ناباوران

اسلام آمیزه‌ای است از جنایت، تجاوز و خرافه؛ آنچه که سوداگران دینی آن را معجزه ای الهی می‌ خوانند، خرافاتی بیش نیست. در این دین زن وسیله ای است جنسی در اختیار مرد، مجوز تصاحب زنان کفار نیز در همین راستاست. تاریخ جانیان زیادی را به خود دیده، اما محمد تنها جنایتکاری است که پیروانش طبق سنت او همچنان جنایت و قتل می کنند. در این دین تنها مسلمانان انسان شمرده می‌شوند و دیگران جانور؛ پس با مشعل روشنگری، سایه سنگین، سیاه و تاریک مذهب را که همان اندیشه‌ی ضحاکین مار به دوش است را از میهنمان بر خواهیم چید.

جستجو کردن موضوعات خاص (لطفا کلمات مربوطه را وارد نمائید)

100 مورد از تناقضات و اشتباهات ساختاری قرآن

 بزرگترین تناقض ادیان در این است که اگر خدایشان پدید آورده تمام جهان است، پس آیا منطقی است که خدا به زمینی بسیار کوچک، تا این اندازه ا...

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

معجزه علمی قرآن , مغلطه یا حقیقت (بخش دوم)


پیدایش هستی: دانشمند فضایی( جینز) میگوید: اولین مادهء هستی بشکل گازهای بوده اند که در فضا طور منظم وجود داشتند و مجموعهء کهکهشانها از کثافت وتجمع این گاز های پدید آمده اند.
دانشمند دیگری بنام ( جامو) میگوید: هستی در وهلهء اول پیدایشش پر از گازهای بوده که طور منظم در فضا توزیع شده بودند و از آنجا عملیهء تکوین آغاز یافته است. این نظریه ای است که قرآنکریم آنرا تأیید میکند. اگر نص قرآنی در رابطه موجود نمیبود شاید اکثر ما این فرضیهء علمی را نادرست میپنداشتیم و یا به آن بدیدهء شک مینگریستیم. : ثمّ استوی إلی السّماء و هی دخانٌ، فقال لها و للأرض إتیا طوعاً أو کرهاً، قالتا أتینا طائعین.( بعد از آن بسوی آسمان شد که از دود بود، و گفت برای آن و زمین بیایید بفرمان من خواسته یا نخواسته، گفتند: آمدیم خواسته و فرمانبردار) درین آیت کریمه قرآن مصدر پیدایش و خلقت این هستی را دود( دخان) معرفی کرده است. دود چیزی است که عربها از اشیاء ملموس آنرا درک میکردند که در حقیقت همان گاز است. آیا چهارده قرن قبل در مقدور یک شخص که خواندن و نگاشتن نمیدانست بود که این کشف علمی قرن بیستم را بداند، آنهم در زمانیکه مردم از هستی و اسرار آن چیزی نمیدانستند؟!


