ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

قرآن: امکان رفتن به ماه وجود ندارد!

         قرآن پائین ترین آسمان را آسمان دنیا می‌نامد، آسمانی که با ستارگان آراسته شده است:
      إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ (صافات/6) ما پائین ترین آسمان (آسمان دنیا) را با زیور ستارگان آراسته كرديم .
     فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَأَوْحَى فِي كُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَزَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيم (فصلت/12) در اين هنگام آنها را به صورت هفت آسمان در دو روز آفريد، و آنچه را مي‏خواست در هر آسماني مقدر فرمود، و پائین ترین آسمان(آسمان دنیا) را با چراغهائي (ستارگان) آراسته نمودیم و (با پرتاب شهاب سنگها) از استراق سمع شياطين حفظ كرديم، اين است تقدير (شخص)با عزت دانا.
     وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِّلشَّيَاطِينِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ (ملک/5) و به راستى پائین ترین آسمان(آسمان دنيا) را به چراغهائى(ستارگان) آراسته کردیم و آنها را (ستارگان) پرتاب شنوده(شهاب سنگ) بسوی شیطان قرار دادیم و براى آنان عذاب آتش افروخته(جهنم) آماده ساختيم‏.
      پس پائین‌ترین آسمانها، آسمان دنیاست که الله آنرا از هرگونه نفوذی حفظ نموده است؛ البته در این آیه الله تصور می نماید که شهاب سنگ همان ستارگان پرتاب شده هستند.
       در زبان عربی به هر چیزی که بخواهد در مکانی که جایگاهش نیست وارد شود شیطان می‌گویند؛ این شیطانها چه انس باشند و چه جن.
     محمد از قول خدایش می‌گوید که الله آسمان را از هرگونه تعدی حفظ نموده است:
    وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ (صافات/7) و (آسمان را) از هرگونه شیطان سرکشی نگه داشتیم.
     قرآن بیان می‌نماید که ما آسمان دنیا (پائین) را علاوه بر اینکه با ستارگان تزئین نمودیم، آن را از هرگونه نفوذی در امان نگه داشتیم؛ پس کسی توانائی نفوذ در این آسمان را ندارد. 

       اما مکان خورشید و ماه:
         از دید اسلام الله، خدای مسلمانان، آسمان را به صورت 7 طبق آفرید:
     أَلَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا (نوح/14) آيا نمی بینید چگونه الله هفت آسمان را طبقه طبقه آفريده؟
     الله ماه و خورشید را دورتر از ستارگان و در میان طبقات هفتگانه‌ی آسمان قرار داد:         
      وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُورًا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَاجًا (نوح/15 ) و ماه را در آنها (طبقات آسمانها) مايه روشنائی و خورشيد را چراغ فروزانی قرار داد.
   در اینجا قرآن نخست تأکید می‌کند که ما آسمان را طبقه طبقه آفریدم و پس از آن بیان می‌نماید که خورشید و ماه را در آنها نور و فانوسی فروزان گذاشتیم؛ پس ماه و خورشید در میان این طبقات هستند نه در طبقه‌ای که سایر ستارگان قرار دارند:
 ترجمه مکارم شیرازی وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُورًا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَاجًا (نوح/15 ) و ماه را در ميان آسمانها مايه روشنائي، و خورشيد را چراغ فروزاني قرار داده است.
    بنابراین و طبق ایات بالا، برای رفتن به ماه و خورشید باید از تمام ستارگان جهان گذر نمود و صد البته از دید الله چنین امکان وجود ندارد، زیرا الله آسمان را کاملا از هر گونه نفوذ شیطانها(قبلا توضیح دادم منظور چیست) حفظ نموده است.
   برای دیدن مقایسه‌ی نظریه‌ی بیگ بنگ با خلقت در قرآن اینجا را کلیک کنید.

۲۹ نظر:

ناشناس گفت...

