ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

داستان خلقت آدم و این همه پرسش بی پاسخ

    برای شناخت اسلام بهترین گزینه قرآن است؛ اگر دلایلی غیر قرآنی آورده شود، بی‌گمان خواهند گفت که این حدیث جعلی است؛ لذا برای بررسی اسلام و نظر این دین در مورد علت و چگونگی پیدایش انسان، قرآن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
    قرآن پس از بیان چگونگی پیدایش زمین و اتمام خلقت آن، اولین آیه‌ای که می‌آورد بیان چگونگی خلقت انسان است؛ این کتاب انسان را فقط مردان می‌داند و زن را موجودی می‌داند که برای آرامش(جنسی) مردان خلق نموده است.
    قرآن داستان خلقت را این‌گونه آغاز می‌نماید :
    هنگامیکه الله به فرشتگانش گفت "من قصد پیدایش انسان را به عنوان خلیفه‌ی خویش بر زمین  دارم"، فرشتگان اعتراض کردند که چرا او را خلق می نمائی؟ او موجودی است خونریز:
    وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ (بقره/30) هنگامیکه پروردگارت به فرشتگان گفت که من جانشینی را برای خودم در زمین قرار میدهم، گفتند آيا كسى را در آن (زمین) قرار میدهی که در آن فساد و خونریزی میکند حال آنكه ما شاكرانه تو را نيايش مى‏كنيم و تو را به پاكى ياد مى‏كنيم،(الله) گفت من چيزى مى‏دانم كه شما نمى‏دانيد
    فرشتگان الله چگونه خون را شناخته بودند؛ مگر آنها در بدنشان خون داشتند؟ قرآن می‌گوید که جنس آنها از نور است.
فرضاً که خون را می‌شناختند، چگونه فهمیدند که انسانها خونریزی می‌کنند؟
    چگونه دانستند که انسانها فساد می‌کنند؟
    اما الله همین خلیفه بودن را در برهه‌ای از زمان  از تمام انسانها می‌گیرد و به شخصی خاص می‌دهد:
    يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُم بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَى فَيُضِلَّكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ  (ص/26 ) اى داوود ما تو را در روى زمين خليفه [خود] برگماشته‏ايم، پس در ميان مردم به حق داورى كن، و از هوى و هوس پيروى مكن، كه تو را از راه الله گمراه كند، بى‏گمان كسانى كه از راه الله گمراه مى‏شوند عذاب سخت و سنگينى در پيش دارند چرا كه روز حساب را فراموش كرده‏اند.
    او برای اینکه حرفش را برای فرشتگانش ثابت نماید، مخفیانه به آدم همه‌ی نام‍ها را یاد می‌دهد، پس از آن است که از فرشتگانش می‌پرسد، نامها را به من بگوئید اگر شما راست می‌گوئید؟:

     وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (بقره/32) و همه نامها را به آدم آموخت، سپس آنها را بر فرشتگان عرضه نمود و گفت اگر راست مى‏گوييد به من از نامهاى اینها خبر دهيد.
پس کاملا طبیعی بود که آنها نخواهند توانست به پرسش الله پاسخ دهند، لذا همگی اقرار نمودند که ما نمی‌دانیم:
   قَالُواْ سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (بقره/32 ) گفتند که تو (بسیار) پاکی ، ما دانشى نداريم جز آنچه به ما آموخته‏اى، تو داناى فرزانه‏اى.

‏    الله(خدای خیالی) خوب می‌داند که فرشتگانش نخواهند توانست به پرسش او پاسخ دهند، بلافاصله از آدم می‌پرسد؛ او نیز آنگونه که الله می‌خواهد پاسخ می‌دهد؛ الله شروع به سرکوفت زدن فرشتگانش را می‌نماید و می‌گوید "مگر من به شما نگفته بودم چیزی را که من می‌دانم شمت نمی‌دانید"، چرا بی دلیل اعتراض می‌کنید؟:
     قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُمْ بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ (بقره/33 ) فرمود اى آدم آنان را از نامهايشان خبر ده، و چون از نامهايشان خبرشان داد، فرمود آيا به شما نگفتم كه من ناپيداى آسمانها و زمين را مى‏دانم.

پس از این ماجرا الله به فرشتگانش دستور می‌دهند که به آدم سجده نمایند، همگی سجده می‌نمایند جز ابلیس:
     وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ (بقره/34 ) وهنگامیکه به فرشتگان گفتيم بر آدم سجده نمائید ، همگی سجده نمودند بجز ابليس كه سركشي کرد و كبر ورزيد و از كافران شد .
     وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلآئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ (اعراف/11 ) و به راستى كه شما را آفريديم و به شما شکل دادیم، آنگاه به فرشتگان گفتيم بر آدم سجده کنید، همه سجده کردند مگر ابليس كه از سجده‏كنندگان نبود.


قرآن بیان می‌کند که ابلیس از جنیان بود:
     وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاء مِن دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا  (کهف/50 ) هنگامیکه به فرشتگان گفتيم به آدم سجده نمائید، همه سجده کردند مگر ابليس كه از جنيان بود و از فرمان پروردگارش سرپيچيد، آيا شما او و زاده شدگان از او (نسلش) را به جاى من به اولیائی مى‏گيريد، و حال آنكه ايشان دشمنان شما هستند، ستمكاران [مشرك‏] بد جانشينى [به جای الله] دارند।.