نویسنده ی این مقاله، احتمالا یادش رفته( شاید هم عمدا) که الله ابتدا زمین را آفرید:
     هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (بقره/29) اوست آن كسى كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد سپس به آسمان پرداخت و هفت آسمان را محکم كرد و او به هر چيزى داناستپیدایش زمین، چهار روز وقت الله را گرفت:
     قُلْ أَئِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِكَ رَبُّ الْعَالَمِينَ (فصلت/9) بگو: آيا شما به آن كسي كه زمين را در دو روز آفريد كافر هستيد؟ و براي او همانندهائي قائل مي‏شويد؟ او پروردگار جهانيان است .و در دو روز دیگر آنچه را که در زمین است خلق مینماید , پس خلقت زمین و آنچه را که در آن است در چهار روز به پایان میرسد , وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَكَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ (فصلت/10) و در آن لنگرهائی (کوهها) قرار داد و بركاتي در آن آفريد، و مواد غذائي مختلف آن را مقدر فرمود، اينها همه در چهار روز بود، درست به اندازه نياز تقاضا كنندگان!بعد از این بود که اقدام به پیدایش آسمان نمود، او آسمان را بر روی زمین، در مدت دو روز آفرید و آنرا بالا برد:رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا (نازعات/28) سقف کلفتش را بالابرده و آن را محکم ساخت.     أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ (انبیاء/30) آيا كسانى كه كفر ورزيدند ندانستند كه آسمانها و زمين هر دو به هم چسبیده بودند و ما آن دو را از هم جدا ساختيم و هر چيز زنده‏اى را از آب پديد آورديم آيا ايمان نمى‏آورند(1 ).
      ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِيَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَيْنَا طَائِعِينَ (فصلت/11) سپس سراغ محکم سازی آسمان رفت در حالي كه به صورت دود بود، به آن و به زمين دستور داد به بیائید و شكل گيريد، خواه از روي اطاعت و خواه اكراه! آنها گفتند: ما از روي طاعت مي‏آئيم.
این دود ناشی از پیدایش زمین بود.
نویسنده ی این مقاله دانش را مسخره نمی‌کند؟
قرار گرفتن الله بر روی زمین و بالا بردن آسمان، مسخره کردن دانش بشری نیست؟
     کدام دانشمند ادعا مینماید که ابتدا و پیش از شکل گیری ستارگان، زمین بوجود آمده و پس از آن کوهها و رودها پدید آمدند و سپس آسمان بوجود آمد و دست آخر، ستارگان به عنوان زینت آسمان شکل گرفتند؟
کدام دانشمند ادعا دارد که کهکشانها، پس از پیدایش زمین، پدید آمدند؟
اگر این به اصطلاح روشنفکران اسلامی، نظریه ی انفجار بزرگ(بیگ بنگ) را قبول دارند:
      اولا باید بپذیرند که ابتدای پیدایش گیتی، ماده ای شکل نگرفته بود و هستی فقط شامل انرژی بوده است که در مرحله ی بعد کهکشانها شکل گرفتند سپس ستارگان و در آخر هم سیارات که زمین یکی از آنهاست شکل گرفت.
الله می‌گوید که پیش از پیدایش زمین، آسمان و ستارگان، عرش او بر روی آب وجود داشت!:
     وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَلَئِن قُلْتَ إِنَّكُم مَّبْعُوثُونَ مِن بَعْدِ الْمَوْتِ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ (هود/7) او كسي است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد و عرش او بر آب قرار داشت، تا شما را آزمايش كند تا كداميك عملتان بهتر است و اگر بگوئي شما بعد از مرگ برانگيخته مي‏شويد مسلما كافران مي‏گويند اين سحر آشكاري است!
      عرش الله که قرآن از آن یاد می‌نماید، قطعا یک جسم حقیقی است و نه یک شیء مجازی (آنطور که برخی‌ها می‌گویند)؛ زیرا برای شیء مجازی، مکان را نمی‌توان در نظر گرفت.
فرشتگان الله، عرش او را حمل کرده و از روی آب به طبقه ی هفتم آسمان بردند و در آنجا او را تسبیح می‌کنند.
ابتدای انفجار بزرگ هنوز جرمی پدید نیامده بود که آب وجود داشته باشد و در گیتی فقط انرژی وجود داشت.
      ثانیا؛ آفریدگار هستی(لحظه ی قبل از بیگ بنگ و پیش از آن)، همان که هستی از اوست، نمی تواند اکنون وجود داشته باشد.
آفریدگاری که جهان از آن بوجود آمده، خود نمی‌تواند بخشی از آن باشد و در حقیقت گیتی مانند جانداری است که از نطفه‌ای بسیار کوچک پدید آمده بعد از پیدایش جاندار اثری از آن نطفه باقی نخواهد ماند.
برای بررسی داستان پیدایش زمین و آسمان از دید اسلام اینجا را کلیک نمائید.