اولا اسلام سایر ادیان الهی را تایید میکند بنابراین تیتر این صفحه درست نیست.
ثانیا ترجمه ایات کافی است و نیازی به تفسیر شما نمی باشد. هرکه کمی فکر کند به نتیجه ای متفاوت با انچه شما تفسیر کرده اید میرسد.
ثالثا شما که در کار تفسیر متخصص نیستید تفسیرهای نادرست ارائه ندهید.

arsh irani گفت...

سلام گرامی!
این که نشد سخن.
شما تفسیرت رو بنویس (از تفاسیر نقل کن) تا پاسخ بدم.
پیروز باشید!

ناشناس گفت...

عزیز قران اینو اینجوری نگفته شما سری بزنید به سوره الرحمن، اونجا به صراحت گفته که نمی توانید همینجوری برید الا با دلیل (دقیقا از کلمه نفوذ برای آسمانها نام برده) که هر کی نگه من می تونم پرواز کنم. ضمنا اگه دوست داریم دنیا درست بشه بهتره هر کسی در کار و تخصص خودش اطهار نظر کنه اونهم با مطالعه کافی. تا کی می خواهیم شعار بدیم برای دیگران

پارسا گفت...

با اجازه‌ی صاحب تارنما جوابی به دوست ناشناس بالایی بدهم. اولا شما باید همین حرف را رد کنید، نه اینکه آیه بیاورید که این حرف را رد میکند. چون اگر سوره‌ی الرحمن بگوید که رفتن به ماه امکانپذیر است، این موضوع با ایه‌های مورد بررسی در این نوشته متناقض است و باعث تناقض در قرآن میشود. یعنی یکجا گفته میتوان به ماه رفت، و جای دیگر گفته نمیتوان. دوم اینکه، منظور ایشان حتما ۵۵:۳۳ است:

يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ(الرحمن/33)

معنی آیت الله مکارم شیرازی این است:
«اي گروه جن و انس! اگر مي‌توانيد از مرزهاي آسمانها و زمين بگذريد، پس بگذريد، ولي هرگز نمي‌توانيد، مگر با نيرويي (فوق العاده)!»

همینجا بگویم که آقای مکارم کلا زرنگتر است!

معنی موجود در المیزان میگوید:
«اى گـروه جـن و انـس اگـر مـى تـوانـيـد از كـرانـه هـاى آسـمـان و زمـين راه فرارى يافته بـگـريـزيد اين كار را بكنيد، ليكن از حساب ما و عذاب ما گريزى نداريد، مگر با حجت و عذر موجه (33).»

معنی مهدی الهی قمشه‌ای ۱۳۷۲:
«ای گروه جن و انس اگر میتوانید در اطراف زمین و آسمانها بر شوید و (از قبضه قدرت الهی) بیرون روید (این خیال محالیست) هرگز خارچ از ملک و سلطنت نتوانید شد»

آقای مکارم میگویند «با نیرو» که ترجمه‌ی «بسلطان» است و نه «دلیل».
المیزان فقط واژه‌ی آقای ناشناس را تایید میکند یعنی با دلیل میتوانید: «حجت و عذر موجه». ولی نه مفهومی را که ایشان میگویند. این ترجمه‌ی آقای مکارم (اولی) است که مفهوم آقای ناشناس را میرساند و آنهم نه با «دلیل» بلکه «نیرو». در هر دو ترجمه‌ی آخر حرفی از توانایی عبور از آسمان نیست. معنی المیزان گریز از «حساب و عذاب» خداوند را به چالش میکشد و نه گذر از مرزهای آسمان را. معنی سوم آنرا به رد شدن از قبضه الهی ربط میدهد و آنرا محال میداند.

کدام معنی و تفسیر درست است. مگر قرآن قرار نیست راهنمای بشر باشد. چرا اینقدر ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف است؟ چیزی که من میفهمم این است که هر جا نیاز شد به یک تفسیر و ترجمه و هر در جای دیگر ما را به ترجمه و تفسیر دیگر حواله میدهند!

