موضوعات بررسی شده:

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

قرآن: انسان تنها از منی مرد خلق شده است.



از دید قرآن، انسان از منی در رحم ریخته شده خلق گردیده است:
الم یک نطفه من منی یمنی"(قیامه/37) آيا او نطفه‏اى از منى كه در رحم ريخته مى‏شود نبود.(ترجمه از مکارم)
باز قرآن معتقد است، در پیدایش انسان تنها آب جهنده نقش دارد:
فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ (طارق/5) انسان بايد نگاه كند كه از چه چيز آفريده شده؟!
خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ (طارق/6) از آب جهنده‏اى خلق شده.
این آب جهنده از بین کمر و سینه‌ها خارج می‌گردد:
يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ (طارق/7) كه از ميان پشت(کمر) و سينه‏ها بيرون آيد.
     با کمی تعقل در اینجا مشخص می‌گردد که منظور از آب جهنده تنها و تنها منی مرد است و در مورد زن آب جهنده معنائی ندارد؛ ضمنا اگر فرض قرآن را در اینکه انسان تنها از منی مرد است را بپذبریم، باز خود قرآن دچار اشتباهی فاحش شده که عمق بی‌اطلاعی نویسنده‌ی این کتاب را نشان می‌دهد؛ زیرا جای تشکیل اسپرم، بیضه‌ها هستند نه جائی مابین کمر و سینه‌ها.
  همچنین زن از دید قرآن تنها نقش پرورش دهنده را بر عهده دارد:
هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ (اعراف/ 189 ) او كسی است كه شما را از یک تن آفريد و جفت وى را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد پس چون با او (حوا) نزدیکی نمود باردار شد بارى سبك (منی) و [چندى] با آن گذرانيد و چون سنگين‏بار شد(آبستن) الله پروردگار خود را خواندند كه اگر به ما [فرزندى] شايسته عطا كنى قطعا از سپاسگزاران خواهيم بود.

     مغالطه‌بازان اسلامی به این آیه استناد می‌کنند:
إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَّبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا (انسان/2) ما انسان را از نطفه‏اى آميخته آفريده‏ايم و به آزمونش كشانده‏ايم، و او را شنوا و بينا ساخته‏ايم‏.
     قرآن در اینجا وصف نطفه را می‌کند، نطفه‌ای که به قول قرآن و بنا بر آیه‌ی نوشته شده در بالا بطور کامل از مرد است و در رحم زن ریخته می‌شود و از ماده‌ای خالص تشکیل نشده و بصورت خون بسته در می‌آید، در اینجا برخلاف ادعای مسلمانان مغالطه‌باز هیچ اشاره‌ای به نقش زن نمی‌کند؛ استناد اینان به کلمه‌ی امشاج از ریشه مشج است، این کلمه در اصل به معنی ترکیب رنگهاست و برخی نیز می گویند چیزی که از ترکیب دو رنگ سرخ و سفید به دست آید(1) و همچنین به معنی هر چیز مختلط نیز معنی شده است که با توجه به سایر آیات قرآن در این زمینه، منظور قرآن این است که در مایع نطفه سفیدی هست که بعدا قرمزی (علق) می‌گردد:
خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ (علق /2)   ‏انسان را از خون بسته‏ای خلق كرد.