سوم ـ تجزیهء اتم:
تا آخر قرن نوزدهم اعتقاد برین بود که کوچکترین مادهء هستی اتم است که در یکی از عناصر وجود دارد و اتم غیر قابل تجزیه است، این نظریه چندین قرن وجود داشت و در چندین دههء گذشته دانشمندان توجه بیشترین شان بر اتم بود تا اینکه مؤفق به تجزیهء آن شدند و پی بردند که اتم دارای اجزاء پروتون، نیترون و الکترون است. بواسطهء این تجزیه مؤفق به ساختن بم اتم و بم هایدوژنی شدند. بخداوند(ج) پناه میبرم از شر شیطان رجیم. به این قول پرودگار دانا و توانا توجه کنید: و ما یعزب عن ربّک مثقال ذرةٍ فی الأرض و لا فی السماء ولا أصغر من ذلک ولا أکبر إلاّ فی کتابٍ مبین.( پوشیده نیست از پروردگارتوم چیزی قدر ذره در آسمان و زمین، نه کوچکتر از آن و بزرگتر از آن مگر اینکه در کتاب بیان کننده و واضح است(کلمه أصغر (کوچکتر از ذره) در قرآنکریم اشاره به همین امکان تجزیهء اتم است. و درین قول پروردگا ( ولا فی السّماء) بیانگراینست که خواص اتم در زمین همان خواص اتم در موجودات فضای مثل آفتاب، ستاره ها و سیاره هاست. آیا محمد(ص) خواص اتم را خوانده و برای تجزیهء آن در زمین و آسمان تلاش کرده بود ؟ نه خیر! این بزرگترین معجزهء علمی قرآن و دلیل است برینکه این کتاب وحی الهیست
      این آیه در رابطه سرنوشت جهان است که الله آنرا در کتابی واضح و آشکار پیش از تصمیم به پیدایش جهان کلیه‌ی پدیده هائی که در گیتی است را قبلا نوشته است و از کوچکترین چیز هم غافل نشده و از قلم نیانداخته.
وانگهی؛ چرا ذره را اتم فرض میکنید؛
ثانیا، اتم کدام عنصر ؟
    نویسنده ی این مقاله کوارک را نمی شناسد و الا کوارک را مطرح می‌کرد و احتمالا اصغر من ذالک هم فوتونهای انرژی بودند؛
اینها اگر شالاتان بازی نیست، پس چیه؟
اگر منظور از ذره، اتم است؛ آیا خیر و شر هم با واحد اتم در روز قیانت و در ترازو وزن میکنند.

دوگانگی یا دوقطبی بودن همه چیز: قبلاً اعتقاد برین بود که زوجیت ( نرو ماده) تنها در میان انسانها و حیوانات وجود دارد. علم جدید آمد و ثابت ساخت که نری ومادگی در نباتات و جمادات و حتی کوچکترین جرم و برق هم وجود دارد، هرچیز جنس مثبت ومنفی دارد وما همه میدانیم که برق باید دو لین یکی برای مثبت ویکی برای منفی داشته باشد. اتم هم وقتی تجزیه شود در خود پروتون و نیترون دارد و هرکدام ازینها حیثیت نر و ماده را دارد. قرآنکریم در چندین آیت به این موضوع اشاره کرده است: 1ـ و من کلّ شیءٍ خلقنا روجین لعلّکم تذکّرون.( از هر چیز خلق کردیم جفت، تا اینکه شما پند بگیرید) درینجا کلمهء ( ومن کلّ شیءٍ) دلالت بر عمومیت دارد. یعنی همه چیز. 2ـ أولم یروا إلی الأرض کم أنبتنا فیها من کلّ زوجٍ کریم.( آیا نمیبینند به زمین که رویانیدیم ما در آن از هر جفت با کرامت آنرا) درین آیت اشاره به نباتات است. 3ـ سبحان الّذی خلق الأزواج کلّها ممّا تنبت الأرض و من أنفسهم و ممّا لا یعلمون.( پاک است ذات که آفریده جفتها را همه از آنچه میرویاند زمین و از خود شما و آنچیز های که شما نمیدانید) این آیت کریمه زوجیت را در همهء موجودات از انسان، حیوان و… که ما میدانیم و یا نمیدانیم ثابت میسازد. پاک و باعظمت است ذات دانای توانا که برهمه چیز احاطه دارد و همه چیز را برشمرده است.