در ضمن تفسیر المیزان صریحا حرف جناب ناشناس را رد میکند. در این تفسیر میگوید که مراد روز قیامت و محشر است و نه امروز و دنیای علم:
«
يا معشر الجن و الانس ان استطعتم ان تنفذوا من اقطار السموات و الارض فانفذوا...)

خـطـاب بـه گروه جن و انس در اين آيه شريفه به طورى كه از سياق استفاده مى شود از خطابهاى روز قيامت است ، و خطابى است تعجيزى ، يعنى مى خواهد بفرمايد: روز قيامت هيچ كارى نمى توانيد بكنيد.
و مـراد از استطاعت ، قدرت ، و مراد از نفوذ از اقطار، فرار از كرانه هاى محشر است ، چون كـلمه اقطار جمع قطر است كه به معناى ناحيه است و معناى آيه اين است كه : اى گروه جن و انـس - در ضمن بايد دانست اين كه جن را جلوتر از انس آورد، براى اين بود كه طايفه جـن در حـركـات سـريـع تـوانـاتـر از انـسـان - اگـر تـوانـسـتيد از حساب و كتاب قيامت بـگـريزيد، اين شما و اين نواحى آسمان ها و زمين ، ولى به هر طرف بگريزيد بالاخره به ملك خدا گريخته ايد، و شما نمى توانيد از ملك خدا درآييد، و از مواخذه او رها شويد.
(لا تنفذون الا بسلطان ) - يعنى قادر بر نفوذ نخواهيد بود، مگر با نوعى سلطه كه شـما فاقد آن هستيد. و منظور از سلطان ، قدرت وجودى است ، و سلطان به معناى برهان و يا مطلق حجت است ، و سلطان به معناى ملك نيز هست .
بعضى از مفسرين گفته اند: مراد از نفوذى كه در اين آيه نفى شده نفوذ علمى در آسمان ها و زمـيـن ، و دسـت يابى به اقطار آن دو است (و نتيجه گرفته اند آيه شريفه پيشگويى از ايـن آينده است كه روزى بشر قدرت نفوذ علمى پيدا مى كند، و به اقطار آسمان ها دست مى يابد)
ليـكـن هـمـانـطـور كـه ملاحظه فرموديد: سياق آيه با اين معنا سازگار نيست (چون در اين آيـات گـفـتـگـو دربـاره قـيـامـت است ، و در وسط چنين گفتگويى ناگهان به مساءله اى از مسائل دنيا پرداختن درست به نظر نمى رسد).»

برادر! خود تحقیق کن، به حرف دیگران و بویژه به حرف هر روحانی اعتماد نکن. بیشترش بازار است.

ناشناس گفت...

با اين كه كشتن مرحوم كسروي پيش قراول طرز فكر شما را انحراف از منطق صريح قرآني "فبشر.." مي دانم، اما توجهتان را به اين مهم جلب مي كنم كه او با وجود اطلاعات بسيار جامع تر از شما در خصومت با دين حق حتي اگر عمر نوح هم داشت ره به تركستان مي برد، نه به كعبهء مقصود.

ناشناس گفت...

سلام میتوانم بپرسم چند نفر از کسانی که در مورد این آیه اظهار نظر کرده اند، عربی می دانند بطوری که معنی شفاف جمله را متوجه شوند و چند نفر از این عده فیزکدان هستند و با علم روز فیزیک آشنایی دارند. اگر این دو را نمیدانیم ما هم مثل خیلی های دیگردست بکاری زده ایم که توانایی آن را نداریم. و در جایی نشته ایم که جایگاه ما نیست. دقیقا" مشکلی که بواسطه آن کشور دارد به قهقرا می رود.

دریایی گفت...

