ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

الله شهاب‌ سنگ را به سوی جنها پرتاب می‌کند.

    

دلیل واقعی بارش شهاب سنگ به نقل از قرآن:
     جن‌ها پیش از بعثت محمد ابن عبدالله، همیشه به آسمان‌ها می‌رفتند تا از اخبار درگاه الله خبردار گردند، این روند ادامه داشت تا اینکه محمد ابن عبدالله از سوی الله بعنوان فرستاده‌ی خویش تعیین شد؛ در این روز جن‌هائی که برای استراق سمع به آسمانها رفته بودند با شهاب سنگ مواجه شدند؛ الله به محمد می‌گوید که از قول من بگو گروهی از جن‌ها به سخنانم (کلام الله مجید) گوش دادند و بیان کردند که ما قرآن عجیبی شنیدم؛ محمد در ادامه و از قول جن‌ها می‌گوید  که پیش از آمدن اسلام، ما(جن‌ها) می‌توانستیم تا طبقه‌ی هفتم آسمان پیش رویم، پس از لمس آسمان، اقدام به استراق سمع می‌کردیم، سپس به مردانی از اهل زمین که به ما پناه می‌بردند این اطلاعات را منتقل می‌کردیم و آنها با استفاده از این اطلاعات غیبی، به گمراه کردن دیگران مشغول بودند؛ الله هم در آنها سرکشی را زیاد کرده بود، ما گمان می‌کریم که الله هرگز کسی را بعنوان فرستاده‌ی خویش بر نمی‌گزیند.
     روزی در جایگاهی که مخصوص نشستن بود، نشستیم تا اقدام به استراق سمع و ربایش اطلاعات از بارگاه الهی نمائیم، در ابتدا سخنان عجیبی که همین قرآن باشد را شنیدیم، و پس از آن بود که با پرتاب همه‌جانبه‌ی شهاب‌سنگ مواجه شدیم و مجبور به فرار گشتیم:
     قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبً  (جن/1) بگو به من وحي شده است كه جمعي از «جن» به سخنانم گوش فرا داده‏اند، سپس گفته‏اند: ما قرآن عجيبي شنيده‏ايم!
     يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا (جن/2) که به راه راست هدايت مي‏كند، لذا ما به آن ايمان آورده‏ايم، و هرگز احدي را شريك پروردگارمان قرار نمي‏دهيم.
     وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا (جن/3) و اينكه بلند است مقام با عظمت پروردگار ما، و او هرگز براي خود همسر و فرزندي انتخاب نكرده است.
     وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا   (جن/4) و اينكه سفيهان ما درباره الله سخنان ناروا مي‏گفتند
     وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا (جن/5) و اينكه ما گمان مي‏كرديم كه انس و جن هرگز دروغ بر الله نمي‏بندند
     وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا  (جن/6) و مردانى از آدميان به مردانى از جن پناه مى‏بردند و بر سركشى آنها مى‏افزودند.
     وَأَنَّهُمْ ظَنُّوا كَمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَبْعَثَ اللَّهُ أَحَدًا  (جن/7)  و اينكه آنها گمان كردند همانگونه كه شما گمان مي‏كرديد كه خداوند هرگز كسي را (به نبوت) مبعوث نمی کند.
     وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاء فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا  (جن/8) و ما آسمان را لمس نمودیم و آن را پر از نگهبانان توانا و تيرهائی از شهاب سنگ يافتيم.
     وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ(1) لِلسَّمْعِ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا  (جن/9) و همانا ما می نشستیم که در مکانی که جایگاه نشستن بود و گوش (به حرفهای داخل آسمان) می‌دادیم اما اكنون هر كس بخواهد استراق سمع كند شهاب سنگي را در كمين خود مي‏يابد.
     وَأَنَّا لَا نَدْرِي أَشَرٌّ أُرِيدَ بِمَن فِي الْأَرْضِ أَمْ أَرَادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَدًا (جن/10) و ما نمى‏دانيم كه آيا براى كسانى كه در زمينند بدى خواسته شده يا پروردگارشان برايشان هدايت‏خواسته است.
     وَأَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَلِكَ كُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا  (جن/11) و از ميان ما برخى درستكارند و برخى غير آن و ما فرقه‏هايى گوناگونيم
     وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن نُّعجِزَ اللَّهَ فِي الْأَرْضِ وَلَن نُّعْجِزَهُ هَرَبًا (جن/12) و ما مى‏دانيم كه هرگز نمى‏توانيم در زمين خداى را به ستوه آوريم و هرگز او را با گريز [خود] درمانده نتوانيم كرد
     وَأَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الْهُدَى آمَنَّا بِهِ فَمَن يُؤْمِن بِرَبِّهِ فَلَا يَخَافُ بَخْسًا وَلَا رَهَقًا  (جن/13) و ما چون هدايت را شنيديم بدان گرويديم پس كسى كه به پروردگار خود ايمان آورد از كمى [پاداش] و سختى بيم ندارد
     وَأَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَمِنَّا الْقَاسِطُونَ فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُوْلَئِكَ تَحَرَّوْا رَشَدًا (جن/14) و از ميان ما برخى فرمانبردار و برخى از ما منحرفند پس كسانى كه به فرمانند آنان در جستجوى راه درستند
     وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا (جن/15) ولى منحرفان هيزم جهنم خواهند بود.
  
