آن لنگرهائی (کوهها) قرار داد و بركاتي در آن آفريد، و مواد غذائي مختلف آن را مقدر فرمود، اينها همه در چهار روز بود، درست به اندازه نياز تقاضا كنندگان!

پس از این است که به سراغ آسمانها می رود، در فضای آسمان، گرد و غبار ناشی از پیدایش زمین بود، او بر روی زمین قرار گرفت و شروع به خلقت آسمان نمود:
ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِيَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَيْنَا طَائِعِينَ (فصلت/11) سپس اراده آفرينش آسمان فرمود در حالي كه به صورت دود بود، به آن و به زمين دستور داد به بیائید (سر جایتان) و شكل گيريد، خواه از روي اطاعت و خواه اكراه! آنها گفتند: ما از روي طاعت مي‏آئيم.
برای برسی بیشتر، می توانید در بالای وبلاگ(موضوعات بررسی شده:)
تناقضات علمی قرآن-تناقضات قرآن در پیدایش زمین و آسمان.بروید؛ در آنجا شرح مفصل داده شده است و می توانید همانجا بحث را ادامه دهید.
پیروز باشید!

سید گفت...

جهت اطلاع شما نیروی گرانش اجرام سماوی علی القاعده باید باعث شود كه اجرام سماوی روی همدیگر سقوط كنند. یعنی اینكه سقوط نمی كنند نیاز به پدیده دیگری است كه ان شاالله با پیشرفت علم آن هم معلوم می شود.

مسلم گفت...

توفکرکردی آسمان همین سقف آبی رنگه؟؟؟خیر،انسان هنوزبه ستارگان نرسیده چه برسه به آسمان!!ورسیدن به آسمان وستارگان یک امرخیالی برای هربشراست خداوند میفرماید «ولقد زینا السماءالدنیابمصابیح»واین هیچ تعارضی باعلم جدیدندارد.بازهم میگویم علم شماناقص است نه علم قرآنی.شماهم سعی درمعرفی کردن اسلام به عنوان یک دین خرافی نباشین.

Translate

بايگانی وبلاگ