یکم:این تاکید شما بر "پایین ترین" بودن آسمان چه دلیل یا مستندی دارد؟
دوم: عدم امکان سفر به ماه به هیچ وجه از آیات مورد اشاره شما استنباط نمی شود. قرآن در جاهای مختلف به موجودات آسمانی که مشخصا نمونه های ملایکه وروح را ذکر کرده اشاره می کند.چه دلیلی دارید که شهاب سنگها برای هدف قرار دادن موجوداتی از این دست مورد استفاده قرار نمی گیرد مخصوصا اینکه ملایک را از جنس آتش می داند.
سوم اینکه بحثهای شما کلامیست وتراوش پرسش وکند وکاو ذهنی شماست در قالب کلام.من اگر ادعا کنم ممکن است مواردی در کتابهای آسمانی به ویژه قرآن باشد که صرفا اشارتی کلیست وخارج از ادراک من وشما، چه پاسخی برای ادعای من دارید؟ضمنااگرشما بخواهید فرزند 6 ساله خود را با تئوری ذرات بنیادین آشنا کنید آیا برای او معادلات شرودینگر را توضیح می دهید یا صرفا مثالهایی ساده وکودکانه برای او می آورید!؟ در قرآن موارد بسیاری هست که قابل فهم نیست مثل خلقت جهان در شش روز یا بنای خلقت برآب و... البته موارد بسیاری هم وجوددارد که امروزه از ابهام خارج شده است مثال ساده آن اشارتیست که که به منشا گازی خلقت (دخان) می کند. به هر حال بحثهایی که شما طرح می کنید هم علمی نیست.اگر با ریاضیات ومنطق آشنا باشید می دانید که نقض یک اصل به بطلان آن می انجامد.چارچوب بحثهایی که شما می کنید بر مبنای کلام قرآن است آنهم با زبانی دیگر.این کتاب اساسا موضوعیت علمیست.به فرض سطحی اگر با تئوری های امروز بشری آنرا نقض کنیم چه تضمینی هست که انسان فردا این نقض مارا نقض نکند؟ضمنا این منقولات قرآنی چه زیانی برای بشریت دارند که استدلال ما با کشف آن زیانها حقانیت کلام مارادرردآن اثبات کند وانگاه ما برای موارد دیگری نظیر شیردادن 2ساله به بچه ها چه توجیهی داریم؟ بیشتر احساس می کنم شما با تعصب وبغض به مسائل می نگرید.

arsh irani گفت...

1- الدنیا یعنی پائینترین.
2- با دقت بخونید؛ ستارگان در پائینترین آسمانها (آسمان دنیا) هستند و ما در بین طبقات آسمان).
3- توهین و اتهام شیوه ی شناخته شده بین مسامانان متعصب استو
پیروز باشید!

ناشناس گفت...

خیرخواه:
این هم یکی دیگر از معجزات قرآن:
«جعل القمر فیهن نورا و جعل الشمس سراجا»
این آیه به وضوح اشاره دارد که هر چند ماه بر زمین نور افکنی می کند اما خورشید مانند چراغ از خودش نور دارد.

Unknown گفت...

من سالهاست که قکر میکنم اگر قران کتاب الهی بود باید ساده نوشته میشد تا همه درک کنند؟!عزیزان شما کتاب خود اموز ماشین میخرید و یک روز صبح ماشین استارت نمیزند؟!کتاب را بر میدارید و بر اساس دستور کتاب باطری و وایر را چک میکنید و بجایی میرسید که مغلوط و نا فهم نوشته با عصبانیت کتاب را به گوشه ایی پرت میکنید!!خوب ایا من یا شما برای فهم دین و فران باید حتما عمری بگذاریم و به حوزه برویم>!و یا اراجیف اخوند مفتخور را باور کنیم؟!چرا کتاب دین من نباید قابل فهم باشد؟!باور بفرمائید اعراب و ترکها از قران هیچ نمیدانند و به اخوند هم مراجعه نمیکنند!
خرد چراغ راهتان باد.

Unknown گفت...

با اين كه كشتن مرحوم كسروي پيش قراول طرز فكر شما را انحراف از منطق صريح قرآني "فبشر..
در پاسخ شما عرض میکنم:فبشر الذین ...... خود یکی از تناقضات است؟!ار اینجا به من شما حق داده که هر مکتبی را درست دیدیم بپذیریم؟!من زرتشتی را بر میگزینم و شما مسیح . دیگری اسلام!!خوب ما بدستور عمل کردیم؟!پرا اتش برای ما مهیا شده؟!و در ایه دیگر هم تنها دین اسلام را میپذیرد؟!!!عچبا از این عدل؟!!
تنها اشتباه ابر مرد کسروی سوزاندن کتاب بود!