  از نظر قرآن، ذخایر الله در آسمانها قرار دارند و از آنجائیکه انسانها دارای نردبانی به بلندای آسمان نیستند، پس هرگز نمی‌توانند به آسمان و در نتیجه ذخایر آن دست یابند:
     أَمْ خَلَقُوا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بَل لَّا يُوقِنُونَ (طور/36) آیا آسمان‌ها و زمین را آنها(کافران) افریده‌اند، بلکه(به سخن من) یقین ندارند.

     أَمْ عِندَهُمْ خَزَائِنُ رَبِّكَ أَمْ هُمُ الْمُصَيْطِرُونَ (طور/37) آيا ذخاير پروردگار تو پيش آنهاست‏يا آنها (بر آن)تسلط دارند؟

     أَمْ لَهُمْ سُلَّمٌ يَسْتَمِعُونَ فِيهِ فَلْيَأْتِ مُسْتَمِعُهُم بِسُلْطَانٍ مُّبِينٍ (طور/38) آيا نردبانى دارند كه بر آن (بالا روند) گوش می‌دند؟ پس بايد شنونده‌ی آنان، برهانى آشكار بياورد.
     راه ربایش اطلاعات غیبی هم از سوی جن‌ها با پرتاب شهاب سنگ بسته شده است؛ این موضوع  در سورهی صافات هم مورد اشاره قرار گرفته، به گونه‌ای که از نظر قرآن شهاب سنگ جهت پرتاب به سوی جن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

     از نظر قرآن، ستارگان زینت آسمان هستند:
     إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ (صافات/7) ما آسمان دنيا را با ستارگان زینت دادیم .
     و از نفوذ هر موجودی در امان است؛ در زبان عربی شیطان به معنی کسی یا چیزی است که از مکان خود پا فراتر بگذارد و قصد ورود به جائی را داشته باشد که مکانش نیست، ولی در زبان فارسی این واژه با ابلیس یکی است که صد البته اشتباه است:
    وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ  (صافات/8 ) از هر شيطان سركشى محفوظ داشته‏ايم‏.
     در ادامه بیان می‌کند که کسی نمی‌تواند به اموری غیبی که در مکان بالا و نزد الله  رخ می‌دهد، گوش کند، و اگر موجودی هم بخواهد به آنجا برود با پرتاب همه جانبه‌ای مواجه خواهد شد:
     لَا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ ( (صافات/9 ) نمی‎توانند به  ملأ اعلى(بارگاه الهی) گوش دهند  و (اگر بخواهند گوش دهند) از هر طرف به سویشان (شهاب سنگ) پرتاب می‌شود.
     دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ (صافات/10) به راندنى سخت، و عذابى پاينده [در پيش‏] دارند.
     و اگر کسی هم اطلاعاتی را برباید، شهاب سنگ او را دنبال خواهد کرد(مانند موشکهای گرمایاب):
     إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ  ( صافات/11 ) مگر كسى كه ربايشى بربايد (اطلاعاتی بدست آورد و فرار کند) که در این صورت شهاب سنگی درخشان او را دنبال خواهد کرد.

 و یا در این ایات:
    وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِي السَّمَاء بُرُوجًا وَزَيَّنَّاهَا لِلنَّاظِرِينَ (حجر/16) و به يقين ما در آسمان برجهايى قرار داديم و آن را براى تماشاگران آراستيم.
وَحَفِظْنَاهَا مِن كُلِّ شَيْطَانٍ رَّجِيمٍ (حجر/17) و آن را از هر شيطان رانده ‏شده‌‏اى حفظ كرديم.
إِلاَّ مَنِ اسْتَرَقَ السَّمْعَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ مُّبِينٌ (حجر/18)  مگر آن كس كه دزديده گوش فرا دهد كه شهابى روشن او را دنبال می‌کند.
    
