ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

فیلم از داخل خانه ی کعبه.

فیلم خانه‌ی کعبه که در ابتدای اسلام بتکده بود:

این است آن معبدی که خانه‌ی خدا می‌نامندش!
     در صورتیکه موفق به دیدن فیلم در بالا نشدید، اینجا را کلیک نمائید.
     فیلمی از داخل خانه ی کعبه، خانه‌ای که می‌گویند خانه‌‌ی خدائی است به نام الله؛ خدائی که تنها قدرتمندان می‌توانند به درون خانه‌ی او بروند.
کسانیکه در این فیلم مشاهده می‌نمائید، شاهزادگان سعودی هستند.
برای ساختن قندیل‌هائی که در این فیلم دیده می‌شوند از بهترین کریستالهای جهان استفاده شده و ارزششان به ملیون‌ها دلار می‌رسد،.
 مقدار طلای بکار گرفته شده جهت ساخت دو دروازه‌ی آن در حدود 280 کیلو گرم با خلوص 99/99 می‌باشد(1).
همانگونه که مشاهده می‌شود این خانه دارای 3 ستون می‌باشد که  از بهترین چوبها با تزئینهائی بسیار زیبا از طلا قرار ساخته شده‌اند.
این همان خانه‌ای است که روزانه چند صدملیون به سوی آن خم و راست می‌شوند.
برای دیدن عکسهائی از این خانه پیش از تعمیر و عکسهای قدیمی، اینجا را کلیک نمائید.
    به نظر می‌رسد که اسلام احکام نماز را از زرتشتیت اقتباس کرده زیرا تشابه عجیبی با هم دارند و آموزگار وی سلمان بوده است.
 این را هم مطالعه بفرمائید تا دین اسلام را بهتر بشناسید.
============================
(1) ویکی‌پدیای عربی: يرتفع عن أرض المطاف بحوالي 2.5 وارتفاع الباب 3.06 متر وعرضه 1.68 متر والباب الموجود اليوم هدية الملك خالد بن عبد العزيز وقد تم صنعه من الذهب حيث بلغ مقدار الذهب المستخدم فيه للبابين حوالي 280 كيلو جرام عيار 99.99 بتكلفة اجمالية بلغت 13 مليونا و 420 ألف ريال عدا كمية الذهب. أما مفتاح الكعبة فيودع عند بني شيبة الذين لهم سدانة الكعبة كما هي وصية النبي.

۶۴ نظر:

ناشناس گفت...

اوا پس خدا کو؟!

ناشناس گفت...

اين جماعت مذهبي بهتر است مسايل ديني خود را در حريم خصوصي نگه دارند كه اين ذات از ادي است. اما وقتي با قضاوت صحيح به جهان 1,5 ميلياردي اسلام نگاه ميكنيم , وجدانا اثري از ازادي, رفاه اجتماعي , اسودگي خاطر براي اينده فرزندان وبهداشت نميبينيم چرا؟ حتي اخلاقيات كه اداعاي اوليه مذهبيون است با فساد شديد در تمام زميته ها قاطي شده. از خواندن قران و صد البته فهميدن ان به انسان ياس ميدهد. تهديد الله مدينه به اعدام و كشتن و مجازات پوست كندن و اتش زدن در دنياي واهي ديگر. اين را نميشود اخلاق ناميد. بنابراين بنا به اصل ازادي مذهب و براي نگاهداشتن احترام بخود, به مذهبيون توصيه خردمندانه ميشود كه بيشتر بخوانند وكمتر حرف بزنند, ابهت و زيبايي كليساي واتيكان چشم كاتوليكها را خيره و عقلشان را كور ميكند. به جوامع شان بويژه در قاره امريكا نگاه كنيد. از ازادي و رفاه براي همه خبري نيست . عكسهاي قديمي درون اين چهار ديواري را يادتان هست. حالا سعوديها فهميده اند كه با تزيين و تبليغ و سرمايه گذاري , الله را مدرن جلوه داده و سود را حفظ و بيشتر ميكنند.

ناشناس گفت...

ta kur she cheshme hasud,dar ghoran mojeze ziade,harekate zamin be dor khorshid,favayede asal,ejaz riazi ghoran va kheili chizha ke ablahani chon shoma nemifahmand va jaleb ine ke khodetun sobh ta shab be harzegy va kardan dokhtaraye mardom mashghulid va bad mohamad ra ke az zanan bive support mikard maskhare mikonid,badbakhtaye kurdel

ناشناس گفت...

در قرآن معجزه‌ای نیست. هر آنچه گفته شده بازی با جمله‌ها و واژه‌هاست. معجزه بودن قرآن قابل اثبات نیست.

Unknown گفت...

من خیال می کردم این نوشته ها از خود شما هستن و خودتون با تحقیق به اینا دست پیدا کردید ولی وقتی چند جا نظر دادم و هیچ جوابی ازتون ندیدم فهمیدم که کارتون فقط کپی و پیست هست !
اون بالا نوشتی هر کسی یک معجزه علمی بگه مسلمان میشم.من فقط به چند تا از صدها معجزه علمی اکتفا می کنم که البته اگر چشم داشته باشید خودتون می تونید ببینید نه اینکه خودتون رو به کوری زده باشید.
در مورد جاذبه،در مورد کوهها و فلسفه وجود اونها بر روی زمین و ریشه های اونها در زیر زمین، در مورد حرام بودن بعضی از خوردنیهای موجود که غرب استفاده می کنن و ضد اونها توسط دانشمندان در حال اثباته و خیلی ها ثابت شده : مثل خون،گوشت خوک و ...

Unknown گفت...

در مورد محرم و نامحرم بودنها برای ازدواج که ثابت شده بهتره فامیلی نباشه و قرآن اینو گفته.در مورد ...
اینا فقط جزئی از صدها معجزه و اثبات علمی هست،اگر خواستید بیشتر هم دکر می کنم ( مخصوصا در مورد آسمانها و زمین و دریاها و اعماق اونها)
همونطور که گفتم حاضرم توی یک تالار عمومی باهاتون مناظره کنم ولی شما که اصلا محل نمی ذارید و فقط حرفها و گرفته های خودتون رو می زنید و می رید!البته کسی که نخواد چیزی رو بفهمه،نمی فهمه و به کوچه علی چپ زدن و خود رو به خواب زدن،کار مشکلی نیست.
قرآن میگه: میخوان نور خدا رو با "فوت" خودشون خاموش کنن ولی نمی تونن.

arsh irani گفت...

سلام احمد عزیز!
اولا بفرمائید که من از کجا کپی کردم؟
ثانیا کی شما معجزه‌ای رو از قرآن بیان کردید که من پاسخ رو ندادم؟
شما داری کلی گوئی می‌کنید. آیه‌ی قرآن را بنویس و اونو به معجزه ربطش بده تا پاسخ بدم نه اینکه مثلا بگی دانشمندان فلان چیر را ثابت کردند! چی را ثابت کردند؟ او چیز ثابت شده را با مدرک بنویس و به قرآن ربطش بده(مفصل)

arsh irani گفت...

در مورد محرم بودن اگه ثابت شده باشه، نظر مسیحیان پس معجزه است(با استدلال شما). زیرا در مسیحیت دختر خاله و پسر خاله و دختر عمو و دختر دائی و پسر عمو و .... نمی‌توانند با هم ازدواج نمایند ولی در اسلام می‌توانند. پس ازدواج فامیلی در اسلام وجود داره که خلاف علم است.

Unknown گفت...

من که ذکر کردم معجزات رو!
شما که ماشالله مسلط بر قرآن هستید،می تونید خودتون ایه ها رو خیلی راحت پیدا کنید . مثال خیلی بارز در مورد فلسفه وجود کوه ها . در این مورد چندین ایه داریم.من اینجا می تونم ذکر کنم ولی می دونم هیچ فایده ای نداره.تا این بحثها در یک فروم و تالار عمومی نباشه،به نظرم بحث کردن،اب در هاون کوبیدنه!
نمی خوام بگم خیلی بلدم،ولی در تالارهای گفتگو با چند نفر ( زرتشتی)بحث کردم و خوشبختانه در خیلی موارد راضی شدن و به این حقانیتها پی بردن . با توجه به تجربه خودم میگم که باید بحث من و شما در یک فروم عمومی صورت بگیره البته اگر بخواهید حقیقت رو بدونید .

Unknown گفت...

من الان که دارم چک می کنم بیشتر مطالبی که در مورد قران زدید،ناشی از خوب ترجمه نکردن و یا سفسطه کردن در کلام هستن و در بعضی موارد نیاز به تفسیر آیه ها بوسیله آیه های دیگه هست که خیلی جوابشون هم ساده هست همونطور که جوابتون در مورد توهین به کر و لالها رو دادم .
باز میگم،اگر خواستید شما رو به یک تالار عمومی و مناظره با شما دعوت می کنم . بالاخره یا شما مسلمان میشید یا من به دین شما رو میارم( حالا هر چی ، زرتشت،مسیحی،یهودی یا ... )

Unknown گفت...

باز دارید سفسطه در کلام می کنید!
منظورم من ازدواج با محارم هست.خواهر،مادر،خاله،عمه
اسلام اینا رو رد کرده.حالا علم تازه ثابت کرد که نباید با اینها ازدواج کرد به دلیل عوامل ژنی و ...
این دلیل علمی نیست که 1400 سال پیش گفته شده؟این معجزه نیست؟
در ضمن،اسلام همون دین مسیح،یهود و ... می باشد که در واقع تکمیل کننده اونهاست پس این دو تا رو جدا ندونید.
یک سوال دیگه : کدوم علم ثابت شده ای کلا و بصورت مطلق ازدواج با دختر عمو و دختر دایی رو رد کرده که الان میگید اسلام ضد این علمه؟؟؟ میشه اینو بهم بگید؟

arsh irani گفت...

احمد گرامی!
1- من اتئیست هستم نه دیندار.
2- من خودم را از کسی بالاتر نمیدونم، ضمنا حاضر نیشتن در هیچ جای دیگه غیر از اینجا به دلایل امنیتی با کسی بحث کنم.
3- اگر مایلید در مورد یکی از معجزات قرآن بحث کنید لطفا در پستهای مربوطه بنویسید نه در انیجا، اینجا در مورد خود کعبه اگر سخنی دارید بیان بفرمائید.
ضمنا اگر منظور شما از حرکت کوهها این آیه است که باید بگم ربطی به معجزه نداره، این آیه در مورد روز قیامت سخن میگه که کوهها در اون موقع در حرکت هستند و از دید قرآن الان کوهها مانند میخ در زمین ثابت هستند:
خوب است به آیه ی پیش از این آیه اشاره ای داشته باشید تا بدانید که آیه در باره ی کدام موضوع حرف میزند؛وَيَوْمَ يُنفَخُ فِي الصُّورِ فَفَزِعَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاء اللَّهُ وَكُلٌّ أَتَوْهُ دَاخِرِينَ (نمل/87) و روزى كه در صور دميده شود پس هر كه در آسمانها و هر كه در زمين است به هراس افتد مگر آن كس كه خدا بخواهد و جملگى با زبونى رو به سوى او آورند وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ(نمل/88) و كوهها را مى‏بينى [و] مى‏پندارى كه آنها بى‏حركتند و حال آنكه آنها ابرآسا در حركتند [اين] صنع خدايى است كه هر چيزى را در كمال استوارى پديد آورده است در حقيقت او به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است
وانگهی چرا آیات محکم قرآن را رها مینمائید: وَالْأَرْضَ فَرَشْنَاهَا فَنِعْمَ الْمَاهِدُونَ (ذاریات/48)و زمين را پهن (و نه گرد) کردیم و چه خوب گستراننده‏ايم ؟
دیگه اگه در مورد معجزه ی علمی قرآن سخنی دارید لطفا و باز میگم لطفا در پست مربوطه بنویسید .