ناشناس گفت...

عجیب است شیعه‌ فارس ،قران حالی نمی شد.کافرش قران را تفسیرمیکند

ناشناس گفت...

ببينيد اگر دلتون از حكومت ايران پره لازم نيست اسلام حكومتي رو با دين اسلام قاطي كنيد. به نظر من اون حرف هاي (به نظر من چرندي) هم كه توي لينك شما هست، زاده يك تفكر مغرض يا كم اطلاع هستند. وقتي كه حرف از آسمانها يا هفت آسمان ميشه و خدا ميگه نميتونيد از اون عبور كنيد و در جاي ديگه مي فرمايد ستارگان در آسمان اول(دنيايي) هستند، آيا اين نقض علوم است!؟ آيا شما تا به حال از فضاي شناخته شده حاوي ستارگان(آسمان اول) عبور كرده ايد كه ادعا ميكنيد مي شود از 7 آسمان عبور كرد!؟ اصلاً ‌ميدانيد در آسمان دوم چيست!؟ آيا اين موضوع كه خدا به سمت شياطين شهاب ميفرستد با علوم شما در تعارض است؟ آيا شما ميدانيد منظظور از شياطين چيست كه مي گوييد شهاب به سمت آنها نمي رود!؟ نظرتان در مورد آيه هايي كه مثلاً در مورد حركت زمين و خورشيد در مدارهايش است چيست!؟ وقتي فقط براي حركت خورشيد و ستارگان از "تجري" به معني جاري شدن استفاده مي كند چون جنس آنها جامد نيست و سيال هستند.
جاي ديگر ديدم كه به اينكه عرش خدا بر آب ساخته شده ايراد گرفته اند. آخر شما ميدانيد عرش خدا چيست و منظور از آن چه است كه ميگوييد نمي تواند روي آب باشد!؟ چطور در مورد چيزي كه دركي از آن نداريد قضاوت ميكنيد.
بيشتر به حرفهايتان فكر كنيد!

در پاسخ به دوستان ناشناس، تفسير نتيجه برداشت ما از خواندن قرآن است، ببينيد اگر شما يك روز وقتي عصباني هستيد با دوستتان ملاقات كنيد و يكبار وقتي خوشحال هستيد، در اين 2 بار دو تفسير متفاوت از حرف هاي او داريد. پس فرض بر صحت "مطلق" تفسي درست نيست، آن آخوندي كه اين ها را ترجمه كرده اگر ستاره شناسي، بيولوژي و ... خوانده بود ديد بهتري داشت و تفسير بهتري ميكرد، پس تفسير تابع شناخت، ديد ، روحيات و به طور كلي شرايطي است كه ما در آن رشد كرده ايم.

خداوند من و قضا و قدر شما همه مارا به راه راست و درست هدايت فرمايد.

Unknown گفت...

جناب آقای ناشناس!
من نمی دانم در زمانی که هر علمی ده ها شاخه ی تخصصی دارد چطور آیات عظام این اجازه را به خود می دهند که در زنان و زایمان، تربیت، اقتصاد و بازرگانی، حقوق مدنی و جزايي، انفورماتیک، انرژی، ترافیک و ... اظهار نظر کنند و در همه ی زمینه ها صاحب نظر باشند ولی دیگر انسان ها با این همه مطالعات نمی توانند در زمینه هایی که به واسطه ی دریافت درونی و استنباط و تجربه و مشاهدات شان به هر طریق یقین پیدا کرده اند اظهار نظر کنند.
طرف می خواهد سفر حج برود می رود خدمت حاج آقا برای خمس مال. حاج آقا دور کمر و قطر یک سری سوراخ ها را اندازه گیری می کند و ظرف کمتر از 10 دقیقه خمس مال را محاسبه می کند. بعد در جای دیگر صورت های مالی یک شرکت که سر و ته گردش مالی یک سالش 200 میلیون تومان هم نمی شود 4 تا حسابدار خبره و نرم افزار هلو و زرد آلو و همکاران سیستم و ... با هم جمع می شوند و یک صفحه ترازنامه و 15 برگ اظهار نامه ی مالیاتی می نویسند و آخر سر هم دفاتر مالی را اداره ی امور مالیاتی رد می کند.
نمی دانم آقایان شیوخ در حد آی بی ام ابر کامپیوتر هستند یا آن حسابدار ها و حسابرس ها و مهندس ها احیانا عقل شان پاره سنگ بر می دارد!!