 اما شهاب چیست:
    ابن کثیر در کتاب البدایه و النهایه جلد 1 صفحه 32 از قول امام بخاری می‌گوید: "این ستارگان بر سه حالت خلق شدند، زینت آسمان، جهت پرتاب به سوی شیاطین و نشانه‌هائی که در شب راهنمای انسانها باشند".
   بغوی در تفسیرش جلد 4 صفحه 23 می گوید که ستاره‌ای بسیار روشن و قوی.
   ابراهیم قمی استاد کلینی در تفسیرش جلد 2 صفحه 221 می‌گوید "ستاره‌ای است که آن را پرتاب می‌کنند؛ فیض کاشانی در تفسیر الصافی جلد 2 صفحه 176 همین نظر را آورده.
    تمام منابع معتبر و قدیمی اسلامی که زمان تألیفشان پیش از دانستن ماهیت شهاب سنگهاست، همه همان نظر بالا را دارند؛ حتی طباطبائی که نویسنده‎ای است معاصر هم در تفسیر المیزان جلد 17 صفحه 124 می‌گوید "شهاب آن چیزی مانند ستاره است و در جو زمین دیده می‌شود که آن را می‌شکافد. (و الشهاب ما يرى فی الجو كالكوكب المنقض) 
       این موضوع یعنی شلیک شهاب سنگ از سوی الله به طرف جن‌ها برای جلوگیری از استراق سمع یکی از بزرگترین خرافات قرآنی است که تمام تفسیرهای قدیمی قرآن اعم از شیعه و سنی به آن پرداخته‌اند و تنها تفاسیری که اخیرا و پس از مشخص شدن منشأ شهاب‌سنگها نوشته شده‌اند سعی در توجیه و به اصطلاح ماله کشی بر آیات نوشته شده در بالا را دارند.
  ==============================
(1) مقاعد: مواضع قُعودِ الناس في الأسواق وغيرها.

۲۶ نظر:

سید گفت...

"مفسرين براى اينكه مساءله ((استراق سمع (( شيطانها در آسمان را تصوير كنند، و نيز تصوير كنند كه چگونه در اين هنگام به سوى شيطانها با شهاب ها تيراندازى مى شود بر اساس ظواهر آيات و روايات كه به ذهن مى رسد توجيهاتى ذكر كرده اند كه همه بر اين اساس استوار است كه آسمان عبارت است از: افلاكى كه محيط به زمين هستند، و جماعت هايى از ملائكه در آن افلاك منزل دارند، و آن افلاك در و ديوارى دارند كه هيچ چيز نمى تواند وارد آن شود، مگر چيرهايى كه از خود آسمان باشد،
و اينكه در آسمان اول ، جماعتى از فرشتگان هستند كه شهابها به دست گرفته و در كمين شيطانها نشسته اند كه هر وقت نزديك بيايند تا اخبار غيبى آسمان را استراق سمع كنند، با آن شهابها به سوى آنها تيراندازى كنند و دورشان سازند، و اين معانى همه از ظاهر آيات و اخبار ابتداء به ذهن مى رسد.
و ليكن امروز بطلان اين حرفها به خوبى روشن شده ، و عيان گشته ، و در نتيجه بطلان همه آن وجوهى هم كه در تفسير ((شهب (( ذكر كرده اند، - كه وجوه بسيار زيادى هم هستند - و در تفاسير مفصل و طولانى از قبيل تفسير كبير فخر رازى ، و روح المعانى آلوسى و غير آن دو نقل شده ، باطل مى شود.
ناگزير بايد توجيه ديگرى كرد كه مخالف با علوم امروزى و مشاهداتى كه بشر از وضع آسمانها دارد نبوده باشد. و آن توجيه به احتمال ما - و خدا داناتر است - اين است كه : اين بياناتى كه در كلام خداى تعالى ديده مى شود، ا ز باب مثالهايى است كه به منظور تصوير حقايق خارج از حس زده شده ، تا آنچه خارج از حس است به صورت محسوسات در افهام بگنجد، همچنان كه خود خداى تعالى در كلام مجيدش فرموده : ((و تلك الامثال نضربها للناس و ما يعقلها الا العالمون (( و اينگونه مثلها در كلام خداى تعالى بسيار است ، از قبيل عرش ، كرسى ، لوح و كتاب ، كه هم در گذشته به آنها اشاره شد، و هم در آينده به بعضى از آنها اشاره خواهد رفت .
بنابراين اساس ، مراد از آسمانى كه ملائكه در آن منزل دارند، عالمى ملكوتى خواهد بود كه افقى عالى تر از افق عالم ملك و محسوس دارد، همان طور كه آسمان محسوس ما با اجرامى كه در آن هست عالى تر و بلندتر از زمين ماست .
و مراد از نزديك شدن شيطانها به آسمان ، و استراق سمع ، و به دنبالش ‍ هدف شهابها قرار گرفتن ، اين است كه : شيطانها مى خواهند به عالم فرشتگان نزديك شوند، و از اسرار خلقت و حوادث آينده سر درآورند. و ملائكه هم ايشان را با نورى از ملكوت كه شيطانها تاب تحمل آن را ندارند، دور مى سازند.
و يا مراد اين است كه : شيطانها خود را به حق نزديك مى كنند، تا آن را با تلبيس ها و نيرنگهاى خود به صورت باطل جلوه دهند، و يا باطل را با تلبيس و نيرنگ به صورت حق درآورند، و ملائكه رشته هاى ايشان را پنبه مى كنند، و حق صريح را هويدا مى سازند، تا همه به تلبيس آنها پى برده ، حق را حق ببينند، و باطل را باطل .
و اين كه خداى سبحان داستان استراق سمع شياطين و هدف شهاب قرار گرفتنشان را دنبال سوگند به ملائكه وحى و حافظان آن از مداخله شيطانها ذكر كرده ، تا اندازه اى گفتار ما را تاءييد مى كند - و خدا داناتر است."
(ترجمه تفسير الميزان جلد 17 صفحه 187-9
)