Unknown گفت...

دوست گلم ، وقتی میگم توی وبلاگتون خیلی سفسطه و فرار از بحث اصلی به چشم می خوره قبول کنید.در مورد علم و محارم که گفتید(دختر عمو و ...)جوابم رو ندادید!
من اصلا منظورم از کوهها این چیزی نبودید که گفتید.اصلا در مورد قیامت حرفی زده شد که شما ذکر کردید؟!
من فقط به یکیش اشاره می کنم:قران میگه کوهها رو برای این قرار دادیم که از لرزش زمین جلوگیری کنن.این حرف مال چند سال پیشه؟بله 1400 سال پیش.چه موقع فهمیدن که واقعا یکی از فلسفه های وجود این کوهها همین هست که اشاره کردم؟همین 100-150 سال اخیر!این معجزه نیست؟
گفتم که از این حرفها توی قرآن زیاد هست و اینجا هم مجال نداره که بحث بشه پس من نمی پردازم و دعوت می کنم ازتون که خودتون فکر کنید( البته اگر میخوایید فکر کنید)

Unknown گفت...

بابت قضیه ای که در مورد فروم و امنیت خودت گفتی:
من خودم کاره ای هستم توی این کشور و از اون نظر به اندازه یک سر سوزنی هم ترس نداشته باشید.اگر قرار باشه گرفته بشید،مطمئنا خیلی وقت پیش شما رو گرفته بودن.همونطور که بابت قضیه سایبر و مرکز جرایم سازمان یافته،مدیران سایتهای ضداخلاقی بزرگی چون اویزون و ایکس پرشیا و ... از تمام نقاط جهان دستگیر شدن و به ایران آورده شدن( حتی با عوض کردن دهها آیپی از خودشون)شما خیال نکنید همینجا هم نمی تونید گیر بیوفتید پس از این نظر من بهتون اطمینان کامل میدم.فقط باید ارتباطتون با من بیشتر بشه.
باز هم میگم: شما رو به یک فروم عمومی برای بحث و مناظره در مواردی که در سایت خودتون ذکر کردید، دعوت می کنم.البته باز میگم اگر طالب حقیقت باشید حتما قبول می کنید .
موفق باشید.

arsh irani گفت...

در مورد ازدواج فامیلی مسئله به قدری واضحه که من نیاز به شرحی نمی‌بینم ولی با این حال:
شما دارید مغلطه می‌فرمائید، زیرا در ابتدا چیزی که محققان و پژوهشگران از آن بعنوان نهی از ازدواج فامیلی(به دلیل بالا بودن احتمال در ابتلای فرزندان به بیماری ژنتیکی) بیان می‌نمایند را بعنوان ازدواج محارم بیان می‌نمائید که مغلطه‌ای است آشکار.
ثانیا همانگونه که گفتم اگر این یعنی معجزه پس مسیحیت به علم نزدیکتر است نه اسلام. تا آنجائیکه که من اطلاع دارم تنها در دو دین یهودیت و هندو می‌توان با دختر خواهر و ... ازدواج کرد. البته ظاهرا در ادیان ایران باستان هم وجود داشت.
حالا پاسخ بده که چه کسی مشغول سفسطه و مغالطه است؟ من یا شما؟
در مورد بحث هم صرفنظر از اینکه شما چه پست و منسبی در این کشور دارید، نظرم همانگونه است که بیان کردم.
من که نظر شما را به هیچ عنوان سانسور نمی‌کنم.
پیروز باشید!

Unknown گفت...

ببین عزیز
شما گفتی اگر ثابت بشه در هر مورد که قران معجزه کرده،من مسلمان میشم.پس قبول دارید که اینطور حرف زدن در مورد کوهها اون هم 1400 سال پیش که الان ثابت شده معجزه هست.یکی از سفسطه های شما همینه که این معجزه قران رو همش به مسیحیت ربط می دید!من منکر این نیستم که مسیحیان هم اینو میگن واصلا فعلا ربطی به مسیحیان نداره!ما فعلا در مورد مسیحیت حرف زدیم که اسمش رو میاری؟!!!
قبول داری که مسیحیت اینو گفته و معجزه کرده ولی در مورد اسلام نظرتون این نیست!اینطور رفتار کردن آیا غیر از دشمنی و تعصب بی جا چیز دیگه ای هست؟!!!
در ضمن داداش،ترس شما از بحث کردن در فروم و جاهای دیگه فقط ترس از جواب گرفتن اشکالات شماست نه بحث امنیتی که گفتید چون همونطور که گفتم،اگر قرار باشه گرفته بشید،خیلی وقت پیش گرفته شده بودید و این حرفتون فقط بهانست.
دیگه حرفی نیست،موفق باشید.

پارسا گفت...

احمد گرامی، شما اصلا یکی از هزاران کتابی که در رد یا نقد قرآن نوشته شده خوانده‌ای؟ وجدانا در قلب خودت جواب بده. شما اول باید چند تا از آنها را بخوانی بعد بیایی بحث کنی. اینکه سرت را بکنی در کتابهای اسلامی و راضی و خوشحال برگردی نتیجه نمیدهد.

مثلا در مورد یکی از موارد. اولا هیچ کدام از مواردی که گفتی معجزه نیست. معجزه از نظر خود متکلمین اسلامی تعریف دارد و بشر نباید قادر به انجام آن باشد. اینکه بگوییم کوهها از لرزش جلوگیری میکنند (درست یا غلط) موضوعی علمی است که بشر میتواند آنرا کشف یا بر آن گمان برد، پس معجزه نیست. اینکه قرآن حرف تازه‌ای در ۱۴۰۰ سال پیش زده باشد دلیل بر الهی بودن آن کتاب نیست. همانطور که الان چیزی را بشر پی میبرد و وقتی به کتب قدیمی مراجعه میکند میفهمد که فردی در مثلا ۱۰۰۰ سال پیش هم چیزی مشابه آن (البته نه بطور دقیق و کاملا علمی) گفته است. در ضمن طبق عقاید خود شما مگر کار خارق العاده فقط از الله بر میآید؟ شاید قرآن را جنی، شیطانی، فرشته‌ای یا موجودی دیگر (نه الله) نوشته باشد. حتا اگر ثابت کنی که قرآن خیلی خارق العاده است، خارق العاده بودن آن دلیل بر الاهی بودن آن نمیشود. افزون بر‌آن، اینکه قرآن بنویسد کوهها از لرزش جلوگیری میکنند، دلیل بر دانستن چیز خارق العاده نیست، کوهها عظیم ترین چیزهای روی زمین بوده و محمد آنرا حدس زده است که اگر آنها نبودند، چه میشد! این حدسی است که هر کس دیگری هم ممکن بود بزند بویژه که محمد خیلی با هوش و دانا بوده و از دیگر ملل هم اطلاعات گرفته است.

پارسا گفت...

وَأَلْقَى فِي الْأَرْضِ رَوَاسِي أَنْ تَمِيدَ بِكُمْ وَأَنْهَارًا وَسُبُلًا لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(النحل/15)
و در زمين، کوه‌هاي ثابت و محکمي افکند تا لرزش آن را نسبت به شما بگيرد؛ و نهرها و راه‌هايي ايجاد کرد، تا هدايت شويد.
(ترجمه از مکارم شیرازی)

قرآن اشتباه کرده، کوهها ابدا ثابت نیستند وابدا به کارکرد میخ شباهت ندارند. ممکن است اول میخ را تعریف کنید؟
میخ چیزی را در جایی ثابت و محکم میکند. کوهها اصلا و ابدا ثابت نیستند و هیچ چیزی را به جایی نچسبانده و محکم نکرده‌اند. اتفاقا مناطق هیمالیا، زاگرس و البرز بیشتر از صحرای عربستان یا دشت سیبری در حرکت و جنب و جوش هستند. در ضمن میخها شباهتی به کوهها و ریشه آنها ندارند (البته این موضوع شاید قابل تخفیف باشد)

و در مورد اینکه مثلا در مقایسه با یک دشت محکمتر باشند حرف وجود دارد. چون برخی دشتها (مثل خود صحرای عربستان، یا کانادا، یا سیبری) از محکمترین و سفت ترین مناطق زمین هستند به همین دلیل در آنها زلزله کمتر میآید. اتفاقا بسیاری از کوهها (البرز، زاگرس، هیمالیا، آند، راکی) بیشتر زلزله دارند تا مثلا دشت لوت و کویر نمک. محمد سنگ، بزرگی و ابهت کوه‌ها را دیده و آنرا محکم و جلوگیرنده از لرزش تعریف کرده، همین.

در ضمن منظور شما از لرزش چیست؟ کدام لرزش؟ اگر منظورتان چیزی مثل زلزله است، زمین که هر روز در حال لرزش است و هر چند وقت یک بار فاجعه ببار میآورد. این چه کوههایی است که الله شما برای عدم لرزیدن ما نصب کرده؟ ما که داریم میلرزیم.

کوه شامل کوههای آتشفشانی هم میشود که خیلی ناپایدار هستند و گاهی بخش عظیمی از آنها منفجر میشود. قرآن یادش رفته، کوههای آنشفشانی را مستثنا کند؟!

پارسا گفت...

در ضمن اگر میخواهید چیز خارق العاده‌ای را از قرآن ثابت کنید (معجزه نه، همانطور که گفتم اینها معجزه نیست) راهش این است:

۱) عبارت دقیق آن کشف علمی بشر را از یک سایت معتبر بیاورید. سایت معتبر یعنی مثلا سایت یک ژورنال علمی و نه سایت یک مسلمان که مثل شما در صدد اثبات است. کتابهای خودتان و علمای اسلامی هم نباشد، چون آنها یک طرف معرکه هستند.