و در جای دیگر خطاب به ابلیس می‌گوید که چرا به چیزی که با دو دستم خلق کردم سجده نمی‌کنی؟ 
    قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِينَ  (ص/74) گفت اى ابليس، چه چيزى تو را از سجده به آنچه که با دستان خويش آفريده‏ام، بازداشت؟ آيا خودبزرگ بینی نمودی يا از بلندمرتبگانی؟
       در آیه‌ی اولی، الله بیان می‌کند که ای مردم، شما دنبال ابلیس و ذریه‌اش را نگیرید؛ آنها گمراه کنندگان شمایند.
    پرسشی که پیش می‌آید این است که:
    اولا ابلیس که از جنیان بود، در بارگاه الهی چکار می‌کرد؟
    جایگاه اصلی جنیان کجا بود؟
    قرآن بیان می‌کند که ای مردم شما از خانواده و فرزندان ابلیس نیز پیروی نکنید .
    آیا جنیان نر و ماده دارند؟
    آیا ابلیس در بارگاه الله همراه زنش بود؟
    آیا در آنجا مرگ و زندگی هست؟
    آیا ابلیس و زنش از نزدیکان الله بودند؟
   فرض کنید که ابلیس بعدا یکی از جنیان را گول زد و او را به همسری اختیار کرد , گناه فرزندان آنها چیست؟
آیا خانواده‌ی ابلیس همگی دارای عمری دراز هستند؟
    چرا به خاطر گناه او؛ زنش و تمام زاده شدگان از او نیز باید جزء شیطانها باشد؟
   گناه ذریه‌ی او چیست؟
   آیا ممکن است از ذریه‌ی ابلیس جنی نیکوکار زاده شود؟

 و در آیه پائین الله بیان می‌کند که من آدم را با دستانم آفریدم، مگر الله مانند انسان دارای دست است؟
    هنگامیکه الله از ابلیس می‌پرسد؛ چرا از سجده کردن امتناع ورزیدی، ابلیس در پاسخ می‌گوید که من از آتش هستم و او (آدم) از گل:
قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَاْ خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ (عراف/12)  (الله) گفت هنگامیکه تو را به سجده كردم دستور دادم چه چيز تو را بازداشت كه سجده نكردى؟ گفت براى اينكه من بهتر از او هستم، مرا از آتش آفريده‏اى و او را از گل‏
اینجاست که الله به ابلیس دستور می‌دهد (از اینجا) پائین شو:
قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَن تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ  (اعراف/13 ) (الله) گفت پس از آنجا (درگاه الله) پايين رو كه تو را نرسد كه در آن بزرگى بفروشى، بيرون شو كه تو خورد و خوارى
    هبوط در زبان عربی به چیزی اطلاق می‌شود که از بالا به پائین سقوط نماید و یا بنشیند، عده‌ای نیز در معنای این آیه، به فرو‌افتادن معنوی ابلیس اشاره می‌نمایند؛ در هر صورت، ابلیس از بارگاه الله رانده می‌شود؛ پرسش:
    او به کجا فرستاده شد ؟
    جایگاه جنیان کجا بود؟
    آیا آنها پیش از انسانها ساکنان زمین بودند؟
    آیا آنها باید بندگی الله را می‌کردند؟
    پس آنها خلیفه‌ی الله بر زمین بودند؟
    ابلیس بعد از رانده شدن از بارگاه الهی، به الله می‌گوید، به من فرصتی بده تا انسانها را گمراه نمایم و فریب دهم، همانگونه که تو مرا فریب دادی, الله هم این پیشنهاد ابلیس را می‌پذیرد؛ چرا ؟
  چرا او جنیان را فریب نمی‌دهد؟ اگر هم فریب می‌دهد، چرا چنین درخواستی از الله نمی‌کند؟
    آیا الله قبل از اراده کردن خلق آدم  ، اراده کرده بود که انسان باید فریب دیگران بخورد ؟
    امانت الهی چیست که انسان آنرا حمل می‌کند؟:
إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا(حزاب/72  ) ما امانت را بر آسمانها و زمين و كوهها عرضه داشتيم، ولى از پذيرفتن آن سر باززدند، و از آن هراسيدند، و انسان آن را پذيرفت، كه او ستمكار نادانى بود.