ناشناس گفت...

"ناگزير بايد توجيه ديگرى كرد كه مخالف با علوم امروزى و مشاهداتى كه بشر از وضع آسمانها دارد نبوده باشد."

چقدر زیبا کار علمای اسلام در همین جمله به تصویر کشیده شده است! به توجه به پیشرفت علم روی اشتباهات قرآن ماله می‌کشند.

سید گفت...

تصحیح بفرمایید "با توجه به پیشرفت علم روی اشتباهات مفسران قرآن ماله می كشند"

ناشناس گفت...

اگر الله یک ذره از علم می‌دانست که وضع مسلمانان این نبود و برای توجیه یک جمله خلاف علم روز مجبور به این همه صغری، کبری چیدن نبودند.

سید گفت...

اولا آن علمی كه شما از آن صحبت می كنید خود مسلمانها كلی در پیشرفتش سهیم بودند. ثانیا وقتی پای هوای نفس و نفع شخصی در یك جامعه باز شود دیگر فرقی نمی كند كه جامعه مذكور چه برچسبی دارد؛ خواه دینی باشد خواه سكولار. وقتی مردم علاقه ای به مقید كردن خودشان به هیچ دیسیپلینی نباشند دیگر چه فرقی می كند؟
اشكال كار شما در این است كه می خواهید وقتی اسم دین خدا در جامعه ای آمد همه چیز به حالت ایده آل برگردد. در حالی كه خدا هیچ وقت اختیار را از انسانها نگرفته و نخواهد گرفت.

بارباپاپا گفت...

به این قضیه به این سادگی ها نمیتوان نگاه کرد، در انسان قدرتهای نهفته ای وجود دارد که با کمک آن میتواند برخی محدودیت های فضایی و زمانی را در نوردد، مثال واضح آن حالت هوشیاری خاص در بین خواب و بیداری است که انسان میتواند به صورت کنترول شده از آن استفاده کند، این علم که در واقع به باز کردن چشم سوم معروف است از دوران باستان شناخته شده و بکار برده شده است ، حال آنکه بسیاری را نیز به گمراهی کشانیده است، این چیزی نبوده است که انسان بتواند به تنهایی و با تحقیق کسب کند بلکه به احتمال زیاد منشاء خارجی دارد،از آنجایی که علم امروزی انسان نیز هنوز به چگونگی توجیه آن دست نیافته است ، این مساله ارتباط مستقیم دارد با بت پرستی و شیطان پرستی در دنیای باستان به خصوص در مصر و بابل که از آن طریق انسان با ارتباط با موجوات ماورایی (جنها) اطلاعاتی را بدست آورده و از آنها نهایت سوءاستفاده را کرده است،بتها جادو و جادوگری در واقع از همین جا منشا میگیرد، این خاصیت تا به امروز در بین جوامع مخفی فراماسونها و همپیمانان آنها بکار برده میشود، شاید در ذهن شما به سختی بگنجد که سیاستمداران فرانسه هر کدام یک جادوگر خصوصی دارند، بنا به شواهدی رابطه احمدی نژاد و مشایی نیز از همان نوع میباشد. حمله های شما یه اصل دین اسلام بیهوده و بی معنی است.