ناشناس گفت...

الان همه تو وجود خدا شک کردن ( اثبات شدن قوانين داروين ) شما داريد چکار می کنيد !!!!!!!! دوستان متدين من شما اسم محمد و خدا و .... رو از قرآن و قوانين اسلام در بياريد چون مانع فهم درست می شن بعد بکبار بخونيد اگه متنی پر از خرافه ، نژاد پرستی و... نيديد که حالتونو بد کرد هر چه خواستين بگين.

ناشناس گفت...

ماهمه را نر و ماده آفریدیم
اما مشخص شده است که بعضی از کرمها و حلزون ها و رشد باکتر یها و .. نر و ماده نیستند چطور تفسیر می کنید؟

ب.بیدار گفت...

در مورد تفسیر، ای مومنان ناآگاه خود قرآن گفته:
ولقدیسرناالقران للذکرفهل من مذکر
وقطعاقرآن را برای پند آموزی ((((آسان))))کرده ایم پس آیاپندگیرنده ای هست؟قمر54
تفسیر دیگه چه صیغه ایه!!!؟
کتابی که هدفش راهنمایی وهدایت بشره چه احتیاجی به تفسیر داره؟؟! در
ثانی خود قرآن بارها وبارها تاکید کرده که این کتاب دستوریست بٌین وآشکار
خدا که نمیخواد بنده هاش به شک بیافتن
به قول ایرج میرزاخطاب به آخوندای مفسر
چون نیست ظاهر قرآن به وفق خواهش او
رود به باطن وتفسیر ناصواب کند
ازو سوال دلیل نباید کرد چون گرگ
به هر دلیل که شد برٌه را مجاب کند
عزیزای مومن این چه خدای حقیرومفلوکیه که واسه اثبات خودش احتیاج به شما بشرای مردنی داره!!!

ناشناس گفت...

به نظر من فلسفه قران بیشتر جنبه ی تربیتیش مهمتره نه اینکه قران امده باشد تا علم به ما اموزش بدهد و تنها بعضی جاها اشاره هایی کوتاه کرده است و بیشتر اونا هم درس از اب در اومدن یه مستندی است به نام miracle in quran از هارون یحیی که با دلایل علمی و خوبی معجزات علمی قرانو بحث کرده پیشنهاد میکنم نگاش کنید.
به نظر من قران مفاهیم گرانبهایی توش داره ولی سخت همه ی اونارو انجام بدی من که زمانی که با قرانم احساس ارامش میکنم ولی خیلی سخته گاهی هم خیلی ازش متنفر میشم نمیدونم چرا احساس میکنم پیروان اسلام خیلی عقب افتاده هستن همه چیزی رو محدود میکنن.
و خواهشم اینه که در پاسخ ها بچه ها منطقی جواب بدن و اگه چیزی درست بود اون رو بپذیرن
با ارزوی موفقیت

mohsen گفت...

سلام دوست عزیز "فیهن" معنی "در آنجا" را هم می دهد
که اگه اینجوری باشه دیگه نمیشه بگی ماه و خورشید رو بین این طبقه ها آفرید

ناشناس گفت...