    چه کسی این امانت را پذیرفت؟
    فرض می‌کنیم که آدم آنرا پذیرفته باشد، او به کدامین دلیل از جانب کل انسانها سرنوشت آنها را رقم می‌زند؟
    آیا او اراده کرده بود که ابلیس باید فدای اراده‌ی الله گردد؟
    آیا الله اراده کرده بود که ابلیس باید از اجرای فرمان او امتناع ورزد؟
    چرا ابلیس به الله می‌گوید که تو مرا فریب دادی و الله هم سکوتی که نشانه‌ی تائید حرف ابلیس است را اختیار می‌نماید؟
    آیا امانت الهی , فریب ابلیس خوردن بود؟:
    قَالَ أَنظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَاعراف/14)) (ابلیس) گفت مرا تا روزى كه برانگيخته خواهند شد مهلت ده
    قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ اعراف/15) ) (ابلیس)گفت پروردگارا از آنجا كه مرا فريفتى، بر سر راه راست تو در كمين آنان مى‏نشينم .
ابلیس شروع به تهدید نمودن الله می‌کند:
    ثُمَّ لآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَآئِلِهِمْ وَلاَ تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ‏ (اعراف/16)آنگاه از پيش و پس و راست و چپشان به سروقتشان مى‏روم، و بيشترشان را سپاسگزار نخواهى يافت‏.
الله در پاسخ به او می‌گوید که:
قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْؤُومًا مَّدْحُورًا لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لأَمْلأنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ أَجْمَعِينَ(اعراف/17) (الله) گفت از آنجا (بارگاه الهی) نكوهيده و سرشكسته بيرون شو جهنم را از پيروان تو و همگى شما آكنده خواهم ساخت.‏
پس از خلقت و شکل گرفتن آدم، الله از پهلوی چپ او زنش (حوا) را خلق میکند.
پس از این آفرینش است، الله به آدم و زنش دستور می‌دهد که در بهشت ساکن شوند، اما در آنجا برای آن دو, تله‌ای به‌ نام درخت، قرار می‌دهد تا به هدف بیان شده‌اش که خلیفه الله بر زمین است، برسد:
وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلاَ مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَاعراف/18) ) و اى آدم تو و همسرت در بهشت آرامش گیرید و از هر جا كه خواستيد بخوريد، ولى به اين درخت نزديك نشويد وگرنه از ستمكاران خواهيد بود.
وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلاَ مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ  
(اعراف/19) اى آدم تو و همسرت در بهشت آرام گیرید و از هر جا كه خواستيد بخوريد، ولى به اين درخت نزديك نشويد وگرنه از ستمكاران خواهيد بود. 
وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلاَ مِنْهَا رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُمَا وَلاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الْظَّالِمِينَ(بقره/35 ) و گفتيم اى آدم تو و همسرت در بهشت آرامش گیرید و از آن از هر جا كه خواستيد به خوشى و فراوانى بخوريد، ولى به اين درخت نزديك نشويد كه از ستمكاران خواهيد بود. ( این هم از معجزات الله که دو آیه را فقط با یک کلمه تغییر آورده)
پرسشی در اینجا مطرح می‌گردد:
    الله به فرشتگانش گفته بود که من در زمین برای خودم جانشینی قرار می‌دهم و آدم را به همین منظور خلق نمود, چرا او را در بهشت ساکن کرد؟
    اگر بگویند که منظور قرآن از یهشت, باغی بود بر روی زمین, پس چرا هنگامیکه آدم و حوا گول شیطان را خوردند، الله بیان می‌کند که شما را از بهشت اخراج و بر روی زمین مستقر می‌کنم؟
    قرآن از همان لفظی (هبوط) استفاده می‌کند که هنگام رانده شدن ابلیس نیز استفاده کرده بود.
    فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ(بقره/36) سپس شيطان آنان را به لغزش كشانيد و از جايى كه بودند آواره كرد، و گفتيم پايين رويد برخى دشمن يكديگر و در روى زمين تا وقت معين آرامشگاه و بهره‏مندى داريد
     ف   فوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْءَاتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِين
(اعراف/20) آنگاه شيطان آنان را وسوسه كرد تا سرانجام عورتشان را كه از ديد آنان پوشيده بود، آشكار كند، و گفت پروردگارتان شما را از اين درخت نهى نكرد مگر از آن روى كه دو ملکه شويد يا از جاودانگان گرديد.
   فدَلاَّهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَاتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَآنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ اعراف/22) ) آنگاه آنان را فريبكارانه راهنمائی کرد (به طمع انداخت) و هنگامیکه از آن درخت خوردند، عورتهايشان بر آنان آشكار شد و بر آنها از برگ بهشتى مى‏چسباندند و پروردگارشان به آنان ندا در داد كه مگر شما را از اين درخت نهى نكرده بودم و به شما نگفته بودم كه شيطان دشمن آشكار شماست‏ .
    مگر الله به فرشتگانش دستور نداده بود که برآدم سجده نمایند؟(آدم از فرشتگان برتر بود) پس چرا آنها آرزوی فرشته شدن، را داشتند؟
    مگر آدم پیامبر نبود؟
    او که معصوم است، چرا گول ابلیس را خورد؟
    اگر گفته شود که آدم گول نخورد, بلکه این حوا بود که فریب ابلیس را خورد, پس:
اولا چرا به گناه حوا, آدم هم باید تاوان پس بدهد؟
ثانیا الله می‌گوید که شیطان هر دوی آنها را گول زد.
    چرا آنان از پیدا شدن عورتشان شرم کردند؟
    آیا از همدیگر شرمنده می‌شدند؟
    ابلیس در بهشت چکار می‌کرد؟
    چرا الله، او را وارد بهشت نمود؟
    او چگونه وارد شد؟
    آدم پس از اینکه متوجه اشتباهاتشان شد, از الله درخواست بخشش نمود و الله نیز کلمات توبه را به او آموخت:
    فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (یقره/37) آنگاه آدم كلماتى از پروردگارش فراگرفت و (الله) از او درگذشت، او توبه‏پذير مهربان است.‏
    کلمات توبه چه بود؟
    آیا برای توبه کردن کلماتی خاص لازم است؟
    او با کدام زبان به سوی الله توبه نمود؟
    آیا زبان عربی بود؟
    آیا زبان عربی زبان الله است ؟
    آیا زبان عربها بهترین زبان است؟
    چرا حوا توبه نکرد؟

    قرآن متوجه این اشتباهش می‌گردد و آنرا اصلاح می‌نماید:
    قَالاَ رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ )اعراف/23) آن دو گفتند که رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ.
    آیا این کلمات توبه بود:د
(رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ
    قُلْنَا اهْبِطُواْ مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى فَمَن تَبِعَ هُدَايَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَبقره/38) ) گفتيم همه از آن [بهشت‏] پايين رويد، آنگاه اگر رهنمودى از من براى شما آمد، كسانى كه از رهنمودم پيروى كنند، بيمى برايشان نيست و اندوهگين نگردند.
   قَالَ اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِي الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِينٍ(اعراف/24) (الله) گفت پايين رويد -برخى از شمادشمن برخى ديگر هستید و در روى زمين تا وقت معين بهره مندی (از آن) و دارید که جایگاه استقرار شماست.
    برخی اینچنین تفسیر می نمایند، بهشتی که در اینجا اشاره شده است، در واقع باغی بوده، در پاسخ باید گفت:


   يَا بَنِي آدَمَ لاَ يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ (اعراف/27)  اى فرزندان آدم، شيطان شما را نفريبد، چنانكه پدر و مادر [نخستين‏] شما را از بهشت آواره كرد و لباس(بهشتی) آنان را از آنان بركند تا عورتشان را بر ايشان آشكار كند، او و همانندانش شما را از جايى كه شما آنان را نمى‏بينيد، مى‏بينند، ما شياطين را سرور نامؤمنان گردانده‏ايم‏.
    مگر در باغ به انسانها لباس مخصوص را می پوشانند؟
ضمنا سیاق آیه مشخص است که منظور همان بهشت می باشد
      سردرگمی قرآن در ماده‌ی اولیه‌ی تشکیل دهنده‌ی انسان! لجن یا گل؟

۳۷ نظر:

ناشناس گفت...

ببین داداش منو تو در حدی نیستیم که بخواهیم در این موارد اظهار نظر کنیم و بگیم خدا چرا اینطور کرد یا اونطور کرد.جنابعالی بخاطر حوادث و اتفاقات اخیر داری خدا رو هم محاکمه میکنی

ناشناس گفت...