دشمن الله و عرب گفت...

"ناگزير بايد توجيه ديگرى كرد كه مخالف با علوم امروزى و مشاهداتى كه بشر از وضع آسمانها دارد نبوده باشد. و آن توجيه به احتمال ما - و خدا داناتر است - اين است كه : اين بياناتى كه در كلام خداى تعالى ديده مى شود، ا ز باب مثالهايى است كه به منظور تصوير حقايق خارج از حس زده شده "
ما ناگزیر به توجیه نیستیم بلکه ناگزیر به پذیرش واقعیت برمبنای خرد سلیم و بدیهیات هستیم!
خودتان را فریب ندهید! این مزخرفات دور از علم و خلاف واقع، تراوشات ذهن جاهل اعراب همعصر محمد است! این که عبارات دور از عقل و خلاف واقع قرآن را در تبیین وضعیت افلاک و ستارگان که آشکارا ناشی از جهل الله و فی الواقع ذهن محمد است توجیه و ماله کشی کنید و برایش محمل غیرواقعی بتراشید ابزاری است که با آن می توان تمامی قصه های کودکان و اسطوره های بشری و ادیان مختلف و اشعار شاعران و غیب گویان را بدان توجیه کرد! هر مزخرف خلاف واقعی را می توان توجیه و تفسیر و تاویل کرد!
ایراد در ذهن بیمار امثال شما است که ویروس دین رو از کودکی در خانواده به شما تزریق کردن که با زهر تعصب در خون شما رسوخ کرده و در بستر زمان ماندگار شده به نحوی که خرد انسانی شما رو مسموم و بیمار کرده و از درک و قضاوت صحیح باز داشته

دشمن الله و عرب گفت...

سیدجان! ته حال خواره؟ خواری خشی؟ خش گزینه؟ ته قِربون! هارش! ول آکن اسلام ره! بوره پس نرده!

بارباپاپا گفت...

دشمن الله و عرب تا وقتی که خود را از جای برتر ببینید این بحثها به نتیجه ای نمیرسد، شما نمیتوانید نسبت حماقت و جهل را به این سادگی به افراد روا دارید و خود را متفکر برتر بدانید.کسانی هم هستند که در دستیابی به حقیقت سالها تحقیق میکنند و در این کار بسیار هم سخت کوش هستند ولی الزاما هم عقیده شما نیستند، پس شما همه را بیمارانی ویروسی و خانوادگی مینامید و این یکی از نشانه های تعصب و خود محوری است. این طرز صحبت شما همان صورت امام خامنه ای است ولی با قیافه ای لائیک . اتفاقا پشت بسیاری از قصه های کودکان و افسانه ها و اسطوره های بشری تفسیرات و توجیهات فراوانی نهفته است که شما گویا از آنها اطلاعی ندارید.چه رسد به قرآن که یک کتاب منسوب به دین اسلام است.

دشمن الله و عرب گفت...

آقا یا به احتمال قوی تر (99 درصد) خانم بارباپاپا! در آخرین پاسخی به من دادید در مورد ادنی الارض و وقایع جنگ روم و ایران و این که بر مبنای مدارک زمین شناسی و باستانشناسی در عصر برنز حدود4000 تا 3000 سال قبل، سدوم و عموره در زمین بحر المیت کاملا فرو رفته اند!! و ... گرچه لازم نمی دونم که به اون استدلالات سست شما در اونجا دوباره مو به مو جواب بدم (چون خوانندگان منطقی بدون تعصب و کمی آگاه و منصف و اهل مطالعه خودشان مغلطه، و منطق و واقعیت را به خوبی تشخیص می دهند) اما فقط جهت تنویر افکار خود شما پیش این که بخواهید دوباره از صحبت های قبلی خود _ که ناشی از دید سطحی و آمیخته به تعصب و حب بسیار شما به اسلام است _ مکرر عدول کنید و مجبور به دلیل تراشی یا تغییر موضع شوید، خواهش می کنم دوباره تمام آن پاسخ و هرچه را که به آن ارجاع دادید یک بار دیگر کامل و با دقت بخوانید و موضع خود را کاملا ثابت و مشخص کنید و بویژه خود را برای پذیرش حرف حساب و اعتراف به باور اشتباه آماده کنید تا با دیدن پاسخ از جاده ی انصاف و راستی برای "حفظ باور خود به هر قیمت" منحرف نشوید!

سید گفت...