۲) ترجمه و تفسیر دقیق قرآن مورد موافقت خود را بیاورید. این را از این جهت میگویم که مسلمانان یک ترجمه میآورند و وقتی در آن گیر میکنند، میروند و ترجمه دیگری میآورند که فلان آیه را جور دیگری ترجمه کرده که گاها با ترجمه قبلی خیلی توفیر دارد. همینطور است در مورد تفسیر. مسلمانان مثل موم با این ترجمه‌ها و تفاسیر گاها مختلف بازی میکنند. بسته به اینکه طرف مقابل چه بگوید. به ما نگویید عربی قرآن را نمیفهمیم. همان اول ترجمه و تفسیر معتبر خود را بیاورید و ما را با عربی ندانستن سر کار نگذارید. و تا آخر به آن ترجمه و تفسیر پایبند باشید. اگر قرآن غیر قابل ترجمه باشد و ما از عربی آن سر در نیاوریم، این قرآن به هیچ دردی نخواهد خورد؟

۳) نشان دهید که دقیقا آن آیه یا آیه ها چگونه به آن کشف علمی مربوط است.

پارسا گفت...

به نظر من در کامنتهای بالا هم ایراد منطقی زیاد دارید. مثال:
-چون در کشور کاره‌ای هستید، فکر میکنید همه طبق دلخواه شما عمل میکنند و قانون هم دست شماست و مثلا ما اصلا گیر نمی‌افتیم. خامنه‌ای هم که الان قدرتش از شاه هم بیشتر است نمیتواند چنین ادعایی کند تا چه برسد به شما.
-فکر میکنید چون مرکز سایبری سپاه، ابله‌های سایت آویزون و دیگران را دستگیر کرده، بقیه را هم میتواند دستگیر کند.
-سر سوزن ترس نداشته باشیم یعنی چه؟ یعنی من با این چیزهایی که در بالا گفتم میتوانم در دانشگاه پذیرش شوم؟ میتوانم به مقامات مدیرت بالا مثلا در بانک برسم؟ حال از کل زندگی افتادن و مرگ توسط غیرتیهای مسلمان یا حتا خود حکومت بکنار. کسروی هم ترس نداشت و ترورش کردید.
-آنهایی که گفتید در آنور مرز دستگیر نشدند و به ایران آورده نشدند. آنها را با حیله کشیدند به ایران یا در ایران بودند.
-«فقط باید ارتباطتون با من بیشتر بشه.» دارید بچه گول میزنید؟! همینجا حرفتان را بزنید. در ضمن اینترنت پر از سایتها و انجمنهای گفتگو است که امثال من و آقای iran000 در آن حضور دارند، مگر مجبورید که حتما با iran000 بحث کنید؟ بروید در فورومهای دیگر و حرفهایتان را ثابت کنید. الا ماشاالله سایت و فوروم دارند در نقد اسلام وقرآن بحث میکنند.
-«البته باز میگم اگر طالب حقیقت باشید حتما قبول می کنید .» باز هم فرض غلط دیگر. شما دارید فرض میکنید که اگر کسی طالب حقیقت نباشد، حتما بحث با شما را قبول نمیکند. عزیز جان، عوامل بسیاری در اینکه کسی برای بحث شرکت نکند.

اینها تازه اشکالات منطقی یکی از کامنتهای شما بود.

پارسا گفت...

در ضمن گفتید: من خودم کاره ای هستم

لطفا به اندازه یک سر سوزن هم ترس نداشته باشید که مثلا اگر رژیم سقوط کرد من بخواهم در اولین مرحله کار خدمت یکی از عمال رژیم برسم. من به شما قول میدهم. حالا که امن امن است جایتان. پس بگویید چکاره هستید و نامتان چیست؟ دروغ نگویید که با وجدان سر و کارید!

مرد حسابی، شما حتا Profile Not Available کرده‌اید و در نظام امن خود با هزاران سلاح و امنیه و اطلاعاتی جرات نکرده‌اید یک پروفایلی را که حتا ممکن است الکی ساخته باشید، آشکار کنید بعد از ما میخواهید یک سر سوزن هم نترسیم؟

متاسفانه درست فکر نمیکنید برای همین است که روحانیت و اسلامش سر شما کلاه گذاشته است.

پارسا گفت...

«من منکر این نیستم که مسیحیان هم اینو میگن واصلا فعلا ربطی به مسیحیان نداره!»

وقتی مسیحیت این را گفته است، خوب، این گفته خارق العاده‌ای از مسیحیت است که محمد از آنها گرفته و در کتابش آورده، این طبق سبک و سیاق شما حقانیت مسیحیت را ثابت میکند و نه قرآن را.

Unknown گفت...

سلام
آقا پارسا،همینطور کامنت گذاشتید و به قول معروف گازش رو گرفتید!کمی یواشتر ما هم برسیم!!!
راستش اصلا دیگه حوصله اینو ندارم که به تک تک حرفهای شما جواب بدم چون هزاران بار جواب دادم و بنمون کردن!!!
شما هم جانب سرعت و قضاوت عجولانه رو در پیش گرفتید و هر چی بود بارمون کردید!من فقط کتابهای اسلام نخوندم.کدوم رو میگی باید بخونم؟اگر بگم از سری کتابهای سلمان رشدی رو خوندم و تا کتابهای نقد و رد دکتر سروش و امثال اینها رو خوندم،جوابتون داده میشه؟قران میگه:و بشارت بده مومنینی که حرف رو گوش می دهند و بهترین اون رو انتخاب می کنند.من هم همین کار رو کردم و ظاهرا کسانی که اینکار رو نکردن شماها هستید!کدومیک از شما تفسیر آیات قرآن رو خونده؟آیا فقط به همین معنی که ممکنه صدها برداشت ازش بشه بسنده نکردید؟!قران میگه آیات متشابه و غلط اندازی هست که باید طبق تفسیر بهشون عمل بشه،شما چسبیدید به خیلی از این آیات متشابه و بدون در نظر گرفتن تفسیر و شان نزول اونها،هر چی که برداشت می کنید رو میگید و بعد میگید دیدی اسلام اشتباه کرده؟!!!!!!

Unknown گفت...

میخ مانند بودن کوه(ایه قرآن) به یک جا و حرکت اونها به جای دیگه(آیه قرآن)رو یکی دونستید و قران رو باز مثل حرفهای قبلی خودتون،محکوم کردید!
ما رو به اتهام تعصب و خوندن فقط کتابهای خودمون صدا زدید و باز تندروی شما اینو گفت که مدیران سایتهای اویزون و غیره همه تو ایران بودن!نه همه تو تهران بودن!نه همه تو یک خونه جمع بودن و به اینکار مشغول بودن!باز بهت میگم اگر قرار باشه دستگیر بشن شما و امثال شما خیلی راحت دستگیر میشیند ولی نظام موجود طالب این گفتگوها و بحثهای انتقادیست.اگر نبود،دکتر سروشها و گنجی ها و سلمان رشدی ها و ... همه دستگیر که هیچ،مثل نظام آزادی خواه آمریکا(!!!)همه کشته می شدن ( صیاد شیرازی و رجایی و قتلهای بزرگی چون کشت و کشتارهای ریگی و ... از این قبیل آزادی خواهی ها و دموکراسی هاست که شما طالبش هستید)گسترش کرسی ها آزاد گفتگو در دانشگاهها هم نشانه آزادی بیان نظامه
حرف در این مورد زیاده،فقط در آخر بگم و حرفم تمام و اون اینکه:در فرومهای مختلف بحث و گفتگو کردم.حتی در خیلی تاپیکها که طالب تطابق آیه قرآن با علم ثابت شده کنونی داشتن،از سایتهای خارجی منبع دادم و ترجمه کردم(مثلا در مورد گوشت خوک و دست یافته های دانشمندان در مورد اونو...) که خوشبختانه یا متاسفانه تاپیک که حذف می شد هیچ، ما رو هم بن میکردن.می دونی بن یعنی چی؟یعنی اخراج!!!
یا علی

parsa گفت...

کتاب سلمان رشدی کتاب قصه است، من اصلا آنرا نخوانده‌ام و در برنامه ندارم که بخوانم. سروش هم از خودتان است. پاسختان منفی است. بروید مثلا کتاب پس از ۱۴۰۰ سال را بخوانید. در اینترنت هست. در این مورد منابع زیاد است. اگر انگلیسی بدانید بیشتر هم میشود. در همان کتاب پس از ۱۴۰۰ سال فهرست بلند بالایی از کتابهای دیگر در نقد اسلام را دارد.

من زیاد لازم نیست دیگر کتاب در مورد اسلام بخوانم چون ۳۰ سال اسلام و آموزه‌های آن در گوشم بوده بصورت بمباران تبلیغاتی به همان روش رسانه‌های استکباری و صهیونیستی و حتا خیلی بدتر و خرکنانه تر از آنها. چه چیز دیگر میخواهند به ما بگویند که بیشتر از اسلام بدانیم؟ در ضمن برخی کتابهای شریعتی، مطهری و دیگر کتابها را هم خوانده‌ام. همچنین واحدهای درسی اسلامی در دوره کارشناسی دانشگاه. قرآن را در زمانی که خود را مسلمان میدانستم ۳ بار خوانده‌ام. حالا هم هر روز به آن مراجعه میکنم. سه تفسیر قرآن هم در رایانه دارم. ترجمه قرآن را خوانده‌ام و نه عربی که زبان من نیست و هیچ از آن نمیفههم و هنوز نمیدانم چرا شما کتابی را به زبانی که نمیفهمید، میخوانید و نفهمیدن را صواب میدانید!

parsa گفت...

«و بشارت بده مومنینی که حرف رو گوش می دهند و بهترین اون رو انتخاب می کنند.»

آن مومن اگر به این نتیجه رسید که اسلام بهترین انتخاب نیست، تکلیفش چه میشود؟ آنچه در سایر آیات میگوید که وهن همین آیه است! یعنی میگوید هیچ دینی بجز اسلام قابل قبول نیست و مفسران اسلام ارنداد مرد را مرگ میدانند و سایر آیه‌های قرانی که با همین آیه در تناقض است. فرض کنید من بهترین را انتخاب کردم و فهمیدم اسلام بهتر نیست، شما که دستور قتل مرا داده‌اید! و الله هم در آن دنیا مرا به جهنم میفرستد چون دین اسلام به گوشم خورده بوده و مسلمان زاده بوده‌ام و سالها هم مسلمان بوده‌ام ولی موقع مرگ مسلمان نخواهم بود. خروج من از اسلام کاملا صادقانه است و با ادعاهای قرآن که میگوید مهر بر دلم خورده یا تفکر نکرده‌ام، نمیخواند. تازه مگر ما کار و زندگی نداریم که از صبح تا شب بخواهیم پی حق بگردیم و بهترین را انتخاب کنیم؟ با این وضعیت الله چه حقی دارد که مرا جهنمی کند؟ همانطور که میبینید همین مورد برای رد کردن قرآن کافی است. یعنی دستورات خودش و کارهای الله دقیقا با آیه بالا منافات دارد چون انتخاب بهترین ممکن است کسی را از اسلام خارج کند، مومن ماندن بکنار. اصلا این آیه فرض را بر مومن بودن میگیرد و به بحث ما که حقانیت اسلام یا غیر آن است ربطی ندارد. فردی که میخواهد بین اسلام یا عدم آن یکی را انتخاب کند، اصلا نمیتواند خود را مومن بنامد یا مومن باشد.

parsa گفت...