تو دیگی کی هستی؟ نویسنده دلایلی کاملا موجه از قرآن همراه با پرسشهائی منطقی مطرح کرده. برو از مرجعت این سوالا رو بپرس و جوابش رو بده؟ چرا همه رو مثل خودت حساب میکنی؟ البته کسیکه دنبال مرجع و این جور چیزا باشه, فکرش همینه.

علیرضا

siavash گفت...

مطلب جالبی بود. قضیه این جاست که ما فکر می کنیم این حرف ها از آسمون اومده در حالیکه تمامش کپی برداری از افسانه های قوم یهوده که طی سال ها خودشون ساختن. با تشکر از شما برای مطالعه و گردآوری.

ناشناس گفت...

سوره ص آیه71:چنینبود که پروردگارت به فرشتگان فرمودهمانا من آفریننده انسان از گل هستم انسان نه فقط آدم یا حوا فکر کنم همین یه آیه برا نقض تمام مطالبتون کافی باشه.

arsh irani گفت...

کسانیکه مایلند نظرشون منتشر بشه لطفا از گزینه ی ناشناس استفاده نکنن!
اما در پاسخ به خواننده ی قبلی که میگویند؛سوره ص آیه71:چنینبود که پروردگارت به فرشتگان فرمودهمانا من آفریننده انسان از گل هستم انسان نه فقط آدم یا حوا فکر کنم همین یه آیه برا نقض تمام مطالبتون کافی باشه.
باید گفته شودکه؛
منظور الله از این بشر همان آدمه و به این آیه و آیه ی بعدی خوب توجه نمائید؛
إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِن طِينٍ (ص/71) فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ (ص/72)به خاطر بياور هنگامي را كه پروردگارت به ملائكه گفت: من بشري را از گل مي‏آفرينم/ هنگامي كه آن را نظام بخشيدم و از روح خودم در آن دميدم براي او سجده كنيد.
فرشتگان بر آدم سجده نمودند نه بر تمام انسانهاو ثانیا؛
قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَاْ خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ (الله) فرمود: چه چيز تو(ابلیس) را مانع شد كه سجده كني در آن هنگام كه به تو فرمان دادم ؟ گفت: من از او بهترم، مرا از آتش آفريده‏اي و او(آدم) را از گل!

ناشناس گفت...

نمیدونم شما خدا بشناسونید به ما یا از خدا دلسردمون کنید؟این سوال واسم لطفا بگید؟تفکر در کار خدا کفر،روز قیامتی هم هست که اون موقع میفهمیم همه چیزو

arsh irani گفت...

دوست گرامی! لطفا از گزینه ی ناشناس استفاده ننمائید، اما؛
خدا کیست و یا چیست؟
خدا پدیده ای است ذهنی، که هرگاه خود عقل، توانائی وارد شدن به آنرا نداشته باشد، خدا را آنجا قرار میدهد.
قیامت هم راه حلی است در جهت پاسخ به ناتوانائی انسان، که ناشی از بیعدالتی جهان است.

ناشناس گفت...

پس ما چرا بوجود اومدیم؟کی ما رو بوجود آورده؟کی پدر و مادرهای ما رو بوجود آورده؟ما بوجود اومدیم که چکار کنیم؟آخر زندگی با مرگ تمام میشه یا واقعا جهان دیگه ای هست؟اگه خدا یه پدیده ذهنی پس قرآن هم شاید حرفهایی از اعراب گذشته باشه؟چرا باید نماز خوند یا بهشون ایمان داشت؟
جواب سوالامو بدین همون ناشناس که اسمم دنیا هست

arsh irani گفت...

دوست گرامی که خود را دنیا معرفی مینمائید دلم نیامد پاسخت رو ندم گرچه خودت رو باز ناشناس معرفی نمودی؛ ولی ازت خواهش میکنم که میزان تحصیلاتت رو برام بنویس ؛
دوست عزیز که خودت رو دنیا معرفی مینمائید! چرا فرض شما بر این استوار است که پشت هر پدیده ای نیروئی هوشمند و بینهایت نیرومند نهفته است که برای هر پدیده ای هدفی را در نظر گرفته؟ تمام اسباب درک انسانها از پدیده های جهان عقل آنهاست؛
شما چگونه وجود این نیرو را با عقلتان پذیرفتید و در عین حال معتقدید که با عقل نمیتوان او را درک نمود.
بله گیتی به سمتی قابل پیش بینی پیش میرود؛ اما کسی آنرا به پیش نمیبرد.
آیا میدانید که شکل گیری ما، در رحم مادر کاملا تصادفی است و از میان ملیاردها اسپرمی که توانائی بخشی از انسان شدن را دارا هستند، فقط یکی از آنها ممکن است چنین قابلیتی را پیدا کند؟
آیا اگر مثلا پدر و مادر ما با هم ازدواج نمیکردند مائی هم بودیم؟
شما احتمالا فرض را بر عدالت گذاشته اید؛ آیا عدالت است که یکی فرزند کسی باشد که ممکن است از گرسنگی بمیرد و دیگری برعکس؟
دوست گرامی من شما را انسانی صادق میبینم که دنبال حقیقت هستی،
امیدوارم که در یافتن آن موفق باشی.

دنیا گفت...

دانشجوی معماری هستم،ما اگه همه اسرار خلقت رو بدونیم که یک انسان کامل میضیم،در صورتی که هیچ انسانی کامل نیست،دنبال حقیقت میگردم که آیا خدایی هست یا نه،من میخوام بخیلی قبل برگردم که آیا خدا این جهان با نظم و پچیده رو آفریده یا بوجود آمدنش یه اتفاق بوده؟

arsh irani گفت...