مغالطه‌ای دیگر:
پرده های جنین:
علم ثابت کرده است که جنین در رحم مادر محاط به سه پرده است، این پرده ها تنها با تشریخ دقیق علمی قابل درک میشود، ورنه با دید چشم تنها میتوانی یک پرده را مشاهده کنی। این چیزی است که طب امروز به آن پی برده است، ولی قرآنکریم از قبل این امر را تأیید کرده است। این آیت در سورهء زمر: یخلقکم فی بطون أمّهاتکم خلقاً من بعد خلقٍ فی ظلماتٍ ثلاث، ذلکم الله ربّکم له الملک।( آفرید شمارا در شکم های مادران تان آفریدنی بعد از آفریدنی در تاریکی های سه گانه، اینست خدای شما پروردگارتان که اوراست پادشاه)درین آیت خداوند (ج) خبر داده است که جنین در سه پرده پوشیده است که آنهارا بنام ظلمات( تاریکها) یاد نموده است، چون این پرده ها طوری اند که مانع رسیدن نور و روشنی به جنین میشوند। علم امروزی هم به این حقیقت تأکید دارد
      اولا این خلقت ربطی به پرده و غیر پرده ندارد، قرآن اشاره به مراحل خلقت سه گانه ی انسان را دارد(از دید خودش)، او را ابتدا از گل بدبوئی، آفرید:
      وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ (»ومنون/12) و به راستى كه انسان را از چكيده گل آفريديم‏.

      سپس او را بصورت نطفه ای در جایگاهی امن (رحم) و استوار، قرار داد:
      ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ (مومنون/13) آنگاه او را به صورت نطفه‏اى در جايگاهى استوار قرار داديم‏.
      و مرحله سوم همان تبدیل او به علقه (خون بسته )، می‌باشد:
      ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (مومنون/14) آنگاه نطفه را به صورت خون بسته و سپس خون بسته را به صورت گوشت پاره درآورديم، و سپس گوشت پاره را استخواندار كرديم و آنگاه بر استخوانها پرده‏اى گوشت پوشانديم، آنگاه آن را به صورت آفرينشى ديگر پديد آورديم، بزرگا خداوندا كه بهترين آفرينندگان است.
      این است مراحل سه گانه پیدایش انسان از دید قرآن.
      برخی از مغالطه‌گران اسلامی این را به حساب معجزه‌ی علمی قران می‌گذارند!
      همانگونه که مشاهده می‌شود ربطی به معجزه ندارد و فقط بیان خرافه‌ای بیش نیست.

      به یکی دیگر از مغالطه‌های آنان توجه فرمائید:

  مضغمه: در لغت یعنی قطعه ای از گوشت که شبیه گوشت جویده شده است. استاد مکارم شیرازی در این با ره می فرمایند: "کم کم جنین شکل یک قطعه گوشت جویده شده به خود می گیرد بی آنکه اعضای مختلف بدن در آن مشخص باشد." در واقع این مرحله معادل مرحله گاسترولاسیون است  یا مرحله تمایز لایه های زاینده. که از هفته سوم شروع می شه . که جنین سه لایه را داریم در این مدت سیستم عصبی شروع به تشکیل شدن می کنه و در انتهای هفته سوم خون جریان پیدا می کنه و قلب شروع به زدن می کنه. و بدین ترتیب اولین اندامی که به مرحله فعالیت می رسه سیستم قلبی- عروقی هست.
4و5-  در اینجا اول گفته استخوان را در مضغه ایجاد کرده و سپس گوشت روی آن پوشانده.
      خوب مسلما باید همین طور باشه. می بینیم در سه ماهگی (هفته 9-12) مراکز استخوان سازی اولیه    مخصوصا در جمجمه و استخوان های دراز ظاهر میشه. و در ماه های بعد هست که سیستم عضلانی طفل ایجاد میشه و عضلات روی استخوان های ساخته شده را می گیرند.
اشاره قرآن به پرده های جنینی
خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِیَةَ أَزْوَاجٍ یَخْلُقُكُمْ فِی بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِی ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ
شما را از نفسى واحد آفرید سپس جفتش را از آن قرار داد و براى شما از دامها هشت قسم پدید آورد شما را در شكمهاى مادرانتان آفرینشى پس از آفرینشى [دیگر] در تاریكیهاى سه گانه [م شیمه و رحم و شكم] خلق كرد این است‏خدا پروردگار شما فرمانروایى [و حكومت مطلق] از آن اوست‏خدایى جز او نیست پس چگونه [و كجا از حق] برگردانیده مى‏شوید  (الزمر 6)
همانطور که می دانید پرده های جنینی شامل سه لایه ی داخلی میانی و خارجی که در پزشکی به نامهای( اکتودرم مزودرم و آندودرم) است
      در اینجا برخلاف آنچه که گفته شده، نشان دهنده‌ی عمق خرافه بودن اسلام است؛ زیرا از دید این دین، نخست مردی به نام آدم از گل یا لجن خلق گردید و سپس از او همرش پدید آمد:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاء وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِي تَسَاءلُونَ بِهِ وَالأَرْحَامَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا ( نساء/1)اي مردم! از پروردگارتان بپرهيزيد! كه همه شما را از يك انسان آفريد؛ و (پهلوی چپش)(حوا) را آفرید و از آن دو، مردان و زنان فراواني منتشر ساخت و از آن الله بپرهيزيد هنگامي كه چيزي از يكديگر مي‏خواهيد نام او را ميبريد، از خويشاوندان خود پرهيز كنيد، زيرا الله مراقب شما است.
      در اینجا منظور از نفس همان ادم است؛ شاید گفته شود که بیان از ضمیر مؤنث استفاده شد، در پاسخ باید یادآوردی شود که "نفس" واژه‌ای است مؤنث.
و همچنین:

      هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ(اعراف/189 ) او کسی است كه شما را از یک تن آفريد و همسرش را نيز از او آفرید تا در كنار او آرامش گیرد سپس هنگامي كه با او نزديكي كرد (او) حملي سبك (منی) برداشت كه با وجود آن به كارهاي خود ادامه مي‏داد، و چون سنگين شد، هر دو از الله , پروردگار خويش خواستند اگر فرزند صالحي به ما دهي از شاكران خواهيم بود.
      پس آیه‌ای که بدان استناد شده در واقع دلیل بر خرافه بودن قرآن است زیرا بیان می‎نماید که زن ادم(حوا) از خود ادم خلق شده است:

      خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِیَةَ أَزْوَاجٍ یَخْلُقُكُمْ فِی بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِی ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ(الزمر/ 6) شما را از نفسى واحد آفرید سپس جفتش را از آن قرار داد و براى شما از دامها هشت قسم پدید آورد شما را در شكمهاى مادرانتان آفرینشى پس از آفرینشى [دیگر] در تاریكیهاى سه گانه [م شیمه و رحم و شكم] خلق كرد این است‏خدا پروردگار شما فرمانروایى [و حكومت مطلق] از آن اوست‏خدایى جز او نیست پس چگونه [و كجا از حق] برگردانیده مى‏شوید.  

      مغلطه‌ای دیگر:

اللّهُ یَعْلَمُ مَا تَحْمِلُ كُلُّ أُنثَى وَمَا تَغِیضُ الأَرْحَامُ وَمَا تَزْدَادُ وَكُلُّ شَیْءٍ عِندَهُ بِمِقْدَارٍ
خدا مى‏داند آنچه را كه هر ماده‏اى [در رحم] بار مى‏گیرد و [نیز] آنچه را كه رحمها مى‏كاهند و آنچه را مى‏افزایند و هر چیزى نزد او اندازه‏اى دارد
همانطور که می دانید جنین در دوران بارداری از طریق لوله ای به نام جفت موادی را از مادر می گیرد و مواد زاید را دفع می کند
      در اینجا الله تأکید دارد که من آنچه که در رحم وجود دارد را می‌دانم، هر چیزی که الله چنین تأکیدی بر ان نموده منظور این است که کسی دیگر این را نمی‌داند(شرح در اینجا)
-----------------------------------------------------------------------------
(1)
المَشْجُ والمَشِجُ والمشَجُ والمَشِيجُ: كل لَوْنينِ اخْتلَطا، وقيل: هو ما اختلط من حمرة وبياض، .... منبع
مَشَجَ " بينهما : " خَلَطَ . وشيْءٌ مَشِيجٌ " ومَشَجٌ " كَقِتيلٍ وسَبَبٍ وكَتِفٍ في لُغَتيه " بفَتْح فسكون وكسر : وهو كلُّ لَوْنينِ اخْتلَطَا . وقيل : هو ما اخْتلَطَ من حُمْرةٍ وبياضٍ ... منبع


