tag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post1631835896119151514..comments2024-03-28T01:01:32.675-07:00Comments on ناباوران: برتری مرد بر زن از ارادههای الله میباشد.Unknownnoreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-69281729855585056202011-08-09T04:39:09.968-07:002011-08-09T04:39:09.968-07:00قسمت آخر حرفت اشاره کردی که در بهشت لذتها فقط برای...قسمت آخر حرفت اشاره کردی که در بهشت لذتها فقط برای مردان است اینم جوابت:<br />واژه «حور» از نظر لغت به معناى «خروج از حالت سابق و تبديل به گونه جديد» است V}براى آگاهى بيشتر ر.ك: حسن، مصطفوى، التحقيق فى كلمات القرآن، ج 2، ص 335.{V. در تبديل به گونه جديد، دو نظر ميان مفسران هست. گروهى از جمله علامه طباطبايى بر اين عقيدهاند كه: دقت و توجه درباره اوصافى كه در قرآن مجيد براى «حور» بيان گرديده، چنين استفاده مىشود كه اين تبديل به گونه اوصاف زنانه است؛ نه موجودى كه آثار و اوصاف مردانه را در بر داشته باشد. به همين جهت به نظر مىرسد كه مراد از حور طايفه مؤنث باشد، نه طايفه مذكر.V}الميزان، ج 18، ص 240 و ج 19، ص 223 و 247.{V اما اينكه پاداش زنان مؤمن در بهشت چيست؟ در منابع كلامى و روايى چنين آمده كه در روز قيامت، اگر همسر زن مؤمن، اهل بهشت بود، او را اختيار مىكند و اگر از اهل جهنم بود، يك مرد را از ميان مردان بهشتى برمىگزيند. شايد فلسفه اين كار اين باشد كه زن برخلاف مرد، از نظر طبيعت تعدّدپذير نيست. به همين جهت مردى را انتخاب مىكند. اما گروهى - از جمله آيتاللَّه مكارم شيرازى در مقابل مدعىاند كهحورالعين مىتواند مذكّر هم باشد. براساس اين نظر شايد علت اينكه اوصاف حورى كه در قرآن به كار رفته، بر مؤنث دلالت مىكند، به اين جهت باشد كه گفت و گو و محاوره در آن آيات، با طايفه مردان مؤمن بوده است، نه با زنان مؤمن دنيوى. از اين رو شيوه محاوره، اقتضا دارد كه چنين اوصافى براى اين موجودات، ذكر شود. از مضمون برخى آيات و روايات، چنين برمىآيد كه مسئله لذتهاى جنسى، اختصاصى به مردان ندارد؛ بلكه زنان نيز در بهشت مىتوانند براى خويش شوهرانى دلخواه برگزينند. اصطلاح «حور» نيز اختصاصى به زنان ندارد؛ بلكه حورهاى مذكر نيز در بهشت وجود دارند. براى نمونه از اميرمؤمنانعليه السلام روايت شده است: «در بهشت بازارى است كه در آن خريد و فروشى نيست؛ تنها در آنجا تصوير مردان و زنان وجود دارد. هر كس كه تمايلى به آنان پيدا كند، از همان جا بر او وارد مىشود» V}بحارالانوار، ج 1، ص 148.{V. در بهشت هم حوريان بهشتى وجود دارند كه از نعمتهاى بهشتىاند و در دنيا نبودهاند و هم زنان دنيا - كه اهل بهشت باشند با زيبايى و شكوهى برتر از حوريان در بهشت حضور دارند و چنانچه مايل باشند، به شوهران خويش مىپيوندند.امیرnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-77176633774934137022011-08-09T04:37:28.142-07:002011-08-09T04:37:28.142-07:00حداقل تو باعث شدی برم یه قسمتایی از قران را بخونم ...