زمین و آسمان چگونه هستند؟
آیا آنها مخلوق هستند یا نه؟
اگر هستند؛ آیا زوجند؟
آسمان چی؟
البته الله اگر میدانست، کسانی قرنها بعد اینگونه آیاتش را تفسیر میکنند آسمان را 7 طبقه نمی آفرید؟
عرش الله چی؟
آیا مخلوق است یا نه؟
اگر مخلوق است، زوجش چیست؟
آیا نوترون، مخلوق است یا نه؟ زوجش چیست؟
اگر گفته شود که منظور از آیه، موجودات زنده است، پس؛
فرشتگان چگونه هستند؟
آیا نر و ماده دارند؟


ژنهای زنده در منی انسان : طب امروزی کشف کرده است که منی دارای زنده جانهای کوچکی است که آنرا بنام ژن یاد میکنند، این ژنها با چشم دیده نمیشوند و باید برای دیدن آنها از مکروسکوب استفاده شود. هر ژن دارای شکلی با سر، گردن و دم است مشابهت به بقه های نوزاد دارد، یا کرمی آبی سیاه است که در دهن حیوانات داخل میشود و خون میمکد. این ژنهای زنده با تخمه های زن خلط میشوند و حمل صورت میگیرد، وقتی القاح صورت گرفت دهن رحم بسته میشود و دیگر چیزی به آن راه نمیآبد، هرچه باقی ژنهای باز مانده میمیرند. این یک تجزیه و نظریهء علمیست. ببینید که قرآن درین رابطه چه میگوید: إقرأ باسم ربّک الّذی خلق. خلق الإنسان من علق.( بخوان بنام پروردگارت ذات که آفرید انسان را از علق) ( علق ) همان شکل کرم یا نوزاد بقه. این معجزهء علمی قرآن و در وقت نزول آن قابل درک نبود و تا اینکه مکروسکوب کشف شد و این امر دانسته شد.

اولا این موجود زنده ژن نیست؛ بلکه اسپرم است.
ثانیا؛ منظور از علق در اینجا خون بسته است:
     وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ . ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ . ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (مومنون/14) و به يقين انسان را از عصاره‏اى از گل آفريديم سپس آن را نطفه‏اي در قرارگاه مطمئن (رحم) قرار داديم. سپس نطفه را به صورت علقه (خون بسته) و علقه را به صورت مضغه (چيزي شبيه گوشت جويده) و مضغه را به صورت استخوانهائي در آورديم، از آن پس آن را آفرينش تازه‏اي ايجاد كرديم، بزرگ است خدائي كه بهترين خلق كنندگان استيَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِن مُّضْغَةٍ مُّخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِّنُبَيِّنَ لَكُمْ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاء إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ وَمِنكُم مَّن يُتَوَفَّى وَمِنكُم مَّن يُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ (حج/5) اي مردم اگر در رستاخيز شك داريد ما شما را از خاك آفريديم، سپس از نطفه، و بعد از خون بسته شده، سپس از مضغه كه بعضي داراي شكل و خلقت است و بعضي بدون شكل، هدف اين است كه ما براي شما روشن سازيم و جنينهائي را كه بخواهيم تا مدت معيني در رحم مادران قرار مي‏دهيم بعد شما را به صورت طفل بيرون مي‏فرستيم، سپس هدف اين است كه به حد رشد و بلوغ برسيد، در اين ميان بعضي از شما مي‏ميرند و بعضي آن قدر عمر مي‏كنند كه به بدترين مرحله زندگي و پيري مي‏رسند آنچنان كه چيزي از علوم خود را به خاطر نخواهند داشت زمين را خشك و مرده مي‏بيني، اما هنگامي كه باران را بر آن فرو مي‏فرستيم به حركت در مي‏آيد و نمو مي‏كند، و انواع گياهان زيبا را مي‏روياند.     اگر علق اسپرم است پس ابتدا الله از عصاره‌ی گِل نطفه خلق می‌کند و سپس از نطفه (طبق نظر گوینده) ژن تولید می‌گردد، که خلاف تمام قواعد مربوط به مراحل تشکیل جنین در رحم است.
    طبق نظریات اسلامی، بعد از مرحله‌ی علق است که در انسان روح دمیده می‌شود در صورتیکه از نظر علمی، زمانی که لقاح صورت می‌گیرد جنین تشکیل می‌گردد.