اول اینکه چرا به اسلام گیر داده اید به ادیان دیگر هم گیر بدهید بهتره
دوم اینکه ادیان هر کدام در زمان خودش باید بررسی شود اون موقعی که هیچکی هیچی نمی دونست پیامبر مسلمانان اینهمه از دینا و آفرینش و ... گفته خب جای تعجب داره و خودش یک شگفتی است همچنین پیامبران سایر ادیان
سوم اینکه اونها گفته اند آسمان این شکلیه و ماه اینجوری و مغرب فلانه و مشرق فلانه و زن اینجوریه و بهشت ... شما چی دارید بگید بیکارید نشستید حرفهای اونها رو تفسیر و تعبیر می کنید که چیزی در بیارید و بگید فلان دین مخصوصا مخصوصا مخصوصا اسلام اشکال داره و اینجا چنین است و آنجا چنان
چهارم اینکه فعلا با همه این تفاسیر ، می بینید که چقدر هم معتقد داره خب شما هم می تونید یک دین یا چه می دونم قانون یا شیوه ای بیارید و ایده ای بیارید یک عده رو دور خود جمع کنید شاید مثل بودا دینتون گل کرد.
پنجم اینکه اثبات اینکه سوره الرحمن در کتاب دینی مسلمانان رب المشرقینش اشتباهه و رفرف خضر عبقری حسانش فلان و الواقعه شجره الزقوم اصلا کلمهل یغلی فی البطون نیست و نمی دونم سوره زلزال الکیه چه دردی رو دوا می کنه گیرم اصلا کلا غلط یا کلا درست که چی آقا اصلا جن هست و من با یک جن ازدواج کردم یا اصلا جن دروغه و من باور ندارم بازهم که چی؟
ششم اینکه با ثبات این مسائل به همون آرامشی که کتاب دینی مسلمانان گفته می رسید الا بذکرا.. ، یا از آرامش می افتید و به جون هم می افتید و همدیگر رو فحش می دهید و ناسزا می گویید.
هفتم اینکه ترانه شطرنج داریوش رو حداقل یک بار گوش کنید
هشتم اینکه اگر برای کتاب دینی یک دین هرچقدر دارند تفسیر حتی از نوع تکراری هم می نویسند باز می گویند بابا ایول چقدر تودار و عمیقه همینه مقایسه کنید با تفاسیری که اخیرا در مورد ترانه پریود شاهین نجفی نوشته اند خب نمیشه گفت که نویسنه هاش بیکار و بی مخ بی مغز و فلان اند چون اونها هم مفسران کتب دینی رو همینگونه می پندارند.
نهم اینکه اینهمه کتاب و تفسیر و رساله و ... نوشته شده کدام درد از جوامع درمان شده یا کدام درد اون جوامعی که به همان دین متدینند درمان شده؟
دهم اینکه در حیطه خدمت به بشریت چه خدمتی ارائه داده آیا با نذر و صدقه و دعا درد یک بیمار یا دندان درد یک فرد خوب شده؟ مفاتیح الجنان رو بخونید
یازدهم اینکه بر این نوشته هم ممکن است هزاران نفر ایراد بگیرند و یا نظری داشته باشند آن هم محترم خواهد بود ولی منطق و عقلانیت را فراموش نکنید
دوازدهم اینکه برادران مسلمان و متعصب اسلامی لطفا برای دلایلشون از همان کتاب مقدسون دلیل نیاورند چون کسی که بر آن کتاب ایراد می گیرد اگر آن را قبول داشت که ایراد نمی گرفت
سیزدهم اینکه خودم را محکوم می کنم که این نظرات را دهتا ماکزیمم یک میلیون نفر می خوانند بیشتر از این که نیست رسانه تبلیغاتی مربوط به ادیان و مخصوصا برخی مذاهب خاص خیلی قوی و برتر از این وبلاگ و حتی سایتهای اینترنتی است چون مردم عادی و عوام هستند که اکثریت گرایش به ادیان را دارند و آنها هستند که رادیو و تلویزیون نگاه می کنند و تحت تاثیر منابر قرار می گیرند حال اثبات کردیم که نویسنده این وبلاگ بر فرض اشتباه کرده همچنان میلیونها میلون آدم در فلان کشور هستند که به خاطر فقط یک ایه از همان کتاب آدم سر می برند حال تفسیر آنها درست باشد خواه غلط ولی کارشان قربه الی الله است.
و ...