در مورد سایت آویزون جمله شما اینطور نشان میداد که نظام آنها را در خارج دستگیر کرده. گفتم نه، برخی از آنها را با حیله به ایران کشیدند. شما فکر میکنید نظام قدرت عظیمی دارد، اینطور نیست این نظام با پول نفت میچرخد و با پول خیلی کارها میتوان کرد، نیاز به هوش زیادی ندارد و ریخت و پاش زیادی هم وجود دارد و کسی هم جوابگو نیست چون خامنه‌ای مسئولیت فراوان دارد ولی به هیچ صورت پاسخگو نیست یک آریامهر همایونی تمام عیار و حتا بالاتر از آن است. هوش را ژاپن، کره جنوبی و هند و ترکیه دارند نه ایران. البته منظور این نیست که نظام احمق است. در مورد اینکه نظام طالب بحثهای انتقادی است، کسی که این را به شما گفته میخواسته شما را گول بزند یا خودش گول خورده است. چه اگر نظام طالب آن بود شرایط را در ایران فراهم میکرد و نه اینکه آن افراد را زندانی کند یا فراری بدهد یا خفه کند و النصر بالرعب راه بیاندازد. نظام بشدت از انتقاد از خودش و اسلام میترسد، در واقع وحشت دارد. واکنشش این را نشان میدهد. منظور از بحثهای آزاد اندیشی آقای خامنه‌ای بحث بین مسلمانان معتقد به خودش است. تازه بحث بین مخالفین و موافقین خودش (مثلا مخالفان و موافقان ولایت فقیه) را قبول ندارد، تا چه برسد به بحث در مورد حقانیت اسلام. من اثری از آن بحثهای آزاد اندیشی که شما ادعا کرده‌اید نمیبینم. انتقاد و قبول نداشتن ولایت فقیه مرا از کار و زندگی میاندازد تا چه برسد انتقاد آشکار و ازاد اندیشی در مورد اصل اسلام. شاید هم همین الان در دخمه‌ای در حوزه‌ی علیمه یک مسلمان و یک مشکوک به اسلام دارند بحث آزاداندیشانه میکنند، ممکن است. ولی این گونه بحثهایی که میمیرد و از همان دخمه‌ها خارج نمیشود به درد عمه آقای خامنه‌ای میخورد.

parsa گفت...

همینکه رجوی هنوز آزاد است و پژاک هنوز فعالیت میکند دال بر رد چیزی است که به شما گفته شده است که نظام توانایی فوق العاده ای دارد. مگر همین چند هفته پیش خودشان ادعا نکردند که در سنندج بمب منفجر شد. خوب، دیدید که بمب منفجر شد و از پیش نتوانسته بودند جلو آنرا بگیرند. البته مثالهای بسیار دیگر هم هست. بنی صدر یک مورد دیگر. نظام جرات و توانایی کنترل بنی صدر را ندارد. نظام از ترس اروپا و فشارهای انگلیس و قرار و مدارهایی که با آنها گذاشته‌اند دست به سلمان رشدی نمیزند. حرف شما در مورد اینکه میتواند ولی نمیکند غلط است. در واقع جرات این کار را ندارد علیرغم اینکه دستور شرعی اسلام قتل وی است.

دموکراسی و آزادی خواهی و تردید امثال من نسبت به قرآن ربطی به آمریکا، ریگی، صهیونیست، رجایی و صیاد شیرازی ندارد. روشهای صهیونیستها به روشهای نظام خیلی نزدیک است، دین اسلام هم از یهودیت منشا گرفته است. یعنی در واقع دو برادرند که مدتهای زیادی را در دشمنی میگذرانند. اختلافشان خانوادگی است.

parsa گفت...

برای اینکه منظور مرا بفهمید: بحث آزاد‌اندیشانه در شرایط یکسان صورت میگیرد. عدالت و شرایط یکسان در خود واژه‌اش مستتر است. اسلحه، گزینش، زندان، بگیر و ببند، کشتن در وسط خیابان، پول نفت، پولهای مذهب، مالیات، مدیریتهای بالا، کل سامانه رسانه‌ای، صدا و سیما انتشاراتیها و ... و... و دست شما و خامنه‌ای است، حالا میخواهد با من بحث آزاداندیشانه کند. همانطور که گفتم بدرد عمه اش میخورد.

parsa گفت...

نوشته‌های شما کاملا درجه در ناآگاهی نگاه داشتن شما توسط نظام و سیستم مذهبی را نشان میدهد. و این مربوط به این ۳۰ سال نیست، بلکه تحمیقی است که قرنها صورت گرفته است از ۱۴۰۰ سال پیش. مثلا در بالا در وهله اول احتمال دادید که آقای ایران صفر یا مسیحی باشند یا یهودی. میدانید چرا؟ چون اسلام فقط آنها را به رسمیت میشناسد و نه هیچ انسان دیگری را. این چیزی است که در گوش شما کرده‌اند که آدمهای دنیا یا آنها که صلاحیت انسان بودن دارند، معتقدان همان ادیان هستند و لاغیر! برادر، ما مذهبی نیستیم نه یهودی نه مسیحی نه زرتشتی نه بهایی. آقای ایران صفر همانگونه که دیدیم خداناباور هستند من هم agnostic (ندانم گرا) هستم و برای آن ادیان ارزشی قایل نیستیم. اصلا این واژه‌ها تا بحال به گوش شما خورده بود؟

نظام مثلا گفتگوی بین ادیان را استقبال میکند. پس از کاریکاتورهایی که برای محمد کشیدند دولت میخواست به سازمان ملل پیشنهاد کند که دشنام به ادیان مسیحی، یهودی و اسلام ممنوع شود (ادیان بابا ابراهیم!). آنها که این چیزها را طراحی میکنند خیلی خودشان را دموکرات و آزاد اندیش میدانند! خود شما میدانم مثلا به داشتن نمایندگان آن سه دین در مجلس افتخار میکنید. ولی مگر همه مردمان دنیا همین هستند؟ مگر دنیا هندو، بودایی، بهایی، کافر، مرتد، گاوپرست و ... ندارد که سازمان ملل فقط بخواهد تافته جدا بافته‌های اسلام را مقدس بشمارد؟ یا پسر عموهای ابراهیمی بخواهند گردآیند و برای دنیا تصمیم بگیرند!؟ مگر مارکس هنوز بین عده‌ای کمونیست مفلوک باقیمانده، احترام ندارد که دشنام به محمد بخواهد ممنوع شود و دشنام به مارکس نه! مگر آنها آدم نیستند و در این زمین و ایران سهم ندارند؟ مگر در این جهان نقش بازی نمیکنند؟ میبینید که اسلام و نظام چقدر کوته نظر و نادان است و اصلا درک درستی از ایران و جهان ندارد. وقتی هم که درک درستی نداشته باشی همیشه خرابکاری میکنی. ولی پول نفت مفت هست، خرابکاریهایشان را با آن پوشش میدهند با ریخت و پاش فراوان چون روشهایشان با واقعیتهای ایران و جهان خوانایی ندارد.

اگر همین موضوع را که قرآن جز یهودی و مسیحی و با تخفیفی زرتشتی را در سرزمین اسلام به رسمیت نمیشناسد و اصلا برایشان موجودیتی قایل نیست، بگیرم، برای رد قرآن کافی است. دلیل، شاهد یا استدلال دیگری لازم نیست.

parsa گفت...

نوشته‌های شما کاملا درجه در ناآگاهی نگاه داشتن شما توسط نظام و سیستم مذهبی را نشان میدهد. و این مربوط به این ۳۰ سال نیست، بلکه تحمیقی است که قرنها صورت گرفته است از ۱۴۰۰ سال پیش. مثلا در بالا در وهله اول احتمال دادید که آقای ایران صفر یا مسیحی باشند یا یهودی. میدانید چرا؟ چون اسلام فقط آنها را به رسمیت میشناسد و نه هیچ انسان دیگری را. این چیزی است که در گوش شما کرده‌اند که آدمهای دنیا یا آنها که صلاحیت انسان بودن دارند، معتقدان همان ادیان هستند و لاغیر! برادر، ما مذهبی نیستیم نه یهودی نه مسیحی نه زرتشتی نه بهایی. آقای ایران صفر همانگونه که دیدیم خداناباور هستند من هم agnostic (ندانم گرا) هستم و برای آن ادیان ارزش بنیادی قایل نیستیم. اصلا این واژه‌ها تا بحال به گوش شما خورده بود؟

parsa گفت...

نظام مثلا گفتگوی بین ادیان را استقبال میکند. پس از کاریکاتورهایی که برای محمد کشیدند دولت میخواست به سازمان ملل پیشنهاد کند که دشنام به ادیان مسیحی، یهودی و اسلام ممنوع شود (ادیان بابا ابراهیم!). آنها که این چیزها را طراحی میکنند خیلی خودشان را دموکرات و آزاد اندیش میدانند! خود شما میدانم مثلا به داشتن نمایندگان آن سه دین در مجلس افتخار میکنید. ولی مگر همه مردمان دنیا همین هستند؟ مگر دنیا هندو، بودایی، بهایی، کافر، مرتد، گاوپرست و ... ندارد که سازمان ملل فقط بخواهد تافته جدا بافته‌های اسلام را مقدس بشمارد؟ یا پسر عموهای ابراهیمی بخواهند گردآیند و برای دنیا تصمیم بگیرند!؟ مگر مارکس هنوز بین عده‌ای کمونیست مفلوک باقیمانده، احترام ندارد که دشنام به محمد بخواهد ممنوع شود و دشنام به مارکس نه! مگر آنها آدم نیستند و در این زمین و ایران سهم ندارند؟ مگر در این جهان نقش بازی نمیکنند؟ میبینید که اسلام و نظام چقدر کوته نظر و نادان است و اصلا درک درستی از ایران و جهان ندارد. وقتی هم که درک درستی نداشته باشی همیشه خرابکاری میکنی. ولی پول نفت مفت هست، خرابکاریهایشان را با آن پوشش میدهند با ریخت و پاش فراوان چون روشهایشان با واقعیتهای ایران و جهان خوانایی ندارد.

اگر همین موضوع را که قرآن جز یهودی و مسیحی و با تخفیفی زرتشتی را در سرزمین اسلام به رسمیت نمیشناسد و اصلا برایشان موجودیتی قایل نیست، بگیرم، برای رد قرآن کافی است. دلیل، شاهد یا استدلال دیگری لازم نیست.

بارباپاپا گفت...

