tag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post7041927647168829980..comments2024-03-17T20:31:16.965-07:00Comments on ناباوران: سیر تحول در روزهUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-22000312417659530582018-10-20T12:23:58.854-07:002018-10-20T12:23:58.854-07:00شما مرتب در مطالب مختلف خود به این نکته اشاره میکن...شما مرتب در مطالب مختلف خود به این نکته اشاره میکنید که محمد ایات قران را از یهودیان اقتباس نموده واز این نکته غفلت میکنید که از ابتدای نزول قران تا پایان ان یهودیان بشدت با مسلمانان مخالف بوده وحتی در چند مرحله با انان به ستیز برخاستندودر جنگ احزاب ناجوانمردانه با کفارو مشرکین همراهی وهمکاری کردند وهیچگاه با مسلمین ودین اسلام سر سازگاری نداشتند واکثر ایات قران نیز در تقبیح وتکفیر یهودیان است حال چگونه ممکن است که یهودیان اطلاعات خود را در اختیار فرستاده این دین قرار دهند حتی در پایان رسالت قران انچنان به یهودیان حمله نمود که حتی پیغمبر هم حاضر نبود ان ایات تند را تلاوت کند که با عتاب خداوند روبرو شد اینکه فرموده اید که روزه طی زمان دچار تغییرات شد نیز بنظر منطقی نمیباشد چرا که ایات روزه در چند ایه متوالی در سوره بقره وپشت سر هم نازل گردیده ومفاد ان مشخص ومعلوم است وهیچگاه هم دچار تغییر نشده الا مباشرت با زنان در شب که خداوند مسلمانان را مشمول تخفیف قرار داد ودر همان چند ایه تخفیف لحاط شد ونکته دیگری که بدان اشاره کرده اید این است که متمولین از روزه معافند وبجای ان باید فدیه دهند که اینهم با حقیقت ایات متفاوت است روزه برای همه مسلمانان واجب گردیده الا سه دسته که دو دسته ان باید در روزهای دیگر غیر از ماه رمضان قضا گرفته شود وروزهایی که شخص روزه نگرفته به همان میزان جبران نماید وان مریضان ومسافران میباشند واما دسته سوم افرادی هستند که از لحاظ جسمی ناتوان وضعیف هستند که با سختی ودرد ورنج روزه میگیرند وروزه گرفتن بعلت ضعف جسمی برای انان دشوار است نه به دلیل تمکن مالی حتی اشاره شده حتی اگر بسختی هم بتوان روزه گرفت بهتر است برای مسلمین چه از لحاط جسمی وچه از لحاط روحی اما اگر قادر نبودند باید فدیه دهند پس متمکنین از روزه گرفتن معاف نیستند مگر اینکه جز ان سه دسته باشندAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-57360497826844868692010-11-10T17:46:30.480-08:002010-11-10T17:46:30.480-08:00سید
"این آیه نشان میدهد که گمان قرآن از روز...سید<br /><br /><br />"این آیه نشان میدهد که گمان قرآن از روزه ی ادیان پیش از مسیح عدم تکلم است।"<br /><br />تا حالا اسم روزه سكوت به گوشتان خورده است؟<br /><br /><br />"اما پیامبر اسلام بعد از آگاهی بیشتر از یهود متوجه شد که در این دین استثنا وجود ندارد این بود که حکم این آیه را نسخ نمود و اعلام کرد که همه باید روزه بگیرند و استتثنا ,که اختیار بین فدیه دادن و روزه گرفتن بود را حذف نمود؛"<br /><br />جهت اطلاع شما حكم هنوز هم همانجور است كه بود! یعنی كسی كه به هیچ وجه نمی تواند روزه بگیرید باید كفاره (فدیه بدهد). این در شیعه و سنی مشترك است.سیدnoreply@blogger.com