۲۷ نظر:

  1. با تشکر از تلاش بی‌وقفه نگارنده وبلاگ، اینکه قرآن اشاره دارد که مایع حاوی اسپرم که از دستگاه تناسلی مردان خارج می‌شود، از میانه کمر و سینه‌ها بیرون می‌آید، عمق بی‌اطلاعی الله از ساختار بدن انسان را نشان می‌دهد. اسپرمها در بیضه‌ها ساخته می‌شوند که در کیسه بیضه (اسکروتوم) جای دارند. به غیر از اسپرمها این مایع حاوی ترشحات غدد پروستات و وزیکول سمینال نیز می‌باشد که این غدد نیز همگی در قسمت تحتانی لگن قرار دارند و ربطی به کمر و سینه! (که فاصله زیادی از نظر آناتامویک با آن ناحیه دارند) نمی‌تواند داشته باشند. مغالطات مطرح شده از علمای عظام در زمینه علوم جنین‌شناسی، جهت فریفتن مردم هم از نظر علمی مضحک است.

    پاسخحذف
  2. "و ظاهر جمله مورد بحث يعنى جمله ((و خلق منها زوجها)) اين است كه مى خواهد بيان كند كه همسر آدم از نوع خود آدم بود و انسانى بود مثل خود او و اين همه افراد بى شمار از انسان كه در سطح كره زمين منتشر شده اند همه از دو فرد انسان مثل هم و شبيه به هم منشاء گرفته اند و بنابراين حرف ((من )) من نشويه خواهد بود و جمله مورد بحث همان نكته اى را مى رساند كه آيات زير در صدد افاده آن است : ((و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها و جعل بينكم موده و رحمه و الله جعل لكم من انفسكم ازواجا و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفده ))."
    (ترجمه تفسير الميزان جلد 4 صفحه 215)

    پاسخحذف
  3. "و منظور از صلب و ترائب قسمت پشت و پيش روى انسان است ، چرا كه آب نطفه مرد از ميان اين دو خارج مى‏شود."
    (تفسير نمونه ج : 26ص :367)

    پاسخحذف
  4. وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ (»ومنون/12) و به راستى كه انسان را از چكيده گل آفريديم‏.

    سپس او را بصورت نطفه ای در جایگاهی امن (رحم) و استوار، قرار داد:
    ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ (مومنون/13) آنگاه او را به صورت نطفه‏اى در جايگاهى استوار قرار داديم‏.


    غذایی كه می خوریم منشا گیاهی دارد (چون جانوران هم خود از گیاهان تغذیه می كنند). گیاهان هم كه از خاك تغذیه می كنند. بدن مردان نهایتا از همین غذای مصرف شده نطفه تشكیل می دهد.

    پاسخحذف
  5. "و منظور از صلب و ترائب قسمت پشت و پيش روى انسان است ، چرا كه آب نطفه مرد از ميان اين دو خارج مى‏شود."
    بنده متوجه نشدم. اگر ممکن است واضح بفرمایید منظور کجاست؟

    پاسخحذف
  6. بسیار جالب بود از نویسنده وبلاگ تشکر می کنم

    پاسخحذف
  7. طب و طبیب و تشریح، حسن حسن زاده آملی، نشر الف لام میم،۱۳۸۱، ص ۳۰ :

    «صلب دیوار استخوانهای پشت بدن است، و ترائب جدار استخوانهای جلوی آن است، و آنچه در میان این دو دیوار استخوانها محصور است امعاء و اورده و احشاء و نظایر آنهاست. و معنی آیه این است که انسان با دیده اعتبار در صنع پروردگار بنگرد که مبدء تکون و مایه پیدایش او آب جهنده ای است که از میان این دو دیوار استخوانها بیرون می آید.»