حداقل تو باعث شدی برم یه قسمتایی از قران را بخونم و به درست بودنش مطمئن تر بشم. تو به آیه 34 نسا اشاره کردی من ترجمه آیه 34 تا 36 را میذارم برات که ببینی و تو که نه ولی بقیه قضاوت کنن در موردش:<br />مردان ، كارگزاران و تدبيركنندگانِ [زندگى] زنانند ، به خاطر آنكه خدا مردان را [از جهت توان جسمى و تحمل مشكلات و قدرت روحى و فكرى] بر زنان برترى داده ، و به خاطر آنكه [مردان] از اموالشان هزينه زندگى زنان را [به عنوان حقّى واجب] مىپردازند ؛ پس زنان شايسته و درست كار [با رعايت قوانين حق] فرمانبردار [و مطيع شوهر] ند [و] در برابر حقوقى كه خدا [به نفع آنان برعهده شوهرانشان] نهاده است ، در غياب شوهر [حقوق و اسرار و اموال او را] حفظ مىكنند . و زنانى كه از سركشى و نافرمانى آنان دچار بيم شدهايد [در مرحله اول] پندشان دهيد ، و [در مرحله بعد] در خوابگاهها از آنان دورى كنيد ، و [اگر اثر نبخشيد] آنان را [به گونهاى كه احساس آزار سخت به دنبال نداشته باشد] تنبيه كنيد ؛ پس اگر از شما اطاعت كردند براى در مضيقه قرار دادن آنان هيچ راهى مجوييد ؛ يقيناً خدا بلند مرتبه و بزرگ است .«34» و [شما اى حاكمان شرع و عُقلا و بزرگان خانواده !] اگر از جدايى و ناسازگارى ميان زن و شوهر بيم داشتيد ، پس داورى از خانواده مرد ، و داورى از خانواده زن [براى رفع اختلاف] برانگيزيد كه اگر هر دو داور قصد اصلاح داشته باشند ، خدا ميان دو داور توافق و سازگارى ايجاد مىكند [تا به صلاح زن و شوهر حكم كنند] ؛ يقيناً خدا [به نيّات و اعمال شما] دانا و آگاه است .«35»<br />اعراف 189:<br />اوست آن كس كه شما را از نَفْس واحدى آفريد، و جفت وى را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد. پس چون [آدم] با او [حوّا] درآميخت باردار شد، بارى سبك. و [چندى] با آن [بار سبك] گذرانيد، و چون سنگينبار شد، خدا، پروردگار خود را خواندند كه اگر به ما [فرزندى] شايسته عطا كنى قطعاً از سپاسگزاران خواهيم بود.«189» توجه داشته باشید جمله اول آیه اشاره به زن یا مرد نمیکنه بلکه به همسر اشاره میکنه (یعنی زن یا مرد)<br />آیه بعدی که اشاره کردی یعنی روم 21 هم همینطوره یعنی زن مایه ارامش مرد و مرد مایه ارامش زنه<br />آل عمران 14<br />محبّت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند،) سرمایه زندگی پست (مادی) است؛ و سرانجام نیک (و زندگیِ والا و جاویدان)، نزد خداست.«14»<br />این آیه دیگه اوج دروغگویی و فریبکاری نویسندس این آیه داره اشاره میکنه این لذات (زن و فرزند و مال و...) فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف والای زندگیه ...امیرnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-5768717478439948802011-07-16T16:35:45.445-07:002011-07-16T16:35:45.445-07:00خامنه ای چون خواهر جنده اش ( بدری خامنه ای ) عضو س...خامنه ای چون خواهر جنده اش ( بدری خامنه ای ) عضو سازمان تروریستی مجاهدین خلق و ساکن پادگان نظامی تروریستی اشرف بوده نمی خواهد این پادگان تروریستی را که در نزدیک مرز ایران قرار دارد و خطر عمده برای امنیت ایران بشمار میرود بسته شود زیرا میترسد رجوی عکس های لختی و سکسی خواهرش را در حال سکس با او را منتشر کند.