ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

آیا ترجمه الله به خدا درست است؟ فرق بین الله و خدا.

     در تقریبا تمام ترجمه‌هائی که از قرآن به زبان فارسی شده است، واژه‌ی الله را خدا ترجمه نموده‌اند؛ خدا در زبان فارسی اسمی است عام و به موجودی(تخیلی) فرا زمینی اطلاق می‌گردد؛ هر قوم خدایان گوناگونی دارند که حسب گمانشان از جهان، برای او نام و کارکرد گوناگونی متصور هستند، از خدایان هندی(رام و ...) گرفته تا خدای یهودیت(یهوه) و سایر خدایان.
      آنگونه که گفته می‌شود، "خدا"، مخفف دو کلمه‌ی خود و آ(صیغه‌ی امر آمدن) می‌باشد؛ امر به ترکیب با اسم، اسم فاعل می‌گردد؛ آن چیزی که مهم است، معنی لغوی این واژه نیست؛ بلکه مفهوم آن می‌باشد؛ زیرا در فرهنگهای گوناگون، ترجمه‌ی این واژه، معنی گاهی متفاوت پیدا می‌کند.
بررسی واژه‌ی الله در زبان و فرهنگ عرب:
      این واژه، نامی است خاص که اعراب پیش از اسلام آنرا خدای اصلی و واقعی که در آسمانهاست، می‌نامیدند؛ صرفنظر از ریشه‌ی این واژه، در حال حاضر الله نام خدای مسلمانان است؛ اما:
      آیا می‌شود این نام را ترجمه نمود؟ آیا ترجمه‌ی نام با توجه به مفهوم آن درست است؟ 
      آیا اعراب در زمان بیان اسلام(1400 سال پیش) هنگام ترجمه‌ی کلمه‌ی خداوند، از الله استفاده می‌کردند یا نه؟
      توجه همگان را به این روایت جلب می‌کنم:
      در روایات گوناگون آمده است هنگامیکه محمد ابن عبدالله  به خسرو پرویز نامه نوشت، او در پاسخ دو پیک را برای شناسائی محمد، نزد او فرستاد؛ آن دو دارای ریشهای تراشیده و سبیل‌های بلند بودند؛ محمد با دیدن این دو، چهره‌ی خویش را از آنها برگرداند و به مترجم گفت که از آنها بپرسد چه کسی دستور چنین کاری را به شما داده است؟ "ويلكما من أمركما بهذا؟(وای بر شما! چه کسی به شما(دو نفر) دستور به این داده؟
       آن دو به فارسی گفتند که "خداوند ما چنین دستوری را داده است"؛ (منظور آنها از خداوند در اینجا به نظر پادشاه می‌رسد)؛ مترجم این جمله را چنین ترجمه نمود:
      "قالا: أمرنا ربنا"  محمد با توجه به اینکه مترجم  واژه‌ی"خداوند" را به "رب" ترجمه نمود در پاسخ آنها گفت که "ولكن ربي أمرني بإعفاء لحيتي، وقصّ شاربيو اما پروردگار من دستور به من داده رها کردن ریشم و چیدن سبیلم. این حدیث در منابع سنی و شیعه وجود دارد؛ البته کاری به صحت و سقم این روایت نداریم، اما نکته‌ی قابل گفته شدن در اینجا، همان ترجمه‌ی خداوند به رب است نه الله.
برای بیان اینکه "خدا" نمی‌تواند معادل "الله" باشد به این روایت کاملا معتبر توجه نمائید:
      در منابع گوناگون اسلامی بیان شده است که دو فرشته؛ یکی نکیر و دیگری منکر، در گور از انسان چند پرسش را دارند که یکی از پرسشها "من ربک"پروردگارت کیست)؟ است؛ پرسش شونده(در اینجا همان مرده است) باید واژه‌ی "الله" بگوید و هر پاسخی غیر از این پاسخ، مردود و موجب جهمنی شدن پرسش شونده می‌گردد.
      اما واژه‌ای دیگر که در زبان فارسی وجود دارد کلمه‌ی خداست.
به نظر می‌رسد که این کلمه معادل اله ‌باشد:
یا بنی اسرائیل! ان الهنا اله واحد. (ای فرزندان اسرائیل! همانا خدای ما یک خداست.
      اگر کسی همین جمله را به عربی ترجمه نماید، او اجازه ندارد که بنویسد: ای فرزندان اسرائیل! همان الله ما یک الله است. زیرا اسلام معتقد است تنها خدای واقعی و حقیقی همان الله است " لا اله الا الله" غیر از الله خدائی نیست، از نظر اسلام یهودیان با تحریف نام خدا، او را به نامی دیگر می‌نامند: تناقضات قرآن در مفهوم لا اله الا الله ( بخش دوم )
      :يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَقصص/30) ای موسی، من الله پروردگار جهانیانم.
      يَا مُوسَى إِنَّهُ أَنَا اللَّهُ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (نمل/9) ای موسی همان او منم، الله عزیز با حکمت.
      إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي (طه/14) همانا من الله هستم كه جز من خدائی نيست، پس مرا پرستش كن و به ياد من نماز برپا دار
      برای دانستن تناقضات اسلامی در داستان داستان، اینجا را کلیک کنید.
      این کلمه(الله) گرچه معرفه‌ی اله و به معنای خدای یگانه است؛ اما با توجه به دلایل موجود، نامی است خاص:
      لا اله الا الله (خدائی غیر از الله وجود ندارد)
      اگر آنگونه که در فارسی خود الله هم به خدای یگانه ترجمه شده است بخوانیم، این موضوع با اصل توحید منافات دارد، زیرا تمام ادیان خدای خویش را خدای یگانه می‌دانند.
     در همه جای قرآن و احادیث معتبر اسلامی که از محمد روایت شده است، "الله ما" و یا " الله من"بیان نگردیده است و این در حالی است که "الهنا"(خدای من) و یا "ربنا"(پروردگار من) به وفور گفته شده است:
     إن الله ربي وربكم فاعبدوه هذا صراط مستقيم
     ربنا ظلمنا أنفسنا.
      الهنا أنت ربنا لا رب لنا سواك (ای خدای ما، تو پروردگارما هستی غیر از تو ما را پروردگاری  نیست )
      با نگاهی به معنی رب، می‌توان این کلمه را پرورش دهند(پروردگار) ترجمه نمود. (در مورد اینکه واژه‌ی پروردگار کی وارد زبان فارسی شده باید تحقیق شود.)
بنابراین، الله نامی است خاص و در هر هیچ جا، نام خاص را ترجمه نمی‌کنند؛ درست مانند این است که محمد چون پیامبر الله و آخرین آنهاست، پس این کلمه را معادل آخرین پیامبر ترجمه نمائیم؛ او آخرین پیامبر(البته از دید خود او) هست، اما هرگاه نام او آمده او را به همان نامی که اعراب می‌نامیدند، می‌شناسیم؛ همین گونه هم در مورد الله:
      این موجود افسانهای، دارای  صفات زیادی است:
     رحمان، الرحیم، القدوس، السلام و....
     اما نام او  تنها و تنها "الله" است.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