دوست گرامی!
بحثی که شما مطرح مینمائید؛ در این پست جائی ندارد.
شما چرا الله را با آفریدگار یکی میدانید؟
چرا موارد مطرح شده در نوشته ی بالا را نقد نمیکنید؟
کی گفته که انسان باید تمام اسرار گیتی را بداند؟
اتفاقا مسلمانها چنین ادعائی دارند.
قرآن میگه؛ فاتقوالله یعلمکم الله (پرهیزگار و خداترس باشید تا الله به شما (علم) بیاموزد)
آیا چنین است؟
از دید اسلامی کسیکه بیشترین آگاهی از دین اسلام را داشته باشد دانشمند(عالم) خوانده میشود و علم یعنی علوم اسلامی.
ایا چنین است؟

لطفا این دو پست را مطالعه بفرمائید؛ و اکر نظری و یا نقدی داشتید، میتوانید در قسمتهای مربوطه بگذارید.
مرز دین و خرافه با عقلانیت(http://iran000.blogspot.com/2009/08/blog-post_17.html)

و الله همان آفریدگار است؟:
http://iran000.blogspot.com/2009/09/blog-post_13.html

و با توجه اینکه دانشجو و اهل دانش هستید لطفا این دو پست را هم مطالعه فرمائید:
داستان پیدایش زمین و آسمان از دید اسلام؛
http://iran000.blogspot.com/2009/08/blog-post_16.html
و بررسی علمی قرآن

arsh irani گفت...

ضمنا با توجه به اینکه دانشجو هستید؛ گزینه ی ناشناس، از شما پذیرفته نیست.

ناشناس گفت...

یک نکته عجیب دیگر: ظاهراً خوردن سیب خیلی هم بد نبوده. چون انسان تازه بعد از خوردن سیب، متوجه عریان بودن خودش میشه. آیا سیب خوردن هم یکی از همان "فریب" های الله بوده تا انسان رو مجبور به خروج از بهشت و قبول خلیفگی در زمین بکنه؟!
یا شاید هم به علت کپی برداری اشتباه از کتب یهودی چنین اشتباهی در قران پیش اومده.

رضا گفت...

و چه آسان ميشه فهميد كه آگاهي شما چقدر سطحيه و مثلا از يك بنا ،به نقاشي روي ديوارها توجه ميكني و از اينكه پايه هاي آن چگونه بنا شده بي خبري!!!

عزيزم تو مو ميبيني و پيچش مو از ديد تو پنهان.
من مطمئنم شما راه خود را ميابيد چون در ايتداي راه هستيد.و به نظرمن روش خوبي را انتخاب كرديد.
براي كشف يك واقعيت ابتدا بايد آنرا نقض نمود.
موفق باشيد

Hani گفت...

اون شخصی که گفته ما در حدی نیستیم که بخواهیم در این موارد اظهار نظر کنیم دقیقا حرف دین فروشان رو تکرار میکنه که در طول قرون متمادی گفتند کار خدا رو ما میدونیم و بس. هیچکس پیامبر نبوده نه مسیح نه موسی و نه محمد زنباره و نه علی قاتل با فک و فامیلهاش. بابابیدار شین بسه خرافه و حرف مزخرف

farhad گفت...

سلام دوست عزیز
من این موضوع برایم سوال بود (خلقت حضرت آدم) از این جهت که اصولا با نظریه فرگشت قابل تطابق نیست اما در صحبت با برخی دوستان آنها اشاره کردند که طبق روایات و آیات اسلامی قبل از حضرت آدم انسانهایی روی زمین بوده اند و در حقیقت حضرت آدم اولین شخص از نوع بشر نبوده است بلکه اولین نفر از نژاد خاصی بوده که روی زمین باقی مانده است و به همین علت نیز ملائکه تجربه آدمهای قبلی را داشته اند و می دانسته اند که آدمها روی زمین فساد می کنند و خون می ریزند. اگر چه این مطلب اشکالاتی دارد اما تا حدی می تواند آیات را با علم امروزی آشتی دهد و ظاهرا دوستان مومن آنقدر باهوش هستند که مطابق علم در تاویل آیات دقت بخرج دهند. می خواستم نظر شما را هم در صورت امکان در این مورد بدانم.

با تشکر

arsh irani گفت...

سلام فرهاد عزیز!
هر ادعائی باید مستدل باشد؛ قرآن پس از بیان کیفیت خلقت زمین، می گوید که ما به فرشتگان گفتیم که در نظر داریم چنین و چنان کنیم.
آدم تنها موجودی است که الله با دست خودش خلق نمود، قرآن بیان می کند که الله هرآنچه در زمین است برای شما خلق کرد(موضوعات بررسی شده:تناقضات علمی قرآن-تناقضات قرآن در پیدایش زمین و آسمان.) و سپس به سراغ اسمان رفت . اگر چنین است:
آیا این انسانی که گفته میشود پیش از آدم خلق شدند، برای ما بودند؟
اگر نسلشان منسوخ شد که با بقول خودشان فرضیه ی عدالت الله در تضاد است، زیرا چرا برای آنان قیامتی در نظر گرفته نشد؟
آیا آنان با وجود این همه خونریزی نابود شدند؟
البته تا آنجائیکه من اطلاع دارم می گویند این مخلوقی که پیش از انسان خلق شده بودند، جنینان بودند. این فرضیه هم باز دارای اشکال است؛ زیرا جنیان بقول قرآن از آتش هستند که وجود خون در بدنشان معنی ندارد.

kourosh گفت...

دقت کردین که خدا در قرآن میگه " قرآن رو برای هدایت مومنان فرستادیم " ؟ این یعنی آدم اول قلبا باید ایمان داشته باشه بعد بره سراغ قرآن . من اصلا آدم خشکه مذهبی نیستم ولی نمیدونم چرا هرچی بیشتر این حرفها رو میخونم - که منطق ظاهرا درستی هم داره - ایمانم به خدا بیشتر میشه در حالی که حتی هنوز نماز هم نمیخونم . لطفا منو راهنمایی کنید .

Mohamad گفت...

