ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

قرآن: ما تعداد ماههای جهان را در روز پیدایش گیتی، دوازده ماه قمری قرار دادیم. آیا این نظر علمی است؟

عمر زمین و ماه تقریبا برابر است، لذا این فرض که شکل گیری کنونی آنها بصورت همزمان بوده است را تقویت می‌نماید. گفته می‌شود که ماه و زمین کنونی در حدود 4.5 ملیارد سال پیش از برخورد سیاره‌ای با ما کره‌ای که در جایگاه زمین کنونی قرار داشت (قبل از این زمین) بوجود آمده باشند. آن چیزی که این فرضیه را تقویت می‌نماید، فاصله گرفتن سالانه‌ی 5 اینچی ماه از زمین می‌باشد، این موضوع نشان می‌دهد که هرچه به عقب برگردیم فاصله‌ی ماه و زمین کم و کمتر بوده تا جائیکه زمانی این در فاصله‌ای قرار داشتند که امکان ندارد دو سیاره‌ی جداگانه باشند! در آن زمان و پس از برخورد این سیاره با زمین هسته‌ی این دو در هم آمیخته شد و به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم شدند، با توجه به زاویه‌ی این برخورد، قسمتی که بزرگتر بود اکثر مواد را جذب خود نمود و قسمت کوچکتر نیز بخاطر سرعت اولیه‌ای که داشت مانند ماهواره‌های کنونی شروع به چرخش به دور زمین نمود، ماه در ایتدا خیلی به زمین نزدیکتر و جاذبه‌اش هم بسیار بیشتر بود، هر چه زمان گذشت، این دو کره گرمای لایه‌ی بیرونی خویش را از دست دادند(ماه بدلیل کوچکتر بودن سرعت سرد شدنش بسیار بیستر است) و هم زاویه‌ی دید آنها نسبت به هم کوچکتر می‌شد(ماه در قدیم بزرگتر این به نظر می‌رسید و مقدار جذر و مدها هم بیشتر بود).

تمام این واکنش‌ها در حدود 4.5 ملیارد سال قبل رخ داد و در آن زمان هم طول شبانه روز کوتاه تر بود و هم مدت زمان گردش ماه به دور زمین. این در حالی است که عمر جهان ما در حدود 13.5 ملیارد سال است!

اکنون این یافته‌ی علمی را با سخنان و نظریات الله مقایسه نمائید. قرآن می‌گوید که تعداد ماه‌ها را 12 تا فرار دادیم آن هم در روزی آسمانها و زمین را خلق نمودیم و در ادامه می‌گوید: 4 ماه را همان زمان(در ابتدای پیدایش جهان) بعنوان ماه‌های حرام انتخاب کردیم:

إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِينَ كَآفَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿توبه/۳۶﴾در حقيقت‏شماره ماه‏ها نزد الله از روزى كه آسمانها و زمين را آفريده در كتاب الله دوازده ماه است از اين , چهار ماه حرام است اين است آيين استوار پس در اين (چهار ماه) بر خود ستم مكنيد و همگى مشرکان را بکشید چنانكه آنان همگى شما را میکشند و بدانيد كه الله با پرهيزگاران است.

این آیه از چند جهت قابل بررسی است؛ آنچه که مشخص است این موضوع می‌باشد که:

1- قرآن تنها ماه‌های قمری را به رسمیت می‌شناسد!

2- بیان می‌نماید که ترتیب این ماه‌ها را ما در کتاب خود نوشته و ثبت کردیم، یعنی اینکه خود الله نامهای این ماه‌ها و ترتیب قرار گرفتنشان را مشخص نموده استت؛ این ماه‌ها دارای نامهای عربی هستند، پس یقینا زبان خود الله هم عربی است و کتابش(کتابی تمام قضای(سرنوشت)جهان در آن ثبت است) نیز به همین زبان می‌باشد!

3- از نظر الله در همان ابتدای پیدایش زمین و آسمان، ماه را نیز به همین صورت آفرید، لذا طول روز و ماه از نظر او ثابت و غیر قابل تغییر است!