-"ما ناگزیر به توجیه نیستیم بلکه ناگزیر به پذیرش واقعیت برمبنای خرد سلیم و بدیهیات هستیم!"
-بله همین طور است!

-"این مزخرفات دور از علم و خلاف واقع، تراوشات ذهن جاهل اعراب همعصر محمد است!"
این نظر شماست. همه آدمها قرآن را این جور كه شما می یابید نمی بینند. و این البته محدود به كسانی كه مسلمان بزرگ شده اند نمی شود:
http://www.youtube.com/watch?v=3Y2Or0LlO6g

درباره گوینده:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lesley_Hazleton

دشمن الله و عرب گفت...

عزیز اصلا هرچیزی فقط در مسیر اسلام و مسلمین تعریف می شه! هرچی به نفع اسلام باشه خوبه و جایزه اما هرچی به ضرر اسلام باشه بده! دروغ و دو به هم زنی و قطع درخت و سوزاندن مردم در خانه ی محبوس و بستن آب توی صحرا به طور مطلق بد نیست، بسته به گوینده و شنونده، یا کننده و شونده و مصلحت (بخوان منفعت) اسلام و حاکم اسلامی داره! اگه محمد و دزدان مدینه توی صحرای سوزان چاههای بدر رو پر کنن و لشکر قریش رو که برای دفاع از کاروانشون اومدن از آب محروم کنن یا راه آب و غذا رو با محاصره ی قلعه های یهودی ببندن و نخل های خرما رو قطع کنن، نه تنها اصلا بد نیست که خوبه و واجبه! اما اگه لشکر یزیذ باشه نه! بد بد بد و جنایته! اگه علی در نبرد تن به تن به علت ضعف بدنی و قدرت کمتر، نامردی کنه و حریفشو که جوانمردانه بخاطر شرف از اسبش پیاده شده تا با موقعیت برابر و جوانمردانه با دشمنش بجنگه، فریب بده تا بتونه بکشدش (که حریفش هم بخاطر همین تف تو صورتش بندازه)، این اسمش حرب ه، مکر نیست!! اگه رسول اکرم با دروغ و دو بهم زنی برای نجات جان دزدان مدینه بین قبایل و احزاب دشمنی و نفاق بندازه خوبه! ولی اگر کفار نقشه بکشن اون مکر و فتنه و خدعه است! و قس علی هذا ...کجای کاری تو؟ وقتی می گن اسلام نظام اخلاقی نداره همینه دیگه! اسم ماکیاولی فقط بد در رفته!

بارباپاپا گفت...

دشمن ....
این که نشد جواب ، خوب بلدی از زیر جواب در بری ، پاسخ هر پستی رو زیر همون بده و بیخود همه چیز و با هم مخلوط نکن ، من در جایی تغییر موضع ندادم واگر هم دادم در جهت اصلاح بوده و نه برای فریب ، شما اگر جواب داشتی همانجا مینوشتی. با این کلی گویی ها هیچ چیزی ثابت نمیشود.

در این پست لطفا راجع به موضوع مطرح شده بحث نمایید.

دشمن الله و عرب گفت...

"شما اگر جواب داشتی همانجا مینوشتی..."

خانم بارباپاپا من جوابت رو کاملا منطقی و موجه دادم. حالا تو اگر با لجاجت می خوای فلات روی کوه رو، "ساحل بحرالمیت" جا بزنی و محدوده ی یک دریاچه رو سرزمین(=الارض) فرض کنی و به رای و دلخواه خودت از پیش خودت هر قید و کلمه ی دیگه ای رو به ترجمه ی قرآن اضافه کنی و معیار اعتباری علوم جدید رو برای 1400 سال پیش فرض بگیری و بدیهیات و قراین زبانی رو در نظر نگیری تا به خیال خودت معجزه بیرون بکشی،
این مشکل شماست نه من. کسی که پنبه توی گوشش فرو کرده و به هر قیمتی می خواد از باور و ایمانش کورکورانه دفاع کنه نمی شه با کمک خرد آگاهش کرد چون ایمان چشم خردش رو کور کرده و به همه چیز از پشت عینک رنگی ایمانش نگاه می کنه

ناشناس گفت...