    پاسخحذف
  8. کاملا علمی فرمودید زیبا بود

    پاسخحذف
  9. توپ توپ بود دمتون گرم

    پاسخحذف
  10. آقای عزیزشماهمین قدرعقل ندارین خوب قبول همونایی که تومیگی؛امامحمدچگونه اون دوروزمان به ایناپی برده یابه قول شمااشاره کرده آیاسنوگرافی داشته آخه کجاست عاقلی که بنگرددرضمن خلقت انسان ازگل درابتدای خلقت هست یعنی ابتدای خلقت اولین انسان آیه روازموضوعی جدانکن وبه میل خودت به جایی نچسبون وشماخودتون نفهمیدی چی گفتی

    پاسخحذف
  11. آره، فقط مسلمانان عاقلند و اگه کسی نظر دیگه ای داشته باشه بی عقله. البته تقصیر شما نیست و این آموزه‌ی دین شما، آنجا که مخالفانش رو بی عقل و مانند دامها فرض می کنه:
    أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا (فرقان/44) آيا گمان مي‏بري اكثر آنها مي‏شنوند يا مي‏فهمند؟ آنها فقط مانند دامها بلكه پست تر هستند.
    هر کدام از این مطالب سند گویائی است بر دلیل بد زبان بودن مسلمانان:
    توهین های قرآن به مخالفان و ضعفا و ناسزاگوئی قرآن به صورت لعنت فرستادن.
    http://iran000.blogspot.com/p/blog-page_4154.html

    پاسخحذف
  12. ببین بحث توهین نیست واونجامن عقل شمارونفی نکردم بلکه به صورت استفهامی ذکرکردم تاشماکه عقل رامعیارقرارمیدهیدکمی تعقل کنیدخوب مگه اشکالی داره درضمن شماجوابمو ندادین فقط گله کردین همچنین جایی که مبارزه طلبی قرآن روردکردین وسوره ای آوردین پرازفحش وتوهینه.خواهشی که دارم ازشمااینه که شماازتوهین حرف نزنین چراکه اون قسمت کاریکاتورات خیلی بدجوره که این خودش نشانه ضعف شماست نه ما.درضمن درمورداین موضوع دارم تحقیق میکنم منتظرجواب باشین.همچنین بابت حرفی که باعث رنجش شماشدمعذرت میخوام ومن منظورمو به شماگفتم؛زیراقرآن ازفحش به مخلفان به شدت منع میکند.ولاتسبواالذین یدعون من دون الله...

    پاسخحذف
  13. شاید من دچار سوء برداشت شدم.
    در مورد اون سوره‌ای که نوشتم باید بگم که در این نوشته به هیچ کس توهین نکردم من همواره در نوشته‌هام به مسلمانان احترام می‌گذارم، اما از من انتظار نداشته باشید که به قرآن احترام بگذارم، من هرگز مانند قرآن نخواهم گفت که مسلمانان بی عقل و مانند انعام هستند اما به خود قرآن ممکن است چیزی بگویم و این از لحاظ عرف حقوق بشر ایرادی ندارد، زیرا از نظر من محمد در ردیف سایر جانیان تاریخی قرار دارد، شاید برای شما این جمله سخت باشد اما از نظر من حقیقت است.
    در مورد اون سوره، این را در پاسخ به مبارزه طلبی قرآن نوشتم.
    ضمنا متوجه کاریکاتوری که گفتید نیستم کدوم رو می‌گید؟

    پاسخحذف
  14. ببینیدحقوق بشر چرابایداجازه بده که به مقدسات یه دین توهین بشه چه حقوق بشریه.وقتی علیه محمدکاریکاتورمیکشن هبچی نمیگه امااگه به یه یهودی وصهیونیسم توهین بشه فوراازقانون هولوکاست استفاده میکنه وبندوبسطشوجمع میکنه.این حقوق بشره.اگه حقوق بشره پسس چراتومیانمار مسلمان کشی راه انداخته بودن یکی نگفت که اینابشرن حق دارن توسازمان ملل.نه این نژادپرستیست که همه ازآن غافلند.درضمن یه سری به ادعای قرآن بزن فکرکنم جوابت داده شده.