برای بررسی بیشتر علمی قران اینجا را کلیک نمائید.

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
من یک دانشجوی فوق لیسانس مهندسی مکانیک هستم(تو یه دانشگاه نسبتا خوب) و هیچ تعصبی نه به قرآن و نه به علم دارم، در وافع باید بگم که به نظر من علم دید انسان نسبت به دنیا و اتفاقات اون هست و هیچ دلیلی وجود نداره که حتما درست باشه و هر لحظه ممکنه که هر نظریه ای نقض بشه و جاشو به یکی دیگه بده
بنابراین اصلا نمیشه بهش تکیه کرد به عنوان یک مرجع ثابت و پایدار
با تشکر

ناشناس گفت...

salam hamvatan.
Az Amrika mozahemet misham.
I am Ph.D in mechanical Engineering.
But most of the above verses can be justified by the current knowledge. since it is not specific (it is veyy general)
you cannot prove that they r wrong. to you for example the verses that talks about salt water and fresh water in Soreye Alrahman might not make sense. to me, it was my Master project and it make sense.

arsh irani گفت...

هم میهن خوب و گرامی من که باعث افتخار همگی ما هستید!
خواهش میکنم فارسی بنویس.
مشکلات نرم افزاری(ایدئولوژیک) زادگاهت(خود یا پدرانت) را هرگز فراموش نکن و برای اصلاح آنها گام بردار.
پیــروز باشـید!

ناشناس گفت...

اولا بايد بگويم كه بسياري از مطالبي كه در قرآن آمده شايد الان مسخره به نظر برسند ولي با توجه به علم محدود ما ممكن است در آينده درست از آب در آيند. بعنوان مثال زماني فكر مي شد كه اين جمله قرآن كه ما همه چيز را بصورت زوج آفريديم مسخره است. اما هم اكنون يك پديده اثبات شده علمي است. ضمناً بسياري از جملات قرآن جنبه تشبيهي دارد و در پشت آن معناي عميقي نهفته است كه شايد با علم محدود ما قابل بررسي نباشد.
من خودم مدرك دكتراي علوم فيزيكي از يك دانشگاه خوب دارم. شايد شما فكر كنيد كه علم خيلي پيشرفت كرده ولي بعنوان يك متخصص بايد بگم كه ما هنوز خيلي چيزها رو نمي دونيم و خيلي چيزها بر پايه سعي و خطا نهاده شده. بنابراين بجاي اينكه از قرآن ايراد بگيريم بهتره كه خيلي غرور ورمون نداره. تا سالها مردم فكر مي كردن زمين مركز جهانه ولي الان چي. چه بسا كه نظريه بيگ بنگ هم همينطور باشه. بنابراين انسان نبايد بي دليل هر چيزي كه با عقلش جور در نمي آيد رو رد كنه. قرآن كتابيه كه هزار و چهارصد ساله دارن باهاش مي جنگند ولي هنوز نتونستن تحريفش كنن. آيا واقعاً اين معجزه نيست؟ آيا با علمي كه شما ازش ياد مي كنيد جور در مي ياد كه يه كتاب خودش رو به مبارزه بطلبه ولي هنوز هيچكس موفق نشده باشه اونو تحريف كنه؟ همه جاي دنيا يك قرآن بيشتر نيست و هيچ كلمه ايش هم جابجا نشده. من از دوستان دعوت مي كنم به جاي اينكه به جنگ با قرآن بپردازند، بيان و از قرآن استفاده كنند و از نوري كه درش نهفته هست بهره ببرند.

arsh irani گفت...

شما که ادعا میکنید دکتری فیزیک دارید، بگوید که:
آیا نوترون، مخلوق است یا نه؟
زوجش چیست؟

مهرداد گفت...