چگونه اسلام دستور کشتن بیش از دو میلیارد انسان را صادر کرده است؟
How Islam has issued orders to kill more than two billion people?
* هموطنی که نماز می خوانی و روزه می گیری لطفاً این را حتماً بخوان!
ترجمه تحریرالوسیله خمینى جلد چهارم

تتمه اى در مورد احکام اهل ذمه
(گفتار در کسى که از او جزیه مى گیرند)
مساله۱ – از یهود و نصارى که اهل کتاب هستند و هر ملتى که شبهه داشتن کتاب در آنها هست نظیر مجوسیان جزیه یعنى مالیات سرانه گرفته مى شود، و در این حکم فرقى نیست بین مذاهب مختلفه آنان نظیر کاتولیک و پروتستان و غیر اینها هر چند که در فروع و بعضى از اصول مختلف باشند بعد از آنکه همه نصارى یا یهود یا مجوس خوانده مى شوند.
مساله ۲ – حکومت اسلامى جزیه را از سایر فرقه هاى کفار یعنى مشرکین مانند بت پرستان و ستاره پرستان و غیر اینها نمى پذیرد، چه عرب و چه عجم ، چه اینکه خود را بصاحب کتابى مثل ابراهیم و داود و انبیائى دیگر منسوب کنند و چه نکنند، بنابراین از غیر یهود و نصارى و مجوس غیر از اسلام آوردن و یا کشته شدن پذیرفته نیست ، و همچنین از کسانیکه در اصل یکى از این سه کیش را نداشته اند و جدیدا یعنى بعد از نسخ شرایع سه گانه بوسیله اسلام به این کیش ها در آمده اند جزیه پذیرفته نیست و کافر جربى شناخته مى شوند که یا به اسلام در مى آیند یا کشته مى شوند، چه اینکه قبلا مشرک بوده باشند و چه از فرقه هاى باطل دیگر باشند.