    پاسخحذف
  15. ترجمه صلب وترآیب:
    صلب:ستون فرات استخوان خارجی ودنبالچه.صلب به مرکزفرماندهی دستگاه تناسلی اطلاق میشود ورفتارهای جنسی یاعدم جهش منی راکنترل میکندومقدمات عملیات جنسی رافراهم میسازدودستگاه تناسلی بوسیله رشته های عصبی زیادی ازصلب نشأت گرفته است.مکان صلب مابین مهره 12پشت ومهره1و2کمری و2و3و4دنبالچه مردهاقراردارد.لازم به ذکراست که منی دربیضه تولیدوتوسط لوله های اسپرم بربه صلب ویاکیسه منی منتقل میشوندوتوسط غددپرستات به آنهامایعی مغذی اضافه میشودوبعدبه بیرون منتقل میشوند.
    ترایب:مفسران قرآن برای ترایب معانی زیادی ذکرفرموده که این آقافقط یک معنی ازآن راکه قرآن رادچارنقض میکندانتخاب کرده است.درصورت کثرت معنادرلغت عرب محققین وادیبان عرب همان معنی رابرمیگزینندکه باماقبل ومابعدوکلاباموضوع هم خوانی داشته باشد.ترایب یعنی استخوان سینه استخوان ترقوه استخوان دس وپا استخوان مابین دوپا کتف وگردن.ماازمیان معانی مذکوراستخوان میان 2پارابرمیگزینیم|؛زیراباحقیقت علمی آیه نیزهمخوانی دارد.پس فهمیدیم که هیچ تضادی درقرآن وعلم امروزوجودندارد.آقاآرش شمامیگین اسپرم دربیضه تولیدمیشه خوب تاانتهاش برو.امانرفتی من توضیح دادم.سعی نکن قرآن روخرافه معرفی کنی.خوانندگان گرامی همیشه تحقیق انسان روبه جایی میرسونه؛امابه قول هرکی اعتمادکردن خودش یکی ازصفات حماقته؛پس توصیم براینه که تعصبوکناربزارین وخودتان قضاوت کنین تعصب مانع رسیدن انسان به حق میشه.جواب بقیه سرموقع.

    پاسخحذف
  16. ببخشیدباچه دلیلی میگین محمدجانی بوده؟

    پاسخحذف
  17. آقای آرش شمادربحث مراحل خلقت انسان به راحتی گذشین وهیچ بحثی درآنجانکردین!!!درحالیکه کاملاموافق باعلم امروزی 1500سال پیش قرآن برای محمدتوضیح داده که انسان چه جوری خلق میشه.منجواب شبهات دیگتو میدم؛امافقط بگوواسه چی ازمراحل خلقت وآفرینش انسان دررحم هیچ سخنی به میان نیاوردین؟آخه میشه موضوعی به این مهمی ازکنارش ساده ردشد؟آخه کدوم عقل سلیم باورمیکنه که این قرآن رومحمدفرستاده؟فقط جوابمو بده وحاشیه ام نرو.

    پاسخحذف
  18. آقای آرش شماکه آیه2سوره انسان روردمیکنین ومیگین مغالطه بازان اسلامی ازاین آیه استدلال میکنن خوب منظور أمشاج چیه؟واسه چی هرجابه شماپاسخی داده میشه به کلمه« مغالطه بازان» پناه میبرین.خوب مدلل حرف بزنین.