با درود فراوان
واقعا خسته نباشید میگم بخاطر این همه زحمتی که میکشی و خیلی هم خوشحالم که سایت شما رو دیدن کردم چون خیلی سوالات تو ذهنم بوده که بی جواب مونده، و میتونم از مطالب انتقادیتون استفاده کنم، در مورد دوست عزیزی که خودشونو ناشناس معرفی کردن و دکترای فیزیک هم دارن باید بگم که درسته 1400 ساله بزرگان و دانشمندان ما از جمله رازی، ابن سینا،بیرونی،سهروردی،عین القضات،خیام،حافظ و.... قرآن رو نقد کردن و خدا رو زیر سوال بردن برای اینکه ذهن ما رو روشن کنن وبعضی ها هم جونشونو تو این راه از دست دادن و دلیلش هم تعصب آخوند ها و مفتی های اون زمان بوده .........

روزبه گفت...

"بعنوان مثال زماني فكر مي شد كه اين جمله قرآن كه ما همه چيز را بصورت زوج آفريديم مسخره است. اما هم اكنون يك پديده اثبات شده علمي است."

یکی از مشکلات اساسی ما این است که خود را ملزم به ارائه رفرنس حرفی که می‌زنیم نمی‌دانیم. در نتیجه هیچگاه مطلبی را بصورت علمی جستجو نمی‌کنیم و هر کس می‌تواند حرف اشتباهش را بگوید بدون اینکه بپرسیم گرامی منبع این حرف شما چیست؟
علم زیست‌شناسی امروز به این جمله می‌خندد! به غیر از طیف وسیعی از موجودات تک سلولی که از راه تقسیم سلولی تولید مثل می‌کنند مثل: همه باکتری‌ها، ویروسها، قارچهای تک سلولی، آمیبها و بسیاری دیگر که از نظر تنوع بسیار متنوع نیز می‌باشند، امروز دسته‌ای از موجودات زنده را می‌شناسیم که هرمافرودیت یا تک‌‌جنسی نامیده می‌شوند. بسیاری از گیاهان، نرم تنان مثل حلزونها، کیسه تنان و حتی برخی از ماهیها تنها یک جنس دارند و با همان یک جنس به تکثیر و حیات خود ادامه می‌دهند.! در ضمن پیشرفت علم کمکی به حل این تناقض آشکار قرآن نمی‌کند. زیرا این موجودات روش تولید مثل متفاوتی دارند که ظاهرا الله از آن بی‌خبر بوده و این روش تولید مثل در علم امروز کاملا شناخته شده است!
http://en.wikipedia.org/wiki/Hermaphrodite

سید گفت...

آقای روزبه!
هرمافرودیت ها هم زوج زوج تولید مثل می كنند گرچه به ظاهر فقط یك جنس دارند.
مرجع: همان لینكی كه خودتان فرستادید. به شكلی كه در اول مقاله آمده دقت كنید.

Unknown گفت...

با درود خدمت دوستان. دوستی که پرسیده نوترون زوج داره یا نه؟ من دانشجوی دکتری فیزیک ذرات بنیادی ام. باید بگم که نوترون اولا یک ذره بنیادی نیست : از کوارکها تشکیل شده که اونها هم آنتی کوارک دارند. نوترون از دو کوارک d و یک کوارک u تشکیل شده که بر این اساس آنتی نوترون یا به قول شما زوج اون میتونه از یک آنتی کوارک u و دو آنتی کوارک d تشکیل بشه که باز هم بار کلی ذره حاصله صفر میشه. و در صورتی که نوترون و این ذره به هم بخورند تبدیل به فوتون یا گلئون میشن. ثانیا در فیزیک ذرات بنیادی تمام ذرات آنتی ذره دارند. حتی برای فوتون هم میتونیم آنتی فوتون تعریف کنیم.

arsh irani گفت...

گرامی، خود نوترون در قیاس با الکترون و پروتون ذره‌ای است خنثی.

ناشناس گفت...