برای آقای احمد واقعا متاسفم،به نظر اینجانب کسی که در سیستم جمهوری اسلامی ذره ای حقانیت پیدا کند خود را فروخته است.حقایقی که از آن آشکار شده تن هر انسان با وجدانی را می لرزاند،چه رسد به کسی در آن مقامی هم داشته باشد.در همین جا هم لحن حق به جانب ،تهدید آمیز و بازجو منش شما کاملا پدیدار است که باید باعث شرم باشد.
چگونه میتوانید دم از آزادی در این نظام سراسر دروغ و ستم به تمام معنای آن،بزنید و خود را مدافع قرآن بنامید ،در این صورت حتی اگر استدلال درستی هم داشته باشید در کنار تصاویر هولناک و شیطانی این نظام رنگ خواهد باخت. برداشتی که اینجانب از قرآن با تمام معجزات و اسرارش دارم کاملا با نظام اسلامی شما در تضاد است.
من از این جهت گفته دوستمان را که روشهای این نظام همان روش استکبار و صهیونیسم است و در نتیجه ماهیت آن هم با آنان یکی است تایید صد در صد میکنم.
ولی تفاوت نگاه در آن است که این برادران تندروی به اصطلاح یهودی و مسیحی و مسلمانی که شما میفرمایید به استکبار جهانی بدل شده اند،در واقع نه تنها هیچ کدام به دین راستین خود عمل نمیکنند بلکه تمام عظم خود را جزم کرده اند تا ریشه یکتا پرستی را براندازند و سیستم پلیسی نظم نوین جهانی شیطان را که با آیینهای بت پرستی و شیطان پرستی عهد باستان ارتباط مستقیم دارد به مرحله تکامل برسانند.
توصیه برادرانه به احمد آن است که اگر سنگ اسلام را به سینه میزند، به تحقیق ادامه دهد تا هر چه زودتر راه خود را از این شیاطین مخوف که مصداقهای اصلی و بارز دشمنان قرآن هستند،جدا کند.
اگر نه بسیاری از مردم بی خدا در سراسر جهان، بسیار با شرفتر و انسانتر از آنند که اگر قرآن حق باشد،مورد عذابهای مخوف خداوند قرار بگیرند.

فرهاد گفت...

جناب آقا یا خانمی که متعصبانه بر اعتقادات دینی خویش پافشاری می کنید، بنده در خانواده ای روحانی بزرگ شدم، پدرم روحانی بود و خودم هم به انتخاب خودم و حتی با وجود اکراه خانواده، طلبه شدم. بیش از پنج سال غرق در قرآن و تفاسیر و احادیث قدسی و نبوی و غیره بودم، حافظ بخشی از قرآن بودم و در حین نماز اکثرا بعد از سوره ی فاتحه، سوره ی بقره را می خواندم و در چنان فضای عارفانه و لذت بخشی غوطه ور می شدم که در کلمات نمی گنجید، بطوری که فردی مثل شما (آن موقع)از نظر من شاید منافق بود ولی مسلمان نبود.
من اسلام تقلیدی و موروثی را رها کردم و با انتخاب آگاهانه و عشق، اسلام را از نو برگزیدم. بنابر نص صریح آیات و احادیث، از جهنمی بودن میلیاردها انسان موجود فعلی غیر مسلمان و غیر مومن مطمئن بودم. (حالا بیشمار انسان قبلی و بعدی بماند.)
چند سال بعد تلاش کردم ذهنم را اندکی باز کنم و با ادیان و مذاهب دیگر هم آشنا شوم. این بود که در مورد مذاهب مختلف تشیع و تسنن و ادیان مسیحی و یهودی و زرتشتی و بودایی و برهمایی و ... مطالعات فراوانی داشتم. پس از آن در زمینه های مختلف فلسفی و غیره تحقیق نمودم بطوری که بیش از 15 سال وقت برای آنها گذاشتم. هم اکنون هم محقق در زمینه ی علوم جامعه شناختی هستم...
در مذاهب مختلف یک هوشیاری ناب هست که به آن اشراق، سمدهی، فنا و بقا و ... می گویند و اوج تکامل یک انسان در درک خدا است. سالها قبل ناخودآگاه برای یک لحظه توانستم این لحظه را دریابم ولی بعدها بهیچ نوعی نتوانستم دوباره آنرا درک کنم.
این لحظه که قابل توصیف نبود، فقط آنچه از آن یادم می آید، لحظه ی حال ناب و وجود خالص و الوهیت را درک کردم، که برای یک لحظه اگر تمام دنیا را هم داشتم احساس کردم در مقابل آن بی ارزش است چرا که در این حالت غیر قابل توصیف، خود آدمی خداست و بی نیاز از همه چیز...
آنموقع به این نتیجه رسیدم که آنچه در ادیان و مذاهب گوناگون به عنوان خدا از آن یاد می شود، یک خدای زنده در لحظه ی حال نیست، بلکه خدایی موهوم در گذشته و آینده است که توهین به الوهیت و خدایی است که وجود اصیل ما است.
در مقابل خدای رایج جامعه، من بی خدا هستم.
در هر صورت من به اوج الوهیت انسان و موجودات (خدا) معتقدم. نه هیچ یک از ادیان و مذاهب و غیرخداها را همینطوری می پذیرم و نه دلبخواهی هیچ یک از آنها را رد می کنم.
در هر کدام از آنها نکات مثبت و در عین حال نکات مبهم بسیاری یافته ام.
تایید یا رد مطلق آنها کار آسانی نیست و نیازی هم نیست چرا که به نظر بنده راه و مسیر و مذهب هر کسی (حتی اگر بصورت دائم اشراق و الوهیت خویش را دریابد بازهم) شخصی است و راه و روش زندگی یک نفر هر چند کامل باشد، نمی توان آنرا تعمیم داد، زیرا یک انسان اگر بالای کوه اورست باشد و دیدگاه وسیعی هم داشته باشد، مسلما بسیاری چیزهای ریز و درشت دیگری خواهد ماند که تنها از چشم انداز افراد پایین کوه قابل مشاهده و درک است.
به نظر بنده کسی که خود را نماینده ی خدا، ولی فقیه یا هر چیز دیگری معرفی می کند و یا کسی که دیگری را چنین می پندارد، در هر صورت هر یک از این اشخاص هم به عظمت و الوهیت خویش توهین می کنند و هم به الوهیت دیگر انسان ها و موجودات.
آن خدایی که نمایندگان مذاهب می گویند، نه از نظر علمی قابل اثبات است و نه قابل تجربه و درک شخصی است.
هرگاه توانستید اشراق و الوهیت خویش را تجربه کنید، آنگاه درک می کنید خدا بودن را. در غیر اینصورت به کدام خدایی باور دارید که تصور ذهنی شما نیست؟ شما از کجا یقین دارید آن خدایی که در ذهن و قلب شما است و (همچون خودهیپنوتیزم) به شما آرامش می بخشد و شما را از الوهیت خودتان دور نگه داشته، باوری ساده لوحانه، تلقینی شیطانی و یا خودفریبی ای بیش نیست؟

mohammad hossein emamparast گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

ناشناس گفت...

به احمد@@@: احمد عزیز در باب معجزات قرآن باید به نکاتی توجه فرمایید. اولا هر آنچه در قرآن به زبان سمبولیک و نمادین و بعضا پر ابهام بیان شده است را می توان به واقعیتهای علمی امروز نسبت داد. اگر در کتب و متون دینی و غیر دینی دیگر جوامع نیز نگاهی بیندازید این نمونه ها را خواهید یافت. برای مثال پیش از محمد یونانیان باستان پرده از مسائلی بر داشتند که اکنون دانشمندان را متعجب کرده است(هم در علم و هم در فلسفه).ثانیا اینکه برخی توصیه های قرآن با علم امروز سازگار است دلیل بر معجزه بودن آن نیست. مثلا ازدواج با محارم.ازدواج نکردن با محارم یکی از اصول اساسی تشکیل و گسترش قبایل اولیه بوده است. به عبارتی چند هزاره پیش از قرآن اقوام به این اصل پایبند بوده اند (نگاه کنید به کتاب صور حیات دینی-امیل دورکیم و یافته های انسان شناسان دیگر). در مورد رابطه ریاضی گونه حروف و اعداد در قرآن نیز حرف بسیار است نخست اینکه مثلا یوم به معنی روز در قران 365 نیست افرادی که آنرا شمرده اند مشتقات یوم را در برخی جاها حساب کرده اند و در برخی جاها حساب نکرده اند و ...علاوه بر این یهودیان نیز معتقدند عهد عتیق بر اساس اصول ریاضی است!! در حقیقت آنها هماز همین روش بهره بردند. حتی در صورت صحیح بودن این قضیه دلیلی بر اثبات اعجاز نیست. باز می توان به نمونه های تاریخی اشاره کرد..مثلا کارهای فیثاغورث، تالس و...یا کتاب نوسترآداموس...نهایتا اینکه:معجزه باید خرق عادت باشد. و نشانه ای باشد برای حقانیت شخصی که آنرا به نمایش می گذارد. چنین معجزه ای در کلیتش نباید چیزهای زائد و اشتباه داشته باشد. پس اگر قرآن را معجزه بدانیم باید کلیتش هم معجزه باشد. می دانیم که بسیاری از مفاهیم قرآنی با خرد امروز و دانش امروز تطابقی ندارند. علاوه بر آن این متن رنگ و بوی قومی، تاریخی و جغرافیایی اعراب را دارد (مثلا بحث چند همسری، اهمیت شتر، بهشت با درخت و جوی بار و حوریان زیبا، قصاص، شلاق، اعدام، و..)

ناشناس گفت...

in chahar divari hanooz ham botkade ya bot khane mibashad, shekle botha avaz shode, hala dare tala va chizhaye dige gozashte.

ناشناس گفت...

اگر قرار بود قران معجزه باشه ، اسم الله رو از یه بتی که با اون هزاران دختر زنده بگور میکردن، نمیگرفت
تازه خود قرآن معجز ست نه اینکه بشه توش معجزه ای پیدا کرد . هر کی هر چی درباره معجزه بگه ، مغلته میکنه
خود قرآن هم معجزه ست واسه آدم های عرب تو اون بیابون که هیچ تمدنی نداشتن ، برای اونا معجزه بوده و هست نه برای ما که 3 4 هزار ساله این چیزا را پشت سر گذاشتیم

ناشناس گفت...

جواب به احمد آقا
خدا آدم و حوا را آفرید. آنها بچه دار شدند و از نسل آنها انسانها بوجود آمدند. پس آدم و حوا باید حداقل یک پسر و یک دختر زائیده باشند و آنها با هم ازدواج کرده باشند (یعنی خواهر و برادر) تا تولید نسل شود. پس کل نسل ما آدمیان زنازاده و حرامزاده هستیم.
چه امامان معصوم و غیر معصوم چه مسلمان و مسیحی و یهودی و غیره. کل آدمیان. چون نسلشان در ابتدا با فعل حرام و زنا تکثیر شده است.
میشه این تناقض رو احمد آقا اینجا جواب بدن تا بقیه هم مطلع بشن
ممنون

ناشناس گفت...