*( این یعنی کشتن همه هندیها و ژاپنی ها و کره ای ها و چینی ها و… یعنی کشتن بیش از دو میلیارد نفر مجاز شمرده شده و باجگیری از تمام مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان٬ یعنی اگر قدرتش را پیدا کنند حتماً این کار را انجام خواهند داد. این یعنی گفتگوی تمدنهای اسلامی!؟ این یعنی دوران طلائی خمینی !؟ این یعنی مدینه فاضله اشرف !؟ این یعنی اسلام توحیدی !؟ این یعنی اساس فلسفه اسلامی !؟ و این در رساله همه آخوندها هست و هر روز در حوزه درس داده می شود). *( این احکام را نمی توا نند نفی کنند زیرا احکام واجب اسلام را نفی کرده اند و از اسلام خارج شده اند و اگر هم تایید کنند بر تروریسم در اسلام صحه دوباره گذاشته اند).
* هموطن اگر نماز می خوانی و روزه می گیری احکام آن در کتاب تحریر الوسیله در کنار احکام بالا است٬ آیا وجدان تو راضی به کشتن بیش از دو میلیارد انسان٬ مرد٬ زن و کودک تنها به دلیل مسلمان نبودن می شود؟ آیا می توانی مسئولیت این جنایت بزرگ ضد بشری را که با نام و پشتیبانی معنوی و مادی تو انجام شود را بپذیری؟

به پندار نیک٬ گفتار نیک و کردار نیک خویش بازگردیم.
.«کورش فردوسی»

امیر گفت...

آنچه که مهم است مفهوم الله یا خداست که اشاره به وحدانیت و سایر صفاتش داره. یهوه همون الله چون اشاره به همون خدا با همون ویژگیها داره ولی اهورامزدا را نمیشه گفت الله چون در کنار اهورامزدا به عنوان خدای خوبیها اهریمن را به عنوان خدای بدیها داریم رب هم در واقع مبین ویژگی بارز هدایت گری خداست...
در مورد این نظر مسخره ای که ناشناس داده یه ایه از قران را میگم: لا اکراه فی الدین قد تبین رشد من الغی هیچ اجباری در دین نیست به درستی که هدایت از گمراهی مشخص شده است.!!! آخه این چرت و پرتا چیه از خودتون در میارین به اسم اسلام
پیامبر اسلام میگه به دنبال دانش بروید حتی اگر در چین باشد حالا این یعنی برین چینی ها را بکشین؟؟؟ مسخره کردی خودتو
قرآن توی بعضی از آیاتش میگه یا بنی آدم یعنی ای انسان و اصلا کاری به مسلک و دینش نداره این دروغهایی که دارین میگین باید جواب بدینا

arsh irani گفت...

امیر عزیز، الله اسمی است خاص و نامی خدائی است.
اله در زبان عربی معادل خداست،؛ همانگونه که در خود لینک نوشتم، از نظر الله تمام خدایان مردودند غیر از الله" لا اله الا الله".
توحید اسماء و صفات یکی از سه توحید است که همه‌ی مسلمین باید به انها اعتقاد داشته باشند.
پیروز باشید!

امیر گفت...

حرفت درست الله یه اسم خاصه و مستجمع جمیع صفات الهیه ولی خدا یه مفهوم عامه
سوال من اینجاست که خب این چه اشکالی به وجود میاره. این یه غلط مصطلحه که بین مردم باب شده و وقتی تو بگی خدا همه میدونن منظورت همون الله هستش
در دستور زبان معمولا یه غلط مصطلح درست تلقی میشه چون مفهومی که اون کلمه غلط میرسونه درسته

ناشناس گفت...

مقاله جالبی بود، تفاوت الله و خدا مانند تفاوتشتر است با حیوان.

ناشناس گفت...