<br />هر کشوری اگر پادگان تروریستی در نزدیک مرزهایش باشد با یک اخطار ده روزه برای تخلیه یا بدون اخطار آن را بمباران میکند.<br />چرا ارتش ایران و نیروی هوایی ارتش این پادگان تروریستی را که سابقه حمله به مرزهای ایران وکشتن هزاران سرباز و صدها افسرارتش ایران را دارد را بمباران نمی کنند؟ آیا باز هم منتظر قدرت گرفتن و حمله مجدد آنان به مرزهای ایران و کشتن سربازان و افسران شجاع و مردم ایران هستید؟<br />ارتش ایران باید با اخطار و اولتیماتوم ۱۰ روزه این پادگان تروریستی را تعطیل کند و افراد موجود در آنرا تحویل گیرد یا افراد موجود در آن همانطوری که رفته اند به دیگر کشورها فرار کنند٬ و در غیر این صورت این پادگان تروریستی را بمباران نماید.<br />هیچ کشوری در جهان وجود یک پادگان تروریستی را در نزدیک مرزهایش را حتی برای یک لحظه تحمل نمیکند مگر اینکه دولت و حاکمان آن کشور با آن تروریستها روابط و منافع مشترک سری داشته باشد.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-33678760178947446032011-06-29T13:43:32.472-07:002011-06-29T13:43:32.472-07:00سلام دوست عزیز
خیلی خیلی خوشحالم که می بینم در کشو...سلام دوست عزیز<br />خیلی خیلی خوشحالم که می بینم در کشورمون و بین هم وطن هایمان افرادی پیدا می شوند که هنوز هم نگاه نقد و بررسی دارند و با عقل و منطق مطالب رو بررسی می کنند(واقعا جای شکر داره به خصوص الان که تمام حکومت داره سعی می کنه مردم رو به خرافه بکشونه و نزاره که فکر کنن)<br /><br />اساسا کاری به مطالبی که بیان کردی ندارم<br />به هر حال نظر شخصی است<br /><br />خیلی اوقات دیده ایم که اخوندها هم طبق سلیقه شخصی خود و متاسفانه کاملا آگاهانه دین و قرآن رو تفسیر می کنن (البته قصد مقایسه تو و آخوندها را اصلا ندارم)<br /><br />ولی چون فکر میکنم من هم مدتی طرز فکری مثل تو داشتم در مورد خودم می نویسم:<br /><br />من شخصا ادمی نسبتا مذهبی و زود باور بودم که هرمطلبی هر چند غیر منطقی رو می شنیدم فکر می کردم مشکل از مطلب نیست از عقل من هست که توانایی درک مطلب رو نداره و باور می کردم<br /><br />بعد از مدتی شروع به مطالعه کردم به شدت به مطالب ضد و نقیضی در اسلام برخوردم از اون زمان فکر کردم دین اساسا خرافاته<br /><br />ولی باز هم قانع نشدم ادیان دیگر رو هم مطالعه کردم و به نظرم اومد که بار هم اسلام از بقیه قابل فبول تره<br /><br />به این تنیحه رسیدم که خوب چون اسلام جدید تره کمتر از بقه ادیان مشکل داره<br /><br />از خودم همش می پرسیدم خوب خدا که همش داشته دین ها رو کامل می کرده, چرا بعد از اسلام دین نفرستاده؟؟ تا با عقل بشر امروز این همه در تضاد نباشه؟؟<br />به نظر من اگر قرآن را مطابق شرایط عرب 1400 سال پیش ببینیم با فرهنگ و عقل و شعور انسان اون زمان کاملا سازگاره (در نظر بگیر که خدا نمی تونسته به انسان اون زمان که هنوز قبل از اسلام دخترها رو زنده به گور می کردن و اساسا آدم حساب نمی کردن , بگه زن باید در پوشش و .... آزادی عمل داشته باشه و یا مسائل مشابه)<br /><br />حالا سوال اینه که چرا خدا دوباره دین نفرستاده؟؟؟