4- الله بیان می‎نماید که در این ماه‌ها به خودتان ستم نکنید، ولی می‌توانید همه‌ی مخالفین من و کسانیکه علاوه بر من به خدایان دیگری نیز اعتقاد دارند را بکشید، زیرا آنان می‌خواهند شما را بکشند(این موضوع یا نشانه‌ی توهم است و یا نشانه‌ی بهانه جوئی برای کشتن مخالف). این آیه مدنی است و در سال نهم هجری بیان شده است، بدین معنا که محمد خود را قدرتمند احساس می‌کند و برای ضربه‌ی نهائی و فتح مکه آماده می‌نمود. هدف او از این سوره تهدید ساکنان مکه و همزمان تشویق آنان به پذیرش اسلام بود.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
شما چونکه ایمان به الله تعالی ندارید نمی دانید که از زمان حضرت آدم تا زمان حضرت خاتم حدود چهار هزار سال بوده است. شما نمی دانید که از روزی که الله تعالی زمین و آسمانها را آفرید تا روزی که حضرت آدم را آفرید یک فاصلۀ چند ساله بود. یعنی پیدایش خورشید فقط چند سالی پیش از پیدایش آدم بود. شما نمی دانید که حضرت آدم وقتی آفریده شد سخن گو و خرد ورز و ابزار ساز بود و رخت هم می پوشید و خواندن و نوشتن هم می دانست.
آیا شما بهتر می دانید یا الله که این قرآن عظیم را در آسمان نوشته و به دست جبرئیل برای حضرت رسول الله فرستاده و در آن شب ماه رمضان در درون سینۀ حضرت رسول نهاده است.
شما که ایمان ندارید نمی دانید که دل جای تفکر و تدبر و حافظه و ادراک و فهم و شعور است. آیا شما بهتر می دانید یا الله؟
أ أنتم أعلم أم اللـه ؟؟؟

ناشناس گفت...

مشكل اصلي ايرانيان چيست؟ با اين همه استعداد. با داشتن اين همه ذخايير زير زميني بدون دردسر. كه اروباييها يك ليترش را هم ندارند ولي به سختي و با خرد برنامه ريزي و جان ميكنند بله درست ميخوانيد جان ميكنند كه به رفاه و اسودگي برسند.مشكل ما اينست كه نمي فهميم كه نمي فهميم. كمي به محتواي كلام و بيان خودمان توجه كنيم ساده گويي و كم محتوايي و موهومي در ان كاملا اشكار است. بشكل بسيار واضحي تاثيرات خرافات اسلامي را كه بازدارنده رشدعقلي ما شده در مكالمه روزمره اكثرمان مي بينيم. ايا از اين برخوردهاي بيمحتوا چيزي به روشني ما كمك ميكند؟3ماه در سال سفره مذهبي و درشتي زنجير وسنج تكيه ها و علمداري فرهنگ ايران زمين را اشباه كرده. واقعا وقت فهميدن دردمان فرا نرسيده؟

ناشناس گفت...

مشكل اصلي ايرانيان چيست؟ با اين همه استعداد. با داشتن اين همه ذخايير زير زميني بدون دردسر. كه اروباييها يك ليترش را هم ندارند ولي به سختي و با خرد برنامه ريزي و جان ميكنند بله درست ميخوانيد جان ميكنند كه به رفاه و اسودگي برسند.مشكل ما اينست كه نمي فهميم كه نمي فهميم. كمي به محتواي كلام و بيان خودمان توجه كنيم ساده گويي و كم محتوايي و موهومي در ان كاملا اشكار است. بشكل بسيار واضحي تاثيرات خرافات اسلامي را كه بازدارنده رشدعقلي ما شده در مكالمه روزمره اكثرمان مي بينيم. ايا از اين برخوردهاي بيمحتوا چيزي به روشني ما كمك ميكند؟3ماه در سال سفره مذهبي و درشتي زنجير وسنج تكيه ها و علمداري فرهنگ ايران زمين را اشباه كرده. واقعا وقت فهميدن دردمان فرا نرسيده؟

ناشناس گفت...

شما دوست گرامی بهتر است به همان کار مسلمانان در قرون اخیر مشغول باشید که عبارت است از تطبیق قرآن با علم بشری و چسباندن آن به اکتشافات علمی جدید. جهان میلیاردها سال عمر دارد و انسان امروزی از حدود ۱۵۰۰۰۰ سال پیش بوجود آمده و پیش از او هم انسانهای دیگر (نه انسان خردمند) بوده اند که انسان خردمند از آنها بوجود آمده است. سندش هم موجود است ولی متاسفانه برای خدای شما، شکافتن نیل توسط موسی، ابابیل، طوفان نوح و غیره هیچ سندی موجود نیست (البته خدا ممکن است و فقط ممکن است که وجود داشته باشد ولی هیچ سندی دال بر وجود او وجود ندارد). از این قصه‌ها بیرون آیید. اینها قصه‌های مادربزرگهای گذشته است که محمد پسندیده و در کتابش آورده است. مثلا داستان طوفان نوح قصه‌های بابلیان باستان است. شکافتن نیل هم قصه‌ی یهودیان باستان.