آقا چرا اسلام و قرآن را با آفریدگار یکی می بیند. دروغین بودن اسلام و قرآن ثابت می کنه که محمد یک فرد زرنگ و قدرت طلب بوده که از حماقت مردمش استفاده کرده و حالا هم بعد 1400 سال ما هنوز داریم چوب کارهاش را می خوریم و مردممون چنان دچار خرافات شدن که تا صدها سال نمیشه واقعیت را حالیشون کرد.
اما شاید واقها آفریدگاری وجود داشته باشده اما اونی نیست که کتاب محمد عرب میگه.ح

ناشناس گفت...

به نویسنده پیشنهاد میکنم مقاله طوطی و زنبور دکتر سروش و همچنین جلسه پرسش وپاسخ ایشان رو توی دانشگاه استنقورد که توی سایتشان هست رو مطالعه کنند به نظر من کلی از سوالات مطرح شده با مطالعه این مقاله میتواند جواب داده شود

ناشناس گفت...

مانی
سلام
امشب به گونه ای کاملا اتفاقی با صفحه شما بر خورد کردم.
عنوان مطالب مرا جذب کرد و مجبور به خواندن برخی مطالبتان شدم
گذشته از نقد و بررسی مطالبتان از شیوه کارتان بسیار خرسند گشتم زیرا به نظرم می رسد که اساسی ترین مشکل جامعه ما دین است. اینکه در گذشته دین برای ما مفید بوده یا خیر بماند که خود جای بحث دارد و لی بر آنم که اکنون بسیار مضر و ازار دهنده است. کار شما دست کم این سودمندی را دارد که میخی بر پهلوی خوانندگان تان می زند که هر چه شنیده اید از کودکی در گوشمان خوانده اند درست نیست و چه بسیار خرافات عجیبی که در ذهنمان خانه کرده است و عادی می نماید. شما خواننده را به مست مطالعه سوق می دهید و این مفید است چون پس از مطالعه نقادانه خودش در می یابد که چه دروغ ها به ذهن او فرو کرده اند و چه کلاه گشادی سرش گذارد اند. هر عاقلی اگر خواننده ای نقاد هم باشد دست کم دیگر نمی تواند دین داری متعصب باشد
با تشکر از شما
پیروز باشید

سید گفت...

جناب مانی (ناشناس)
"اساسی ترین مشکل جامعه ما دین است" واقعا؟
اصلا بگو از فردا دین عوض شد. این همه مشكل همه حل ؟ واقعا فكر می كنید قبل از آمدن اسلام ایران بدون مشكل بود كه به این راحتی جلوی تعداد كم عربها شكست خورد؟
خیلی ساده می بینیم قضیه ها را. درواقع ساده نمی بینیم؛ بلكه ساده می خواهیم. حل مشكلات ساده نیست. ولی تقصیر دیگری انداختن چرا.

شيطان شناس گفت...

اديان ابراهيمي، کتاب هايشان دستورالعمل سلطه شياطين بر انسانهاست.
تمام پيامبران ابراهيمي آنچه به عنوان وحي درک مي کرده اند کلام شيطان بوده.
شيطان کلام خود را در قالب کتابهاي آسماني براي فريب انسانها و سلطه بندگان شيطان (اخوندها) بر آنها فرستاده.
براي همين است که قران اينهمه غلط و مغلطه و مزخرفات درش هست چون شيطان يک موجود پست و کثيف و البته ناکامل هست.
و نيروهايي را در اختيار دارد و به بعضي از انسانها کمک هايي مي کند که آنها تصور مي کنند خدا کمکشان کرده.
در حالي که خدا موجود کاملي را خلق کرده که خودش راه درست را به کمک عقل و شعور بالاخره پيدا مي کند و نيازي به شنيدن سخن خدا ندارد.

شيطان عقل انسان را هدف قرار داده و با آوردن اديان و بيان اينکه با عبادت خدا مي توان رستگار شد انسان را از شناخت هستي و علوم تجربي که عبادت واقعي خدا مي باشد(خداشناسي) باز مي دارد.
قران، تورات و انجيل کتاب هاي سلطه شياطين بر انسانها هستند.

ناشناس گفت...

با سلام : از نقطه نظر اديان اسمانی اولين مخلوق حضرت ادم بوده و عمر استقرارش روی زمين حدود 10000 سال ميشه . در حال حاضر کهن ترين فسيل تک سلولی حدود 3 ميليارد سال عمر داره اين مطلب و انقراض هايي رو که زمين به خودش ديده رو هم اگه در نظر بگيريم و خيلي مطالب ديگه شما چه نظری داريد ؟بغير از کتب ديني در کدام مرجع از پيامبران نامی برده شده ؟واقعاً حجم مطالب ناقض دين اينقدر زياده که هر کس يک کمی فکر کنه به جواب مي رسه ؟ اين نکته رو فراموش نکنيم سخن پروردگار نبايد سرسری و بی پايه باشه ؟ مثال معروف رو یادمون نره : من می گم در مدار مريخ يک قوری می چرخه ؟ کسی می تونه بگه حرف من درسته يا غلط .....

ناشناس گفت...

از چه روشی برای نفی خدا استفاده می کنید؟ علوم تجربی؟ فیزیک؟ در همین علم فیزیک ماهیت نود و پنج در صد جهان هنوز آشکار نیست ماده تاریک+انرژی تاریک. رفتار آن در صدی را هم که می دانیم در حوزه انرژیهای بالاتر از انرژی پلانک مشخص نیست. تئوریهای موجود در حال دگرگونی و تحول است و هنوز خیلی زود است که ادعا کنیم حتی در صد کمی از جهان اطرافمان را می شناسیم پس چگونه یه صراحت ادعا می کنید خدایی نیست؟ لااقل بگویید نمی دانید که هست

جمال گفت...

من سوالم اینه:
بدی و زشتی قبل از شیطان وجود داشته یا خیر؟ اگر وجود داشته کی اونو خلق کرده؟ اگر خدا خلق کرده پس نتیجه میگیریم قسمتی از خدا هم بدی و زشتی است.
اگر بدی و زشتی وجود نداشته پس چرا شیطان نا فرمانی کرد؟ آیا کسی دیگه ای بوده که شیطان رو گول زده تا اونم نافرمانی کنه؟
در مورد شیطان هم در بعضی موارد گفته شده که فرشتست و در بعضی موارد جن. تکلیف ما چیه؟

ناشناس گفت...