يعني برگرديم اتش روبپرستيم لابد ميگي اتش نمادپاكي هست مانند جواب بت پرستان كه مابت رونميپرستيم بلكه روح داخل ام را ميپرستيم بعد زرتشتي چي داره ماروكشتيد بااين پندارنيك فقط همين برو تواتشكدت بشين بهتربرات ميخواي بعداز1400سال اتش پرست بشيم اديان الهي يهودي..مسيحي واسلام هست به اعتراف كل دنيا الان يه زرتشتي اومده برامون پنيرنيك ..كره نيك جمع كن بابا

ناشناس گفت...

سلام
در اسرا آیه ۱۱۰ ،خداوند گفته ....چه مرا به نام الله بخوانید چه رحمان ...فرقی ندارد همه اسمعای خوب برای خداست
و دعایی که خداوند در قران به ما یاد داده ...ربنا آتنا فی الدنبا حسنه و فی آلاخره حسنه.که گفته بگید رب
نه الزاما الله
و مورد بعدی اینکه در زبان انگلیسی god برای خدایان هست و اگه بنویسی God برای خدای واحد و یکتا و خالق ماست
در عربی اله یا الهه برای خدایان از جنس مونث و مذکر
هست حالا اگه الف و نام معرفه را جلوش بزاری برای خدای واحد و یکتاست .
در دعای کنز العرش حدودا دو سه صفحه آخر در مورد این گفته که خداوند هر یک از نامهای خودش را به هر پیامبری یاد داد
پس بحثی درنام یهوه یا اهورامزدا یا رحمان و ....نیست که نامهای خداست که خود به هر پیامبر آموخته و با دعا و آیاتی که رب دارد نشان داده که هیچ فرقی نیست
و خدا در قرآن گفته اونها که با شما عهد و پیمان شکستند بارها و شما را میکشند و میگویند اشتباه شد و اموال شما را (از کاروانها) میدزدند شما هم از این بعد آنها را بکشید .....یعنی میگه حتلا که در واقع جنگه، خودتون را به نفهمی نزنید شما هم بجنگید دیگه
ولی نگفته هر که اسلام نداره بکشید
حرف آخر ...اگه من یا شما بخواهیم نظرمون را بلند برای بقیه بکیم یا بنویسیم ،خداییش باید کامل مطلب را بلد باشیم نه اینکه اگه یه خط از متنی را دیدیم یهو برای کل متن نظر بدیم .
و اینکه اگه من بلد نیستم نظرم را توضیح بدم یا دلیل بیارم ،به جاش هی به طرف مقابل نگم چرت و پرت و مسخره و ...
خداوند تو قران گفته بد دهن نباشید
نگفته بعضی وقتها
کلی کفته خداوند آدم بد دهن را دوست نداره

ناشناس گفت...

شما دینی که خمینی ترجمه کرده است را میگوید و خمینی مسلمان نیست هندو است . اگر دین اسلام حقیقی را بفهمی و دنبالش بری و بخوانی میدانی که دین اسلام حقیقی یعنی چه . خمینی بجای یک دروغگو و مفسد فی الارض نبود و اگر میخواهی بدانی نگاه کن در عراق و سوریه و یمن دارن مسلمان کشی میکنن بجای گفته خمینی کافر کشی .اونم با پول و ثروتی که الله به ملت ایران داده اما خود شما کافران برای تضعیف کردن دین اسلام با حیله و دروغ یک شخص هندو با لقب خمینی به ایران اوردید که بعد از جمع اوری کردن ثروت ملت بدبخت ایران بیاد پولا رو به بهانه ای به اتش بکشه و ملت ایران را فقیر کنه مثلا به دروغ میگویند ما میخواهیم از دین شیعه دفاع کنیم و خلاصه این دین شیعه هم توسط خود کفار درست شده و خود را مسلمان نامیده و در اصل بوی از مسلمانی نمیدهند و مثل خود شما بر عکس دین اسلام حرکت میکنند. دین اسلام حق دین پاک محمد ص است دین سنت پیامبر که خداوند با او هم گفتگو شد و برایش وحی میفرستاد. وسلام و عقلت را به کار بنداز از میخواهی دنیا و اخرتت را بر باد فنا ندهی

Unknown گفت...

اره باشه زرتشت از اسلام بهتر اصن ما مسلمانا همه قاتلیم
فقط منتظر روزیی ام که ظهور کنه

ناشناس گفت...

ظاهرا رب واژه ای یهودی هست و به معنای معلم و راهنمای معنوی هست یجور مرشد در واقع!
اینجا را ببینید:
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%A8%D9%87

Translate

بايگانی وبلاگ