سعید هستم
از فردوسی برایتان شعر می گوییم تا بدانید که چقدر ریبا جامعه ی امروز را توصیف می کند:
زمانی بیاید که زین سان بود
که نادان پرستار دانا بود
.
.
.
شود بنده ی بی هنر شهریار
نژاد و بزرگی نیاید به کار
.
.
.
بریزند خون از پی خواسته
شود روزگاری بد آراسته
.
.

زیان کسان از پی سود خویش
بجویند و دین اندرارند پیش

زمانی که دو تمدن قوی یعنی ایران باستان به فرمانده هی سورنا(سردار بزرگ ایرانی) دربرابر امپراطوری یونان قرار گرفت ، سپاه ایران به فرمانده هی سورنا با ابهت تمام امپراطوری روم راکه تا آن زمان در همه جا پیروز بودند قاطعانه شکست داد این، بزرگ‌ترین شکست رومی‌ها از ایرانیان در طول تاریخ بوده‌است.
اما هیچ از ما سورنا را نمی شناسیم ، خیابان یا مدرسه ای و یا حتی کوچه ای به نام سورنا نداریم . ولی نگاه کنید کوچه و خیابان هایی به اسم ابو موسی صدر داریم ، آخه ابو موسی صدر کدام جهبه را در طول تاریخ برای ایران رهبری کرده که همه ای ما او را می شناسیم ولی کسی سورنا را نمی شناسد.

کورش گفت...

واقعا برای شما بی مغزانی که دچار تنبلی ذهنی هستید متاسفم! شما دقیقا مثل دوران کودکی من فکر میکنید که آقای خدا باید داخل خانه کعبه نشسته باشد تا موجودیت داشته باشد و به او و کعبه ایمان بیاورید! فکر میکنید بر روی کعبه نباید باران ببارد یا آفتاب به آن بتابد تا حقانیت آن را بپذیرید! مثل دوران 4-5 سالگی من فکر میکنید ورقهای قرآن نباید بپوسد و اگر چنین اتفاقی افتاد پس قرآن و خدا هردو خرافات هستند! البته من شما را سرزنش نمیکنم چون فهم و درکتان بیش از این نیست! در مورد جنس دوم دانستن زن هم که اشاره کردید، کاملا مشخص شد که از ادیان دیگر بجز اسلام هیچ نمیدانید، زیرا در تمام ادیان زن جنس دوم است. و اگر از من بپرسند میگویم صرف نظر از دین و خدا، از لحاظ فلسفی و اصول عقلانی حاکم بر جهان ماده نیز هیچ دلیلی ندارد که کسی خود را حتما و حتما مجاب بداند که مرد و زن را دقیقا با هم مساوی بداند. از کجا معلوم یکی از آنها برتر نباشند؟! باید از روی تواناییها و استعدادهای آنها قضاوت کرد که کدام برتر است. که به نظر من جواب این سوال مشخص است! تمام تکنولوژیهایی که من و شما استفاده میکنیم توسط مردها خلق شده! همچنین 99% جوایز بزرگ علمی را مردان بدست میآورند و این در حالیست که بیش از 60 سال است زنان مانند مردان از حق تحصیل برخوردار شده اند و حتی بر روی تحصیلات خود چنان تعصبی پیدا کرده اند که از نان شب هم برای آنها مهمتر شده! همچنین به تجربه (حد اقل به من) ثابت شده که ظرفیت روحی (یا به اصطلاح عامیانه، همان جنبه) در آقایان بمراتب بیشتر از خانمهاست و خانمها در اکثر موارد وقتی به درجات و موقعیتهای ممتاز میرسند، دیگر هیچ مردی را همتای خود نمیدانند! از این گذشته علم ثابت کرده که در برخی از انواع جانوران، موجود ماده برتر است و در برخی دیگر موجود نر. بعنوان مثال در زنبورها، ملکه با 10 زنبور نر برابری میکند. پس هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بخاطر یک سری مصلحت انگاریها، در ذهن خود تابوئی خلق کنیم و خودمان را مجاب بدانیم که انسان مذکر و مونث را دقیقا مساوی بدانیم. ما باید فارغ از همه تابوها و نرمهایی که جامعه در ذهنمان فرو کرده است، با توجه به قابلیتها و تواناییهای مرد و زن، خودمان قضاوت کنیم که کدامیک برتر است. حال شمائی که ادعا دارید اسیر هیچگونه تابوئی نیستید، بدانید و آگاه باشید که لااقل اسیر این تابو هستید!
موفق باشید.

ناشناس گفت...

احمدعزیزاین آدم ها اگرهدایت می شدندواحکام نورانی وپاک اسلام درقلبشان اثر می کردبیگانه نمی شدنداینهاهمه سروته یک کرباسندازکسروی تا آخوندزاده ومعین زاده جاسمی ومیرفطرس وبهشتی وآدمیت واحمدایرانی خانم افشاری رشدی احمق وو...همه ی کسانی که این دانشمندنوظهورحتی یک صدم اراجیفشان رانخوانده واینطوری خودش راگم کرده ونخورده مست گردیده خلاصه ی تمام مطالبشان این است که امثال پارسارادرخیالاتشان غرق وگمراه کرده است کتابهای داخل اینترنت موردادعای این مدعیان رامشیریها وافشاریهانوشته اندخاک به دهنتان چه زودخود راباخته اید؟!!!!!این کتابها چیزتازه ای ندارند سالهاست جواب اینها داده شده شماخیلی دیر به اینها رسیده اید وگول خورده اید .ضمناباید بدانیدکه بنده دبیر بازنشسته هستم وازروی تعصب وناآگاهی حرف نمی زنم دلیلی هم برای اثبات معجزه و...نمی بینم چون آفتاب امد دلیل آفتاب.

ناشناس گفت...

به عنوان مقدمه ولی باعجله دربالاگفتم کسی که باخواندن کتاب پس از1400سال یاتولدی دیگروآثاردیگر شجاع الدین شفاویاعلی دشتی یاعبد العلی بهشتی روزگارش زیر ورو شود حتمایا کودن است یا به قول آن روحانی ؛جوجه کمونیست.فقط شمارابه قول قرآن به تفکر درتمام هستی دعوت می کنم.اما به شرطی که درعظمت وبی انتهایی وآفرینش خوب فکرکنی نه مثل نویسنده های مغرض وبی دین یامثل شاهین نجفی بی شرم وحیاچشم بسته ذره ...راخدا بدانی .

ملوان زبل گفت...

درود ...
منم یه سوال از کسایی که ادعای اسلامی دارند می پرسم... فرض کنید من یه کاری میخوام انجام بدم یا کار خوب یا کار بد ..مثلا یا کمک به یه پیرمرد یا دزدی.. ایا قبل از اینکه من این کار رو انجام بدم خدا میدونه که من میخوام این کارو انجام بدم یا نمیدونه ؟؟؟ اگه میدونه پس خیلی مسخرست حرف از حساب کار روز قیامت بزنیم چون ما باید همیشه اون کاری رو انجام بدیم که خدا از قبل میدونه .. مثلا خدا میدونه من دزدی میکنم و من بیام فکر کنم بگم نه دزدی خوب نیست برم کار خوب کنم .. اینجا تناقض بوجود میاد یا خدا باید میدونسته من میرم کار خوب میکنم یا من دزدی میکردم یا خدا نمیدونسته من چیکار میخام کنم.. با این اساس ما تحت یه برنامه ریزی قبلی زندگی میکنیم و خدا نمیتونه مارو مجازات کنه چون کاری رو میکنیم که خدا از قبل میدونه ما فقط اونو انجام میدیم... و اگه خدا نمیدونه پس قران نقض میشه چرا که قران خیلی اشکار گفته خدا همه چیز رو میدونه و هیچی نیست که ندونه ولی اگه اینو ندونه پس ما چیزی پیدا کردیم که خدا ندونه ... اگه میشه جوابمو بدید...
بدرود

ملوان زبل گفت...

هاوکینگ ..
پرسش اول ... جهان رو کی خلق کرد (افریدگارش کیست ) ؟
پاسخ... خدا
پرسش دوم... خدا رو چه کسی خلق کرد..؟
خدا همیشه بوده و هست و خالقی ندارد
... ما به این نتیجه میرسیم که میتواند چیزی وجود داشته باشد که خالق یا بوجود اورنده نداشته باشد..پس به سوال اول برمیگردیم جهان رو کی خلق کرده؟؟ جهان همیشه بوده و هست و خالقی ندارد... ! جهان از بیگ بنگ بوجود امده همان انفجار بزرگ دانشمندان اینو گفتن حالا اون انفجار از کجا اومد و انرژیش از کجا اومد اینو دانشمندان و بقیه هنوز نمیدونن و اون نقطه اولیه که همیشه نقطه کور و گنگ برای بشر بوده و هنوز هم نمیدونن چی بوده اون نقطه اولیه رو میگن خدا... و همینه که کسی نمیدونه واقعا خدا کیه روحه؟نوره؟الله؟ واقعا کدومش .. کسی معنی کاملی از خدا ندارد و همیشه درک ها متفاوت هستند..
من بر سر باور مردم با انها جنگ نکردم.. زیرا خدای هرکس همانچیزی است که درونش است.. کوروش کبیر
خدا = خد + آ ... خود + آ .. یعنی به خودت بیا ..
خوبی و بدی رو همیشه سعی نکنید از دین و امامو این حرفا یاد بگیرید .. خودتون قدرت سنجش داشته باشید و بدونید چی خوبه چی بد .. وقتی میبنید یکی از گشنگی میمیره نگید در راه خدا و واسه بهشت و این حرفا برم غذا بدم .. بگو این گشنشه این غذا رو ببرم بهش بدم تا سیر بشه ... یکم خوب و بد رو بسنجید.. اگه اینطوری نباشه پس ادیسون توی جهنمه چون مسلمون نبوده... مسخره نیست؟ذات انسان بندگیه همیشه دنبال عبادت کردن بوده..عبادت کردن تا حدودی میشه گفت بد نیست مخصوصا توی خلوتگاه بعضی وقتا عبادت کردن خدا به ادم اعتماد به نفس میده.. مثل دامبو که دوستش که موش بود بهش یه پر میده میگه اگه اینو بگیری میتونی با گوشات پرواز کنی وقتی پر از دهنش افتاد ترسید و داشت سقوط میکرد که موش بهش میگه نه نه من دروغ گفته بودم این پر جادو نیست همش خرافات بوده فقط بهت اعتماد به نفس داده .. چون میترسید دیگه خودش هم رو دوشه فیله بوده... هههه...

ناشناس گفت...

جدا کیف کردم با خواندن این مطالب زیبا و به جا واقعا فکر میکنم این همه مسلمان کی میخان بفهمند همه اینها دروغی بیش نیست...
هرجا مذهب باشه وحشی گری و کشت و کشتار وجود داره
ممنون آرش عزیز

ناشناس گفت...