<br /><br />به نظر شخصی من, اگر خدا به صورت پیوشته و مداوم هم بیاد دین جدید بقرسته اوضاع بد و بدتر می شه(در طول تاریخ با فرستادن یک دین جدید تا سال ها جنگ و خونریزی و غارت اتفاق می افتاده , این مشکل دین نبوده , مشکل آدم بوده که اینقدر باتعصب به دین نگاه می کردن، به عنوان نمونه همین ضد سال پیش انسان ها با بهاییت و بهاییان چه کردند؟ اگر مطالعه کنی می بینی که رفتاری که با بهاییت قبل از انقلاب شده به شدت بدتر از بعد از انقلاب بوده پس مشکل از حکومت هم نیست، فکر می کنی اگر الان یه دین جدید بیاد بدون هیچ اشکالی، مردم دین جدید رو قبول می کنن، نه!!!)<br /><br />پس ارسال دین جدید هیچ کمکی به بشر نمی کنه<br /><br />این خود آدم هست که باید با عقل خودش تشخیص بده چی درست هست, چی درست نیست<br /><br />متاسفانه ما یک مشکل بزرگ داریم اسلام رو با اون چیزی که سال ها در کشورمون به خوردمون دادن , اشتباه می گیریم<br /><br />ببین دوست من, من بعد از سال ها مطالعه و تحقیق به این نتیجه رسیدم که اگر اسلام یه مسئله ای رو گفته که برای ما غیر منطقیه , به این دلیله که خواسته کارهایی که عرب 1400 سال پیش انجام می داده رو یه کم بعبود بخشه<br />یک سری از قسمت های قرآن فقط برای انسان 1400 سال پیش هست <br /><br />فکر می کنم از نظر خدا، بشر به این حد از عقل رسیده که خودش بتونه راه خودش رو پیدا کنه و هر روز به بک دبن جدید احتیاج نداشته باشه، به نظر من این نوعی احترام به بشر امروزه<br /><br />اون قسمت هایی از قرآن که به درد بشر امروز می خوره، همون اصول دین هستند که با اخلاق هم سازگارن<br /><br />بقیه برای ما نیست<br /><br />ببین خدا تو قرآن هم گفته فطرت انسان ثابته و این اصول دین برای این فطرت ثابته <br />اما برای فرعیات باید به کارشناس دینی مراجعه کرد که این کارشناس باید مطابق زمان فتوا بده (متاسفانه در کشور ما پیدا نمیشه) البته من اصلا به کارشناس دین هم اعتقادی ندارم <br /><br />ولی ببین خدا این انعطاف رو در دین قرار داده که مطابق زمان تصمیم گرفته بشه<br /><br />خیلی خوبه که اسلام رو به نقد می کشی ، ولی باید بگم که هر خواننده ای در نوشته هات حس می کنه با تعصب ضد اسلام و مفرضانه نوشتی<br />اگر واقعا هدفت روشن شدن مطلب برای خودت و بفیه هست ، باید واقعا بدون هیچ جهت گیری و بدون هیچ هدفی مطالب رو بررسی کنی(در قرآن مطالب خوب هم پبدا می شه که هیچ اشاره ای به اونها نکردی)<br /><br /><br />اگر قرآن دینی برای همه زمان ها به خاطر سفارش اون به تعقل و رعایت حقوق مردم بوده ، نه به خاطر مسائلی که در مورد کنیز و .. گفته شده <br /><br />دوست خوبم موفق باشی<br /><br />ولی کاش از خودت ایمیلی یا اسم مستعاری هم می زاشتیآزادnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-10809436674916201222011-04-06T12:35:14.655-07:002011-04-06T12:35:14.655-07:00سلام لطفا بخش اشتراک ایمیلی را به وبلاگتان اضافه ک...سلام لطفا بخش اشتراک ایمیلی را به وبلاگتان اضافه کنیدAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-27121324392467782672011-03-23T05:20:40.999-07:002011-03-23T05:20:40.999-07:00مرلین