سلام به همه جویندگان حق و حقیقت:
اول همه شمارو توصیه میکنم به خوندن چند کتاب و سپس نتیجه بگیرید
چون نمیخوام موضع بگیرید اول برید تاریخ تمدن 11جلدی ویل دورانت رو بخونید بعدش 17 جلد تاریخ طبری و سپس مقایسه کنید بعد بیاید در مورد اتفاقات صحبت کنید و بعد از اون زندگینامه هارون یحی و کتاب معجزات قرانش رو بخونید سپس یه سری هم به کتاب های پروفسور لوی ماسینیون بزنید بعد نظریات سارتر رو بخونید در مورد خدا و دین منطقا بررسی کنید
بعدش نوبت به خودمون میرسه میتونید از دکتر شریعتی شروع کنید با استاد مطهری ادامه بدید و ....
نهج البلاغه هم که واجبه
راستی داستان کومونیست ها و نهج البلاغه رو خوندید ؟؟؟بخونید جالبه
m_ali_20653@yahoo.com

ب.بیدار گفت...

مومنان پای در بند،
این که شما یه چیزی تو قران
پیدا کنید بعد با هزار مغلطه بازی بگین
خدا اینارو پیش بینی کرده نشد دلیل!!
اگه اینطوره مولوی هم اتمم رو بنا به این بیت پیشبینی کرد:
دانه ای اندر دل ذره نهان
ناگهان آن ذره بگشاید دهان!
شما زمانی میتونید ادعا کنید قران دارای مطالب علمیه که قبل از اثباتش توسط دانش به اون موضوع پی ببرید
نه اینکه علم یه چیزرو ثابت کنه
اونوقت شما دربدر دنبال یه ایه بگردین تا بچسبونیتش به اون موضوع بعدم فریاد بزنین که قران اینو پیشگویی کرده!

ناشناس گفت...

همه این اسلام دروغ و کذب است.

Unknown گفت...

اســـــــــــــــــــــــــــــــــلام = تـــــــــــــــــروریـــــــــــــــــــســــــــــــــم

Islam = Terrorism
Muhammad = Terrorist
Muslims = Terrorists
Quran = Guide of Terrorists

ناشناس گفت...

اســـــــــــــــــــــــــــــــــلام = رحمـــــــــــــــــت ومــــــــــــــــــروت

Islam = Rahmat
Muhammad = Rahmat
Muslims = insan
Quran = Guide of Rahmat

اتمام حجت های قرآن به مریض های منکر گفت...

اسلام دین فهم است . دین رحم است . دین مروت است . اسلام آن دینی است که متدینش وقتی بعدازطی کیلومترها پیاده خسته وکوفته می آید شام بخورد میگوید این مورچه ها که به لباس من چسبیده اند از کنار آن کوه اند ودوباره این مسیرچندین کیلومتری راپیاده برمیگردد . برای چند مورچه - این تازه یکی ازپیروانش است - اسلام آن دینی است که متدینش وقتی آن شخص ظالم درحق همسایه رادرخیابان می بیند به او می گوید : " توچه طور مسلمانی هستی که همسایه ات ازتوناراحت است . قرآن میگوید : " وما أرسلناک إلا رحمة للعالمین ( ای محمد ! ما تورانفرستادیم مگر رحمت برای عالمیان _ طالبان دست نشانده آمریکا وتغذیه شونده توسط سعودی هاست _ داعش ، طراحی اسراییل است وامکانات وپول بگیر از عربستان وآمریکا + مهمات هایی که در پارت های گوناگون توسط آمریکادرروزروشن وباآن امکانات لجستیکی ترابری آمریکا اما اشتباهی آنهم نه یکبارودوبار _ آمریکا به دزد میگوید بدو به مالباخته هم میگوید + درمان زخمی ها ومصدومین داعش در تلاویو ! _ و... قرآن : " یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون ( کافران میخواهند نور را خاموش کنند ، ولی " الله " نورش را تمام خواهد کرد ، هرچند کافران ازاین امر ، اکراه دارند )

اگر چیزی را نفهمیدی بگو من نفهمیدم ولی إنکار نکن که این کار عقلاءنیست إنکارتلاش زبونانه نادانان نافهم است گفت...

تو هم مثل آن فاضلی نادان بالاخره روزی پیمانه ات پرخواهد شد و سقط خواهی شد ، وآن روز دیگر پشیمانی سودی ندارد - طبق سوره حمد بعضی " ضالین " ( گمراهان ) هستند بعضی مضلین . گمراهی که برای دیگری آسیبی ندارد ضال است اما آنکه دیگران رانیزطوق گمراهی وکژ روی وکژفهمی بر گردن شان می اندازد " مضل " است ( گمراه کننده ) _ ای کسانی که میخواهید طوطی نباشید واقعا و وژدانا در پی دریافت حق وحقیقت هستید ، مثل آن کشیش نادان امریکایی نباشید که از اوسئوال شد توکه قرآن راسوزاندی آیا آنراخوانده ای وآن احمق گفت نه !!!!!!!!!!!!! اول وقت بگذارید وبادقت ترجمه ی قرآن رابخوانید ! فقط ترجمه را - کاری هم به متن عربی نداشته باشید ( والسلام علی من إتبع الهدی )

ناشناس گفت...