گرامی !!!از متن شما پیداست که از روی غرض نقد میکنی اگر اندکی اطلاعات درباره اتمسفر و زمین شناسی داشتی اینقدر راحت نمینشتی و این نقد مسخره رو نمینوشتی!!!!!
در ضمن جهت اطلاع دوستان باید بگم که باکتریها هم مثبت و منفی هستند و به غیر از روش تقسیم دوتایی از روش هم یوغی یا کونژوگاسیون (به انگلیسی: conjugation)‏: فرایندی است که ماده ژنتیکی از طریق تماس مستقیم دو باکتری با هم صورت می‌گیرد. در این فرایند، باکتری نر با استفاده از پیلی جنسی به باکتری ماده می‌چسبد و سپس ماده ژنتیکی مربوطه را به باکتری ماده منتقل می‌کند تکثیر می شوند....
اونای که ادعای عقل کلی میکنن ببینن که خیلی چیزا هست که نمیدونن!!!

ناشناس گفت...

در یکی از نظرها دیدم که یک نفر به اصطلاح دانشجوی فیزیک در ذرات بنیادی ادعا کرده بود که وقتی قرآن میگوید که ما موجودات را از ازواج آفریدیم منظورش همان ماده و پاد ماده میباشد!!واقعا خجالت آور است.
اولا که 4000 سال قبل از محمد در فلسفه مردمان چین مطرح شد که هر ذره ای پاد ماده دارد و غیره. سمبل آنهم همان یینگ و یانگ میباشد که شنیده اید و لوگوی آن نیز دو شکل جقه مانند است که برعکس و در کنار یکدیگر قرار دارند.

دوم اینکه قرآن میگوید که ما از موجودات را از طریق ازواج درست کردیم. و حال آنکه شما اگر ماده و پاد ماده را در کنار یکدیگر قرار دهید باعث انهدام همدیگر میشوند و به هیچوجه ماده سومی را درست نمیکنند.

ناشناس گفت...

ادامه از بالا

برای همین است که ما دین را خطرناک میدانیم. همانطور که میبینید این دینداران حاضر هستند هر نوع تناقضی را وارد دانش بشری بکنند تا بلکه گفتار دین مزخرف آنها درست جلوه کند.در مورد مسائل اخلاقی هم همینطور. تمام اسلام زدگان و تازی پرستان حاضر هستند که برده داری و تجاوز به زندانیان و پدوفیلی را نیکو وانسانی جلوه بدهند چون در قرآن کثیف آنها مجوز آن اعمال شنیع داده شده است.
می بینید که دین دشمن علم و عقل و انسانیت است.
وای بر شما دینداران که اگر معادی باشد خود شما را بخاطر حماقت و تقلید کور کورانه عذاب خواهند داد.مگر جرمهای آن پدیوفیل را ندیده و یا نشنیده اید؟
آخه کدام عقل سلیم و انسانی اجازه میدهد که یک دختر بچه شیرخواره را شوهر داده و اجازه داده شود که شوهر 54 سالهاش او را تفخیذ کند ؟
خجالت بکشید و به انسانیت برگردید.
بیدار شوید.
امیدوارم که هیچگاه بخشیده نشوید. چون فقط کسانی از پدوفیلی طرفداری میکنند که ذاتشان خراب و کثیف و لجن بوده و پدوفیل هستند. مرگ بر شما.
هیچکس را بخاطر عقیده اش نباید کشت ولی تمام پدوفیلها را باید اعدام کرد. نه یک حرف بیشتر و نه یک حرف کمتر. آنان کثبفترین و پست تر از حیوانات میباشند. ( حیوانات در مقام بسیار اعلائی قرار دارند)

ناشناس گفت...

آرش ایرانی عزیز.
واقعا دست مریزاد.
واقعا که زحمت کشیده و مشغول بیدار کردن هموطنان گول خورده ما میباشی.
بنده شخصا جنابعالی را یک آدم بسیار شجاع و توانا و با سواد و بسیار با هوش میدانم و با آنکه شما را ندیده ام شما را بسیار دوست دارم.
امیدوارم که هر روز بیش از روز قبل پیروز و کامروا باشید.
امیدوارم که روزی مردم ایران بتوانند پاسخ زحمتهای جنابعالی را داده و دست شما را بخاطر این قلم زدنها بوس کنند.
دورادور دست شما را میبوسم.