دورد بر شما رگامی.لطفا تلاشی کنید که بچه ها...مرلین<br /><br />دورد بر شما رگامی.لطفا تلاشی کنید که بچه های بی مذهب باز گرد هم ایندمرلینnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-55430850933555609272011-03-07T15:27:10.717-08:002011-03-07T15:27:10.717-08:00انگار مرحوم طباطبایی این را اصلا در جواب ایراد شما...انگار مرحوم طباطبایی این را اصلا در جواب ایراد شما گفته:<br /><br />"آيه شريفه بنايش بر شمردن حب شهوات و افاده اين معنا كه حب شهوات طبق امور مورد علاقه انسان ، تكثير پيدا مى كند نيست ، و نمى خواهد بفرمايد: انسان به حسب طبع ، متمايل به همسر، و دوستدار اولاد، و اموال است ، تا مفسرين اشكال كنند كه چرا از انسان به كلمه ((ناس ))، و از اولاد به كلمه ((بنين )) واز مال به عبارت قناطير مقنطرة تعبير كرد؟ آنگاه در توجيه اين تعبيرها خود را به زحمت اندازند همچنانكه انداخته اند.<br />بلكه بنايش بر اين است كه بفرمايد: مردم در شيفتگى به مشتهيات دنيا يك جور نيستند، بلكه چند گروهند، بعضى از شهوت پرستان هيچ هم و هدفى ندارند مگر عشق ورزيدن به زنان ، و دل دادن به آنان ، و تقرب و انس و همنشينى با آنان ، و همين دلدادگى وجوهى از فساد و نافرمانى خداى سبحان را به دنبال دارد،...<br />بعضى ديگر دوستدار فرزند پسرند، چون تكاثر را دوست مى دارند، و مى خواهند با داشتن پسران زياد نيرومندتر از ديگران باشند، و غالبا اينگونه افراد در ميان باديه نشينان زياد يافت مى شوند، و نيز اينگونه علاقه ها نوعا مختص به پسران است ، نه دختران .<br />بعضى ديگر از مردم دلباخته مالند، و بيشتر همتشان اين است كه كيسه ها را از پول پر كنند، و انبارها را از كالا انباشته نمايند.<br />ظهور و پيدايش اين قسم جنون هم بيشتر در جمع نقدينه يعنى طلا و نقره است ، و يا چيزى كه بعدها به صورت نقدينه در آيد، مانند اثاث و كالاهاى تجارتى و غيره ، و نيز اينگونه علاقه ها غالبا در بين اهل شهر زياد است ، نه در صحرانشينان .<br />و در نظر بعضى ديگر، خيل مسومه و اسبان تيزتك محبوب تر از ساير امور مادى است ، نظير سواركاران كه با اسب عشق مى ورزند، بعضى هم علاقه شديدى به گاو و گوسفند، و بعضى به كشت و زرع دارند، البته ممكن است كه بعضى از افراد به دو تا و يا بيشتر از آنچه كه شمرده شد علاقمند باشند."<br /><br />از تفسیر المیزان:<br />http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j3/fehrest3.htmlسیدnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-45248445521419719792011-03-07T13:33:51.438-08:002011-03-07T13:33:51.438-08:00شخصا از شما به خاطر این همه زحمتی که میکشید تشکر م...شخصا از شما به خاطر این همه زحمتی که میکشید تشکر میکنم. به کارتون با قدرت ادامه بدید.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7443095123378919650.post-66205619621019432372011-03-06T15:18:41.583-08:002011-03-06T15:18:41.583-08:00دستور و تأکید قرآن:اسلام برای ایرانیان نیست
http:...دستور و تأکید قرآن:اسلام برای ایرانیان نیست<br /><br />http://ettehadesabz.wordpress.com/2011/03/05/1868/Anonymousnoreply@blogger.com