قابل توجه تمام خدا باوران :

اگه تفره نرید و اگه خودتون رو گول نزنید به نکته ای کلیدی اشاره میکنم که چه PHD چه پروفسور وچه . . . باشید براتون جوابی " دندان شکن " و غیر غابل رده !!!
اگر وجود خدا رو قبول دارید و بر این باورید که خدا به انسان اختیار در تصمیم گیری میان همه چیز
(اصولا میان خوب وبد ) رو داده واگر انسان بدی کنه قصاص میشه واگه خوبی کنه پاداش میگیره وخدا در اخر داوری میکنه - باید بگم کورخوندید !!!
چرا ؟
باید به این نکته اساسی اشاره کنم که در جهان هستی تمام ذرات از بزرگ تا کوچک و در هر حد وبرهه ای طبق خاصیت طبیعی شون که نسبت به هم و پیرامونشون دارن رفتار میکنن وبه این اصل علمی علت_معلول گفته میشه !
حال اون ذره در یک سنگ باشه چه در بدن موجودی مثل انسان فقط وفقط بر طبق خاصیت ذاتیش عمل میکنه ! باید توجه کنید که بدن من وشما از بینهایت ذرات مختلف تشکیل شده که تمامشون طبق واکنش طبیعی وانکار نا پذیرشون نسبت به هم عمل میکنن !
و لازم بدونید که تمام رفتارهای ما در اصتلاح علمی "غیر ارادیه " !
اگه امروز این رو درک کردین ودر صدد بر امدین که مثلا کاری غیر قابل پیش بینی و ارادی انجام بدین - بدونید که در قانون بینهایت شگفت انگیز طبیعت اون رفتار حالای شما از بینهایت قبل در قانون فیزیک جهان مقدر شده بوده والی . . . !
پس با این وجود باور شما نسبت به بساط داوری " خدا " بی تردید دور انداخته میشه !

ناشناس گفت...

بنام خدا
خسته نباشید. من و تعدادی از دوستام سوالات مطرح شده برامون سنگینی میکنه و قادر به حلشون نیستیم . خواهش میکنم اگه اگه مارو راهنمایی کنین ممنون میشم ضمنا از آیات قرآن استفاده نکنین و مطالب زیبا و ارزنده ای که هدایتگر ما باشه و ترسیم درستی از خلقت و هستی رو بهمون نشون بده رو بگذارین . واقعا متشکرم

سعید گفت...

در ابتدا باید بگویم که انچه مرا جذب مطالب این وبلاگ نموده بحث ازاد مواففین ومخالفین وانعکاس نظر هر دو گروه بدون محدودیت وسانسوراست بدون شک برای روشن شدن حقایق جز تضارب ارا ونقد بدون رعایت هیچگونه خط قرمزی مسیر است وانان که در نظریات واعتقادات خود ضعفی دارند سد خط قرمز وتقدس را پیش میکشند تا محدودیت ایجاد کنند وضعفشان اشکار نگردد در خصوص مطالبی که در باره خلقت ادم مطرح کردید چند نکته بنظرم رسید که عرض میکنم در ابتدا باید عرض کنم با تصریح خود قران که میگوید انی جاعل فی الارض انسان بر روی زمین خلق شده وچون ابتدا به ساکن انسان هیچگونه سابقه گناه ونافرمانی نداشته در نقطه ای بهشت گونه وخوش اب وهوا در زمین زندگی میکرده ومکلف به کسب رزق وروزی وپوشاک نبوده واین امکانات برای انها فراهم بوده انها از ابتدا هم عورت داشته اند اما با لباسهای بهشتی که بر تن داشته اند پوشیده بوده اندواما من نمیدانم بر چه اساسی وبا استناد به کدام ایه قران ادم را خلیفه الله میدانندمگر در قران گفته شده انی جاعل فی الارض خلیفتی ویا انی جاعل فی الارض خلیفه لی ثانیا مگر خداوند قبلا روی زمین بوده وخونریزی میکرده به استناد گفته فرشتگان مگر خداوند قرار بوده زمین را ترک کند که برای خودش جانشین تعیین کند اگر چنین باشد که بسیاری از ایات قران با این نظر در تناقض است خداوند از رگ گردن به ما نزدیکنر است وماهرجا باشیم او با ماست واما فرشتگان چون قبل از انسان موجودات بی فکر واندیشه وخونریزی وجود داشته اند ومنقرض گردیده اندمعترضانه میگویند باز هم موجوداتی از همان دست خلق میکنی که اینجاخداوند از دانش وعلم موجود جدید میگوید واما ابلیس ابتدا بگویم همانطور کهاز مفهوم کلمه جن مشهود است جن یعنی موجود پوشیده از نظر وناپیدا چنانکه جنین را به این سبب که ناپیدا وپوشیده است جنین میگویند ویا مجنون چون عقلش پوشیده ودر حجاب است مجنون میگویند اغلب انسانها بر این باورند که هر چیزی را که با چشم میتوان دید باید پذیرفت وهرچه را با چشم خود نبینند باور نمیکنندحال انکه این تفکر باید برای مردمان قدیم کاربرد داشته باشد نه مردمان اکنون هم اکنون در اطراف شما هزاران امواج رادیوی وتلویزیونی در حرکت است که شما قادر به دیدن هیچیک از انهانیستید وهمچنین امواج صوتی واشعه هاوغیره پس نمیتوانید چون ان را نمیبینید ان را انکار کنید پس جن موجودی پوشیده وناپیداست وبر اساس گفته قران مکانیزم بدن انسان بهیچوجه قادر به دیدن انها نیست وهرکس هم ادعا کند انها را دیده دروغ میگویدواما ظاهرا فرشتگان با اطلاعاتی که در اختیار دارند اختیار تخلف ندارند واگر تخلف کنند بلافاصله مجازات میشوند وابلیس هم بدلیل تکبر وخود خواهی فرمان را اجرا نکرد ومطرود شد واما چگونگی خلقت انسان انکه خداوند اشاره دارد که با دودست خود ادم را افریدم تمثیلی است برای انسان که القا کند با نهایت قدرت وظرافت در خلقت موجودات ادم را افریدم چون انسان اگر بخواهد کاری کامل وبا ظرافت انجام دهد از هر دو دست خود استفاده میکندو اما اینکه میگوید من انسانرا از یک نفس واحد افریدم بهیچوجه منظور این نیست که همسرش را از بدن او افریده بلکه منظور از جنس مرد است یعنی خلقت شما مثلا با دومرد ودو زن نیست چون نطفه زن ومرد با هم متفاوت است در اینجا اشاره به نطفه یک مرد است وانگاه که میگوید خلقنا منها زوجها یعنی از همان خاک که از جنس اوست هم زوجش را افریدم وچون قرار برازمودن انسان بود که مشخص شود ایا انسان از خالقش فرمان میبرد یا از دشمنش بدلیل اینکه ادم وهمسرش تنها بودند وزمینه نافرمانی وازمودن کم بود خداوند درختی را از انان منع کرد نوع درخت اصلا مهم نبود بلکه اجرای فرمان مهم بودفرزندان ادم چوب خطای پدر ومادر خودرا نخوردند بلکه خدواند به ادم وهمسرش فهماند که شما در باور خود محکم واستوار نیستید پس از این جایگاه ناز ونعمت خارج شوید وشما در زمین به انواع سختیها وازمونها گرفتار مشوید وهر کس از شمااز اندیشه اش بهره گرفت وکتاب راهنمای راکه از سوی من برایشان فرستاده میشود پیروی نموداز سعادتمندان خواهد بود وان که هوای نفسش را پیروی نماید وکتاب مرا انکار کند از شقاوتمندان نکات بسیار دیگری نیز داشتم که بدلیل اطاله کلام از ان در میگذرم در پایان این را متذکر شوم که من ادعا ندارم که انچه را گفتم عین حقیقت است بلکه این دریافت من از قران است موفق باشید