    پاسخحذف
  19. این آیه پاسخ شما را داده، اینکه منبع کل نطفه مرد است که در رحم زن می‌ریزد:
    الم یک نطفه من منی یمنی"(قیامه/37) آيا او نطفه‏اى از منى كه در رحم ريخته مى‏شود نبود

    پاسخحذف
  20. آقای عزیز ازشمامعنای أمشاج روسوال کردم.پاسخ منوبدین معنی أمشاج چیه؟

    پاسخحذف
  21. إِنَّا خَلَقْنَا الإِنْسَانَ مِنْ " نُطْفَةِ أَمْشَاجٍ " نَبْتَلِيهِ " قال الفَرَّاءُ : الأَمشاجُ : هي الأَخْلاطُ : ماءُ الرجل وماءُ المرأَةِ والدَّمُ والعَلَقةُ .قال بن کثیر:أمشاج أی إختلاط والمشج والمشیج،الشیءالمختلط بعضه فی بعض و قال بن عباس رییس المفسرین:ماءالرجل وماءالمرأه إذااجتمعاواختلطا. خوبه معنیشو میدونی«نطفه درهم آمیخته شده»که بالانظریه مفسرین که اصلاباعلوم روزآگاهی نداشتن(چون درهمان اوایل بوده اند که ازهمه مهم تربن عباس صحابی جلیل القدراست ونظراون درجوابت کافیه)رو نوشتم تا دیگه نتونی از کلمه مغالطه بازان استفاده کنی!!!!!!!!!!.به علاوه درموردصلب وترایب نظری ندادین.آیامنطقی نیست.یه سری هم به«بررسی ادعای عدم توانائی در آوردن سوره‌ای مانند قرآن.»بزنین اگه جوابی دارین بدین.

    پاسخحذف
  22. گرامی من معنی مشج رو برای شما با منبع نوشتم.
    همانگونه که می‌دانید برخی از آیات قرآن محکمات هستند که قرآن از آنان به عنوان مادر کتاب یاد می‌کند و برخی دیگر متشابه:
    هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب وأخر متشابهات...
    محکم آیه‌ای است که واضح باشد و برای دانستن معنی آن به تفسیر نیازی نباشد.
    قرآن میگه کسانیکه آیات محکم رو رها می کنند و به متشابه می چسبند در قلبشان گمراهی است:
    فأما الذين في قلوبهم زيغ فيتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنة وابتغاء تأويله .
    قران به صراحت گفته که انسان از آب جهنده‌ خلق شده، این اب جهنده از جائی مابین کمر و سینه‌ها بیرون می آید:

    خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ (طارق/6) از آب جهنده‏اى خلق شده.
    در لینک هم توضیح دادم که در مورد زن آب جهنده معنی ندارد.
    یا در این آیه قرآن به صراحت بیان می‌کند که انسان از نطفه‌ای خلق شده که از منی ریخته شده در رحم است:
    الم یک نطفه من منی یمنی"(قیامه/37) آيا او نطفه‏اى از منى كه در رحم ريخته مى‏شود نبود.
    شما برای اینکه خلاف این را ثابت کنید چسبیدید به تفسیر ایه،زیرا معنی واضحی از خود آیه بدست نیامد و اگر باز همین تفسیرها را مد نظر قرار بدیم در آن نیز تناقض اساسی با علم است، زیرا در مایع منی که از آن به عنوان اب مرد یاد شده ملیاردها اسپرم وجود دارد در صورتی که در مایعی که از زنان تراوش می کند و از آن به عنوان آب زن یاد شده هیچ تخمکی نیست.
    امیدوارم که توضیحات من کامل باشد البته تا جائی وارد بحث و پاسخگوئی به شما بر می آیم که احساس کنم حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید.
    شادکام و پیروز باشید!