ناشناس گفت...

در مطلب شما دو نکته جلب توجه میکند یکی اینکه میفرمایید که گفته قران با علم امروز وگفته دانشمندان مطابقت ندارد بسیار خنده دار است که شما یافته های دانشمندان را برتر ودقیقتر وصحیحتر از گفته افریننده جهان میدانید در حالیکه خود دانشمندان هم افریده خداوند هستند ودر این عرصه چنان میگویید که گویا دانشمندان برتمام اسرار گیتی اشراف یافته وسخن ویافته های انان حقیقت محض است خداوند در جهان هستی خصوصا در جانداران خلقت را از یک نطفه واز یک موجود بسیار کوچک اغاز میکند سپس انرا رشد داده وبه کمال میرساند از کجا باقاطعیت تصور میکنید خلقت کهکشانها قبل از خلقت زمین است خود دانشمندان فیزیکدان قرن21 با این قاطعیت نطر خود را قطعی نمیدانند وبیشتر نظرات انان فرضیه است که هر زمان امکان دارد که با تحقیقات جدید ماهیت ان تغییر کند جهان ومخلوقات ان بسیار گسترده تر از ان است که انسان کوچک ونااگاه بتواند نطر قطعی در چگونگی خلقت اسمان وزمین ارایه نماید انسان تاکنون فقط توانسته به ماه قمر زمین مسافرت کند وفاصله ماه تا زمین نسبت به ابعاد جهان قابل بحث نیست گر چه انسان با تلسکوپهای قوی به بسیاری از حقایق دست یافته اما هنوز این همه حقیقت نیست وانسان برای رسیدن به واقعیت به زمان بسیار زیادتری نیازمند است وزود نباید قضاوت کرد واما نکته دیگر در مورد عرش است که فرمودید چون فرشتگان عرش خدا حمل میکنند پس باید عرش یک شی فیزیکی باشد پس خداوند در قران میفرماید گناهکاران بار گناه خود را بر دوش میکشند ان گناهان هم باید بار فیزیکی باشد که غیر منطقی بنطر میرسد در مورد عرش در جای دیگری مفصلا توضیح دادم که عرش اشاره به حکومت است یعنی فرشتگان بار حکومت خدا رابر دوش میکشند یهنی انها کارگزان منتخب خداوند هستند

ناشناس گفت...

در مطلب خود به خلقت انسان اشاره کردید واز کلمه علق که قران بدان اشاره کرده پس از نطفه که همان منی مرد است ودر رحم زن با تخمک لقاح مییابد علقه تشکیل میگردد انتخاب کلمه علقه بسیار هوشمندانه ودارای بار معنایی بسیار در مورد خلقت انسان است از این کلمه سه معنی که با واقیعیت چگونگی تشکیل نوزاد مطابقت دارد واغاز افرینش انسان است را میتوان دریافت معنی اول علقه یعنی چسبیده و میدانیم که نطفه لقاح یافته به دیواره رحم میچسبد ودوم شی ای که به چیزی علاقمند است به ان میچسبد چون چسبیدن نوزاد به سینه مادرش واینکه علقه را میتوان شی معلق واویزان فرض کرد چون پس از اینکه نظفه به جفت مادر در رحم متصل میگردد به حالت اویزان در میاید ودر همان حالت از مادرش تغذیه میکند پس اشاره قران به علقه به دلیل اویزان بودن ان از رحم مادر است پس میتوان از کلمه علقه سه معنی را دریافت کرد که عینا هر سه مورد را نطفه لقاح یافته دارا میباشد چسبندگی به دیواره رحم علاقمند بودن به دیواره رحم واویزان بودن از دیواره رحم واین در حالی است که در زمان محمد هیچگونه دستگاه عکسبرداری از داخل رحم موجود نبوده وایشان هرگز نمتوانسته نظفه لقاح یافته را با انتخاب این کلمه توضیح دهد

Translate

بايگانی وبلاگ