ناشناس گفت...

آفريدگار جهان بزرگتر ازاونه كه به خاطر چيزايي مثل نوشيدن خوردن پوشش و..انسان روترد كنه چه از بهشت به زمين چه ازين جهان به جهان ديگر هيچ مادري نميتونه بچش روترد. كنه مگراينكه سالم نباشه

سعید گفت...

سلام
این جهان بدون مخلوق است خود خالق خود
چطور خدامیتونه بدون مخلوق باشه این جهان با این همه نیرو نمیتونه باشه
هیچکی اونرو کنترل نمیکنه وخودش طبق فرمول ها و قانونهای فیزیک خودشو کنترل میکنه
بی خودی خودتونو گیج نکنین
تئوری فرگشت رو خوندی
حدودصدوپنجاه سال پیش داروین ریشه ی تمام ادیان رو از پایه زد

سیاوش گفت...

سلام اگه جنه همون بهشته که ابلیس هم اونجا بوده بعد مجباروره سجده کردن شده ولی سرپیچی کرده بعد انداختدش بیرون الله
چه تضمینی داره فردا ما هم که رفتیم بهشت خدا دلش خاست یه موجود از ما بهتر درست کنه بعد بگه سجده کنید هرکی سجده نکرد بندازدش بیرون؟!!!!!
یکی جواب بده خخخخخخخخ

ناشناس گفت...

اصلأ حرف های شما عاقلانه نیست
شما خود تان برای خود دلیل میاورید این همه به اسلام چی ربطی دارد ببین اگر ما کوشش کنیم هزاران سوال میتوانیم بیابیم اما خداوند تعالی میفرماید در باره آنچیزی که نمیدانید بحث نکنید
خداوند هدایت تان کند

ناشناس گفت...

دوس
ت عزیز ابتدای مطلبت رو تصحیح بفرما ضحاک مار بدوش و مغز خور نبود این داستان را کورش پس از کودتای ننگینش ساخت و با آن تاریخ امپراتوری پیش از خود را یعنی مادها را تحریف کرد

ناشناس گفت...

عزیز بیشتر سایت داره دلیل میاره که دنبال رو محمد نباشید نه اینکه خدا وجود نداره.
من خودم شخصا نمیتونم ادمی که میگه محمد قبول ندارم و خدایی که میگه محمد قبول ندارم.
من خدای مهربانی قبول دارم.
و میبینم این ادم خوبی داره کار میکنه به بچه هاش میرسه با همه مهربان هست.
ایا باید من اورا بکشم چون محمد قبول نداره و نیگه من خدای مهربانی قبول دارم نه الله محمد را.
اید بکشم چون قران محمد میگه بکش کسی که بر الله من شریک قرار بده.
اگه شما محمد قبول کنی و الله اون رو باید قاتل بشی و خیلی کارهای دیگه.
شخصا میگم حداقل خدایی قبول کن و برای خودت بساز که مهربانی کامل هست.نه قاتل بشر.
من خودم میگم یک جیزی هست به اسم خدا نه الله هاااا به اسم خدااااا نه الله.میگم این خدا من افریده و نهربانی کامل هست و اسمشو میذارم حضرت حق و مهربانی و به اسم خدا یا دوست صدا میزنم.اینحور بهتر نیست باشب.یا دنبال رو یک نفر به اسم محمد که حتی به عروس فرزند خوندشم رحم نکرد رفت عقدش کرد باهاش خوابید.ایا ؟؟؟؟؟!!!

ناشناس گفت...

لطفا خواهشا خدا را با الله محمد یکی نکنید.
کلمه خدا از جای دیگه میاد.
شما میخوای بگی الله محمد ایمانم بیشتر میشه بگو به الله بیشتر نیشه ایمانم.
از اسم خدا استفاده نکن.خدا حرمت داره اسمش با الله یکیش نکن.

ناشناس گفت...

بله اگه انقلاب نمیشد الان ایران ابرقدرت دنیا بود.توش شک داری.
فکر کردی برای چی این همه برنامه ریخته شد شاه بره.

Translate

بايگانی وبلاگ