با عرض سلام به همگی‌، نظرات همه قبول و مورد احترام، من خودم تا ۱۰ سال پیش نماز میخواندام و روزه می‌گرفتم و به مراسم مذهبی‌ اعتقاد داشتم، تا اینکه از ایران خارج شدم و در خارج از کشور راجع به مسائل مذهبی‌ و ادیان مردم دیگر تحقیقات کردم و در حد فهم و عقل خودم به خیلی‌ از مسائل پی‌ بردم که این دین ما فقط وسیله حکومت کردن به افراد تعصبی و ناآگاه است و جز این هیچ خاصیتی دیگر ندارد. برای من خیلی‌ جالب است که خدای‌ ما مثلا الله نام دارد و بزرگترین بت کعبه هم الله نام داشته و محمد هم که ادعای پیامبری کرده، اسم خدا رو الله گذاشته (مثلا یک اسم جدید برای پروردگار)، در صورتی که نام پدر خود محمد عبدالله بوده، حالا این عبدالله که پدر محمد بوده، عبد اون بت کعبه بوده یا عبد خدای محمد!! و از اینها که بگذریم، من می‌خوام بدونم که میگن در ادیان مثل اسلام بهشت و جهنم وجود داره، و کسانی‌ که غار نشین بودند و قبل از،ادیان زندگی‌ میکردند، مساله اینها چی‌ است؟ اینها میرن جهنم یا بهشت؟ یا با این‌همه زبان مختلف در دنیا،وقتی‌ که قیامت بشه، خدا اونجا کلی‌ مترجم از اقوام مختلف در کنارش داره! چون قران رو به عربی‌ نازل کرده و نه به زبان‌های دیگر، پس چطوری و با چه زبانی می‌خواد،حساب کتاب این افراد رو حساب کنه؟ (شاید الان یکی‌ بگه خدا همه زبان‌ها رو بلد است!، پس چرا برای آدم‌های نخستین و غار نشین‌ها پیغمبر نفرستاد؟!)حالا که تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده و دارند کشف میکنند که انسان از تکامل بوجود آمده، چرا خدا کتاب یا پیغمبری نمیفرسته؟ و در آخر، یکبار از یک روحانی بلند مرتبه در ایران پرسیدم، چرا در آن زمان بعد از جنگ‌ها محمد با زنان جوان ازدواج میکرده و یکجور حرم سرا درست کرده بوده، و از پیغمبر بعید است، و آقای آیت الله گفت این وظیفه پیغمبر بوده که از زنانی که شوهرانشون در جنگ مرده بودند حمایت کنه، من پرسیدم که این‌همه تو جنگ مرده بودند و چرا با زنهای جوان بیوه ازدواج میکرده و چرا با زنهای سنّ بالای بیوه طأئفه‌اش برای حمایت از اون بیوه ها،با اون بنده خدا‌های مسن ازدواج نمی‌کرده؟ اگر برای حمایت و ثواب بوده، اون مسن‌ها که بیشتر ثواب داره و خدا اجرش رو بیشتر میکنه!!! و آقای آیت الله، هیچ جوابی نداد!! و اونجا فهمیدم که با این دین سر کار هستم، و خیلی‌ کتاب خواندم و تئوری من این است که چون اعراب در آن زمان وحشی بودند و به کاروان‌ها حمله میکردند و غارت و قتل انجام میدادن، و محمد هم تاجر بوده و با سرمایه خدیجه تجارت میکرده و کشور‌های زیادی رو دیده بوده و با اقوام مختلف آشنا بوده و مشاور بسیار زیرکی به نام سلمان پارسی‌ در کنارش بوده، با مشورت سلمان به این فکر می‌افتند که برای ترساندن این قوم غارت گر‌، یک خدای خیالی درست کنند و محمد هم بشه نماینده این خدا، و سلمان پارسی‌ تمام برنامه ریزی‌ها رو انجام میده، و محمد میره تو غار حرا و سلمان پارسی‌ از روی دین زرتشت یکسری جملات را جابجا میکنه و به محمد دیکته میکنه و محمد نم نم میشه پیغمبر و، و کسی‌ هم که به قدرت برسه و سرمایه دار هم باشه، راه خودش رو برای قدرت بیشتر باز میکنه، و بادیگاردی مثل علی‌ رو میا‌‌ره کنارش و مشاور خوبش سلمان پارسی‌ در همه مشکلات کمکش میکنه (این سلمان پارسی‌ یک معمای پیچیده در آن زمان و قران و اسلام است) و خلاصه هرجا که اشتباهی‌ میشده سلمان پارسی‌ محمد رو ،کمکش میکرده و محمد میگفته که همین الان خدا یک آیه در این مورد نازل کرد!! در روایتی هم داریم که محمد برای نوشتن قران یا قوانین رام کردن اعراب، چندین کاتب داشته، و یک‌روز که یک آیه جدید نازل شده بوده (آیه‌ای که سلمان آماده کرده بوده) و داشته برای کاتب هاش میگفته که بنویسند، یکی‌ از کاتب‌ها میگه، محمد تو چند روز پیش یکجور دیگه گفتی‌، و اگر مثلا من متن رو عوض کنم و اینجوری بنویسم بهتر نیست، و محمد میگه هرجور که صلاح میدانی بنویس، و اونجا این کاتب میگه که اگر این آیه‌ها از طرف خدا میاد، پس چه خدایی است که من متن آیه رو عوض کنم و محمد هم تأئید میکنه!! و اون کاتب سر به فرار میذاره و محمد هم اعلام میکنه که این بابا خونش حلا‌ل است و هرکی‌ این کاتب رو بکشه پاداش دریافت میکنه و کاتب بدبخت رو که واقعیت رو دریافته بوده به درک واصل میکنه!!!! خلاصه از این تناقضات و یاوه گویی‌ها تو اسلام و قران الکی‌، زیاد پیش میاد!! اصلا اگر خدا بنده‌ها رو درست کرده و دوستشون داره، حتی اگر این بنده‌ها اشتباه هم بکنند، چرا باید با آتش جهنم بترسونیتشون و چه احتیاجی به دلا و راست شدن ما برای عبادت داره! به قول مذهبی‌‌ها خدا خیلی‌ دست و د‌لباز است و به بشر احتیاجی نداره!! خلاصه بحث خیلی‌ مفصل است و باید بدون احساس و تعصب و با واقعیت در مورد این دروغ تاریخی‌ بحث بشه!! سپاسگزار همگی‌ هستم

ناشناس گفت...

وقتی که تو قرآن می خواندم"آنان کر و کورهایی هستند که هدایت نمیشوند" از خود می پرسیدم اینان چگونه شخصیتی دارند؟
و حال با دیدن این سایت برایم شهود شد.
خب،از درون کعبه عکس گرفته اید که چه؟
اولا)خانه ی خدا،یعنی سمبولی برا وحدت بنی آدم.
دوما)اگز هم داخلش زر و زیوری هست که هست. شاهان ظالم عربی سعودی چه ربطی به پیامبر دارد؟؟
واقعا خیلی "سطحی بین و کم خرد " هستید.
شما بیشتر "عقده ای" و "سطحی بین" و یا "شیاد بازی های سیاسی گری" هستید.
اگر این نوع نتیجه گیری ها،عقلانیت است، باید در مورد عقلانیت شما تحقیقاتی انجام شود که "پدیده ای نو" هستید و جزو عجایب "ذکاوت و استعداد"!!!

ناشناس گفت...

سلام بر همگی
میخوام یه معجزه از قرآن رو بگم که هیچ جوری نتونین انکارش کنین
خدا در سوره حدید آیه 25 میفرمایند:ما آهن را در لحظه به زمین نازل کردیم.تا قبل از کشف این موضوعی که میگم قرآنو مثل الآن در مورد این بحث مسخره میکردن
نظریه روز دانشمندان جهان میگه :زمین مایعی مذابی بود که در اثر برخورد شهاب سنگی عظیم از جنس آهن و تبادل حرارت بین آنها مایعات سرد شده و پوسته زمین رو تشکیل داده و قسمت بیشتر شهاب سنگ به صورت مایع در مرکز زمین شکل گرفته...
((لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ))

arsh irani گفت...

در پاسخ به کسی که در مورد آهن بیان فرمودند:
اولا زمین کنونی و ماه از برخورد سیارکی بزرگ به زمین تشکیل گردیدند نه اینکه یک تکه آهن به زمین برخورد کرده باشد.
دوما اینکه الله می گوید تعداد ماهها 12 ماه قمری بوده از روزی که اسمان و زمین شکل گرفتند نه بعد از برخورد سیارک و نزول آهن:
http://iran000.blogspot.com/2013/03/blog-post.html
اما پاسخ اصلی:
در قرآن هر جا که از کلمه‌ی نزول استفاده شده، نازل شونده مستقیما از سوی الله پائین آورده می‌شود، چیزهائی که مستقیما از طرف الله نازل شده‌اند عبارتند از :
نور (منظور قرآن)(نساء/174) ، من و سلوی (اعراف/160)(غذائی مخصوص برای بنی اسرائیل)، کتاب و منظور قرآن است (مائده/145)(قرآن)، ترازو (حدید/25) ، آهن (حدید/25) ، لباس (جامه) (اعراف/26) و باران (فرقان/48)....:
http://iran000.blogspot.com/2014/02/blog-post.html
حالا پاسخ بدهید که ایا آهن مستقیما از سوی خود الله نازل شده یا به وسیله سیارک؟ ایا این سیارک را الله نازل کرد؟ اگر بله آیا این سیارک تماما از آهن بود؟
اگر قیاس با علم می کنید قرآن هم در مورد باران و قرآن و لباس و ترازو ... همین لفظ را بکار برده است، نظر شما در آن مورد چیست؟
پیروز باشید!

ناشناس گفت...

با عرض سلام
اول که بحث از آسمان میکنین:
آسمان رو کمی توصیف کنید تا برامون جا بیوفته بعد بریم سراغ زمین آقای عزیز زمین تا قبل از برخورد شهاب آهنی فقط یه مایع بوده که اسمش زمین نبوده.بعد از برخورد این شهاب شکل میگیره که در ادامه ماه ها و سال ها شکل میگیره اینو میشه به سادگی درک کرد
بریم سراغ پاسخ اصلی:
آیا باران از خدا میبارد یا ابر؟؟؟؟؟؟
شهاب هم به ازن خدا به زمین برخورد کرده
(شهاب آهنی)
عید ولایت مبارک

پدرام گفت...

اون ناشناسی که گفت "نظریه روز دانشمندان جهان میگه :زمین مایعی مذابی بود که در اثر برخورد شهاب سنگی عظیم از جنس آهن ..." لطفاً یک لینک بده ببینیم این نظریه روز رو از کجاش در آورده؟!

ناشناس گفت...