ناشناس گفت...

سفسطه شما بسیار ساده انگارانه است
می گوید مشرکان را بکشید چون اگر حمله کردند دست روی دست نگذارند و بگویند الله گفته جنگ نکنید
در آیه های دیگر هم آمده است و گفته اصلاً تعرض به دیگران نباید کرد
این از استدال آبکی 4
خدا نگفته است که ماه های من از ابتدا 30 روز بوده اند
پس همین روند می توانسته در ابتدا که میلیاردی شما حساب کردید با ماه های3-4 روزه یا بیشر شروع می شده است
به هر صورت این ماهها و سال ها برای این نسل از انسان ها تعریف شده است و خداوند این قراردادها را پذیرفته است و مبنا قرار داده است
ماه ها تنها برای عرب ها به این نام هستند ایرانیها رومی ها و یهودیها برای ماههای قمری نام های خودشان را دارند این استدلال سوم شما
منظور از کتاب این کتاب قران نیست در ضمن نام ماهها در قرآن نیامده است این اساتدلال دوم شما
چه اشکالی دارد خداوند از میان قراردادهای بشری یکی را برای خود مبنا قراردهد
تصور شما این کار مبنا قراردادن اعراب است
در صورتی که یهودیان ابتدایی ترین دینی بودند که با ماه های قمری سر و کار داشتند

ناشناس گفت...

من تا به حال طرفدار قران بودم ولي اين مقاله واقعا جالب هست و باعث شد روي اين مساله بيشتر فكر كنم. ولي اين نظري كه دوست كارشناسمون در طرفداري از قرآن داده واقعا اثباتي بر بي منطق بودن كساني هست كه چشم بسته از همه چيز اسلام ميخوان دفاع كنن.

ناشناس گفت...

كاش مي شد شما به اين سوال من جواب بديد كه آيا شما خداي دينهاي يهود و مسيح و اسلام رو با هم متفاوت مي دانيد يا نه؟ تا من هم به سوالات شما جواب بدهم.

arsh irani گفت...

بله تمام خدایان ادیان با هم متفاوت هستند.
البته قرآن می گوید که الله خدای اصلی است.

ناشناس گفت...

12 ماه تنها یک قرارداد است. میتوانست ۱۶ یا ۲۰ یا هر عدد دیگری باشد. روز اول هم بابلیان آنرا وضع کردند. محمد می‌اندیشیده که این یک امر مسلم است و آنرا به آفرینش ربط داده و اصل دانسته.

در ضمن جناب 000iran اگر ممکن است و به تارنمای شما مربوط میشود در مورد ۱۲ قوم یهود، ۱۲ حواری مسیح، ۱۲ امام شیعه که همه ب عدد ۱۲ فصل سال یکی است نیز مقاله‌ای بنویسید. از لحاظ تاریخی چرا همه‌ی اینها ۱۲ است. اول بخود گفتم شاید عدد ۱۲ در ادیان ابراهیمی مقدس باشد یا معنی بدهد ولی چیزی نیافتم. به احتمال قوی همان تداوم ادیان از دوران مهر پرستی تا اسلام را نشان میدهد. یعنی همان دین سازی بشر.

بيخدا گفت...

بيخدايان به خداي تعالي ايمان ندارند چون خدا را محدود نميبينند در حالي كه خود خدا خودش رو محدود كرده شما ميگيد بين افرينش خورشيد و ادم فاصله وجود دارة؟ مگه خدا محدود به زمانه؟ مگه خدا هم مثل انسان براي كارهاي خود زمان در نظر ميگيره؟ مگه موجود محدود به زمان خدا ميشود؟ همچنين توجه داشته باشين بيخدايان برخلاف خدا باوران با دل خود فكر و تعقل نميكنند بلكه اينكارو با مغز خود انجام ميدن!!!

سید گفت...

"بيخدايان به خداي تعالي ايمان ندارند چون خدا را محدود نميبينند در حالي كه خود خدا خودش رو محدود كرده شما ميگيد بين افرينش خورشيد و ادم فاصله وجود دارة؟ مگه خدا محدود به زمانه؟ مگه خدا هم مثل انسان براي كارهاي خود زمان در نظر ميگيره؟ مگه موجود محدود به زمان خدا ميشود؟ همچنين توجه داشته باشين بيخدايان برخلاف خدا باوران با دل خود فكر و تعقل نميكنند بلكه اينكارو با مغز خود انجام ميدن!!! "

من تا اینجای حرف شما تفاوتی بین عقاید خودم با حرفتون نمی بینم.

Translate

بايگانی وبلاگ