    پاسخحذف
  23. آقای عزیز همون آیه ای که اومده نطفه أمشاج همین دلالت بررد ادعای شمارو داره در ضمن شما انتظار دارین بن عباس 1500سال پیش اصطلاحات علمی امروز رو بکار ببره واقعا از شما انتظار چنین حرفی رو نداشتم؛همچنین فکر کنم دربالا درباره صلب و ترایب نظر دادم مگه ندیدین؟

    پاسخحذف
  24. احمق شمایید که حتی خلاف علم روز سخن می گید
    سلول نطفه مرد (اسپرم) چـنـانـکـه آيه مـطـرح کرده هـر دو جـنس نر و ماده را با خود دارد. جنس ماده آنرا کروموزم X و نر آن را کروموزم Y ناميده اند. اگر جنس ماده آن با کروموزم زن ترکيب شود جنين دخـتـر می شود و اگر جنس نـر آن با کروموزم زن ترکيب شود جنين پسر می شود.

    عـمل ترکيب نـطفه زن و مرد در نيمه اول قرن نوزدهم کشف شد. و وجود نر و مادگی در نطفه مرد در اواسط قرن بيستم کـشـف شـد. يعنی حـدوداً 1400 سال پـس از مـطـرح شـدنِ آن در قـرآن. انـدازه کروموزم نيز 1 ششصدم ميليمتر است (يعنی ميکروسکوپـی است).

    پاسخحذف
  25. سلام
    خیلی خندیدم به این استدلالاتون خخخخخ از بس استدلالاتون آبکی هست باور کنید لازم نیست جوابشو بدم همه چیز مثل روز روشنه!!!!!!
    بزرگتر از شما بودند خواستند از قرآن ایراد بگیرند اما به جایی نرسیدند شما اولا برید عربی رو قشنگ یاد بگیرید بعد بیایید از قرآن ایراد بگیرید آقا باشه قرآن معجزه نیست قرآن من در آوردی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است خوب قرآن خیلی ساده شما و امثال شمارو به چالش طلبیده چرا از اون راه اقدام نمیکنید هی این طرف اون طرف میپرید:
    قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا ﴿۸۸﴾
    وَلَقَدْ صَرَّفْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ فَأَبَى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُورًا ﴿۸۹﴾
    بگو اگر انس و جن گرد آيند تا نظير اين قرآن را بياورند مانند آن را نخواهند آورد هر چند برخى از آنها پشتيبان برخى [ديگر] باشند (۸۸)
    و به راستى در اين قرآن از هر گونه مثلى گوناگون آورديم ولى بيشتر مردم جز سر انكار ندارند (۸۹) اسرا
    پس خیلی واضح گفته شما هر وقت تونستید این کار رو انجام بدین بعد بیایید به قرآن ایراد بگیرید. همینکه بعد از 1400 سال بعد از اومدن قرآن شما به فکر ایراد بر قرآن افتادین این خودش یه معجزه هست!!!
    منتظرم تو این چالشی که قرآن شمارو دعوت کرده شرکت کنید ببینم به جایی میرسید!!!

    پاسخحذف
  26. خوب حالا که نمیپذیری، پس ببینم تا چه حد توان بر تغیر این آیه های سبحانی داری؟ نمرود هم مثل شما فکر میکرد. بلاخره شکار یه مخلوق کوچک خدا بنام پشه شد.

    پاسخحذف
  27. بنام خدا در مورد اینکه همنطوری وبدون هیچگونه استدلالی از خود قران میفرمایید که زن از دنده مرد خلق گردیده باعث تعجب استدخصوصا شما که همه گفته های خود را علمی ومستند میدانید لطفا بفرمایید این برداشت شما از کدام ایه قران است اینکه قران میفرماید ما شما را از یک نفس واحد افریدیم یعنی از نطفه یک مرد نه دومرد وچند مرد بطور جداگانه وپس از خلقت ان مرد که وجود همه از ان نطفه است از جنس همان نفس یعنی همان خاک همسرش را افریدیم واز ان زن ومرد همه شما را افریدیم پس اشاره قران به نفس واحده یعنی از منی یک مرد

    پاسخحذف