آهان ، پس بگو ، اون علاف که عمرخودش ودیگران رو تلف این وبلاگ کرده تویی blogger.com/profile/06948677130865583518

ناشناس گفت...

منظورت از قرآن همان دفتر خاطرات عشقی محمد است که برای فهمیدنش باید دماغتون را توی کون آخوند کنید تا بفهمید خدای بیچاره از ترس مخلوقات خودش ،شهاب سنگ را آفرید تا بوسیله آن از دستبرد بر علمش جلو گیری کند؟عجب خدای درمانده ای است؟برایش باید دل سوزی کرد۰« تفسیر:در آن زمان هم نوعی جولین آسانژ و ویکی لیکس بوده و برای خدای قادر و توانا دردسر درست مکرده»۰

««اسلام دین فهم است . دین رحم است . دین مروت است . اسلام آن دینی است که متدینش وقتی بعدازطی کیلومترها پیاده خسته وکوفته می آید شام بخورد میگوید این مورچه ها که به لباس من چسبیده اند از کنار آن کوه اند ودوباره این مسیرچندین کیلومتری راپیاده برمیگردد . برای چند مورچه »»۰
(ذبح شرعی مقدمه قساوت قلب و کشتار و سر بریدن انسانها است!
اگر ذبح سنتی اسلامی در همه جا ممنوع شود، کم کم سربریدن انسانها
توسط مسلمانهای افراطی هم منقرض میشود!).جواد

ناشناس گفت...

گله دارم . 2تاجانوررو اینجاگذاشتم که مطمئن شدم آدمفروش اند خواستم اطلاع رسانی کنم که کسی پشیمان نشه بعدا حذف کردی اونارو؟

arsh irani گفت...

درود بر شما، گله نداشتنه باش گرامی، درسته من و مطمئنم که شما راست میگی؛ ولی این همان منطق علم قاضی جمهورس اسلامی است.
فرق ما با اونا اینه که اتهامی را بدون دلیل وارد نمی کنیم.
پیروز باشید!

ناشناس گفت...

واقعا انسان چگونه میتواند ادعایی را بسادگی رد کند در حالیکه دلیل محکمی برای ابطال ان بدست نیاورده است ایا انسان به مکانیزم کامل زمین واسمان دسترسی پیدا کرده که بتواند قاطعانه این ادعای قران مبنی بر شهاب باران شدن شیاطین متمردرا رد کند انسان کنونی هنوز امکان ورود به اعماق زمین ویا حداقل چند کلیومتری داخل زمین را پیدا نکرده چگونه میتواند براحتی این ادعا را رد نماید ادعایی که از کتابی مطرح شده که در کنار این ادعا مطلب شگفت انگیز دیگری را هم مطرح کرده که حداقل در درستی ان کوچکترین شکی وجود نداردانهم مطلبی که چند صد سال پیش هیچکس حتی تصورش را هم نمیکردکه چنین چیزی وجود داشته باشد به این ایات با دقت وبدون بی انصافی وصادقانه توجه کنیدولو فتحنا علیهم بابا من االسما فظلوا فیه یعرجون لقالوا انما سکرت ابصارنا بل نحن قوم مسحورون ایه 14 و15 سوره حجرواگر میگشودیم دری از اسمان برای انهاوانها میتوانستند به اسمان بالا روند(وانچه در اسمانهاست مانند کهکشانها وبرجهای که ستارگان تشکیل داده اند وکلا انچه را که در روی زمین نمیتوان انها را دید میدیدند که البته اکنون با مدد تلسکوپ های قوی میتوان دید انها پس از دیدن این شگفتیها وعجایب اسمانی) میگفتند چشمان ما اختلال پیدا کرده ودرست نمیبیند ویا اینکه ما جادو شده ایم و(در واقع انچه که میدیدند را نمیتوانستند باور کنند وانقدر برایشان غیر قابل باور بود که حقیقت را انکار میکردند واین را نتیجه جادو ویا مشکل پیش امده برای بینایی خود تفسیر میکردند ) شما که مدام بدنبال مطالب ادعا شده اما اثبات نشده بدلیل دانش ناقص بشری هستیددر خصوص این ادعای اثبات شده چه نظری دارید

Translate

بايگانی وبلاگ