ناشناس گفت...

چرا به همین آیه فکر نمیکنید که میگه خورشید رو چراغ و ماه را نور قرار داد یعنی خورشید از خودش نور و حرارت داره اما ماه حرارت و نوری نداره این خودش گویای این مطلب هست که این سخنان یک انسان زمینی نیست
توهین کردن به ادیان درست نیست
هر چند متاسفانه امروزه رفتار خیلی از مسلمان ها باعث شده دینشان مورد هجوم و انتقاد قرار بگیره

:) گفت...

ناشناس گفت :
چرا به همین آیه فکر نمیکنید که میگه خورشید رو چراغ ...
پاسخ:

از كرامات شیخ ما این اینست
شیره را خورد و گفت شیرین است

اینم شد معجزه!
برادر کافیه یه نگاه به آسمون بندازی
به امید روزی که ایرانی بتواند از عقل خود برای کنترل افکارش بهره گیرد.

سروش گفت...

جعل القمر فیهن نورا
فیهن = در آنها (شمامتاسفانه در این قسمت معنی کرده اید : "درمیان آنها")
"در میان آنها" به عربی = فیما بینهن
در حالیکه قران میفرماید : فیهن = در آنها - یعنی در یکی از این مجموعه ی 7 آسمان
آیا اولین و آخرین جزء مجموعه ، عضو آن مجموعه نیست ؟
پس قران درست گفته و شما ترجمه عربی به فارسی و جبر مجموعه ها در ریاضی را بیشتر مطالعه کنید !

ناشناس گفت...

درود آفرین بر شما که مردم به ویژه نسل جوان راآگاه مینمایید که چه کلاهی با این اسلام بر سرشان رفته

ناشناس گفت...

حدیثی از امام رضا.وقتى دست چپ خود را باز كرد و دست راستش را روى آن گذاشت ـ فرمود : اين زمين دنياست و آسمان فرودين (اوّل) همان گنبد روى آن است و زمين دوم روى آسمان پايين است و آسمان دوم گنبد روى آن است و همين گونه يكى يكى برشمرد و در پايان فرمود : آسمان هفتم گنبد روى آن (زمين هفتم) است و عرش خداوند متعال بر فراز آسمان هفتم جاى دارد . اين است معناى سخن خداوند كه فرمود: «خدايى كه هفت آسمان را بيافريد ···» حالا فهمیدید وقتی به صورت گنبدی و کروی باشند و زمین هم در مرکز آن ها باشد پس ماه درون آنهاست

ناشناس گفت...

درود بر آرش خان امیدوارم روزی برسد که همه از شر اسلام افراطی خلاص شویم

ناشناس گفت...

در این دو جمله مغالطه فرمودیم دوست عزیز من به مطالب قران کاری ندارم فقط برداشت شمارا نقد میکنم علما میگویند قران نیاز به تفسیر دارد یعنی شما بر خلاف اونا حرف زدین و یکطرفه برای تمامی انسانها فتوا دادید که هرکسی کمی فکر کند برخلاف نویسنده نظر میدهد میخواستم بگم نیازی به فکر کردن و جدال نیست علم کنونی قران تورات انجیل و کلیت ادیان را رد میکند خودت مقایسه کن مثلا میدونی شهاب سنگ چیه؟ آیا برداشت محمد و الله خنده دار نیست؟؟؟

سلام گفت...

افرین👏

سلام گفت...

اینکه فکر میکنی همه چی در این دنیا ماده فیزیکیست به عنوان چیزی که ما لمس میکنیم دلیل همین است که که فکر میکنی هفت اسمان حتما همین دنیاست ! دنیا های موازی ما و بعد های دیگه ای در این دنیا هستند که از درک ما خارجه

Translate

بايگانی وبلاگ