با سلام و درود بر دوستان با اندیشه آزاد
در جواب پدرام باید بگم اینو بخون و هیچ مگو:
پیدایش سیستم خورشیدی: محتمل این است که امواج شوکی از سوپر نواهای مجاور محرک اغاز فرایند فروپاشی گرانشی (بعضی از آن به عنوان چگالش یا تغلیظ نام می برند ) باشند این فرایند باعث ایجاد سیستم خورشیدی از ابرهای گاز هیدروژن به نام نبولا ( توده های عظیم گاز و گرما بین فواصل ستارگان ) می شود. نبولا متشکل از عناصر سنگین که به جا مانده از انفجار سوپر نواها می باشد است. با انقباض این نبولا ها, چرخشی به شکل دیسکی چرخشی به نظر می رسید. ( دلایل همانند دلایلی است که برای توضیح دیسک مانند بودن کهکشانها اورده شدند). بیشترین تراکم جرم در مرکز بود که به خورشید تبدیل گشت. خرده های باقی مانده هم به زمین و سایر سیاره ها تبدیل گشتند.

پیدایش ماه: زمانی که ریزه های باقی مانده به سیارگان تبدیل می شدند شیئی به اندازه مریخ به زمین برخورد کرد.این شیء خودش در زمین فرو رفت اما بخشهایی از لایه های بیرونی زمین بخار شد و به فضا پس زده شد . قسمتی از این مواد پس زده شده بعدا" به زمین برگشت در حالیکه باقی مانده با همدیگر ترکیب شده و ماه را به وجود اورند. سطح زمین سرد می گردد ذرات زمین ( مقدمتا" اهن و مگنزیوم )متمایل به فرو رفتن به لایه های عمیق بودند در حالیکه ذرات سبکتر ( مقدمتا" اکسیژن و سیلیکون ) به سوی سطح شناور گشتند. جایی که انها یکپارچه و سفت شده و به پوسته زمین تبدیل شدند. این پوسته در مناطق اقیانوس به اندازه نصف دوجین و در مناطق قاره ای یک دو جین ضخامت دارد.
حرکت لایه های زیرین صخره های گداخته باعث راندگی مناطق شناور در بالا در طی چندین بیلیون سال اینده می شود. اینها با همدیگر برخورد کرده و به طرف زیرین یکدیگر رانده می شوند.
این هم لینک سایت:
http://parssky.com/view/2104.aspx
البته دنبال اصل مقاله isiاین موضوع هم هستم
صدق الله العلی العظیم

پدرام گفت...

خوب دوست عزیز، این سایتی که گذاشتی داره برعکس حرف شما و قرآن رو میگه.
منظومه شمسی مثل یک ابر هیدوژن بوده که دور خودش میچرخه و متراکم میشه. قسمت مرکز خورشید رو بوجود میاره و ابرهای اطراف هم تکه تکه متراکم میشند و سیاره ها رو تشکیل میدند. میلیونها سال بعد وقتی زمین به صورت خاکی و شامل عناصری مثل آهن بوده، سیاره دیگه ای به اون برخورد میکنه و در اثر اون، زمین جدید و ماه تشکیل میشه. آهن و مگنزیوم هم در هر دو سیارات وجود داشتند و پس از برخورد کم کم به سمت مرکز میرند. هیچ جا نگفته که آهن فقط توی اون سیاره دوم یا توی شهاب سنگ بوده.

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام
بحث ما در مورد برخورد کردن یا نکردن شهاب سنگ آهنی به کره زمین و به وجود آمدن منابع آهن بود
در متن گفته آن شئ در زمین فرو رفته.پس زمین باید حالتی داشته باشه که شهاب درش فرو بره نه؟؟؟؟
گذشته از اون تو متن حرفی از فاصله زمانی بین تشکیل اون مایع تا برخورد شهاب نزده شده که شما بحث از میلیونها سال میکنی.
و اینم بخون به دردت میخوره...
در گذشته، اینگونه تصور می شود که زمانی زمین قسمتی از خورشید بوده و بعد از آن جدا شده است بنابراین دانشمندان فکر می کردند که آهن در خورشید تشکیل شده است اماغلط بودن این تفکر به اثبات رسیده است، زیرا دمای سطح خورشید 6000 درجه سلسیوس است و دمای هسته آن بین 15 تا ۱۶ میلیون درجه کلوین است و با این دما آهن نمی تواند شکل بگیرد. کل دمای منظومه شمسی به اندازه ای نیست که آهن را به وجود بیاورد.

خورشید فقط یک توپ پر از گاز است که هرگز دارای آهن نمی باشد و آهن موجود در زمین به گونه ای دیگر به وجود آمده است. آهن برای به وجود آمدن به دمای 600 میلیون درجه نیاز دارد. دانشمندان می گویند که چنین درجه حرارتی فقط در ستاره هایی پیدا می شود که جرمشان حداقل هشت برابر جرم خورشید است.در این ستارگان جوش هسته ای با تبدیل هیدروژن به هلیوم شروع می شود و این جوش تا زمانی که آهن تشکیل شود ادامه می یابد و آهن نمی تواند به عنصر سنگین تر تبدیل شود زیرا بیشترین دمای انقیاد را دارد.اتم های آهن برای تشکیل نیاز به انرژی دارند بنابراین تعادل داخل ستاره به هم می خورد و ستاره به یک ابرنواخترتبدیل می شود و شهاب هایی که دارای آهن و دیگر فلزات هستند به وجود می آیند و با زمین و دیگر سیارات برخورد می کنند.

از اینم واضح تر میخوای؟؟؟
برو خوب شو
صدق الله العلی العظیم

پدرام گفت...

تو اون آیه که شما گفتی، یک جمله نوشته "آهن را نازل کردیم" این شد معجزه؟ جمله قبلش هم گفته "کتاب را نازل کردیم" توی جاهای دیگه هم گفته قبل از اینکه جهان را خلق کنم تخت خدا بر آب قرار داشت. بعد آسمان رو چسبیده به زمین خلق کردم. بعد فرشته ها رو فرستادم آسمون رو بلند کنند. ستاره ها رو تو طبقه اول گذاشتم برای زینت آسمون، ماه و خورشید رو گذاشتم طبقه بالاتر. شهاب رو گذاشتم که کسی نیاد بالا به اسرار من گوش بده...
کسی که درکش از جهان انقدره، شما میگی از دمای مرکز ستاره ها خبر داشته؟ "آهن را نازل کردیم" که نشد سند!

ناشناس گفت...

سلام
ما حرفی که زدیمو ثابت کردیم
THE END
صدق الله العلی العظیم

پدرام گفت...

دوست عزیز که میگی حرف خودت رو ثابت کردی.
تقریباً تمام عناصر (به جز سه چهار تا عنصر اول جدول تناوبی) در هسته ستاره ها تولید شدند. بسیاری از مواد مرکب هم در خارج از زمین بوجود اومدند و بعد به زمین منتقل شدند. فقط آهن نبوده که تو اون آیه گفته شده.
توجیه این آیه اینه که محمد فکر میکرده ما در پایین روی زمین زندگی میکنیم و خدا اون بالا تو آسمون. پس چیزهایی که برای ما درست میکنه رو میفرسته پایین برامون. به همین خاطر از کلمه "نازل کردیم" استفاده کرده.
در واقع میخواد بگه ببین چه خدا مهربونی هستم که براتون کتاب فرستادم که راه زندگی رو یاد بگیرید و آهن فرستادم که خیلی چیز مفیدیه (باهاش شمشیر میسازید)
ربطی به برخورد سیاره ها به هم نداره.

ناشناس گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم
در ابتدا بگم اول اطلاعاتت در مورد ستاره ها رو زیاد کن و بعد اینجا کامنت بذار تو حتی هیچی از کامنتای قبل درک نکردی اینو میشه به وضوح فهمید
توجیهتم بعد مرگت به خدا بگو حتما بگیا یه موقع نری جای بدی!!!

در ادامه بگم هر وقت علمتو در مورد جهان هستی زیاد کردی بیا جوابتو میدم
وقتی وجود هفت آسمان اثبات شده نزول هم از آسمان هفتم تا زمین درسته درسته
از الآنم بگم قرآن در مورد وجود جاندارانی در سیارات دیگه هم بحث کرده
اینم آخرین کامنتم تو این سایت
من وظیفمو انجام دادم دیگه خودتون میدونین
صدق الله العلی العظیم
یاعلی

پدرام گفت...

بهرحال اگه چیزی باز هم به نظرت معجزه اومد بد نیست بیای اینجا بگی تا ما توضیح بدیم. چه بسا قانع بشی.

ناشناس گفت...

خخخخخخخخخ
پدرام این بنده خدا چقدر خودشو تیکه پاره کرد تو بفهمی که متاسفانه خیلی نفهمی
یا شاید نمیخوای بفهمی

ناشناس گفت...

یه نفر یجا گوزید اسمشو گذاشتن معجزه و نشستن براش چند جلد تفسیر نوشتن از فواید و ضررهاش...
قرآن در حد یه کتاب شعر بیشتر نیست اونم برای مردمان عرب... شعری با آرایه های خشونتبار و پر از تهدید...
حیف درختایی که قطع میشن تا تبدیل به کاغذ بشن و مزخرفات قرآنی توش درج بشه....
حیف...

Unknown گفت...

محمد مثل کلاغ از فلاسفه یونان و یهود اینها رو بدست امی اورد و اون طرف جهان باوزیرکی قارقار میکرد همه اینهایی که گفتید به اثبات رسیده بود واسه اعراب تازی ملخ خور عجیب بود

آزادیخواه گفت...

پاسخ به احمد (مسلمان کم مطالعه ای که فکر میکند ایه "و انزلنا الحدید" پیشگوئی میکند که سیاره ای با زمین برخورد کرده و.....)
دوست نازنین آیا تا بحال فکر کرده اید که قبل از صنعتی شدن بشر در چند قرن پیش مردم آهن مورد نیاز خود برای ساختن شمشیر را از کجا تهیه میکردند ؟؟؟
پاسخ : از شهاب سنگهائی که به زمین میرسید. این مسئله که آهن از آسمان می اید از چند هزار هزار سال پیش شناخته شده بود. یعنی اکثر شهاب سنگها از آهن تشکیل شده اند. حتی هجر الاسود نیز یک سنگ آهن است.
حالا که این را یاد گرفتید بفرمائید ببینیم که کجای " و انزلنا الحدید" معجزه است ؟؟؟؟؟

دوم اینکه : در قرآن آمده است که انجیل و تورت را فرستادیم ( از کلمه انزلنا استفاده شده است) و یا گفته که چهار پایان را برای شما فرستادیم( باز از کلمه انزلنا استفاده شده است) . آیا در آنجا نیز منظور قرآن این است که کره ای که از گاو و گوسفند تشکیل شده بود با زمین برخورد کرده و در نتیجه الآن در کره زمین گاو و گوسفند و تورات و انجیل وجود دارد؟ شاید هم منظور قرآن این بوده است که چهارپایان مانند باران بر زمین باریده اند؟؟
واقعا مسلمانان قابل ترحم هستند. بقدری بدبخت شده اند که باید برای توجیه حرفهای خنده دار قرآن از چنین چیزهائی مشروعیت بگیرند.

Translate

بايگانی وبلاگ